
Με το 2021 να μην είναι η καλύτερη χρονιά για τα ταξίδια, οι ταξιδιώτες έχουν εναποθέσει όλες τους τις ελπίδες στο 2022, μία χρονιά όπου παρατηρείται αύξηση των κρατήσεων, η οποία, εάν συνεχιστεί, θα επωφελήσει και θα αποτελέσει και σημαντική πρόκληση για τους ταξιδιώτες.
Όπως αναφέρει το CNBC, οι ταξιδιώτες επιθυμούν να αναπληρώσουν τον χαμένο χρόνο, με τους περισσότερους να υποστηρίζουν ότι η επιθυμία τους να ταξιδέψουν έχει αυξηθεί αρκετά μετά την πανδημία, ενώ, παράλληλα, ο Μπεν Ντρου, διευθυντής της ταξιδιωτικής εταιρείας, Viator, της TripAdvisor, ανέφερε ότι η ζήτηση για ταξίδια, σήμερα, είναι εντυπωσιακή.
«Ακόμη και εν όψει της Όμικρον, οι ταξιδιώτες κλείνουν περισσότερα ταξίδια απ’ό,τι έκαναν την ίδια περίοδο το 2019, πριν την πανδημία», συνέχισε ο ίδιος.
Είναι, όμως, η βιομηχανία του τουρισμού έτοιμη;
Ωστόσο, η αύξηση αυτή στη ζήτηση, μπορεί να αποδειχθεί προβληματική, εάν είναι απότομη, ανέφερε ο εκτελεστικός υποδιευθυντής της εταιρείας διαχείρισης επιχειρήσεων, WNS.
Ο ίδιος συνέχισε αναφέροντας ότι: «Η δυναμική και η ταχύτητα της ζήτησης, ενδεχομένως, να αιφνιδιάσουν ορισμένους φορείς του κλάδου», ενώ προσέθεσε ότι: «Οι αεροπορικές, για παράδειγμα, ίσως δυσκολευθούν στην επαναπρόσληψη πιλότων, οι οποίοι, με τη σειρά τους, ίσως χρειαστούν κάποια εκπαίδευση ή να συμμετέχουν σε προγράμματα δεξιοτήτων».
Παράλληλα, θα πρέπει να σημειωθεί ότι, σύμφωνα με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού, το 2020, χάθηκαν περίπου 62 εκατ. θέσεις εργασίας στον τομέα του τουρισμού. Παρόλο που πολλές από αυτές τις θέσεις εργασίας επιστρέφουν στον κλάδο, με το Παγκόσμιο Συμβούλιο Ταξιδιών και Τουρισμού να επισημαίνει, τον Οκτώβριο, ότι θα σημειωθεί αύξηση κατά 18% στις θέσεις εργασίας στον κλάδο του τουσρισμού, το 2022, οι υπάλληλοι δεν βιάζονται να επιστρέψουν στους παλιούς τους ρόλους.
Ακόμη, σε έκθεση του Παγκόσμιου Συμβουλίου Ταξιδιών και Τουρισμού, η οποία δημοσιεύθηκε τον Δεκέμβριο, εκτιμήθηκε ότι 1 στις 13 θέσεις εργασίας στη βιομηχανία του τουρισμού θα παραμείνουν κενές, με την αναλογία αυτή στην Πορτογαλία να αυξάνεται στις 1 στις 9 θέσεις εργασίας.
Αυτή η έλλειψη προσωπικού, ενδεχομένως, να προκαλέσει καθυστερήσεις στις μετακινήσεις και μείωση των υπηρεσιών που προσφέρονται στον κλάδο ( π.χ. λιγότερες κρατήσεις σε εστιατόρια, μείωση υπηρεσιών καθαρισμού κ.λπ.).
H συμβολή της τεχνολογίας
Όπως είναι φυσικό, η εν λόγω έλλειψη έκανε τον κλάδο να στραφεί στην αξιοποίηση της τεχνολογίας, προκειμένου να καλυφθούν τα κενά και να αρχίσουν να εκτελούνται σωστά όσες εργασίες αφορούν τη βιομηχανία του τουρισμού.
«Η σοφή χρήση της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να μειώσει σημαντικά το κόστος εργασίας», δήλωσε η Ρέιτσελ Φου, πρόεδρος του τμήματος Τουρισμού, Φιλοξενίας και Διαχείρισης Εκδηλώσεων του Πανεπιστημίου της Φλόριντα. Η ίδια συνέχισε επισημαίνοντας τη χρήση ρομπότ για να καλυφθούν κενά σε υπηρεσίες, όπως η παράδοση δωματίων ή ο καθαρισμός των αεροδρομίων, ενώ τα ρομπότ μπορούν να χρησιμοποιηθούν και ως θυρωροί για να βοηθούν τους πελάτες με τις κρατήσεις.
Υπάρχουν, ακόμη, και διάφορες εφαρμογές που μπορούν να βοηθήσουν τους επισκέπτες να κάνουν check in και check out σε ξενοδοχεία, να κλείνουν αεροπορικά εισιτήρια ακόμη και να κλείνουν ραντεβού σε σπα, όπως η εφαρμογή της πολυτελούς επωνυμίας Four Seasons.
Tαυτόχρονα, το τελευταίο χρονικό διάστημα, παρατηρείται η καινοτομία των ανελκυστήρων χωρίς επαφή, δημιουργία της τεχνολογικής εταιρείας, NZ Technologies, οι οποίοι αναμένεται να αυξηθούν κατά το επόμενο έτος, με την τεχνολογία αυτή να μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε οποιαδήποτε επιφάνεια υψηλής αφής. Η εν λόγω εταιρεία πρόκειται να επεκτείνει τις υπηρεσίες της σε περίπτερα αυτοεξυπηρέτησης σε αεροδρόμια, εστιατόρια και ξενοδοχεία, καθώς και σε ΑΤΜ.
Με την εξέλιξη της τεχνολογίας είναι αδιαμφισβήτητο ότι οι προσδοκίες των πελατών στον τομέα της ανέπαφης τεχνολογίας θα αυξηθούν. Συνεπώς, όσες εταιρείες υιοθετήσουν τις καινοτομίες αυτές θα αποκτήσουν σημαντικό πλεονέκτημα στην αγορά, έχοντας, έτσι, τη δυνατότητα να διαφοροποιηθούν από τις υπόλοιπες και να «πρωτοστατήσουν» στον κλάδο του τουρισμού.


