Με το άρθρο 22Γ του Ν.4172/2013 (Κ.Φ.Ε.), το οποίο προστέθηκε με το άρθρο 11 του Ν.4728/2020 και τροποποιήθηκε με το άρθρο 148 του Ν.4876/2021, παρέχεται προσαυξημένη φορολογική έκπτωση σε ορισμένες διαφημιστικές δαπάνες των επιχειρήσεων. Στην αρχική του μορφή το άρθρο αυτό προέβλεπε την προσαυξημένη φορολογική έκπτωση συγκεκριμένων διαφημιστικών δαπανών για τα έτη 2020 και 2021 και με την τροποποίησή του προστέθηκε και το έτος 2022. Για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή του άρθρου 22Γ, όπως επίσης των συναφών διατάξεων του άρθρου 22Δ και της περίπτωσης ιστ’ του άρθρου 23 του Ν.4172/2013, τα οποία προστέθηκαν με την παράγραφο 2 του άρθρου 189 του Ν.4764/2020, σχετικά με την έκπτωση των διαφημιστικών δαπανών, έχουν δοθεί οι σχετικές οδηγίες ορθής και ομοιόμορφης εφαρμογής με την εγκύκλιο Ε.2033/2021 της Α.Α.Δ.Ε.
Ειδικότερα, η διαφημιστική δαπάνη που πραγματοποιεί επιχείρηση κατά τα φορολογικά έτη 2021 και 2022, κατά το μέρος που η εν λόγω δαπάνη αφορά :
α) Στην ανάρτηση σε χώρους που νόμιμα προορίζονται για υπαίθρια διαφήμιση, διαφημιστικών και χορηγικών μηνυμάτων ή επί πληρωμή δημοσιεύσεων, ή
β) Στην αγορά χρόνου ή χώρου, με σκοπό τη μετάδοση ή καταχώρηση δια των ακόλουθων μέσων ψυχαγωγίας :
αα) της τηλεόρασης,
ββ) του ραδιοφώνου,
γγ) του κινηματογράφου,
δδ) του διαδικτύου, εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015, δηλαδή από επιχείρηση που εν τέλει μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση και όχι από τυχόν επιχείρηση που μεσολαβεί όπως για παράδειγμα διαφημιστής ή διαφημιστική επιχείρηση,
εε) των υπηρεσιών κοινωνικής δικτύωσης και των λοιπών ψηφιακών μέσων και εργαλείων, εφόσον η μετάδοση ή η καταχώριση πραγματοποιήθηκε από επιχείρηση έχει καταχωρηθεί στο Μητρώο Επιχειρήσεων Ηλεκτρονικών Μέσων Ενημέρωσης του άρθρου 52 του Ν.4339/2015, δηλαδή από επιχείρηση που εν τέλει μεταδίδει ή καταχωρεί τη διαφήμιση και όχι από τυχόν επιχείρηση που μεσολαβεί όπως για παράδειγμα διαφημιστής ή διαφημιστική επιχείρηση, καιστστ) των εφημερίδων και περιοδικών,
εκπίπτει από τα ακαθάριστα έσοδα των επιχειρήσεων κατά τον χρόνο της πραγματοποίησής της, προσαυξημένη κατά ποσοστό 60% για το φορολογικό έτος 2021 και προσαυξημένη κατά 30% για το φορολογικό έτος 2022 υπό την προϋπόθεση ότι η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2021 και το φορολογικό έτος 2022 ανέρχεται τουλάχιστον στο 105% του ποσού της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) της αντίστοιχης διαφημιστικής δαπάνης για το έτος 2019. Η προϋπόθεση αυτή εξετάζεται μεμονωμένα και εφαρμόζεται ξεχωριστά για κάθε ένα έτος προκειμένου οι δαπάνες να εκπέσουν από τα ακαθάριστα έσοδα κατά το έτος πραγματοποίησής τους. Επομένως, εάν μια επιχείρηση πληροί την υπόψη προϋπόθεση σε ένα εκ των δύο ετών, δικαιούται να εκπέσει τις δαπάνες διαφήμισης προσαυξημένες στο έτος αυτό, ανεξάρτητα εάν στο άλλο έτος δεν δικαιούται την αντίστοιχη έκπτωση.
Για την πλήρωση της ανωτέρω προϋπόθεσης συγκρίνεται η προ έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστική δαπάνη των περιπτώσεων α’ και β’ του φορολογικού έτους 2019 (έτος βάσης) με την αντίστοιχη δαπάνη προ έκδοσης πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) για τα φορολογικά έτη 2021 και 2022, αντίστοιχα.
Την προσαυξημένη φορολογική έκπτωση για τις υπόψη διαφημιστικές δαπάνες δικαιούνται και οι επιχειρήσεις οι οποίες κατά το φορολογικό έτος 2019 δεν διενήργησαν καμία αντίστοιχη δαπάνη διαφήμισης, συμπεριλαμβανομένων των επιχειρήσεων που εμφανίζονται στο μητρώο ως ευρισκόμενες «σε αδράνεια» εντός του 2019 (για όλο ή μέρος του έτους) καθώς και των επιχειρήσεων οι οποίες έκαναν έναρξη εργασιών μετά την 1.1.2020.
