Σε «αντάρτικο» πέρασαν οι ξενοδόχοι των ορεινών και ημιορεινών περιοχών δίνοντας στη δημοσιότητα τις πολύ χαμηλές πληρότητες που καταγράφουν και με τον τρόπο αυτό απαντούν στον υπουργό Τουρισμού Βασίλη Κικίλια ο οποίος την προηγούμενη εβδομάδα έκανε λόγο για «ανάκαμψη των χειμερινών προορισμών τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά» μετά από τηλεφωνικές επαφές που είχε όχι με ξενοδόχους αλλά με περιφερειάρχες διαφόρων περιοχών της χώρας με δημοφιλείς χειμερινούς προορισμούς.
Για την αντίδραση αυτή είχε προϊδεάσει ο ot.gr στο ρεπορτάζ με τίτλο: «Ομικρον – Βροχή ακυρώσεων στα ξενοδοχεία ορεινών προορισμών».
Από το πρωί σήμερα η μία μετά την άλλη οι ενώσεις ξενοδόχων χειμερινών προορισμών, δημοσιοποιούν την ίδια ανακοίνωση διαφοροποιούμενη μόνο ως προς το σημείο που αναφέρουν τις πληρότητες που κατέγραψαν την περιοχή τους τις ημέρες των εορτών. Συνολικά πάντως εκτιμούν τη μέση πληρότητα για το σύνολο της χειμερινής περιόδου, μόλις στο 12% (!) και διερωτώνται: «Αλήθεια γι’ αυτή την επιτυχία πανηγυρίζουμε όλες αυτές τις μέρες;»
Πιο αναλυτικά, με ανακοινώσεις τους οι Ενώσεις Ξενοδόχων Καλαβρύτων, Ευρυτανίας, Δράμας, Ημαθίας, Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου, και Σύνδεσμος Ξενοδόχων Δυτικής Μακεδονίας, αναφέρουν για τις πληρότητες στους αντίστοιχους νομούς:
– Οι πληρότητες στα Καλάβρυτα μετά της 8/1/2022 δεν ξεπερνούν ούτε το 25% ακόμα και τα Σαββατοκύριακα καταγράφοντας αρνητικό ποσοστό πληρότητας όλων των εποχών και δεδομένου ότι η πανδημία καλπάζει το μέλλον της φετινής χειμερινής περιόδου και επιβίωσης των επιχειρήσεων φαντάζει όνειρο θερινής νυκτός.
– Στην Ευρυτανία οι πληρότητες κατά το 15νθημερο της εορταστικής περίοδου του 2019 ήταν 95%, ενώ το αντίστοιχο 15νθήμερο φέτος έκλεισε με 50%.
– Στην Ημαθία με δύο χιονοδρομικά κέντρα, οι πληρότητες κατά το 15νθημερο της εορταστικής περιόδου του 2019 ήταν 92% ενώ το αντίστοιχο 15νθήμερο φέτος έκλεισε με μόλις 34% και με 2 μονάδες να μην καταφέρουν να ανοίξουν.
– Στη Δράμα, οι πληρότητες κατά το 15νθημερο της εορταστική περίοδο του 2019 ήταν 85% ενώ το αντίστοιχο 15νθήμερο φέτος έκλεισε με 35%.
-Στην Πελοπόννησο σύμφωνα με τον Τουριστικό Οργανισμό Πελοπονήσου οι πληρότητες κατά το 15νθημερο της εορταστικής περιόδου του 2019 ήταν 100% ενώ το αντίστοιχο 15νθήμερο φέτος έκλεισε με μέση πληρότητα 55%
-Στη Δυτική Μακεδονία οι πληρότητες κατά το 15νθημερο της εορταστικής περίοδου του 2019 ήταν 85%
ενώ το αντίστοιχο 15νθήμερο φέτος έκλεισε με 35%.
