
Την απόφαση να περιορίσουν τον αριθμό των εξωτερικών λιανοπωλητών που διαθέτουν τα προϊόντα τους και να επικεντρώσουν τις προσπάθειές τους στο να κάνουν τους πελάτες να αγοράζουν απευθείας από τα δικά τους κανάλια καθώς και από μια στενή ομάδα συνεργατών χονδρικής έχουν λάβει κορυφαίες εταιρείες στο χώρο της ένδυσης και υπόδησης, όπως οι Nike, Adidas και Ralph Lauren.
Η αλλαγή αυτή σημαίνει αφενός ότι οι τελικοί καταναλωτές θα βρίσκουν λιγότερα σημεία πώλησης για να αγοράσουν τα αγαπημένα τους κορυφαία brand. Αφετέρου θα ασκηθεί περαιτέρω πίεση στους λιανοπωλητές, καθώς δεν θα μπορούν πλέον να διαθέτουν τα ιδιαίτερα περιζήτητα παπούτσια και ρούχα στα ράφια τους, σύμφωνα με ειδικούς λιανικής.
Απευθείας πώληση στους πελάτες
Η απευθείας πώληση σε πελάτες επιτρέπει στα brand να κερδίζουν περισσότερα χρήματα, να ελέγχουν τις τιμές και να παρουσιάζουν τα προϊόντα τους ακριβώς με τον τρόπο που θέλουν στις προθήκες των καταστημάτων τους. Μπορούν επίσης να αποτρέψουν τις υπερβολικές εκπτώσεις στα προϊόντα τους, κάτι που θα μπορούσε να αποδυναμώσει την εικόνα του brand τους και την τιμολογιακή τους ισχύ.
Brands όπως η Adidas αποσύρουν πολλούς συνεργάτες λιανικής αποσκοπώντας να κάνουν τους πελάτες να αγοράσουν από τα δικά τους καταστήματα και ιστοτόπους.
«Μας ενδιαφέρουν λιγότερο οι μικροί παίκτες που δεν έχουν ιδιαίτερα καλά επίπεδα υπηρεσιών ή standards στο κατάστημα και δεν διαφοροποιούνται από τον ανταγωνισμό», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Crocs Αντριου Ρις, μιλώντας τον περασμένο Απρίλιοσε αναλυτές της αγοράς.
Υψηλή ζήτηση, περιορισμένη προσφορά
Προσφέροντας λιγότερα προϊόντα σε χονδρική πώληση, τα brands μπορούν επίσης να πετύχουν το βέλτιστο για την επιχείρησή τους — υψηλή ζήτηση και περιορισμένη προσφορά.
Οι στρατηγικές απομάκρυνσης από τους λιανοπωλητές ξεκίνησαν, φυσικά, πολύ πριν από την πανδημία της Covid-19, αλλά έχουν επιταχυνθεί τα τελευταία δύο χρόνια.
«Ακόμη κι αν τα brands δεν επικεντρώνονταν σε μεγάλο βαθμό στις άμεσες [πωλήσεις] πριν από την Covid, τώρα το πράττουν», δήλωσε η Σούζαν Αντερσον, αναλύτρια της B. Riley Securities.
Στην πραγματικότητα, τα brands έχουν χρησιμοποιήσει την πανδημία για να επιταχύνουν τα σχέδια ανάπτυξης απευθείας μέσω των δικών τους καναλιών, ειδικά στο διαδίκτυο. Στην αρχή της πανδημίας, για παράδειγμα, τα καταστήματα ήταν κλειστά, οπότε οι μεγάλες εταιρείες δεν είχαν άλλη επιλογή από το να πιέσουν τους πελάτες να αγοράσουν online.
Μόλις τα καταστήματα άνοιξαν ξανά και οι πελάτες άρχισαν να αγοράζουν καινούργια ρούχα, παπούτσια και να ανανεώνουν την γκαρνταρόμπα τους, υπήρξε μια τεράστια αναντιστοιχία μεταξύ ζήτησης και προσφοράς. Τα brands είχαν ελάχιστα, έως καθόλου, επιπλέον εμπορεύματα για να στείλουν στους λιανοπωλητές και έδωσαν προτεραιότητα στη τροφοδοσία του αποθέματος στα δικά τους καταστήματα και ιστότοπους.
Η Under Armour, η Ralph Lauren και άλλα κορυφαία ονόματα του κλάδου ένδυσης και υπόδησης, για παράδειγμα, απέσυραν την αποστολή εμπορευμάτων σε εκπτωτικά καταστήματα όπως το T.J. Maxx στις ΗΠΑ.
Εκτός από τη σύσφιξη των συνεργατών τους χονδρικής και την ανάπτυξη στο διαδίκτυο, πολλές από αυτές τις εταιρείες επιλέγουν να ανοίξουν νέα καταστήματα.
Ορισμένες, όπως η Under Armour, η Adidas και η Crocs πωλούν στην Amazon, αλλά η Canada Goose και η Ralph Lauren έχουν μείνει μακριά από τον γίγαντα των online πωλήσεων. Ορισμένες φίρμες διστάζουν να πουλήσουν στην Amazon λόγω ανησυχιών ότι δεν θα έχουν τον έλεγχο της εμπειρίας των πελατών.
Η Nike ανακοίνωσε το 2019 ότι θα σταματήσει τις πωλήσεις της στο Amazon.
Η Nike αποχωρεί από DSW και Zappos
Μεταξύ των μεγάλων αθλητικών εμπορικών σημάτων, η Nike ήταν μία από τις πρώτες που προανήγγειλε ότι θα περιορίσει τους παραδοσιακούς λιανοπωλητές στους οποίους πουλά προϊόντα της και θα επικεντρωνόταν στην ανάπτυξη της δραστηριότητάς της απευθείας στους καταναλωτές.
Το 2017, η Nike δήλωσε ότι θα εστιάσει πόρους, μάρκετινγκ και κορυφαία προϊόντα της σε μόλις 40 συνεργάτες λιανικής. Εκείνη την εποχή, η Nike πούλησε σε περίπου 30.000 λιανοπωλητές.
Η Nike έκτοτε έκοψε τους δεσμούς της με πολλά ανεξάρτητα καταστήματα υποδημάτων και μικρές αλυσίδες, καθώς και μεγαλύτερα ονόματα όπως Urban Outfitters, Dillard’s και Zappos, σύμφωνα με δημοσιεύματα.
Αντίπαλοι της Nike, όπως η Adidas και η Under Armour ακολούθησαν το παράδειγμα της Nike περιορίζοντας τα δικά τους δίκτυα χονδρικής.
Η Nike είναι μια κορυφαία μάρκα και εάν τα καταστήματα λιανικής δεν διαθέτουν προϊόντα της, τότε οι πελάτες που είναι πιστοί στη Nike, θα αγοράσουν τα προϊόντα της από αλλού.
Η Nike είναι επίσης ο μεγαλύτερος προμηθευτής αθλητικών ειδών της DSW, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 7% των πωλήσεων της εταιρείας το 2020. Τον περασμένο μήνα, η Designer Brands, η μητρική της DSW, δήλωσε ότι η Nike είχε στείλει τα τελευταία προϊόντα της στην εταιρεία. Μόλις η DSW τα πουλήσει στα καταστήματα και στο διαδίκτυο, η Nike θα σταματήσει να υπάρχει στα ράφια της.
Πηγή CNN


