![Τι αλλάζει στις ναυλώσεις των σκαφών αναψυχής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/2021-12-07T073012Z_592130013_RC2J9R9ZI2D6_RTRMADP_5_GLOBAL-ECONOMY-BILLIONAIRES-1.jpg)
Νέες δυνατότητες ανάπτυξης επιδιώκεται να δοθούν στον κλάδο των σκαφών αναψυχής, μέσα από την ψήφιση σχετικού νόμου που βρίσκεται σε δημόσια διαβούλευση μέχρι και την Παρασκευή 21 Ιανουαρίου. Σύμφωνα με το υπουργείο Ναυτιλίας, με το σχέδιο νόμου επιδιώκεται να τεθεί τέλος σε ένα πολυδαίδαλο νομικό καθεστώς, το οποίο από το 2014 μέχρι σήμερα έχει τροποποιηθεί 67 φορές, ενώ επιζητείται η περαιτέρω απελευθέρωση της αγοράς, ώστε να μπει φρένο στις παράνομες «ναυλώσεις» και να μειωθεί η γραφειοκρατία στα λιμεναρχεία.
Οι βασικές διατάξεις
Στις βασικές διατάξεις είναι η απελευθέρωση της αγοράς των πλοίων αναψυχής μήκους άνω των 35 μέτρων υπό ξένη σημαία, υπό όρους και προϋποθέσεις. Ειδικότερα, όπως αναφέρει το νομοσχέδιο (άρθρο οκτώ) για την απόκτηση δικαιώματος εκμετάλλευσης πλοίου αναψυχής, ανεξαρτήτως σημαίας, που έχει χαρακτηριστεί επαγγελματικό σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας και είναι ολικού μήκους άνω των 35 μέτρων, εφόσον είναι κατασκευασμένο, κατά το μεγαλύτερο μέρος του, από χάλυβα ή άλλο ισοδύναμο υλικό ή πλαστικό, προτείνεται η θέσπιση «Αδειας εκναύλωσης ορισμένης ισχύος επαγγελματικού πλοίου αναψυχής αναγνωρισμένου σύμφωνα με το δίκαιο άλλης χώρας» που θα παρέχεται για συγκεκριμένη διάρκεια ανά ημερολογιακό έτος, το οποίο καθορίζεται σε είκοσι μία ημέρες, ενδεικτικά.
Για τον καθορισμό ανώτατου χρονικού διαστήματος ισχύος της άδειας, λαμβάνεται υπόψη η κατά μέσον όρο διάρκεια σύμβασης ολικής ναύλωσης που είθισται να εκτελούν τα πλοία αυτής της κατηγορίας, η οποία συνίσταται στις επτά ημέρες, σύμφωνα με το υπουργείο. Μακροπρόθεσμος στόχος της ρύθμισης αυτής είναι η καταχώριση των εν λόγω πλοίων στο e-Μητρώο Πλοίων και η εγγραφή τους στο ελληνικό νηολόγιο, καθώς, μέσω της υλοποίησης του βραχυπρόθεσμου στόχου προσέλκυσης αυξημένου αριθμού πλοίων της παραπάνω κατηγορίας, θα γίνουν αντιληπτές οι ωφέλειες που εύλογα προκύπτουν από τη μόνιμης φύσεως δραστηριοποίηση εντός της ελληνικής επικράτειας, αναφέρει το υπουργείο Ναυτιλίας.
Επίσης, με το νομοσχέδιο εισάγονται μια σειρά ψηφιακών εφαρμογών όπως και προβλέψεων για την καταπολέμηση της αδήλωτης εργασίας βοηθητικού προσωπικού, που απασχολείται σε μη ναυτικές ειδικότητες και για τη δημιουργία προϋποθέσεων αύξησης της απασχόλησης ελλήνων και ευρωπαίων ναυτικών.
Αγορά αξίας ενός δισ. ευρώ
Ο κλάδος και η αγορά των πλοίων αναψυχής, σύμφωνα με στοιχεία του 2018, ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ, δηλαδή το 1,4% του ΑΕΠ, δημιουργώντας περίπου 43.000 άμεσες θέσεις εργασίας. Οι ναύλοι υπολογίζονται στα 433 εκατ. ευρώ, τα κρατικά έσοδα στα 150 εκατ. ευρώ, ενώ τα σκάφη ξοδεύουν σε όλη την παράκτια και νησιωτική Ελλάδα σε συντηρήσεις, ανταλλακτικά, ελλιμενισμούς περίπου 223 εκατ. ευρώ.
