
Σε διπλασιασμό των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων της με μπαταρία ID στην Κίνα στοχεύει φέτος η Volkswagen, αν αυτός ο στόχος ίσως υπονομευτεί από την έλλειψη ημιαγωγών που μαστίζει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η σειρά ID, την οποία παράγει η Volkswagen στις κινεζικές κοινοπραξίες της με τη SAIC Motor και τον Όμιλο FAW, είναι η ραχοκοκαλιά των φιλοδοξιών της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 70.625 από τα ηλεκτρικά της οχήματα ID στην Κίνα πέρυσι, αποτυγχάνοντας ωστόσο να καλύψει τον στόχο της για πωλήσεις 80.000 έως 100.000 αυτοκινήτων, με την παραγωγή να επηρεάζεται επίσης από περιφερειακές εστίες COVID-19 εκτός από ζητήματα που σχετίζονται με τους ημιαγωγούς.
Ο επικεφαλής της Volkswagen στην Κίνα, Στέφαν Βολενστάιν, δήλωσε σε ενημέρωση στο Πεκίνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα ήθελε να διπλασιάσει τους στόχους του αρχικού της σχεδίου, αλλά αυτό «δεν διασφαλίζεται επί του παρόντος από τις προμήθειες ημιαγωγών που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή».
Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι είναι «αρκετά θετικός ότι θα δούμε διπλασιασμό των πραγματικών πωλήσεων».
Πούλησε 3,3 εκατ. αυτοκίνητα
Ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος εκτός από την δική της ομώνυμη μάρκα αυτοκινήτων κατέχει και άλλες πολύ δημοφιλείς μάρκες όπως η Audi, η Lamborghini και η Porsche, πούλησε 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Κίνα πέρυσι, ένας αριθμός μειωμένος κατά 14%.
Η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει αυτόν τον αριθμό κατά περίπου 15% ή περίπου 500.000 μονάδες φέτος, αν και είπε ότι αυτό εξαρτάται επίσης από την κατάσταση της προσφοράς μικροτσίπ.
Η έλλειψη μικροτσίπ, που χρησιμοποιούνται σε πλήθος εξαρτημάτων, από αισθητήρες φρένων μέχρι υδραυλικό τιμόνι και συστήματα ψυχαγωγίας, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να μειώσουν ή να αναστείλουν την παραγωγή, ανεβάζοντας τις τιμές τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων εν μέσω ισχυρής ζήτησης από τους καταναλωτές.
Ενώ η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας γνωρίζει πολύ ισχυρή ανάπτυξη, οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν έναντι των Κινέζων ομολόγων τους στο σχεδιασμό έξυπνων αυτοκινήτων που να είναι ελκυστικά.
Κυρίαρχες οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η αγορά κυριαρχείται πλέον από κινεζικές επωνυμίες, με επικεφαλής την BYD και τη Wuling – μέρος του ομίλου GM αλλά τοπική μάρκα. Ενώ η Tesla κατατάσσεται ως Νο. 3, και είναι η μόνη ξένη μάρκα μεταξύ των 10 κορυφαίων.
«Δεν βλέπετε τη Volkswagen. Παίκτες όπως η Volkswagen, η GM και η Toyota έχουν μείνει πολύ πίσω στον αγώνα έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο Μπιλ Ρούσο, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility στη Σαγκάη.
Περίπου το 15% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που αγοράστηκαν στην Κίνα πέρυσι έως τον Νοέμβριο ήταν είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είτε ηλεκτρικά υβριδικά plug-in, σύμφωνα με τον Ρούσο. Μόνο τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 21% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα.


Latest News

Πιέσεις στον Στάρμερ από την αυτοκινητοβιομηχανία για νέα κίνητρα στα EV
Οι ηγέτες της βιομηχανίας αυτοκινήτων στη Βρετανία απαίτησαν επειγόντως νέα κίνητρα για την ενίσχυση της αγοράς EV

Νέο επενδυτικό χτύπημα από τον όμιλο Aktor – Εξαγοράζει το 51% της Sunforce One
Ο Όμιλος Aktor θα συνεργαστεί με την Greenline για την ανάπτυξη έργων ΑΠΕ

Πόσα...δίνουν τα hedge funds για να προσλάβουν μετεωρολόγο
Γιατί οι επενδυτικές εταιρείες ζητούν ολοένα και περισσότερο μοντέλα πρόβλεψης καιρού - Πώς οι αλλαγές στον καιρό επηρεάζουν τις τιμές των εμπορευμάτων

Συμφωνία TotalEnergies - RWE για πράσινο υδρογόνο - Τι προβλέπεται
TotalEnergies και RWE ενώνουν τις δυνάμεις τους στο πράσινο υδρογόνο - Στόχος η απανθρακοποίηση

Οι τράπεζες εγκαταλείπουν τους «πράσινους» στόχους
Οι τράπεζες υποβαθμίζουν τους κορυφαίους στόχους βιωσιμότητας που είχαν θέσει

Συνάντηση ΕΛΕΤΑΕΝ με τον Αλέξη Χαρίτση
Μεταξύ άλλων, τέθηκε ο ενεργειακός σχειδασμός και στην ανάγκη για ισορροπημένο μείγμα τεχνολογιών Α.Π.Ε. ώστε να μειωθούν οι περικοπές ενέργειας

Elpedison: Κατασκευάζει ηλιοθερμικό σύστημα παραγωγής ατμού
Το έργο αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στην επίτευξη των στρατηγικών στόχων της Αθηναϊκής Ζυθοποιίας, σχετικά με τη βελτίωση του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος

Πόσα πλωτά φωτοβολταϊκά πήραν το «πράσινο φως» - Ποιος κόφτης μπαίνει
Μόνο την ανάπτυξη πιλοτικών έργων στη θάλασσα και σε τεχνητές υδάτινες επιφάνειες επιτρέπει η ελληνική νομοθεσία

Απότομη προσγείωση για την Tesla - Πόσα έχασε μετά τις εκλογές
Οι επενδυτές εξακολουθούν να συζητούν αν η εταιρεία του Μασκ παραμένει υπερτιμημένη

Τα σχέδια της Κομισιόν για «καθαρή ενέργεια» στην Αφρική
Το «Scaling Up Renewables in Africa» της Κομισιόν με στόχο την ανάπτυξη των ΑΠΕ στην Αφρική