Κατά τα λοιπά το υπόλοιπο τμήμα των ανακοινώσεων των προαναφερόμενων ενώσεων είναι πανομοιότυπο και επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι
– Ένα και μόνο δεκαήμερο τουριστικής κανονικότητας στο σύνολο της χειμερινής περιόδου η οποία διαρκεί 120 μέρες, δηλαδή τέσσερις μήνες, αντιστοιχεί σε μόλις 12% μέση πληρότητα. Αλήθεια για αυτή την επιτυχία πανηγυρίζουμε, όλες αυτές τις μέρες; Δυστυχώς σήμερα, το «success story» του χειμερινού τουρισμού περιορίζεται σε τρεις ή τέσσερις περιοχές στην Ελλάδα οι οποίες είχαν πράγματι 100% πληρότητα μέσα στις γιορτές των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, αλλά μόνο για λίγες μέρες. Και δυστυχώς, από τις 10 Ιανουαρίου 2022, κανείς δεν θα ασχολείται μαζί τους. Αυτή είναι η πραγματικότητα…
-Θυμίζουμε ότι τα ξενοδοχεία μας έκλεισαν τον Μάρτιο του 2020 και άντεξαν σχεδόν δύο χρόνια χωρίς δουλειά, παραμένοντας τυπικά ανοικτά – ουσιαστικά κλειστά. Η υγειονομική εξέλιξη της πανδημίας όμως και τα νέα μέτρα που ανακοινώνονται για την αναχαίτιση της διασποράς της Omicron, αποτελούν την «ταφόπλακα» του χειμερινού τουρισμού όχι μόνο για τον προορισμό μας, αλλά για το σύνολο των επιχειρήσεων της ηπειρωτικής – ορεινής Ελλάδας. Δεν θα υπάρχει ουσιαστικά από σήμερα για εμάς αντικείμενο δραστηριότητας, αφού οι επισκέπτες μειώνονται ή εξαφανίζονται – σε αντίθεση με την αγωνία μας που αυξάνεται μέσα σε συνθήκες οικονομικής ασφυξίας.
-Την ίδια ώρα, τα αστικού τύπου ξενοδοχεία δίνουν σκληρή μάχη επιβίωσης, αφού κρατήσεις δεν υπάρχουν, παρά μόνο ακυρώσεις. Κλαδικές εκθέσεις αναβάλλονται επ΄ αόριστον, όσα ελάχιστα συνέδρια και εκδηλώσεις επρόκειτο να πραγματοποιηθούν ματαιώνονται και η κατάσταση, με τα σημερινά δεδομένα, δεν αναμένεται να βελτιωθεί πριν τις αρχές Απριλίου.
-Τα ξενοδοχεία δεν κατεβάζουν τον… γενικό κάθε Δευτέρα. Είναι ζωντανοί οργανισμοί που έχουν καθημερινές ανάγκες, οι οποίες και δεν καλύπτονται μόνο με τους (όποιους σε αριθμό) επισκέπτες του Σαββατοκύριακου. Η πλειοψηφία είναι μικρές οικογενειακές επιχειρήσεις που αδυνατούν να καλύψουν ζημίες δύο ετών. Πώς θα ανταποκριθούμε στα έξοδα μας, στο μισθολογικό και το υπέρογκο ενεργειακό κόστος, στην ίδια την καθημερινότητα μας, όταν από την άλλη πλευρά το κόστος μετακίνησης (καύσιμα, διόδια) έχουν εκτοξευθεί στα ύψη με αποτέλεσμα οι προορισμοί μας να «απομονώνονται» ακόμα περισσότερο; Με δουλειά μόλις 10 ημερών;
-Τα ξενοδοχεία δεν είναι – και μη μας συγκρίνετε – καταλύματα βραχυχρόνιας μίσθωσης τύπου Airbnb που «ανοίγουν» Χριστούγεννα, Πάσχα και τα οποία δεν έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις: Ούτε ΦΠΑ, ούτε φόρο διαμονής, ούτε τέλος παρεπιδημούντων, ούτε αυξημένα τέλη καθαριότητας και φωτισμού πληρώνουν, ούτε προσωπικό απασχολούν, ούτε υγειονομικά πρωτόκολλα εφαρμόζουν, ούτε χίλια πιστοποιητικά και αδειοδοτήσεις χρειάζονται για τη λειτουργία τους.
-Η υγειονομική κρίση δεν έχει τελειώσει, υπάρχει και θα συνεχιστεί όλο το χειμώνα. Η φιλοξενία χρειάζεται τώρα ουσιαστική και στοχευμένη στήριξη για να διασφαλίσει τη συνέχεια ύπαρξής της, τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων και τις θέσεις εργασίας”.