Το πιο ενδιαφέρον όμως στοιχείο είναι ότι η ανάπτυξη του yachting προκαλεί πολλαπλασιαστικά οφέλη στην τοπική-νησιωτική και εθνική οικονομία, που κανένα άλλο είδος τουρισμού δεν έχει σε τέτοιον βαθμό. Η μέση τουριστική δαπάνη ενός τουρίστα με σκάφος είναι περίπου από 1.000 ευρώ έως 2.700 ευρώ, όταν π.χ. στον ξενοδοχειακό κλάδο η μέση τουριστική δαπάνη ανά επισκέπτη είναι περίπου 535 ευρώ.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Άγιος Κωνσταντίνος: Περίμεναν κρουαζιερόπλοια στο νέο λιμάνι, έχασαν και την ακτοπλοϊκή σύνδεση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/agios-konstantinos-600x464.jpg)
Απέκτησαν λιμάνι, περίμεναν κρουαζιερόπλοια αλλά έμειναν και από πλοίο… - Τι συμβαίνει στον Άγιο Κωνσταντίνο
Ο Άγιος Κωνσταντίνος της Φθιώτιδας έμεινε χωρίς ακτοπλοϊκή σύνδεση με τις Σποράδες, αν και το λιμάνι εγκαινιάστηκε μόλις το 2023
![ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Βόρεια Ευρώπη](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/aktoploia-600x375.jpg)
ΠΑΣΟΚ για ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Έως και 60% υψηλότερες τιμές από αντίστοιχες διαδρομές στη Β. Ευρώπη
Το δυσθεώρητο κόστος στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια φέρνει στη Βουλή το ΠΑΣΟΚ, με ερώτηση προς τους υπουργούς Χρ. Στυλιανίδη και Τ. Θεοδωρικάκο
![Ferryscanner: Επεκτείνεται στις αγορές της Ιταλίας και της Κροατίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Επεκτείνεται στις αγορές Ιταλίας και Κροατίας η Ferryscanner
Οι χρήστες της Ferryscanner μπορούν πλέον να επιλέξουν και να κλείσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήριά τους για περισσότερους από 40 ιταλικούς και 18 κροατικούς προορισμούς
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/ploia1-600x409.jpg)
Πού και γιατί δεν πέφτουν οι τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Αναμένεται η παρέμβαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για τις τιμές στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
![Ακτοπλοΐα: Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/02/aktoploia-600x399.jpg)
Σε ρότα καθυστέρησης η πράσινη μετάβαση στην ακτοπλοΐα
Το 41% των ελληνικών πλοίων που είναι σήμερα δρομολογημένα στην ακτοπλοΐα, το 2035 θα είναι ηλικίας άνω των 40 ετών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: Ψηλά οι τιμές, βοήθεια από την Επιτροπή Ανταγωνισμού ζητά ο Στυλιανίδης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-768x460-1-600x359.jpg)
Καίνε τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, σπεύδει στην Επιτροπή Ανταγωνισμού ο Στυλιανίδης
Πονοκέφαλος για την κυβέρνηση τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια με τον υπουργό Ναυτιλίας να επιδιώκει μέσα στην εβδομάδα συνάντηση με την Επιτροπή Ανταγωνισμού
![Attica Group: Στο τραπέζι placement για να αυξήσει τη διασπορά των μετοχών της](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/04/Attica-Group-768x384-1-600x300.jpg)
Εξετάζει placement η Attica Group - Με βάση τον κανονισμό για τις εισηγμένες στο ΧΑ
Τι αναφέρει σε ανακοίνωση της στο ΧΑ η Attica Group για την προσαρμογή της στο νέο κανονισμό που αφορά στη διασπορά των μετοχών των εισηγμένων εταιρειών
![Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Ακτοπλοϊκά εισιτήρια: «Είδε» απότομη αύξηση τιμών… το υπουργείο Ναυτιλίας
Μετά τα δημοσιεύματα του ΟΤ για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο βλέπει αυξήσεις στα ταχύπλοα και «πανηγυρίζει» για μέση μείωση μόλις 1,61%
![Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Attica-E-Flexer-1-004-600x330.jpg)
Attica Group: Συμφωνία με τη Stena RoRo για ναυπήγηση νέων πλοίων
Συμφωνία της Αttica Group με την Stena RoRo για ανανέωση του ακτοπλοϊκού στόλου της
![Ακτοπλοΐα: Τι ζητά ο Στυλιανίδης από την Επιτροπή Ανταγωνισμού για τα εισιτήρια](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/Aktoploia_-1342812-limani-peiraia-600x359.jpg)
Στυλιανίδης προς Επιτροπή Ανταγωνισμού: Ελέγξτε την ακτοπλοΐα για αθέμιτες πρακτικές
Επιστολή στην Επιτροπή έστειλε ο υπουργός Ναυτιλίας και ζήτησε στενότερη συνεργασία για την Ακτοπλοΐα