Νέες δυνατότητες ανάπτυξης επιδιώκεται να δοθούν στον κλάδο των σκαφών αναψυχής, μέσα από την ψήφιση σχετικού νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, με το σχέδιο νόμου επιδιώκεται να τεθεί τέλος σε ένα πολυδαίδαλο νομικό καθεστώς, το οποίο από το 2014 μέχρι σήμερα έχει τροποποιηθεί 67 φορές, ενώ επιζητείται η περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς, ώστε να μπει φρένο στις παράνομες «ναυλώσεις» και να μειωθεί η γραφειοκρατία στα λιμεναρχεία.
Οι βασικές διατάξεις
Στις βασικές διατάξεις είναι η απελευθέρωση της αγοράς των πλοίων αναψυχής μήκους άνω των 35 μέτρων υπό ξένη σημαία, υπό όρους και προϋποθέσεις. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το νομοσχέδιο (άρθρο οκτώ) για την απόκτηση δικαιώματος εκμετάλλευσης πλοίου αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, που έχει χαρακτηριστεί επαγγελματικό σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας και είναι ολικού μήκους άνω των 35 μέτρων, εφόσον είναι κατασκευασμένο, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, από χάλυβα ή άλλο ισοδύναμο υλικό ή πλαστικό, προτείνεται η θέσπιση «Αδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» που θα παρέχεται για συγκεκριμένη διάρκεια ανά ημερολογιακό έτος, το οποίο καθορίζεται σε είκοσι μία ημέρες, ενδεικτικά.
Για τον καθορισμό ανώτατου χρονικού διαστήματος ισχύος της άδειας, λαμβάνεται υπόψη η κατά μέσον όρο διάρκεια σύμβασης ολικής ναύλωσης που είθισται να εκτελούν τα πλοία αυτής της κατηγορίας, η οποία συνίσταται στις επτά ημέρες, σύμφωνα με το υπουργείο. Μακροπρόθεσμος στόχος της ρύθμισης αυτής είναι η καταχώριση των εν λόγω πλοίων στο e-Μητρώο Πλοίων και η εγγραφή τους στο ελληνικό νηολόγιο, καθώς, μέσω της υλοποίησης του βραχυπρόθεσμου στόχου προσέλκυσης αυξημένου αριθμού πλοίων της παραπάνω κατηγορίας, θα γίνουν αντιληπτές οι ωφέλειες που εύλογα προκύπτουν από τη μόνιμης φύσεως δραστηριοποίηση εντός της ελληνικής επικράτειας, αναφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας.
Επίσης, με το νομοσχέδιο εισάγονται μια σειρά ψηφιακών εφαρμογών όπως και προβλέψεων για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας βοηθητικού προσωπικού, που απασχολείται σε μη ναυτικές ειδικότητες και για τη δημιουργία προϋποθέσεων αύξησης της απασχόλησης ελλήνων και ευρωπαίων ναυτικών.
Αγορά αξίας ενός δισ. ευρώ
Ο κλάδος και η αγορά των πλοίων αναψυχής, σύμφωνα με στοιχεία του 2018, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, δηλαδή το 1,4% του ΑΕΠ, δημιουργώντας περίπου 43.000 άμεσες θέσεις εργασίας. Οι ναύλοι υπολογίζονται στα 433 εκατ. ευρώ, τα κρατικά έσοδα στα 150 εκατ. ευρώ, ενώ τα σκάφη ξοδεύουν σε όλη την παράκτια και νησιωτική Ελλάδα σε συντηρήσεις, ανταλλακτικά, ελλιμενισμούς περίπου 223 εκατ. ευρώ.
Το πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι ότι η ανάπτυξη του yachting προκαλεί πολλαπλασιαστικά οφέλη στην τοπική-νησιωτική και εθνική οικονομία, που κανένα άλλο είδος τουρισμού δεν έχει σε τέτοιον βαθμό. Η μέση τουριστική δαπάνη ενός τουρίστα με σκάφος είναι περίπου από 1.000 ευρώ έως 2.700 ευρώ, όταν π.χ. στον ξενοδοχειακό κλάδο η μέση τουριστική δαπάνη ανά επισκέπτη είναι περίπου 535 ευρώ.
Latest News
Τέλος στα «γέρικα σκαριά» στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Πρόγραμμα χρηματοδότησης για την ακτοπλοία ωστε να αντικατασταθούν τα πλοία στις άγονες γραμμές, στοχεύει το υπουργείο Ναυτιλίας
Μεταφορικό ισοδύναμο: Νέα αποδέσμευση ποσού 14.642.070 ευρώ
Το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για την περίοδο 2019-2024, έχει διαθέσει συνολικά το ποσό των 265.132.348 ευρώ στην Δράση «Μεταφορικό Ισοδύναμο»
«Αποκαλυπτήρια» για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πού αυξήθηκαν, πού μειώθηκαν [πίνακες]
Τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και σε ποιες γραμμές αυξήθηκαν και σε ποιες μειώθηκαν τον Σεπτέμβριο και τον Οκτώβριο - Τι δείχνουν τα στοιχεία του Παρατηρητηρίου Τιμών
Αποκολλήθηκε το πλοίο με 500 επιβάτες που προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας
Το πλοίο ελέγχεται τώρα από δύτη για να διαπιστωθεί η κατάσταση του πλοίου και εάν έχει υποστεί μηχανική βλάβη
Πλοίο με 500 επιβάτες προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας - Έσπευσαν το λιμενικό και ρυμουλκά
Το πλοίο «Αγ. Θεοδώρα» προσάραξε ανοιχτά της Ηγουμενίτσας μετά από μηχανική βλάβη - Στη θαλάσσια περιοχή ο καιρός είναι καλός
Έληξε η απεργία της ΠΝΟ - Αναχωρούν από τις 14:00 τα πλοία
Οι δεσμεύσεις από το Υπουργείο Ναυτιλίας στην ΠΝΟ
Νέα πρόταση από ακτοπλόους σε ναυτεργάτες για αυξήσεις 7% στη διετία
Η πρόταση κατατέθηκε προκειμένου να αρθεί ένα διαφαινόμενο αδιέξοδο στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες από την παράταση των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών
Συνεχίζεται η απεργία - Χωρίς πλοία για άλλες 48 ώρες
Νέα απεργία κήρυξε η ΠΝΟ για τις 24 και 25 Οκτωβρίου, ενώ υπενθυμίζεται ότι τα πλοία παρέμειναν δεμένα χθες και σήμερα
Η απεργία της ΠΝΟ δένει τα πλοία στα λιμάνια στις 22 και 23 Οκτωβρίου
Τι ζητούν οι εργαζόμενοι στα πλοία και τι καταγγέλουν - Η ΠΝΟ ζητάει την υπογραφή ΣΣΕ
Το σχέδιο για νέα πλοία στις άγονες ακτοπλοϊκές γραμμές
Η σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα για την ανανέωση του στόλου στις ακτοπλοϊκές εταιρείες