Η προσαυξημένη έκπτωση διενεργείται εξωλογιστικά με την υποβολή της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος στα έτη πραγματοποίησης των εν λόγω δαπανών, δηλαδή έχουν προβλεφθεί ειδικοί κωδικοί στις δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος. Αν προκύψουν φορολογικές ζημιές μετά από την αφαίρεση αυτής της προσαύξησης, αυτές μεταφέρονται για να συμψηφιστούν με φορολογικά κέρδη στα πέντε επόμενα χρόνια με βάση το άρθρο 27 του Κ.Φ.Ε.
Σημείωση : Για το φορολογικό έτος 2020 προβλέπονταν προσαύξηση των υπόψη δαπανών κατά 100% εφόσον η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 είχε ανέλθει τουλάχιστον στο ισόποσο της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης των περιπτώσεων α’ και β’ για το έτος 2019, εκτός αν η επιχείρηση βάσει σχετικών κανονιστικών πράξεων της διοίκησης, είχε αναστείλει τη δραστηριότητά της ή είχε πληγεί οικονομικά λόγω της εμφάνισης και διάδοσης του κορωνοϊού, οπότε η διαφημιστική δαπάνη της επιχείρησης για το φορολογικό έτος 2020 έπρεπε να είναι τουλάχιστον στο 70% της προ εκδόσεως πιστωτικών τιμολογίων κύκλου εργασιών (τζίρου) διαφημιστικής δαπάνης των περιπτώσεων α’ και β’ για το έτος 2019.
*Ο Γιώργος Α. Κορομηλάς είναι Φορολογικός σύμβουλος – Συγγραφέας φορολογικών βιβλίων, Διευθυντής Φορολογικού τμήματος Tax Advisors I.K.E. και Πρόεδρος Ινστιτούτου Οικονομικών και Φορολογικών Μελετών
Latest News
Δικαιολογημένο το ανοδικό ράλι στη Wall Street
Όσο τα χρηματοοικονομικά μεγέθη των εισηγμένων και το γενικότερο μακροοικονομικό κλίμα παραμένει ως έχει, η ανοδική συνέχιση έχει καλές πιθανότητες.
Ασφαλιστικές εισφορές: Αυξήσεις για μη μισθωτούς και αγρότες
Αυξήσεις στις εισφορές μη μισθωτών και ανώτατο όριο ασφαλιστέων αποδοχών για τον υπολογισμό της μηνιαίας ασφαλιστικής εισφοράς των μισθωτών και των εργοδοτών, με βάση τον πληθωρισμό και το 2025
Γιατί τα ευρωπαϊκά χρηματιστήρια κλείνουν τα μάτια στην πολιτική αστάθεια
Παρά τους κλυδωνισμούς στις δύο μεγαλύτερες οικονομίες της Ευρωζώνης, οι επενδυτές συνεχίζουν να ποντάρουν σε θετική έκβαση.
Η Fed επιβεβαίωσε τον Trump: Το δολάριο ΗΠΑ θα παραμείνει ισχυρό
Μολονότι o Powell μείωσε το επιτόκιο της Fed κατά 25 μ.β. στη συνεδρίαση της 18ης Δεκεμβρίου, όπως αναμενόταν, μολαταύτα το λεκτικό ήταν σαφέστατο. Και οι επενδυτές το άκουσαν.
Ποιο είναι το παραγωγικό πρότυπο που χρειάζεται η χώρα;
Η Ελλάδα πρέπει να βρει τη δική της ταυτότητα, στηριζόμενη σε αυτά που την κάνουν μοναδική
Πώς γίνεται η ψηφιακή έκδοση και η διαβίβαση παραστατικών διακίνησης [πίνακες]
Τύποι παραστατικών ψηφιακής παρακολούθησης διακίνησης αγαθών
Το βαγόνι των μεγάλων πυρηνικών αντιδραστήρων μας περιμένει
Το θέμα της πυρηνικής ενέργειας συζητείται στην χώρα μας τα τελευταία 50 η 60 χρόνια χωρίς να έχει ληφθεί απόφαση
Ενέχυρο επί μετοχών: Πώς ο νέος νόμος εκσυγχρονίζει τις σχετικές συναλλαγές στην πράξη
Πότε θα τεθεί σε εφαρμογή ο νέος νόμος - Τι θα περιλαμβάνει
Πώς θα υπολογιστεί η αύξηση των συντάξεων από τον Ιανουάριο 2025
Αυξήσεις κύριων συντάξεων κατά 2,4% από 1.1.2025, προβλέπει η Υπουργική Απόφαση που αναμένεται να δημοσιευθεί και να τεθεί άμεσα σε ισχύ μετά την ψήφιση του Προϋπολογισμού 2025
Μετά τον Άσαντ ποιο το μέλλον για το Συριακό Ναρκω-κράτος
Στη Συρία υπάρχουν ακόμα οι μεγαλύτερες εγκαταστάσεις παραγωγής συνθετικών ναρκωτικών στον κόσμο.