Τα σκήπτρα της διατήρησε και το 2021 η ευρωπαϊκή Airbus κερδίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον αμερικανικό ανταγωνιστή της, την Boeing στην αέναη μεταξύ τους μάχη για την κυριαρχία των αιθέρων.
Συγκεκριμένα, ο ευρωπαϊκός κολοσσός παρέδωσε 611 αεροσκάφη, σημειώνοντας αύξηση κατά 8% σε σχέση με το 2020, σε σχέση με τα μόλις 340 αεροσκάφη που παρέδωσε η Boeing. Ωστόσο, ο αμερικανικός γίγαντας κατάφερε να διασφαλίσει 535 νέες παραγγελίες, παρουσιάζοντας συνολικά μια βελτιωμένη εικόνα μετά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισε στον απόηχο της κρίσης των 737 MAX.
To αυξημένο ενδιαφέρον για την γραμμή των 787 Dreamiliner απέδωσε καρπούς κάτι που θα φανεί κυρίως αυτή τη χρονιά, μέσα από τις νέες παραδόσεις αεροσκαφών. Ωστόσο, η εταιρεία που θα ανακοινώσει αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου (και συνολικά 2021) στις 26 Ιανουαρίου, γνωρίζει πως δεν έχει βγει ακόμη από τα… ζημιογόνα νερά.
Στον αντίποδα η Airbus ήταν και παραμένει ισχυρή, έχοντας ανακάμψει πιο γρήγορα από την πτώση του τζίρου του 2020. Μάλιστα στις δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος, Γκιγιόμ Φορύ δήλωσε ικανοποιημένος επειδή η εταιρεία παρουσιάζει τα πρώτα απτά θετικά αποτελέσματα της ανάκαμψης της.
Μόλις τη Δευτέρα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα σημαντική πώληση 22 αεροσκαφών τύπου A220 στην αμερικανική leasing εταιρεία Azorra, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επιπλέον παραγγελίες από την Air France-KLM και την αυστραλιανή Qantas.
Μια αλλαγή που έχουν παρατηρήσει αμφότεροι οι όμιλοι είναι μια στροφή της ζήτησης από τις αεροπορικές εταιρείες σε μικρότερα αεροσκάφη, λόγω της περιορισμένης ταξιδιωτικής κίνησης και της πρόθεσης τους να κρατήσουν χαμηλότερα το κόστος. Για το σκοπό αυτό η Airbus έχει ήδη δρομολογήσει σχέδια για την αύξηση της παραγωγής των μικρότερων αεροσκαφών της γραμμής των Α320, που ανταγωνίζονται την γραμμή των 737 της Boeing, από το 30% στο 65% το μήνα μέχρι το καλοκαίρι του 2023.
Και βέβαια αμφότερες περιμένουν την εξέλιξη της πανδημίας και την πορεία του αεροπορικού κλάδου –μετά την ανατροπή που έφερε η Όμικρον- για να μπορούν να κάνουν μια καλύτερη εκτίμηση για την πορεία της χρονιάς…
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών