
Τη θέση του μεγαλύτερου κατασκευαστή επιβατικών αεροσκαφών με κινητήρες τζετ διατήρησε η Airbus για τρίτη χρονιά, ξεπερνώντας τη Boeing μέσω της παράδοσης 611 αεροσκαφών το 2021, με ετήσια αύξηση 8%, όπως ανέφεραν τα στοιχεία της εταιρίας που δημοσιοποιήθηκαν χθες.
Τα στοιχεία αυτά, έδωσαν στην Airbus ένα ξεκάθαρο προβάδισμα στα έσοδα από την παράδοση αεροσκαφών, αφού η αμερικανική Boeing παρέδωσε μόλις περισσότερα από 302 αεροσκάφη, κατά την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021.
Μετά τη μείωση της παραγωγής τους, κυρίως εξαιτίας της πανδημίας, οι κατασκευαστές αεροσκαφών είδαν μεγαλύτερη ζήτηση για αεροσκάφη μεσαίας μεταφορικής ικανότητας, τόσο για επιβατική χρήση, όσο και για τη μεταφορά εμπορευμάτων, παρά την παγκόσμια ανησυχία για την παραλλαγή Όμικρον της COVID-19.
To Reuters ανέφερε την προηγούμενη εβδομάδα, ότι οι αρμόδιοι ελεγκτές, που πρέπει να αξιολογήσουν την κάθε παράδοση αεροσκάφους από την αναφερόμενη ευρωπαϊκή κοινοπραξία, έχουν καταμετρήσει τις παραδόσεις μεταξύ 605 και 611 αεροσκαφών. Οι παραδόσεις που έγιναν την τελευταία στιγμή, αύξησαν το συνολικό αριθμό των αεροσκαφών που παραδόθηκαν, πέραν του στόχου των 600 αεροσκαφών, όπως επιβεβαιώνεται από τα τελικά αποτελέσματα.
Διαβάστε επίσης: Φως στο τούνελ της πανδημίας για τις αερομεταφορές το 2022
Η Airbus ανακοίνωσε ότι πώλησε 771 αεροσκάφη το 2021, με τον καθαρό αριθμό των πωλήσεων μετά από τις ακυρώσεις που έγιναν να καταγράφεται στα 507 αεροσκάφη. Ο αριθμός αυτός, είναι περίπου διπλάσιος, σε σύγκριση με τις παραδόσεις που έγιναν το 2020.
Ο εκτελεστικός διευθυντής της Airbus Γκιγιάμ Φορί χαρακτήρισε το αποτέλεσμα αυτό, ως «τον πρώτο καρπό της ανάκαμψης» προσθέτοντας ότι: «Η ζήτηση είναι πραγματική».
Από τη μεριά της, η Boeing ανακάμπτει πιο αργά, καθώς αντιμετωπίζει τις συνέπειες της κρίσης ασφάλειας των πτήσεων με τα αεροσκάφη 737 ΜΑΧ και βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις σχετικά με προβλήματα, αλλά και την αναστολή παραδόσεων του αεροσκάφους ευρείας ατράκτου 787 Dreamliner.
Πρόσφατες αλλαγές στους κανόνες που διέπουν την καταμέτρηση των παραδόσεων αεροσκαφών, αλλά και οι δραστικές μεταβολές που καταγράφηκαν στα περιουσιακά στοιχεία των αεροπορικών εταιριών στη διάρκεια της κρίσης με την COVID-19, έχουν καταστήσει πιο δύσκολη τη σύγκριση της απόδοσης μεταξύ των δύο κορυφαίων κατασκευαστών αεροσκαφών.
Με την Airbus να προηγείται κατά πολύ στις παραδόσεις, ο νικητής αναφορικά με τις νέες παραγγελίες εξαρτάται από τον αριθμητικό προσδιορισμό των καθαρών παραγγελιών που προτιμούν οι μέτοχοι, ενώ τα στοιχεία της Boeing αναμένεται να δημοσιοποιηθούν σήμερα.
Επί τη βάσει μέρους των στοιχείων για το 2021, η Boeing φαίνεται τουλάχιστον να βρίσκεται στην ίδια θέση με την Airbus, αναφορικά με τις καθαρές παραγγελίες υπό μία αναθεωρημένη βάση, μετά από μία πρόσφατη συμφωνία με την αμερικανική αεροπορική εταιρία χαμηλού κόστους Allegiant Air για 50 αεροσκάφη 737 ΜΑΧ, η οποία δημοσιοποιήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα.
Για την περίοδο Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2021, οι παραγγελίες επέστρεψαν δυναμικά για 829 αεροσκάφη, αλλά μειώθηκαν στον καθαρό αριθμό των 400 αεροσκαφών, μετά από ακυρώσεις.
Σε μία αναπροσαρμοσμένη βάση, η Boeing είχε δημοσιοποιήσει καθαρό αριθμό 457 παραγγελιών στα τέλη Νοεμβρίου, μετά από μία μερική αποκατάσταση του αριθμού των παραγγελιών της, που σε μία χρονική στιγμή φαίνονταν ότι ήταν μη πιθανό να υλοποιηθεί.
Εκτός απρόοπτων εξελίξεων για νέες παραγγελίες, τα στοιχεία της Airbus δείχνουν ότι η Boeing βρίσκεται αντιμέτωπη με μία πιο δύσκολη αποστολή, σχετικά με την εξασφάλιση μιας ισοδύναμης θέσης στις καθαρές παραγγελίες, με σημείο αναφοράς τη θέση της Airbus.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Διπλάσια χρήματα απο τον CEO της Deutsche Bank έβγαλε πέρυσι, στέλεχος της τράπεζας
Οι αμοιβές του υπάλληλου της Deutsche Bank το 2024 , έφτασαν τα 18 εκατ. ευρώ - Συνολικά 647 άτομα απο το προσωπικό είχαν κέρδη πάνω απο ένα εκατ. ευρώ

Σε ρυθμούς τεχνητής νοημοσύνης «τρέχει» η Κίνα - Υπάρχει όμως κίνδυνος «φούσκας»;
Η Κίνα περνά μια περίοδο αντίστοιχη με την ευφορία της Wall Street για την τεχνητή νοημοσύνη - Τα ισχυρά χαρτιά και οι αδυναμίες

Το «αθόρυβο» στοίχημα πίσω από την επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές
Traders και διαχειριστές κεφαλαίων αναζητούν ρωσικά assets στοιχηματίζοντας στην επιστροφή της Ρωσίας στις αγορές

Εκτός του ευρωπαϊκού κοινοβουλίου οι λομπίστες της Huawei
Η απόφαση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου ακολουθεί ένα κύμα αναζητήσεων και συλλήψεων στο πλαίσιο έρευνας για διαφθορά, απο τις βελγικές δικαστικές αρχές

Deutsche Bank: Πρώην κορυφαίο στέλεχος ζητά αποζημίωση 152 εκατ. ευρώ για την υπόθεση της Monte Paschi
Η υπόθεση αφορά την Banca Monte dei Paschi di Siena, μια από τις παλιότερες τράπεζες του κόσμου

Με νέες κυρώσεις απειλεί τη Μόσχα η G7 αν δεν συμφωνήσει στην κατάπαυση του πυρός
Ο Ρούμπιο ενώνει τη φωνή του με άλλους υπουργούς Εξωτερικών στην προσπάθειά τους να αυξήσουν την πίεση στον Πούτιν

Η ιταλική Terna θα επενδύσει 23 δισ. ευρώ για τη αναβάθμιση δικτύων
Η Terna ανέφερε ότι η δυναμικότητα ανταλλαγής ενέργειας μεταξύ των αγορών θα φτάσει τα 39 GW από τα σημερινά 16 GW

Σε υψηλό 32 ετών οι προσδοκίες για τον πληθωρισμό στις ΗΠΑ
Τα χειρότερα από τα αναμενόμενα στοιχεία έρχονται λίγες μέρες πριν από την επόμενη συνεδρίαση της Federal Reserve για τα επιτόκια

Εξαίρεση του καφέ απο τους δασμούς ζητά η βιομηχανία απο τον Τραμπ
Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο μεγαλύτερος εισαγωγέας και καταναλωτής καφέ στον κόσμο

Χάνουν την πρόσβαση στην κινεζική αγορά εκατοντάδες εργοστάσια κρέατος των ΗΠΑ
Η απώλεια της πρόσβασης στην κινεζική αγορά θα προκαλούσε νέο πλήγμα 5 δισ. δολ. στους αγρότες των ΗΠΑ