
Γερμανός χωρίς αυτοκίνητο; Είναι αδιανόητο. Πέρα από τη χρησιμότητα στις μετακινήσεις στους άπλετους αυτοκινητόδρομους της χώρας και τη χαρά στην οδήγηση το αυτοκίνητο στη γερμανική ψυχοσύνθεση είναι το πιο “αγαπημένο παιδί”, όπως λέγεται χαρακτηριστικά, σύμβολο υψηλού επιπέδου ζωής, γι’ αυτό και οι Γερμανοί διατηρούν μαζί του μια ιδιαίτερα έντονη σχέση.Υπό αυτό το πρίσμα είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς πώς στο πλαίσιο της προστασίας του κλίματος, θα πρέπει να το αποχωριστούν και να επιλέξουν το ποδήλατο για τις μετακινήσεις τους.
Διαβάστε επίσης: Γερμανία – Περιβαλλοντικές οργανώσεις καλούν τους βουλευτές να χρησιμοποιούν ποδήλατο και δημόσιες συγκοινωνίες
Καλή ενημέρωση για τους στόχους
«Κι όμως είναι κάτι που πρέπει να συμβεί» επιμένει η Μαρτίνα Λομάιερ, «ειδάλλως δεν θα μπορέσουμε να υλοποιήσουμε τους κλιματικούς στόχους μείωσης των ρύπων που έχουν συμφωνηθεί διεθνώς. Το θέμα είναι βέβαια, με ποιον τρόπο θα πειστούν οι Γερμανοί να το κάνουν». Αυτό είναι ένα από τα προβλήματα που θα πρέπει να αντιμετωπίσει μελλοντικά η Λομάιερ. Από την άνοιξη του 2021 κατέχει μία από τις επτά έδρες Ποδηλατικής Κυκλοφορίας που χρηματοδοτεί το γερμανικό υπουργείο Μεταφορών με στόχο την ενίσχυση της κινητικότητας με το ποδήλατο. Κι αυτό μπορεί να γίνει μόνο όταν οι στόχοι γίνουν αντιληπτοί από όλους τους οδηγούς αυτοκινήτων, αν και πάντα θα υπάρχει κριτική. Αλλά, όπως πιστεύει, δεν θα πρέπει να γίνουν πισωγυρίσματα, ακόμη κι αν τα μέτρα σε ορισμένους δεν αρέσουν. Σε άλλες χώρες έχει γίνει εφικτό. Όποιος έχει πάει στο Άμστερνταμ ή στην Κοπεγχάγη, το διαπιστώνει αμέσως.
“Βέβαια στην Ολλανδία επικρατεί άλλη κουλτούρα σε σχέση με το ποδήλατο από ότι στη Γερμανία, οι ποδηλάτες έχουν στο δρόμο τον πρώτο λόγο. Αλλά δεν ήταν πάντα έτσι. Το ποδήλατο είναι τόσο διαδομένο, επειδή πριν από 20, 25 χρόνια ελήφθησαν πολιτικές αποφάσεις. Ήθελαν να δώσουν στο ποδήλατο την πρωτοκαθεδρία στους δρόμους και έκαναν τα πάντα για να εξασφαλίσουν ότι μακροπρόθεσμα οι άνθρωποι θα στραφούν στοποδήλατο”.
Κάτι παρόμοιο έγινε και σε άλλες πόλεις, όπως την Βαρκελώνη, αλλά και στην Μπογκοτά της Κολομβίας, όπου οι κάτοικοι δεν είχαν καμιά ποδηλατική κουλτούρα. Αλλά κάποια στιγμή κουράστηκαν από τα πολλά αυτοκίνητα και τις συνέπειες της μηχανοκίνητης κυκλοφορίας.
Ελκυστικές εναλλακτικές
Η Γερμανία όμως δεν είναι Μπογκοτά, πρόκειται για μια κλασσική χώρα οδηγών αυτοκινήτων, οι οποίοι δύσκολα πατούν φρένο και ακόμη πιο δύσκολα αποχωρίζονται το τιμόνι. Πώς λοιπόν μπορούν να πειστούν και να αλλάξουν συμπεριφορά; «Αυτό είναι ένα σημαντικό σημείο, θα πρέπει να αναλυθεί η κινητικότητά τους» σημειώνει η Λομάιερ. «Τι ωφελεί ποιον, σε ποια φάση της ζωής του, ποιο μέσο μετακίνησης και ποιες εναλλακτικές υπάρχουν. Δεν θα πρέπει να είναι πάντα το ποδήλατο, αλλά και τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, λεωφορείο, τραίνο ή δυνατότητες διαμερισμού αυτοκινήτου (car sharing). Θα πρέπει να φτάσουμε σε εκείνο το σημείο, που κάθε οικογένεια δεν θα νιώθει την ανάγκη να έχει ένα ή περισσότερα αυτοκίνητα. Μου είναι απόλυτα σαφές ότι δεν είναι ο καθένας σε θέση να συμβάλει, αναλόγως του σε ποια φάση ζωής βρίσκεται, σε μια τέτοια αλλαγή».
Σε αυτό θα πρέπει να συμβάλει και ο δημόσιος τομέας με επιπλέον πόρους προσφέροντας ελκυστικές εναλλακτικές και λειτουργικές υποδομές για ποδήλατο. Οι γερμανικές πόλεις βρίσκονται ακόμη πολύ μακριά από πρότυπα, όπως το Άμστερνταμ ή η Κοπεγχάγη.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Μέτρα για την ταχύτερη σύνδεση των υπεράκτιων αιολικών πάρκων υλοποιεί η κυβέρνηση στη Βρετανία
Η Βρετανία έχει ήδη 30,7 GW υπεράκτιας αιολικής ενέργειας με επιπλέον 7,2 GW δυναμικότητας που έχει εγκριθεί - Στοχεύει σε ισχύ 43-50 GW «καθαρή ισχύ» έως το 2030

