
Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για την έναρξη των χειμερινών εκπτώσεων .
Οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν από τη Δευτέρα 10 Ιανουαρίου έως και τη Δευτέρα 28 Φεβρουαρίου 2022 και σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο, τα εμπορικά καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, 16 Ιανουαρίου, με το πλαίσιο του ωραρίου λειτουργίας της Κυριακής να καθορίζεται από 11.00 έως 20.00.
Μάλιστα σύμφωνα με το ΠΕΣΑ (Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής) σχετικά με την αμοιβή του προσωπικού την Κυριακή, η νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργοδότες έχουν υποχρέωση να καταβάλουν τα αντίστοιχα ωρομίσθια για την παρασχεθείσα εργασία με προσαύξηση 75%.
Τα καταστήματα θα παραμείνουν προαιρετικά ανοιχτά την Κυριακή 16 Ιανουαρίου, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από 11:00 έως 18:00.
Καταιγίδα προσφορών
Την ίδια ώρα πάντως, δεν περιμένει όλο το λιανεμπόριο την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, προχωρώντας σε δελεαστικές προσφορές.
Πολυεθνικές, αλλά και ελληνικές αλυσίδες ένδυσης και υπόδησης, όπως H&M και Zara αλλά και Attrativo, BSB κ.ά., που διαθέτουν οργανωμένη παρουσία και στο ψηφιακό κανάλι έχουν πάρει θέση μάχης ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, πριν την επίσημη έναρξη των εκπτώσεων, προσφέροντας κάποιες από τις συλλογές τους με μειωμένες τιμές από 10% έως 60%, ενώ προσφορές έχουν λανσάρει και οι μεγάλες αλυσίδες αθλητικών ειδών, καλλυντικών, ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών, καθώς και οι εταιρείες που εμπορεύονται είδη σπιτιού.
Επιπλέον, αλυσίδες ένδυσης και πολυκαταστήματα προσφέρουν ήδη από την Πρωτοχρονιά ειδικά εκπτωτικά «πακέτα» online για ορισμένα από τα προϊόντα τους.
Προσοχή στις εκπτώσεις
Για την καλύτερη ενημέρωση και προετοιμασία των καταναλωτών αλλά και για την καλύτερη δυνατή αξιοποίηση των ευκαιριών, που προσφέρει η αγορά, ο «Συνήγορος του Καταναλωτή» και το Ευρωπαϊκό Κέντρο Καταναλωτή Ελλάδας συστήνουν στους καταναλωτές τα ακόλουθα:
– Να προσέχουν κατά την ηλεκτρονική εγγραφή τους σε ενημερωτικά δελτία (newsletters), με τα οποία καλούνται να δηλώσουν έγκαιρα τις προτιμήσεις τους σε συγκεκριμένα προϊόντα και να ενημερωθούν, έτσι, νωρίτερα για τις εκπτώσεις που θα γίνουν σε αυτά. Ιδίως, να είναι επιφυλακτικοί με τις προσωπικές πληροφορίες που χορηγούν μέσω αυτών των newsletters, δεδομένου ότι αποτελούν, στην ουσία, μορφή ηλεκτρονικού μάρκετινγκ και χρησιμοποιούνται κατά κόρον από τους προμηθευτές για τη δημιουργία προσωποποιημένων προφίλ πελατών και για τη διενέργεια εξατομικευμένων προωθητικών ενεργειών που τους ακολουθούν παντού κατά την πλοήγησή τους στο διαδίκτυο.
– Να διαχωρίζουν τις αληθινές από τις εικονικές προσφορές, κάνοντας δική τους έρευνα αγοράς αρκετό διάστημα πριν για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν, σε συνδυασμό και με τη χρήση ειδικών εργαλείων που διατίθενται από ηλεκτρονικές πλατφόρμες σύγκρισης προϊόντων και πραγματοποίησης αγορών, τα οποία αναπαριστούν τη διαχρονική διακύμανση των τιμών.
– Κατά την τοποθέτηση των παραγγελιών τους, να δίνουν ιδιαίτερη έμφαση και σημασία, εκτός από την τιμή, και σε άλλες κρίσιμες πληροφορίες που σχετίζονται με την ταχύτητα παράδοσης των προϊόντων τους και συγκεκριμένα:
(α) στη διαθεσιμότητα, λαμβάνοντας ιδίως υπόψη εμπόδια και περιορισμούς που, σε διεθνές επίπεδο, επηρεάζουν την παραγωγή και διακίνηση των αγαθών, καθώς και
(β) στον αναμενόμενο χρόνο αποστολής των προϊόντων μέσω των ταχυδρομικών παρόχων. Στόχος είναι οι καταναλωτές να μη βιώνουν αργότερα δυσαρέσκεια και απογοήτευση από τυχόν υπερβολικούς ή/και απροσδιόριστους χρόνους αναμονής.
– Να αποφεύγουν την αγορά προϊόντων, ακόμα κι αν πωλούνται σε ιδιαίτερα συμφέρουσες τιμές, από ηλεκτρονικά καταστήματα που διαθέτουν αμφίβολης νομιμότητας ιστοσελίδες (πχ δεν περιλαμβάνουν πλήρη στοιχεία έδρας και επικοινωνίας, περιέχουν «νεκρές» συνδέσεις ή συνδέσεις σε όρους χρήσης ή πολιτικής προστασίας απορρήτου με ασυνάρτητο παρεχόμενο, διοχετεύουν την επικοινωνία με τους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω social media εφαρμογών, όπως viber, messenger, κ.λπ.).


