Τα σκήπτρα της διατήρησε και το 2021 η ευρωπαϊκή Airbus κερδίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον αμερικανικό ανταγωνιστή της, την Boeing στην αέναη μεταξύ τους μάχη για την κυριαρχία των αιθέρων.
Συγκεκριμένα, ο ευρωπαϊκός κολοσσός παρέδωσε 611 αεροσκάφη, σημειώνοντας αύξηση κατά 8% σε σχέση με το 2020, σε σχέση με τα μόλις 340 αεροσκάφη που παρέδωσε η Boeing. Ωστόσο, ο αμερικανικός γίγαντας κατάφερε να διασφαλίσει 535 νέες παραγγελίες, παρουσιάζοντας συνολικά μια βελτιωμένη εικόνα μετά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισε στον απόηχο της κρίσης των 737 MAX.
To αυξημένο ενδιαφέρον για την γραμμή των 787 Dreamiliner απέδωσε καρπούς κάτι που θα φανεί κυρίως αυτή τη χρονιά, μέσα από τις νέες παραδόσεις αεροσκαφών. Ωστόσο, η εταιρεία που θα ανακοινώσει αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου (και συνολικά 2021) στις 26 Ιανουαρίου, γνωρίζει πως δεν έχει βγει ακόμη από τα… ζημιογόνα νερά.
Στον αντίποδα η Airbus ήταν και παραμένει ισχυρή, έχοντας ανακάμψει πιο γρήγορα από την πτώση του τζίρου του 2020. Μάλιστα στις δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος, Γκιγιόμ Φορύ δήλωσε ικανοποιημένος επειδή η εταιρεία παρουσιάζει τα πρώτα απτά θετικά αποτελέσματα της ανάκαμψης της.
Μόλις τη Δευτέρα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα σημαντική πώληση 22 αεροσκαφών τύπου A220 στην αμερικανική leasing εταιρεία Azorra, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επιπλέον παραγγελίες από την Air France-KLM και την αυστραλιανή Qantas.
Μια αλλαγή που έχουν παρατηρήσει αμφότεροι οι όμιλοι είναι μια στροφή της ζήτησης από τις αεροπορικές εταιρείες σε μικρότερα αεροσκάφη, λόγω της περιορισμένης ταξιδιωτικής κίνησης και της πρόθεσης τους να κρατήσουν χαμηλότερα το κόστος. Για το σκοπό αυτό η Airbus έχει ήδη δρομολογήσει σχέδια για την αύξηση της παραγωγής των μικρότερων αεροσκαφών της γραμμής των Α320, που ανταγωνίζονται την γραμμή των 737 της Boeing, από το 30% στο 65% το μήνα μέχρι το καλοκαίρι του 2023.
Και βέβαια αμφότερες περιμένουν την εξέλιξη της πανδημίας και την πορεία του αεροπορικού κλάδου –μετά την ανατροπή που έφερε η Όμικρον- για να μπορούν να κάνουν μια καλύτερη εκτίμηση για την πορεία της χρονιάς…
Latest News
Αντίο με αποζημίωση!
Για πρώτη φορά στην ιστορία η ισπανική νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να αποχωρούν άμεσα και με αποζημίωση σε περίπτωση μη καταβολής μισθών
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Η Γερμανία απαγορεύει την εισαγωγή ρωσικού LNG μέσω λιμανιών της
Το υπουργείο Οικονομίας δίνει εντολή στον τερματικό σταθμό εισαγωγής στη Γερμανία να αρνηθεί την προγραμματισμένη αποστολή LNG
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται