Σε διπλασιασμό των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων της με μπαταρία ID στην Κίνα στοχεύει φέτος η Volkswagen, αν αυτός ο στόχος ίσως υπονομευτεί από την έλλειψη ημιαγωγών που μαστίζει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η σειρά ID, την οποία παράγει η Volkswagen στις κινεζικές κοινοπραξίες της με τη SAIC Motor και τον Όμιλο FAW, είναι η ραχοκοκαλιά των φιλοδοξιών της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 70.625 από τα ηλεκτρικά της οχήματα ID στην Κίνα πέρυσι, αποτυγχάνοντας ωστόσο να καλύψει τον στόχο της για πωλήσεις 80.000 έως 100.000 αυτοκινήτων, με την παραγωγή να επηρεάζεται επίσης από περιφερειακές εστίες COVID-19 εκτός από ζητήματα που σχετίζονται με τους ημιαγωγούς.
Ο επικεφαλής της Volkswagen στην Κίνα, Στέφαν Βολενστάιν, δήλωσε σε ενημέρωση στο Πεκίνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα ήθελε να διπλασιάσει τους στόχους του αρχικού της σχεδίου, αλλά αυτό «δεν διασφαλίζεται επί του παρόντος από τις προμήθειες ημιαγωγών που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή».
Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι είναι «αρκετά θετικός ότι θα δούμε διπλασιασμό των πραγματικών πωλήσεων».
Πούλησε 3,3 εκατ. αυτοκίνητα
Ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος εκτός από την δική της ομώνυμη μάρκα αυτοκινήτων κατέχει και άλλες πολύ δημοφιλείς μάρκες όπως η Audi, η Lamborghini και η Porsche, πούλησε 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Κίνα πέρυσι, ένας αριθμός μειωμένος κατά 14%.
Η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει αυτόν τον αριθμό κατά περίπου 15% ή περίπου 500.000 μονάδες φέτος, αν και είπε ότι αυτό εξαρτάται επίσης από την κατάσταση της προσφοράς μικροτσίπ.
Η έλλειψη μικροτσίπ, που χρησιμοποιούνται σε πλήθος εξαρτημάτων, από αισθητήρες φρένων μέχρι υδραυλικό τιμόνι και συστήματα ψυχαγωγίας, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να μειώσουν ή να αναστείλουν την παραγωγή, ανεβάζοντας τις τιμές τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων εν μέσω ισχυρής ζήτησης από τους καταναλωτές.
Ενώ η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας γνωρίζει πολύ ισχυρή ανάπτυξη, οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν έναντι των Κινέζων ομολόγων τους στο σχεδιασμό έξυπνων αυτοκινήτων που να είναι ελκυστικά.
Κυρίαρχες οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η αγορά κυριαρχείται πλέον από κινεζικές επωνυμίες, με επικεφαλής την BYD και τη Wuling – μέρος του ομίλου GM αλλά τοπική μάρκα. Ενώ η Tesla κατατάσσεται ως Νο. 3, και είναι η μόνη ξένη μάρκα μεταξύ των 10 κορυφαίων.
«Δεν βλέπετε τη Volkswagen. Παίκτες όπως η Volkswagen, η GM και η Toyota έχουν μείνει πολύ πίσω στον αγώνα έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο Μπιλ Ρούσο, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility στη Σαγκάη.
Περίπου το 15% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που αγοράστηκαν στην Κίνα πέρυσι έως τον Νοέμβριο ήταν είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είτε ηλεκτρικά υβριδικά plug-in, σύμφωνα με τον Ρούσο. Μόνο τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 21% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Latest News
ΔΕΠΑ Εμπορίας: Ξεκινούν οι εργασίες για τον σταθμό ανεφοδιασμού πράσινου υδρογόνου στην Κοζάνη
Η εγκατάσταση αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία στην Κοζάνη έως το 2028 - ΔΕΠΑ Εμπορίας και B&T Composites αναπτύσσουν ένα πρωτοποριακό σύστημα tube-trailer
Η Αργεντινή απέσυρε την αντιπροσωπεία της από την COP29 – Μίλεϊ όπως... Τραμπ
Η Αργεντινή φέρεται να ανακάλεσε την αντιπροσωπεία της από την COP29 – Ο ακροδεξιός Μίλεϊ, αρνητής της κλιματικής αλλαγής, αναμένεται να ταξιδέψει στις ΗΠΑ αυτή την εβδομάδα
Ετος μειωμένων πωλήσεων στα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα το 2025
Τα αποτελέσματα έρευνας της S&P Global προβλέπουν υποχώρηση στις πωλήσεις όσον αφορά στα ηλεκτρικά οχήματα
Πάτησε... γκάζι η μετοχή της Rivian - Επένδυση μαμούθ με τη Volkswagen
Η κατακσευάστρια EV, Rivian, ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση σε κοινοπραξία με τη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία Volkswagen
Μαύρος (ΔΕΗ): Eνεργειακή μετάβαση και κλιματική διπλωματία εργαλεία για την ανταγωνιστικότητα
O Διευθύνων Σύμβουλος της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, Κωνσταντίνος Μαύρος, μίλησε στο Green Transition Forum, στο πλαίσιο του COP29
Οι χώρες υπόσχονται χρήματα που δεν έχουν - Τι συμβαίνει στην COP29
Στη διπλωματική ορολογία του COP29, η κύρια εστίαση της συνόδου κορυφής είναι να συμφωνηθεί ένας νέος στόχος για τη χρηματοδότηση του κλίματος
Ρυπαίνεις, πληρώνεις, αντισταθμίζεις - Η μεγάλη πρόκληση στην COP29
Οι αγορές άνθρακα είναι ένα βήμα πιο κοντά να αποτελέσουν μέρος των παγκόσμιων σχεδίων για το κλίμα μετά την COP29 αλλά οι φωνές αμφισβήτησης του μέτρου πληθαίνουν
Στο Μπακού για την COP29 ο Κυριάκος Μητσοτάκης
Η COP29 πραγματοποιείται στον απόηχο της επανεκλογής Τραμπ που έχει πει ότι θα αποσύρει τις ΗΠΑ από τη Συμφωνία του Παρισιού
Γιατί πρέπει η Ελλάδα να δίνει χρήματα σε άλλες χώρες; Τι συζητείται στην COP29
Στην COP29 κεντρικό θέμα συζήτησης είναι και η αύξηση της οικονομικής αρωγής προς τα αναπτυσσόμενα κράτη - Παράδοξα στην νέα στρατηγική για το κλίμα
Πόσο βλαπτική για το κλίμα θα είναι η νέα τετραετία Τραμπ
Ο εκλεγμένος πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ μιλά για «πράσινη απάτη» και πιστεύει ότι είναι «φάρσα» η υπερθέρμανση του πλανήτη