Latest News

Career catfishing: Γιατί η Gen Z αποδέχεται προσφορές εργασίας και μετά… εξαφανίζεται
Το φαινόμενο του Career catfishing - 1 στους 3 εργαζόμενους της Gen Z έχει αποδεχθεί μια θέση εργασίας αλλά δεν εμφανίστηκε ποτέ

Κομισιόν: 5+1 μέτρα για την «καθαρή» βιομηχανία
«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν το σχέδιο της Κομισιόν, που συνδυάζει την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας

Πώς η «ευάλωτη» Ευρώπη κάνει πιο... ισχυρή την αμυντική βιομηχανία της
Ο δείκτης STOXX Europe Total Market Aerospace & Defense που παρακολουθεί την αμυντική βιομηχανία εκτοξεύτηκε σε ιστορικό υψηλό την Τρίτη

Αυτοκινητοβιομηχανίες: Οι νέοι δασμοί θα εκτινάξουν τις τιμές των αυτοκινήτων στις ΗΠΑ
Οι αυξήσεις θα πλήξουν όλες ανεξαιρέτως τις αυτοκινητοβιομηχανίες, προειδοποιούν οι Γερμανοί κατασκευαστές αυτοκινήτων

Το στοίχημα των 300 δισ. ευρώ – Τι θα κάνει ο Μπάφετ με τόσα μετρητά
Σε νέο ρεκόρ εκτοξεύτηκαν τα ταμειακά διαθέσιμα της επενδυτικής εταιρείας του Γουόρεν Μπάφετ, Berkshire Hathaway

Ραγδαίες εξελίξεις στο ουκρανικό: Το σκληρό παζάρι για τα κρίσιμα ορυκτά και το «ποντάρισμα» Τραμπ
Σύμβουλος εθνικής ασφαλείας των ΗΠΑ τόνισε ότι ο πόλεμος θα τελειώσει σύντομα - Η στάση του Κιέβου

Γιατί ο Ίλον Μασκ θέλει να ελέγχει τη Fed
Τα σχόλια του Μασκ ακολουθούν την απόφαση Τραμπ να ενισχύσει τον έλεγχο του τρόπου με τον οποίο η Fed εποπτεύει αυτές τις μεγάλες τράπεζες

«Μήλον της έριδος» μεταξύ ΗΠΑ-Κίνας ο χαλκός του Κονγκό - Το come back της κινεζικής Norinco
Άκαρπη η πρόσφατη προσφορά 1,4 δισ. δολαρίων του κινεζικού κολοσσού - Ο χαλκός μετατρέπεται σε πεδίο ανταγωνισμού ΗΠΑ - Κίνας

Η Ρωσία μπορεί να συμφωνήσει να χρησιμοποιηθούν τα παγωμένα assets για την ανοικοδόμηση της Ουκρανίας
Σύμφωνα με το Reuters, η Ρωσία θα μπορούσε να συμφωνήσει εφόσον τα χρήματα χρησιμοποιηθούν και για τις περιοχές που έχει προσαρτήσει

Η Μόσχα στρώνει χαλί... για τις δυτικές εταιρείες - Τι δήλωσε ο Πούτιν
Ο Πούτιν διέταξε το υπουργικό συμβούλιο να δώσει στους εγχώριους παραγωγούς προνομιακή μεταχείριση ως απόσβεση των κυρώσεων