Τα σκήπτρα της διατήρησε και το 2021 η ευρωπαϊκή Airbus κερδίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον αμερικανικό ανταγωνιστή της, την Boeing στην αέναη μεταξύ τους μάχη για την κυριαρχία των αιθέρων.
Συγκεκριμένα, ο ευρωπαϊκός κολοσσός παρέδωσε 611 αεροσκάφη, σημειώνοντας αύξηση κατά 8% σε σχέση με το 2020, σε σχέση με τα μόλις 340 αεροσκάφη που παρέδωσε η Boeing. Ωστόσο, ο αμερικανικός γίγαντας κατάφερε να διασφαλίσει 535 νέες παραγγελίες, παρουσιάζοντας συνολικά μια βελτιωμένη εικόνα μετά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισε στον απόηχο της κρίσης των 737 MAX.
To αυξημένο ενδιαφέρον για την γραμμή των 787 Dreamiliner απέδωσε καρπούς κάτι που θα φανεί κυρίως αυτή τη χρονιά, μέσα από τις νέες παραδόσεις αεροσκαφών. Ωστόσο, η εταιρεία που θα ανακοινώσει αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου (και συνολικά 2021) στις 26 Ιανουαρίου, γνωρίζει πως δεν έχει βγει ακόμη από τα… ζημιογόνα νερά.
Στον αντίποδα η Airbus ήταν και παραμένει ισχυρή, έχοντας ανακάμψει πιο γρήγορα από την πτώση του τζίρου του 2020. Μάλιστα στις δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος, Γκιγιόμ Φορύ δήλωσε ικανοποιημένος επειδή η εταιρεία παρουσιάζει τα πρώτα απτά θετικά αποτελέσματα της ανάκαμψης της.
Μόλις τη Δευτέρα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα σημαντική πώληση 22 αεροσκαφών τύπου A220 στην αμερικανική leasing εταιρεία Azorra, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επιπλέον παραγγελίες από την Air France-KLM και την αυστραλιανή Qantas.
Μια αλλαγή που έχουν παρατηρήσει αμφότεροι οι όμιλοι είναι μια στροφή της ζήτησης από τις αεροπορικές εταιρείες σε μικρότερα αεροσκάφη, λόγω της περιορισμένης ταξιδιωτικής κίνησης και της πρόθεσης τους να κρατήσουν χαμηλότερα το κόστος. Για το σκοπό αυτό η Airbus έχει ήδη δρομολογήσει σχέδια για την αύξηση της παραγωγής των μικρότερων αεροσκαφών της γραμμής των Α320, που ανταγωνίζονται την γραμμή των 737 της Boeing, από το 30% στο 65% το μήνα μέχρι το καλοκαίρι του 2023.
Και βέβαια αμφότερες περιμένουν την εξέλιξη της πανδημίας και την πορεία του αεροπορικού κλάδου –μετά την ανατροπή που έφερε η Όμικρον- για να μπορούν να κάνουν μια καλύτερη εκτίμηση για την πορεία της χρονιάς…
Latest News
Η μανία για το AI...ταξιδεύει στο Νταβός
Η έκρηξη του brand AI ξεκίνησε στο Νταβός το 2024, παραμερίζοντας τα κρυπτονομίσματα, σε μια εποχή που το ChatGPT κέρδιζε ακόμη σε δημοφιλία
Τα πάνω κάτω απειλεί να φέρει ο Τραμπ στην παγκόσμια φορολόγηση των πολυεθνικών
Η κίνηση Τραμπ η οποία είναι πιθανό να πυροδοτήσει παγκόσμια αντιπαράθεση για τα φορολογικά καθεστώτα
Γιατί οι Αμερικανοί γεμίζουν τα κελάρια τους με κρασιά και τυριά από την Ευρώπη
Υπάρχει έντονη ανησυχία στις ΗΠΑ ότι ο Τραμπ θα επιβάλει τελικά δασμούς σε μια σειρά από ευρωπαϊκά προϊόντα
Γιατί το Βερολίνο «τρέμει» για τις επερχόμενες αποφάσεις Τραμπ
Οι αυξήσεις δασμών που απειλεί να επιβάλει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ θα κοστίσουν 127 έως 180 δισ. ευρώ στη γερμανική οικονομία
Η διεύρυνση των BRICS, η αποδολαριοποίηση και οι απειλές Τράμπ [γράφημα]
Οι BRICS είναι, μετά την ένταξη της Ινδονησίας, μια ομάδα δέκα κρατών με σημαντικό οικονομικό βάρος και πρωταγωνιστική θέση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου
Οι ευρωπαϊκές χώρες που απειλούνται περισσότερο από νέους δασμούς του Τραμπ [πίνακας]
Ο χάρτης των εμπορικών πλεονασμάτων και ελλειμμάτων με τις ΗΠΑ ανά χώρα της ΕΕ
Όμιλος JSW θα επενδύσει $35 δις στην πολιτεία Μαχαράστρα της Ινδίας
Η συμφωνία με τον κυβερνητη της πολιτειας έγινε στο περιθωριο του Οικονομικού φόρουμ του Ντααβός
SEC: Ανακοίνωσε την δημιουργία task force για τα crypto
Μια πολυαναμενόμενη κίνηση μετά τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Τραμπ για την αγορά των crypto
Η Γερμανία θα πείσει τον Τραμπ να παραμείνει στον ΠΟΥ; - Πλήγμα η απώλεια 130 εκατ. από εισφορές
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) λαμβάνει από τις Ηνωμένες Πολιτείες περίπου το 20% των υποχρεωτικών συνεισφορών
Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom
Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple