Με προϋπολογισμό περίπου 385 εκατ. ευρώ, σχεδόν 100 εκατ. ευρώ περισσότερα σε σύγκριση με το 2021, ενέκρινε σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον προγραμματισμό εργασίας του 2022 για το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη».
Με τον αυξημένο προϋπολογισμό, το εν λόγω πρόγραμμα ενισχύει τη στήριξή του προς τους δημιουργικούς και πολιτιστικούς εταίρους, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη τις προκλήσεις που απορρέουν από την κρίση της COVID-19 και τον αυξανόμενο παγκόσμιο ανταγωνισμό, επισημαίνει η Κομισιόν.
Πολιτισμός
Το σκέλος Πολιτισμός του προγράμματος θα περιλαμβάνει νέες προσκλήσεις και πρωτοβουλίες για τους τομείς της μουσικής, της πολιτιστικής κληρονομιάς, των τεχνών του θεάματος και της λογοτεχνίας. Επιπλέον, θα δρομολογήσει ένα πρόγραμμα κινητικότητας, που θα προσφέρει ευκαιρίες σε καλλιτέχνες, δημιουργούς ή επαγγελματίες του πολιτιστικού τομέα να ταξιδέψουν στο εξωτερικό για επαγγελματική εξέλιξη ή για διεθνείς συνεργασίες και για να αναζητήσουν νέο κοινό, συμπαραγωγές ή συνδημιουργίες ή για να παρουσιάσουν το έργο τους.
Media
Το σκέλος MEDIA επικεντρώνεται στον οπτικοακουστικό τομέα και εισάγει πολλές νεωτερικότητες το 2022. Θα χρηματοδοτηθεί η στήριξη της ανάπτυξης καινοτομικών βιντεοπαιχνιδιών και εμπειριών εικονικής πραγματικότητας. Μια νέα δράση, με την ονομασία «MEDIA 360 μοιρών», θα απευθύνεται σε κορυφαία φόρουμ του κλάδου που συνεργάζονται με επιχειρήσεις σε ολόκληρη την οπτικοακουστική αλυσίδα. Για την περαιτέρω τόνωση της καινοτομίας, θα δρομολογηθεί η πύλη για πρόσβαση στην αγορά με τη στήριξη του MEDIA («MEDIA market gateway») για τις πιο ελπιδοφόρες νεοφυείς επιχειρήσεις. Η συνεργασία μεταξύ κινηματογραφικών φεστιβάλ θα ενισχυθεί μέσω δικτύων.
Διατομεακό σκέλος
Τέλος, το Διατομεακό σκέλος θα αυξήσει τη χρηματοδότηση για το Εργαστήριο Δημιουργικής Καινοτομίας για κοινά έργα καινοτομίας τα οποία αφορούν πολλούς δημιουργικούς τομείς και θα συμβάλει επίσης στο Νέο Ευρωπαϊκό Μπάουχαους. Θα διευρύνει, ακόμη, τη στήριξη προς τα ειδησεογραφικά μέσα με πρόσθετα μέτρα για την προαγωγή της ελευθερίας των μέσων επικοινωνίας.
Χρηματοδότηση για οικολογία και πολυμορφία
Το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» θα αντιμετωπίσει επίσης βασικά ζητήματα που επηρεάζουν τον πολιτιστικό και τον δημιουργικό τομέα. Θα απαιτηθεί η χρηματοδότηση έργων από το πρόγραμμα MEDIA για την εφαρμογή στρατηγικών οικολογικού προσανατολισμού και πολυμορφίας, καθώς και ισόρροπης εκπροσώπησης των φύλων. Το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» θα συμβάλει, επομένως, σημαντικά στις πολιτικές προτεραιότητες της Επιτροπής σχετικά με τη βιωσιμότητα και τη συμπεριληπτικότητα. Το πρόγραμμα θα περιλαμβάνει πρωτοβουλίες που καλύπτουν πρόσθετες προτεραιότητες της ΕΕ, όπως η συμβολή στη στρατηγική της ΕΕ για την καταπολέμηση του αντισημιτισμού και τη διαφύλαξη της εβραϊκής ζωής — καθώς και το Ευρωπαϊκό Έτος Νεολαίας.
Ο πολιτιστικός και ο δημιουργικός τομέας ενθαρρύνονται επίσης να χρησιμοποιούν το CulturEU, τον διαδικτυακό οδηγό για όλες τις δυνατότητες ενωσιακής χρηματοδότησης που τους προσφέρονται, ο οποίος τέθηκε σε λειτουργία πρόσφατα. Ο διαδραστικός ιστότοπος συγκεντρώνει συνολικά 75 δυνατότητες χρηματοδότησης από 21 διαφορετικά προγράμματα της ΕΕ, από τα προγράμματα «Δημιουργική Ευρώπη» και «Ορίζων Ευρώπη» έως τα διαρθρωτικά ταμεία και το InvestEU.
Δηλώσεις
Η επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, κ. Μαρίγια Γκαμπριέλ, δήλωσε σχετικά: «Ο πολιτιστικός και ο δημιουργικός τομέας είναι η ψυχή της ευρωπαϊκής κοινωνίας. Γνωρίζουμε πόσο ανθεκτικοί στάθηκαν οι τομείς της δημιουργίας και του πολιτισμού τα τελευταία δύο χρόνια. Το 2022 το πρόγραμμα “Δημιουργική Ευρώπη” θα διαθέτει τον μεγαλύτερο προϋπολογισμό που είχε ποτέ. Η ΕΕ στέκεται στο πλευρό τους, υποστηρίζοντας την ανάκαμψή τους, τη δημιουργική διαδικασία τους και το καινοτομικό δυναμικό τους. Καλούμε τους καλλιτέχνες, τους δημιουργούς και τους επαγγελματίες του πολιτιστικού τομέα να διερευνήσουν και να επωφεληθούν από τις πολλές δυνατότητες χρηματοδότησης που παρέχει το πρόγραμμα “Δημιουργική Ευρώπη”».
Ο επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, κ. Τιερί Μπρετόν, πρόσθεσε: «Το 2022 θα εντείνουμε τη στήριξή μας στον πολιτιστικό και δημιουργικό τομέα της Ευρώπης, που χτυπήθηκε σκληρά από την κρίση της COVID-19, από τους κινηματογράφους έως τα φεστιβάλ. Με το πρόγραμμά μας “Δημιουργική Ευρώπη”, θα κινητοποιήσουμε το πρωτοφανές ποσό των 226 εκατ. ευρώ για τον οπτικοακουστικό τομέα και των 35 εκατ. ευρώ για τη διατομεακή συνεργασία, συμπεριλαμβανομένων των ειδησεογραφικών μέσων. Το “Δημιουργική Ευρώπη” θα επενδύσει στην καινοτομία στις ψηφιακές τεχνολογίες και στους νέους τύπους περιεχομένου, από τις τηλεοπτικές σειρές υψηλής ποιότητας έως την εικονική πραγματικότητα. Στο πλαίσιο των προσπαθειών μας για την προστασία της ελευθερίας των μέσων επικοινωνίας στην ΕΕ, θα χρηματοδοτήσουμε συμπράξεις δημοσιογραφίας, θα ενισχύσουμε τα επαγγελματικά πρότυπα και θα προωθήσουμε τον γραμματισμό στα μέσα επικοινωνίας».
Ιστορικό
Ο πολιτιστικός και ο δημιουργικός τομέας αποτελούσαν ανέκαθεν μια πλούσια πτυχή της ευρωπαϊκής ζωής, συμβάλλοντας στην κοινωνική συνοχή και στην πολυμορφία της Ευρώπης, καθώς και στην οικονομία της — δεδομένου ότι αντιπροσωπεύουν το 4,2 % του συνολικού ΑΕΠ της ΕΕ και το 3,7 % του εργατικού δυναμικού της.
Ο συνολικός διαθέσιμος προϋπολογισμός για το πρόγραμμα «Δημιουργική Ευρώπη» από το 2021 έως το 2027 ανέρχεται σε 2,4 δισ. Ευρώ περίπου, ποσό που αντιπροσωπεύει αύξηση κατά 63 % σε σύγκριση με την περίοδο 2014-2020. Ο αυξημένος προϋπολογισμός εκφράζει τη δέσμευση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφενός, να βοηθήσει τον τομέα να ανακάμψει και, αφετέρου, να ενισχύσει την ανθεκτικότητα τα επόμενα χρόνια. Το πρόγραμμα έχει τρία σκέλη:
το σκέλος Πολιτισμός, που καλύπτει όλους τους τομείς του πολιτιστικού και του δημιουργικού τομέα εκτός από τον οπτικοακουστικό τομέα και τον τομέα των ειδησεογραφικών μέσων·
το σκέλος MEDIA, που παρέχει στήριξη στον οπτικοακουστικό και τον κινηματογραφικό τομέα·
και το Διατομεακό σκέλος, που παρέχει ευκαιρίες διατομεακής συνεργασίας.
Δημόσιοι και ιδιωτικοί φορείς που δραστηριοποιούνται στους δημιουργικούς τομείς μπορούν να υποβάλουν αίτηση χρηματοδότησης με τη βοήθεια των γραφείων του προγράμματος «Δημιουργική Ευρώπη», που βρίσκονται σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ και σε τρίτες χώρες συνδεδεμένες με το πρόγραμμα.
Λεπτομέρειες σχετικά με τις συγκεκριμένες δράσεις και τις συναφείς προθεσμίες υποβολής αιτήσεων διατίθενται στον ειδικό ιστότοπο.
Latest News
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα, στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα
Η Ελλάδα στην 43η Διεθνή Έκθεση Βιβλίου της Σάρτζα.
Τρέλα για την Εθνική: Sold out ο αγώνας με την Αγγλία
Ο κόσμος αγκαλιάζει όσο ποτέ την προσπάθεια της Εθνικής Ελλάδας, αφού εξαντλήθηκαν μέσα σε ένα 24ωρο τα 60.000 εισιτήρια για το μεγάλο ματς με την Αγγλία στο ΟΑΚΑ (14/11)!
Τι είναι το «brat» που «στέφθηκε» η λέξη της χρονιάς
Βrat εναντίον delulu σημειώσατε 1! - Πώς το λεξικό Κόλινς δικαίωσε την Charli XCX
Χρηστίδης (Volkswagen) στον ΟΤ: Οι κρίσιμες συνομιλίες, οι κόκκινες γραμμές και το μέλλον της βιομηχανίας
Tι αποκαλύπτει στον ΟΤ ο εκπροσώπος των εργαζομένων της Volkswagen στο IG Metall για την κρίση στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
Ποιοι θα βρουν δουλειά όταν η ΑΙ επικρατήσει στην αγορά εργασίας
H AI θα εξαλείψει θέσεις εργασίας σύμφωνα με την Manpower - Οι τεχνολογικές εξελίξεις δημιουργούν νέες ευκαιρίες απασχόλησης για όσους αναβαθμίζουν τις δεξιότητές τους
Πώς η κρίση της VW επηρεάζει και την... «Μπουντεσλίγκα»
Η Volkswagen δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία στην Ευρώπη, αλλά και ιδιοκτήτρια της ποδοσφαιρικής ομάδας Βόλφσμπουργκ