Μαίνεται ο ανταγωνισμός για την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου – της ιταλοελβετικής MSC και της δανέζικης Maersk.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η MSC (Mediterranean Shipping Co) βρέθηκε στην πρώτη θέση των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου, ξεπερνώντας σε μέγεθος στόλου τη Maersk που κρατούσε τα σκήπτρα μέχρι χθες. Περίπου 52 χρόνια μετά την ίδρυσή της το 1970, η MSC της ιταλικής οικογένειας Απόντε, με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας, προσπέρασε στις 5 Ιανουαρίου 2022 τη Maersk Group ως τη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, κατέχοντας μερίδιο 17% στην παγκόσμια αγορά.
Η Mediterranean Shipping Co βρέθηκε πρώτη έπειτα από αγορές πλοίων και ελέγχει τώρα στόλο 645 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 4.284.728 teu, σε σύγκριση με τα 4.282.840 teu της Maersk. Τα τελευταία χρόνια, η MSC έχει παρουσιάσει μεγάλη ανάπτυξη, κυρίως μέσω της σταδιακής τοποθέτησης παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από το 2020, η ελβετική εταιρεία έχει αναπτυχθεί σημαντικά μέσω της αγοράς 128 second hand πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: πρόκειται για ένα αριθμό αγορών που δεν έχουν προηγούμενο στην ιστορία της ναυτιλίας, αναφέρει η Alphaliner.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες έχουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα, μέσω μιας σειράς συγχωνεύσεων και εξαγορών, η άνοδος της MSC στην κορυφή ήταν εντελώς οργανική. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η MSC αναμένεται να ολοκληρώσει την πρώτη αγορά εταιρείας και συγκεκριμένα να αποκτήσει το 67% των μετοχών της βραζιλιάνικης περιφερειακής ναυτιλιακής και εταιρείες logistics εταιρείας Log-In Logistica. Αυτό θα προσθέσει επιπλέον περίπου 15.000 teu στον στόλο του Ομίλου MSC.
Η MSC ξεκίνησε το 1970 με ένα γερμανικής κατασκευής μεταχειρισμένο σκάφος μόλις 2.900 dwt, που αποκτήθηκε από τη Hapag-Lloyd και μετονομάστηκε σε PATRICIA. Με την πάροδο του χρόνου, άκμασε και εξελίχθηκε σε έναν τεράστιο όμιλο, υπογραμμίζει η Alphaliner.
Με έδρα τη Γενεύη, ο όμιλος έχει διαφοροποιημένα συμφέροντα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών (MSC, WEC Lines, Medlog, Linea Messina), στα τερματικά λιμενικών σταθμών (TIL, MSC), στην ακτοπλοΐα (GNV και SNAV), στα logistics (Medlog), στις κρουαζιέρες (κρουαζιέρες MSC), κ.λπ. Με ένα επιβεβαιωμένο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων περίπου 1 εκατ. teu, το μεγαλύτερο από όλες τις υπόλοιπες ναυτιλιακές, η MSC αναμένεται να εδραιώσει περαιτέρω τη θέση της ως της μεγαλύτερης γραμμής εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2022, αν και όπως εξηγεί η Alphaliner, πρόσκαιρα μπορεί για λίγο η Maersk να επιστρέψει στην κορυφή καθώς αναμένεται να παραλάβει ορισμένα νέα πλοία.
Latest News
Αυξήσεις φωτιά στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και το 2025
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας θα αυξηθούν έως 12% από τον Μάιο λόγω του υψηλού κόστους από το νέο καύσιμο με μειωμένο θείο
Dreyfus για ΟΛΘ: Δεν θα διαγράψουμε τις μετοχές από το Χρηματιστήριο Αθηνών
Τι αναφέρει η Leonidsport της οικογένειας Dreyfus στο ενημερωτικό δελτίο για την δημόσια πρόταση στον ΟΛΘ
Χρήστος Στυλιανίδης: Προς παράταση η «πράσινη μετάβαση» της ακτοπλοΐας
Ο κ. Στυλιανίδης είπε επίσης ότι στις Βρυξέλες συζητήθηκε και το θέμα της χρηματοδότησης των αγόνων γραμμών μέσω ΣΔΙΤ
Οι αμερικανικές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο εκτινάσουν τις τιμές των ναύλων στα τάνκερ
Πολλά από τα πλοία που τέθηκαν υπό καθεστώς κυρώσεων αποτελούν μέρος του ρωσικού «σκιώδους στόλου», μετέφεραν πετρέλαιο σε Ινδία και Κίνα
Το 2,1% του ΟΛΘ απέκτησαν οι Dreyfus - Το τίμημα
Η Leonidsport Β.V απέκτησε 212.114 μετοχές του ΟΛΘ στις 13 Ιανουαρίου - Σε εξέλιξη η δημόσια προσφορά
Οι Dreyfus «πατάνε το κουμπί» – Αρχίζει η δημόσια πρόταση για το 21% του ΟΛΘ
Ξεκινάει σήμερα η πρόταση της LeonidsPort για το 21% του μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ – Τα σενάρια και οι μετοχικές ισορροπίες
«Ριζικό λίφτινγκ» στις μαρίνες με επενδύσεις 180 εκατ. - Στα σκαριά πάνω από 40 project
Αναβαθμίζονται οι μαρίνες της χώρας και μαζί το τουριστικό προϊόν - Ποια projects εγκρίθηκαν, ποια απορρίφθηκαν
Στυλιανίδης: «Στηρίζουμε τις ευρωπαϊκές πρωτοβουλίες που ενισχύουν την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας»
Ο υπουργός Ναυτιλίας Χρήστος Στυλιανίδης στις συναντήσεις του στις Βρυξέλλες ενημέρωσε, μεταξύ άλλων, για την εξέλιξη των έργων που χρηματοδοτούνται από την ΕΕ
Στη μαύρη λίστα των ΗΠΑ η Cosco: H Αθήνα «μετρά» τις επιπτώσεις - Τι λένε πηγές στο Reuters
Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν στο Reuters ότι μέχρι στιγμής το λιμάνι του Πειραιά λειτουργεί κανονικά
OΛΘ: Πιάνει λιμάνι(;) η LeonidsPort – Οι νέες μετοχικές ισορροπίες με Σαββίδη – CMA CGM και Υπερταμείο
Στον ΟΛΘ η δισεκατομμυριούχος Margarita Louis – Dreyfus επιδιώκει την απόκτηση του 21% - Τα σενάρια για τη νέα μετοχική σύνθεση