Σε διπλασιασμό των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων της με μπαταρία ID στην Κίνα στοχεύει φέτος η Volkswagen, αν αυτός ο στόχος ίσως υπονομευτεί από την έλλειψη ημιαγωγών που μαστίζει τον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η σειρά ID, την οποία παράγει η Volkswagen στις κινεζικές κοινοπραξίες της με τη SAIC Motor και τον Όμιλο FAW, είναι η ραχοκοκαλιά των φιλοδοξιών της για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην Κίνα, τη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο.
Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία πούλησε 70.625 από τα ηλεκτρικά της οχήματα ID στην Κίνα πέρυσι, αποτυγχάνοντας ωστόσο να καλύψει τον στόχο της για πωλήσεις 80.000 έως 100.000 αυτοκινήτων, με την παραγωγή να επηρεάζεται επίσης από περιφερειακές εστίες COVID-19 εκτός από ζητήματα που σχετίζονται με τους ημιαγωγούς.
Ο επικεφαλής της Volkswagen στην Κίνα, Στέφαν Βολενστάιν, δήλωσε σε ενημέρωση στο Πεκίνο ότι η αυτοκινητοβιομηχανία θα ήθελε να διπλασιάσει τους στόχους του αρχικού της σχεδίου, αλλά αυτό «δεν διασφαλίζεται επί του παρόντος από τις προμήθειες ημιαγωγών που βλέπουμε αυτήν τη στιγμή».
Πρόσθεσε, ωστόσο, ότι είναι «αρκετά θετικός ότι θα δούμε διπλασιασμό των πραγματικών πωλήσεων».
Πούλησε 3,3 εκατ. αυτοκίνητα
Ο Όμιλος Volkswagen, ο οποίος εκτός από την δική της ομώνυμη μάρκα αυτοκινήτων κατέχει και άλλες πολύ δημοφιλείς μάρκες όπως η Audi, η Lamborghini και η Porsche, πούλησε 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα στην Κίνα πέρυσι, ένας αριθμός μειωμένος κατά 14%.
Η εταιρεία στοχεύει να ενισχύσει αυτόν τον αριθμό κατά περίπου 15% ή περίπου 500.000 μονάδες φέτος, αν και είπε ότι αυτό εξαρτάται επίσης από την κατάσταση της προσφοράς μικροτσίπ.
Η έλλειψη μικροτσίπ, που χρησιμοποιούνται σε πλήθος εξαρτημάτων, από αισθητήρες φρένων μέχρι υδραυλικό τιμόνι και συστήματα ψυχαγωγίας, έχει οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες σε όλο τον κόσμο να μειώσουν ή να αναστείλουν την παραγωγή, ανεβάζοντας τις τιμές τόσο των νέων όσο και των μεταχειρισμένων οχημάτων εν μέσω ισχυρής ζήτησης από τους καταναλωτές.
Ενώ η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας γνωρίζει πολύ ισχυρή ανάπτυξη, οι περισσότερες ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες υστερούν έναντι των Κινέζων ομολόγων τους στο σχεδιασμό έξυπνων αυτοκινήτων που να είναι ελκυστικά.
Κυρίαρχες οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η αγορά κυριαρχείται πλέον από κινεζικές επωνυμίες, με επικεφαλής την BYD και τη Wuling – μέρος του ομίλου GM αλλά τοπική μάρκα. Ενώ η Tesla κατατάσσεται ως Νο. 3, και είναι η μόνη ξένη μάρκα μεταξύ των 10 κορυφαίων.
«Δεν βλέπετε τη Volkswagen. Παίκτες όπως η Volkswagen, η GM και η Toyota έχουν μείνει πολύ πίσω στον αγώνα έξυπνων ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας», δήλωσε ο Μπιλ Ρούσο, επικεφαλής της συμβουλευτικής εταιρείας Automobility στη Σαγκάη.
Περίπου το 15% όλων των επιβατικών αυτοκινήτων που αγοράστηκαν στην Κίνα πέρυσι έως τον Νοέμβριο ήταν είτε ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία είτε ηλεκτρικά υβριδικά plug-in, σύμφωνα με τον Ρούσο. Μόνο τον Νοέμβριο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιπροσώπευαν το 21% των συνολικών πωλήσεων επιβατικών αυτοκινήτων στην Κίνα.
Latest News
COP29: Διάχυτη η απογοήτευση μετά τη διάσκεψη – «Καμία χώρα δεν πήρε αυτά που ήθελε»
Προβληματισμός επικρατεί μετά την ολοκλήρωση της διάσκεψης για το κλίμα COP29 που φιλεξονήθηκε στο Αζερμπαϊτζάν
Τι είπε η φον ντερ Λάιεν για τη συμφωνία στην COP29
Η απόφαση της COP29 «Θα οδηγήσει σε επενδύσεις στην καθαρή μετάβαση, μειώνοντας τις εκπομπές» είπε η πρόεδρος της Κομισιόν
Παγκόσμιος leader στα πράσινα ομόλογα η Ευρώπη - Έρχονται νέες εκδόσεις
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Κομισιόν, μέχρι στιγμής η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει εκδώσει πράσινα ομόλογα αξίας άνω των 65 δισεκατομμυρίων ευρώ
Πού είναι φθηνότερο να οδηγείς ηλεκτρικό όχημα - Η θέση της Ελλάδας [πίνακας]
Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι πιο ελκυστικά στους αγοραστές λόγω του χαμηλού λειτουργικού κόστους και των περιβαλλοντικών επιπτώσεων
Η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη εξακολουθεί να είναι γεμάτη εμπόδια
Ένα γαλλικό σχέδιο δείχνει ζήτηση στη σωστή τιμή, αλλά τα προβλήματα αντίληψης και οι υποδομές εμποδίζουν την υιοθέτηση
COP29: «Πληρώστε ή βγάλτε τον σκασμό» λένε ακτιβιστές
Διαδηλωτές σε αίθουσα συνεδρίασης της COP29 ζητούν από τις πλουσιότερες χώρες να καταβάλουν το μερίδιο που τους αναλογεί.
Ποιος θα πληρώσει για την κλιματική αλλαγή; Σκληρές κόντρες στην COP29
Σκληρό πόκερ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων οικονομιών στη σύνοδο για το κλίμα
Η Coca-Cola αγοράζει ηλεκτρικά αυτοκίνητα - Σε ποια χώρα παρήγγειλε EV
Η Coca-Cola έχει θέσει ως στόχο το Net Zero με ορόσημο το 2040
Εκατομμύρια περιβαλλοντικοί πρόσφυγες το 2023 - Οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή
Η κλιματική αλλαγή έχει οδηγήσει στην αύξηση κατά 51% τα τελευταία πέντε χρόνια στον αριθμό των εσωτερικά εκτοπισμένων ανθρώπων
Το πιο μεγάλο, καυτό καλοκαίρι στην Ελλάδα - Τι συνέβη στις θάλασσες το 2024
Αρνητικά νέα φέρνει έρευνα τριών ελληνικών πανεπιστημίων για τις θερμοκρασίες που «έπιασαν» οι θάλασσες το 2024 στην Ελλάδα