
Μαίνεται ο ανταγωνισμός για την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη μεταξύ των δύο μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου – της ιταλοελβετικής MSC και της δανέζικης Maersk.
Σύμφωνα με στοιχεία της Alphaliner, η MSC (Mediterranean Shipping Co) βρέθηκε στην πρώτη θέση των μεγαλύτερων ναυτιλιακών εταιρειών του κόσμου, ξεπερνώντας σε μέγεθος στόλου τη Maersk που κρατούσε τα σκήπτρα μέχρι χθες. Περίπου 52 χρόνια μετά την ίδρυσή της το 1970, η MSC της ιταλικής οικογένειας Απόντε, με έδρα τη Γενεύη της Ελβετίας, προσπέρασε στις 5 Ιανουαρίου 2022 τη Maersk Group ως τη μεγαλύτερη εταιρεία τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, κατέχοντας μερίδιο 17% στην παγκόσμια αγορά.
Η Mediterranean Shipping Co βρέθηκε πρώτη έπειτα από αγορές πλοίων και ελέγχει τώρα στόλο 645 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνολικής χωρητικότητας 4.284.728 teu, σε σύγκριση με τα 4.282.840 teu της Maersk. Τα τελευταία χρόνια, η MSC έχει παρουσιάσει μεγάλη ανάπτυξη, κυρίως μέσω της σταδιακής τοποθέτησης παραγγελιών νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Από το 2020, η ελβετική εταιρεία έχει αναπτυχθεί σημαντικά μέσω της αγοράς 128 second hand πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων: πρόκειται για ένα αριθμό αγορών που δεν έχουν προηγούμενο στην ιστορία της ναυτιλίας, αναφέρει η Alphaliner.
Σε αντίθεση με τις περισσότερες μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες έχουν μια θέση στην πρώτη δεκάδα, μέσω μιας σειράς συγχωνεύσεων και εξαγορών, η άνοδος της MSC στην κορυφή ήταν εντελώς οργανική. Το πρώτο τρίμηνο του 2022, η MSC αναμένεται να ολοκληρώσει την πρώτη αγορά εταιρείας και συγκεκριμένα να αποκτήσει το 67% των μετοχών της βραζιλιάνικης περιφερειακής ναυτιλιακής και εταιρείες logistics εταιρείας Log-In Logistica. Αυτό θα προσθέσει επιπλέον περίπου 15.000 teu στον στόλο του Ομίλου MSC.
Η MSC ξεκίνησε το 1970 με ένα γερμανικής κατασκευής μεταχειρισμένο σκάφος μόλις 2.900 dwt, που αποκτήθηκε από τη Hapag-Lloyd και μετονομάστηκε σε PATRICIA. Με την πάροδο του χρόνου, άκμασε και εξελίχθηκε σε έναν τεράστιο όμιλο, υπογραμμίζει η Alphaliner.
Με έδρα τη Γενεύη, ο όμιλος έχει διαφοροποιημένα συμφέροντα στη ναυτιλία τακτικών γραμμών (MSC, WEC Lines, Medlog, Linea Messina), στα τερματικά λιμενικών σταθμών (TIL, MSC), στην ακτοπλοΐα (GNV και SNAV), στα logistics (Medlog), στις κρουαζιέρες (κρουαζιέρες MSC), κ.λπ. Με ένα επιβεβαιωμένο βιβλίο παραγγελιών νεότευκτων πλοίων περίπου 1 εκατ. teu, το μεγαλύτερο από όλες τις υπόλοιπες ναυτιλιακές, η MSC αναμένεται να εδραιώσει περαιτέρω τη θέση της ως της μεγαλύτερης γραμμής εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο κατά τη διάρκεια του 2022, αν και όπως εξηγεί η Alphaliner, πρόσκαιρα μπορεί για λίγο η Maersk να επιστρέψει στην κορυφή καθώς αναμένεται να παραλάβει ορισμένα νέα πλοία.


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