Latest News

Υλοποίηση στρατηγικών καλωδιακών διασυνδέσεων τεχνολογίας HVDC από την Hellenic Cables
Η Hellenic Cables θα συμμετάσχει στην υλοποίηση στρατηγικών καλωδιακών διασυνδέσεων τεχνολογίας HVDC

Θεοδωρόπουλος: Οι εργοδότες είμαστε κακομαθημένοι - Γιατί δεν χτίζονται εργοστάσια στην Ελλάδα
Ο πρόεδρος του ΣΕΒ Θεοδωρόπουλος μιλώντας στο Κύκλο Ιδεών πρότεινε αναθεώρηση των εργασιακών σχέσεων και ζήτησε ευελιξία από τους εργαζομένους

AEGEAN: Απογείωση στους 16,3 εκατ. επιβάτες, στα 405,3 εκατ. ευρώ τα EBIDTA
Ισχυρή δυναμική δραστηριότητας και λειτουργικής κερδοφορίας της AEGEAN στο εποχικά αδύναμο τέταρτο τρίμηνο

«Πράσινο φως» στο ενημερωτικό δελτίο της Φάις Συμμετοχών – Άνοιξε ο δρόμος για το ΧΑ
Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς αποφάσισε την έγκριση του περιεχομένου του ενημερωτικού δελτίου της Φάις Συμμετοχών

Η Moody's αναβάθμισε και την Attica Bank
Η αναβάθμιση του BCA της Attica Bank σε b1 οφείλεται κυρίως στην ολοκλήρωση της τιτλοποίησης μη εξυπηρετούμενων ανοιγμάτων

Αναβαθμίζει τις Eurobank και Εθνική η Moody's
H Moody's προχώρησε στην αναβάθμιση των τραπεζών, με το outlook να «γυρνά» σε σταθερό, από θετικό προηγουμένως

Σάλλας: Βαρίδια για την Ελλάδα, η δικαιοσύνη και η δημόσια διοίκηση
Για την ανάγκη συναίνεσης μίλησε στον Κύκλο Ιδεών ο Μιχάλης Σάλλας, πρόεδρος του ομίλου εταιρειών Lyktos

Μνημόνιο συνεργασίας υπέγραψαν ΕΒΕΠ και ΟΕΕ - Τι προβλέπει
Οι δύο φορείς ανταλλάσσουν οικονομικές και νομικές πληροφορίες σχετικά με την ανάπτυξη της εθνικής οικονομίας και την επενδυτική δραστηριότητά τους

Πώς άλλαξαν τα Επιχειρηματικά Πάρκα από το 2017 έως το 2023
Τι δείχνει η μελέτη της ΕΤΒΑ ΒΙ.ΠΕ σε συνεργασία με τον ΙΟΒΕ για το διάστημα 2017-2023

Βερνίκος - Ταμβακάκης: Διαχρονική η συζήτηση για αλλαγή του παραγωγικού μοντέλου
«Θα πρέπει να αλλάξει ο τρόπος που βλέπουμε τα πράγματα, τα υπόλοιπα τα καθορίζει η ίδια η αγορά», είπε ο Γιώργος Βερνίκος - «Πρέπει να δούμε τα ισχυρά μας στοιχεία», τόνισε ο Απόστολος Ταμβακάκης