Μαίνεται ο ανταγωνισμός για την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου – της ιταλοελβετικής MSC και της δανέζικης Maersk.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η MSC (Mediterranean Shipping Co) βρέθηκε στην πρώτη θέση των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου, ξεπερνώντας σε μέγεθος στόλου τη Maersk που κρατούσε τα σκήπτρα μέχρι χθες. Περίπου 52 χρόνια μετά την ίδρυσή της το 1970, η MSC της ιταλικής οικογένειας Απόντε, με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας, προσπέρασε στις 5 Ιανουαρίου 2022 τη Maersk Group ως τη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, κατέχοντας μερίδιο 17% στην παγκόσμια αγορά.
Η Mediterranean Shipping Co βρέθηκε πρώτη έπειτα από αγορές πλοίων και ελέγχει τώρα στόλο 645 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 4.284.728 teu, σε σύγκριση με τα 4.282.840 teu της Maersk. Τα τελευταία χρόνια, η MSC έχει παρουσιάσει μεγάλη ανάπτυξη, κυρίως μέσω της σταδιακής τοποθέτησης παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από το 2020, η ελβετική εταιρεία έχει αναπτυχθεί σημαντικά μέσω της αγοράς 128 second hand πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: πρόκειται για ένα αριθμό αγορών που δεν έχουν προηγούμενο στην ιστορία της ναυτιλίας, αναφέρει η Alphaliner.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες έχουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα, μέσω μιας σειράς συγχωνεύσεων και εξαγορών, η άνοδος της MSC στην κορυφή ήταν εντελώς οργανική. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η MSC αναμένεται να ολοκληρώσει την πρώτη αγορά εταιρείας και συγκεκριμένα να αποκτήσει το 67% των μετοχών της βραζιλιάνικης περιφερειακής ναυτιλιακής και εταιρείες logistics εταιρείας Log-In Logistica. Αυτό θα προσθέσει επιπλέον περίπου 15.000 teu στον στόλο του Ομίλου MSC.
Η MSC ξεκίνησε το 1970 με ένα γερμανικής κατασκευής μεταχειρισμένο σκάφος μόλις 2.900 dwt, που αποκτήθηκε από τη Hapag-Lloyd και μετονομάστηκε σε PATRICIA. Με την πάροδο του χρόνου, άκμασε και εξελίχθηκε σε έναν τεράστιο όμιλο, υπογραμμίζει η Alphaliner.
Με έδρα τη Γενεύη, ο όμιλος έχει διαφοροποιημένα συμφέροντα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών (MSC, WEC Lines, Medlog, Linea Messina), στα τερματικά λιμενικών σταθμών (TIL, MSC), στην ακτοπλοΐα (GNV και SNAV), στα logistics (Medlog), στις κρουαζιέρες (κρουαζιέρες MSC), κ.λπ. Με ένα επιβεβαιωμένο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων περίπου 1 εκατ. teu, το μεγαλύτερο από όλες τις υπόλοιπες ναυτιλιακές, η MSC αναμένεται να εδραιώσει περαιτέρω τη θέση της ως της μεγαλύτερης γραμμής εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2022, αν και όπως εξηγεί η Alphaliner, πρόσκαιρα μπορεί για λίγο η Maersk να επιστρέψει στην κορυφή καθώς αναμένεται να παραλάβει ορισμένα νέα πλοία.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.