Τα σκήπτρα της διατήρησε και το 2021 η ευρωπαϊκή Airbus κερδίζοντας για τρίτη συνεχόμενη χρονιά τον αμερικανικό ανταγωνιστή της, την Boeing στην αέναη μεταξύ τους μάχη για την κυριαρχία των αιθέρων.
Συγκεκριμένα, ο ευρωπαϊκός κολοσσός παρέδωσε 611 αεροσκάφη, σημειώνοντας αύξηση κατά 8% σε σχέση με το 2020, σε σχέση με τα μόλις 340 αεροσκάφη που παρέδωσε η Boeing. Ωστόσο, ο αμερικανικός γίγαντας κατάφερε να διασφαλίσει 535 νέες παραγγελίες, παρουσιάζοντας συνολικά μια βελτιωμένη εικόνα μετά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετώπισε στον απόηχο της κρίσης των 737 MAX.
To αυξημένο ενδιαφέρον για την γραμμή των 787 Dreamiliner απέδωσε καρπούς κάτι που θα φανεί κυρίως αυτή τη χρονιά, μέσα από τις νέες παραδόσεις αεροσκαφών. Ωστόσο, η εταιρεία που θα ανακοινώσει αποτελέσματα τετάρτου τριμήνου (και συνολικά 2021) στις 26 Ιανουαρίου, γνωρίζει πως δεν έχει βγει ακόμη από τα… ζημιογόνα νερά.
Στον αντίποδα η Airbus ήταν και παραμένει ισχυρή, έχοντας ανακάμψει πιο γρήγορα από την πτώση του τζίρου του 2020. Μάλιστα στις δηλώσεις του ο διευθύνων σύμβουλος, Γκιγιόμ Φορύ δήλωσε ικανοποιημένος επειδή η εταιρεία παρουσιάζει τα πρώτα απτά θετικά αποτελέσματα της ανάκαμψης της.
Μόλις τη Δευτέρα, η εταιρεία ανακοίνωσε μια νέα σημαντική πώληση 22 αεροσκαφών τύπου A220 στην αμερικανική leasing εταιρεία Azorra, ενώ πρόσφατα ανακοίνωσε επιπλέον παραγγελίες από την Air France-KLM και την αυστραλιανή Qantas.
Μια αλλαγή που έχουν παρατηρήσει αμφότεροι οι όμιλοι είναι μια στροφή της ζήτησης από τις αεροπορικές εταιρείες σε μικρότερα αεροσκάφη, λόγω της περιορισμένης ταξιδιωτικής κίνησης και της πρόθεσης τους να κρατήσουν χαμηλότερα το κόστος. Για το σκοπό αυτό η Airbus έχει ήδη δρομολογήσει σχέδια για την αύξηση της παραγωγής των μικρότερων αεροσκαφών της γραμμής των Α320, που ανταγωνίζονται την γραμμή των 737 της Boeing, από το 30% στο 65% το μήνα μέχρι το καλοκαίρι του 2023.
Και βέβαια αμφότερες περιμένουν την εξέλιξη της πανδημίας και την πορεία του αεροπορικού κλάδου –μετά την ανατροπή που έφερε η Όμικρον- για να μπορούν να κάνουν μια καλύτερη εκτίμηση για την πορεία της χρονιάς…
Latest News
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου
Τραμπ: Ποιος είναι ο εκλεκτός για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου του
Τo Οικονομικό Συμβούλιο θα συμβουλεύει τον Τραμπ για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και αποτελείται από τρία μέλη
Νέο αντιμονοπωλιακό πλήγμα για τη Google - Στο στόχαστρο των ιαπωνικών αρχών
Οι ιαπωνικές αρχές αναμένεται να εκδώσουν σύντομα εντολή παύσης ζητώντας από την Google να σταματήσει τις μονοπωλιακές πρακτικές της
Ευρώπη: Παγιδευμένη στον ιστό των χιλιάδων κανόνων, που η ίδια ψήφισε
Η πρόεδρος της Κομισιόν, Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν προσπαθεί να ανταποκριθεί στις επικρίσεις με την υπόσχεση να αντιμετωπίσει τις επαχθείς απαιτήσεις υποβολής εκθέσεων στην ΕΕ
Sueddeutsche Zeitung: Η Volkswagen θα μειώσει έως και 10% τις αποδοχές διοικητικών στελεχών
Σύμφωνα με την Sueddeutsche Zeitung, η μείωση θα ισχύσει για τις πληρωμές μπόνους του Μαΐου, οδηγώντας στη μείωση των αποδοχών κατά 10% το 2025 και το 2026
Νέα χρηματοδότηση 65 εκατ. δολαρίων για την ICEYE - Στα 158 εκατ. το σύνολο για το 2024
Στον τρέχοντα γύρο χρηματοδότησης συμμετείχαν funds που διαχειρίζονται οι Solidium Oy, BlackRock, Seraphim, Plio Limited και ο Christo Georgiev
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές μετοχές εισέρχονται όλο και περισσότερο στη σκιά των αμερικανικών Megacap
Οι μεγάλες ευρωπαϊκές μετοχές δεν φαίνεται να βρίσκονται σε θέση να ανταγωνιστούν τις αντίστοιχες αμερικανικές
Ο Τραμπ κατηγορεί για υπερβολικά τέλη και ζητά πίσω τη διώρυγα του Παναμά
Ο Τραμπ απειλεί ότι θα απαιτήσει να επιστραφεί στις ΗΠΑ η Διώρυγα του Παναμά, πλήρως και χωρίς αμφισβήτηση»
Φτάνει στις αρχές του χρόνου στην Ευρώπη, μια νέα κινεζική μάρκα ηλεκτρικών αυτοκινήτων
Ακόμα και με τους δασμούς είναι ανταγωνιστικό, λέει για το μοντέλο Firefly ο Γουίλιαμ Λι , CEO της εταιρείας