Latest News
![Airbnb: Πτωτικά κινήθηκε η ζήτηση τον Μάρτιο – Τι δείχνουν τα στοιχεία [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/07/airbnb-gba8e58468_1280-1-600x500.jpg)
Περισσότερα Airbnb, χαμηλότερη πληρότητα - Οι επιλογές των επισκεπτών [γράφημα]
Η προσφορά και η ζήτηση διαμορφώνουν νέες ισορροπίες στην αγορά Airbnb

Επιστρέφει... δριμύτερο το εισιτήριο στη Βενετία για τους τουρίστες
Πέρσι το μέτρο απέφερε απροσδόκητα έσοδα στη Βενετία ύψους 2,4 εκατ. ευρώ - Φέτος ο δήμος ετοιμάζεται

Αύξηση πάνω από 18% στις κρατήσεις για το Πάσχα - Οι πρωταθλητές και οι χαμένοι
Ο ρόλος του Ορθόδοξου και Καθολικού Πάσχα, η περίπτωση της Κρήτης και το momentum Σαντορίνης και Μυκόνου - Τι δείχνουν οι κρατήσεις

Στο 1,5 δισ. ευρώ το έλλειμμα στο ισοζύγιο το α' δίμηνο - Άνοδος 5,4% στις αφίξεις τουριστών
Την περίοδο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2025, στην κατηγορία των άμεσων επενδύσεων, οι απαιτήσεις των κατοίκων έναντι του εξωτερικού κατέγραψαν ροές ύψους 1 δισ. ευρώ

Απευθείας πτήσεις από τη Βαρσοβία προς Θεσσαλονίκη ξεκινάει η LOT
Με την εναρκτήρια πτήση (17/6) θα ταξιδέψουν στη Θεσσαλονίκη και δημοσιογράφοι πολωνικών μέσων μαζικής επικοινωνίας

Ξενοδοχεία: Απόβαση πεντάστερων στην Κρήτη – Ανεβαίνει πίστα το νησί
Πυρετός επενδύσεων για την αναβάθμιση των ξενοδοχειακών υποδομών της Κρήτης - Τα project που είναι σε εξέλιξη

«Ξεπουλάνε» τα ακτοπλοϊκά για το Πάσχα - «Ζαλίζουν» οι τιμές
Οι τουριστικοί πράκτορες επισημαίνουν ότι για την Μεγάλη Τετάρτη και την Μεγάλη Πέμπτη τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια είναι ελάχιστα

Αλλάζει εικόνα το «Ελευθέριος Βενιζέλος» με επενδύσεις 1,28 δισ. - Οι νέοι στόχοι
Ανοδικά ξεκίνησε η επιβατική κίνηση το 2025 κόντρα στην διεθνή αβεβαιότητα- Οι νέες πηγές εσόδων και το πράσινο φως στο μέρισμα των 0,78 ευρώ ανά μετοχή

Πληρότητες ως 95% στις πτήσεις της Aegean- Οι top5 προορισμοί σε Ελλάδα και εξωτερικό
Υψηλές πληρότητες καταγράφονται για την πασχαλινή έξοδο σε αεροπορικές πτήσεις της Aegean τόσο για προορισμούς εσωτερικού όσο και εξωτερικού

Συνεργασία Mercan Group με Wyndham Hotels & Resorts στην Κέρκυρα
Η συμφωνία σηματοδοτεί την πρώτη επένδυση του ομίλου Mercan Group στην Ελλάδα, ενισχύοντας την παρουσία της Wyndham στη Μεσόγειο