Μέτρα
Κατόπιν αυτών, οι ξενοδοχειακές ενώσεις απαιτούν:
-Άμεση εκταμίευση των ποσών που εκκρεμούν προς πληρωμή στις επιχειρήσεις από τη δράση της «Επιδότησης κεφαλαίου κίνησης πληττόμενων από την πανδημία τουριστικών επιχειρήσεων φιλοξενίας»
-Άμεση ολοκλήρωση της αποπληρωμής των οφειλόμενων στις επιχειρήσεις ποσών από το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους» και από το πρόγραμμα Κοινωνικού Τουρισμού του ΟΑΕΔ (χωρίς παρακρατήσεις για εξόφληση φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων)
-Μείωση του ελάχιστου χρόνου απασχόλησης των εργαζομένων που είναι ενταγμένοι στο ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ κάτω του 50% ή αν αυτό δεν είναι εφικτό εφαρμογή του μέτρου των αναστολών των συμβάσεων εργασίας – οι επιχειρήσεις μας τους προσεχείς τρεις (3) μήνες δεν θα έχουν επί της ουσίας αντικείμενο δραστηριότητας
-Παράταση του προγράμματος ΓΕΦΥΡΑ ΙΙ έως την 30-6-2022
-Αναστολή φορολογικών και ασφαλιστικών υποχρεώσεων (περιλαμβανομένων και των δόσεων ρυθμίσεων) έως την 31-3-2022
-Ενεργειακή επιδότηση σε πετρέλαιο θέρμανσης.
Latest News
«Πέταξε» η επιβατική κίνηση - Ποιο αεροδρόμιο αναδείχθηκε «πρωταθλητής» [πίνακες]
Εντυπωσιακά κινείται η επιβατική κίνηση στα αεροδρόμια σύμφωνα με τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας
Σε Μύκονο και Κάρπαθο οι επόμενες «στάσεις» της Hilton - Το σχέδιο επέκτασης
Οι νέες συμφωνίες franchise σε Ελλάδα, Πορτογαλία και Κροατία υπογραμμίζουν τη δέσμευση της Hilton για περαιτέρω ανάπτυξη στην Ευρωπαϊκή αγορά των resorts.
Έρχονται αυστηρές προδιαγραφές για τα Airbnb - Η ρύθμιση «κλειδί» και η ανατροπή στις μισθώσεις
Οι παρεμβάσεις του σχεδίου νόμου αφορούν στα καταλύματα τύπου Airbnb και όχι τους κοινόχρηστους χώρους
Αντιδρούν οι ξενοδόχοι στο ενδεχόμενο αύξησης στα τέλη παρεπιδημούντων
Οι ξενοδόχοι υπενθυμίζουν σε όλους πως η τουριστική βιομηχανία αποτελεί έναν από τους βασικότερους πυλώνες της οικονομίας της Αττικής
«Κλείδωσε» το ρεκόρ στον τουρισμό - Πόσοι ήρθαν τον Σεπτέμβριο, πόσες ημέρες έμειναν [γραφήματα]
Ο τουρισμός συνεχίζει την εντυπωσιακή του πορεία - Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία του κρατικού προϋπολογισμού για το 2025
Καταγγελία στην Κομισιόν για τα μέτρα θηλιά στο Airbnb
Οι υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής έχουν εκφράσει τις ανησυχίες τους στις ισπανικές αρχές για τα Airbnb
Η ακρίβεια «πλήγωσε» Μύκονο και Σαντορίνη - Απώλειες για καταλύματα και εστίαση
Σαντορίνη και Μύκονος κατέγραψαν απώλειες στον τουρισμό τους καλοκαιρινούς μήνες - Τι αποκαλύπτουν τα στοιχεία
Το mega project των 800 εκατ. του Μπορίσοφ στην Ελούντα – To deal με τον Ralph Lauren
Πώς θα χρηματοδοτηθεί η τουριστική επένδυση του Elounda Hills του επιχειρηματία – Η προπώληση κατοικιών και η συνεργασία με εταιρεία του Ralph Lauren
Πάνω από 100 επενδυτές ψάχνουν ξενοδοχεία στην Αθήνα - Πώς ενισχύεται ο τουρισμός
Ο τουρισμός ενισχύεται με νέα ξενοδοχεία απο Wyndham - Ενδιαφέρον απο Highgate για την ελληνική αγορά - Η αξία του τοπικού management
Πού θα επενδύσει σε νέα ξενοδοχεία ο όμιλος Μήτση - Τι «βαθμό» πήρε το 2023
Ο Όμιλος Μήτση συνεχίζει να αναπτύσσεται στον ελληνικό τουρισμό - Τι λέει ο CEO της εταιρείας, Κώστας Μήτσης