Κομισιόν: 5+1 μέτρα για την «καθαρή» βιομηχανία
«ΤΑ ΝΕΑ» παρουσιάζουν το σχέδιο της Κομισιόν, που συνδυάζει την αντιμετώπιση της κλιματικής κρίσης με την ενίσχυση της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητας
![ΑΠΕ: Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 – Η θέση της Ελλάδας [γραφήματα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/ot_ape_ola-1024x600-1-600x352.png)
Ρεκόρ παραγωγής ενέργειας από ΑΠΕ στην ΕΕ το 2023 - Η επίδοση της Ελλάδας [γραφήματα]
Πρόκειται για τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση του ποσοστού των ΑΠΕ στην ακαθάριστη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από την έναρξη της καταμέτρησης, το 2004

Αντιστάθμιση 145 εκατ. στη βαριά βιομηχανία για το ενεργειακό κόστος – Τα έξτρα έσοδα από ρύπους
Στα 588 εκατ. ευρώ τα συνολικά κονδύλια τη διετία προς τη βιομηχανία από τα δικαιώματα εκπομπών ρύπων

Πόσα ηλεκτρικά ΙΧ θα κυκλοφορούν στην Ελλάδα το 2031
Στοίχημα η ηλεκτροκίνηση για την Ελλάδα - Τest drive στους σταθμούς φόρτισης από την εταιρεία P3 Greece

Παπουτσάνης: Από ΑΠΕ το σύνολο της ηλεκτρικής ενέργειας για τη μονάδα της Ριτσώνας
Δύο φωτοβολταϊκοί σταθμοί θα παράγουν το 100% της ηλεκτρικής ενέργειας του εργοστασίου Παπουτσάνης στη Ριτσωνα

Σχεδόν 2 εκατοστά πάνω η στάθμη της θάλασσας από το λιώσιμο των πάγων
Μέσα σε λίγα χρόνια το λιώσιμο των πάγων έχει οδηγήσει σε αύξηση της στάθμης της θάλασσας κατά τουλάχιστον 2 εκατοστά

Νέες αιτήσεις για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3» - Τι πρέπει να κάνετε
Στα 44 εκατ. ο προϋπολογισμός για το «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3»

Στα «σκουπίδια» 2 TWh πράσινης ενέργειας το 2025 – Οι εκτιμήσεις για το ψαλίδι στις ΑΠΕ
Υπερδιπλάσιες οι περικοπές παραγωγής ρεύματος από ΑΠΕ το 2024, σύμφωνα με τον Παντελή Μπίσκα – Και συναγερμός για μπλακ άουτ το Πάσχα

Φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες – Εγκατάσταση μόνο με συμφωνία του 51% των ιδιοκτητών
Για να εγκατασταθούν φωτοβολταϊκά σε πολυκατοικίες θα απαιτείται η σύμφωνη γνώμη του 51% των ιδιοκτητών, όπως προβλέπει ειδική ρύθμιση του υπ. Ενέργειας