Όταν τον Μάιο του 2020 η United Group, κορυφαίος φορέας τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, μπήκε στην ελληνική αγορά, ξεκινώντας την κούρσα για την εξαγορά της Forthnet, όλα μαρτυρούσαν μεγάλες αλλαγές στο τοπίο των ελληνικών telecoms. Ενάμισι χρόνο αργότερα, συγκεκριμένα εχθές, ο Όμιλος ολοκλήρωσε την εξαγορά της Wind Ελλάς, σχεδιάζοντας επενδυτικό πρόγραμμα 1,3 δισ. ευρώ για τα επόμενα πέντε χρόνια, ενώ έχει ήδη επενδύσει 1,4 δισ. ευρώ στην ελληνική αγορά στα προηγούμενά του βήματα.
Δεν ήταν μόνο το ανακάτεμα της τράπουλας σε μια αγορά που χαρακτηριζόταν ως τότε από στασιμότητα, που έδωσε ξεκάθαρο σήμα αναδιάταξης του σκηνικού, αλλά και ο ιθύνων νους πίσω από τη συμφωνία. Ο επικεφαλής του διεθνούς επενδυτικού κεφαλαίου, BC Partners, και πρόεδρος της UnitedGroup, Νίκος Σταθόπουλος. Εξάλλου, τα πρόσωπα στην πορεία αυτού του deal έχουν ξεχωριστούς συμβολισμούς.
Ο Έλληνας διεθνής master των επενδύσεων ήταν γνωστός στην εγχώρια τηλεπικοινωνιακή αγορά από το 2004, όταν εξαγόρασε, μέσω της APAX Partners, την ΤΙM Hellas, η οποία και εξελίχθηκε σε Wind Ελλάς. Είχε μάλιστα ενδιαφερθεί με τη BC Partners για την εξαγορά της Wind και στα τέλη του 2019, όμως δεν επήλθε συμφωνία με τους μετόχους της εταιρείας ως προς την αποτίμηση της αξίας της.
Ακόμα και για τους απλούς παρατηρητές, τα παραπάνω αρκούσαν για να συμπεράνουν ότι η εξαγορά της Forthnet(που μετονομάστηκε πλέον σε Nova) ήταν μόνο το πρώτο βήμα, ενώ το βλέμμα του έμπειρου επενδυτή ήταν στραμμένο ήδη στη Wind. Στην ανακοίνωση του κ. Παναγιώτη Γεωργιόπουλου για τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Forthnet A.E., πολλοί είδαν μια επιβεβαίωση αυτής της προοπτικής, καθώς ο νέος επικεφαλής ως τότε κατείχε τη θέση του Business Segment Executive Director της Wind Ελλάς. Νωρίτερα για οκτώ χρόνια είχε εργαστεί στη Vodafone Ελλάδος, αρχικά ως Head of Strategy και στη συνέχεια ως Commercial Operations Director, εφαρμόζοντας μεταξύ άλλων ένα επιτυχημένο πρόγραμμα μετασχηματισμού.
Οι σκέψεις δεν άργησαν να επιβεβαιωθούν και με ένα σπριντ δράσεων που δρομολογήθηκαν με την ανακοίνωση της συμφωνίας στα μέσα Αυγούστου, εχθές η εξαγορά της Wind Ελλάς ολοκληρώθηκε. Με την ενοποίηση των Wind Ελλάς και Nova, διαδικασία που θα χρειαστεί αρκετούς μήνες για να ολοκληρωθεί, θα δημιουργηθεί ένας ολιστικός πάροχος, ο δεύτερος μεγαλύτερος στην ελληνική αγορά σε υπηρεσίες σταθερής και συνδρομητικής τηλεόρασης.
Το επενδυτικό πλάνο της εταιρείας, ύψους 1,3 δισ. ευρώ, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια, εστιάζει σε τομείς προτεραιότητας, όπως η επέκταση του δικτύου οπτικών ινών, η ανάπτυξη του 5G και η συνδρομητική τηλεόραση. Αποτελεί εξάλλου στρατηγική του Ομίλου να αναπτύσσει δικό του δίκτυο στις χώρες όπου δραστηριοποιείται. Σήμερα, διαθέτει ένα δίκτυο οπτικών ινών που εκτείνεται συνολικά σε μήκος 41.000 χλμ. σε όλη την Ευρώπη και πρόσβαση σε μια συνολική αγορά άνω των 40 εκατ. ανθρώπων.
«Η εξαγορά της Wind Ελλάς είναι ένα σημαντικό ορόσημο για την United Group και την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών. Μeτην κίνηση μας αυτή επιβεβαιώνουμε ξανά τη δέσμευσή μας να προσφέρουμε στους Έλληνες καταναλωτές μία πλήρη γκάμα με τα καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες του κλάδου μας» δήλωσε η κυρία Victoriya Boklag, διευθύνουσα σύμβουλος της United Group. Η ισχυρή κυρία της UG, η οποία βρίσκεται στην εταιρεία από την αρχή της 20ετούς πορείας της, έχει υπό τη σκέπη της την επένδυση στην Ελλάδα.
Η χώρα μας μετά και την εξαγορά της Wind γίνεται η μεγαλύτερη αγορά στην οποία δραστηριοποιείται ο Όμιλος, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τον αριθμό των συνδρομών. Από τις 15,2 εκατομμύρια μοναδικές συνδρομές υπηρεσιών που παράγουν επαναλαμβανόμενα έσοδα (RGU- Revenue Generating Units) στις οχτώ χώρες όπου δραστηριοποιείται η UG, περί το ένα τρίτο, δηλαδή 4,7 εκατ. RGUs, προέρχονται πλέον από την Ελλάδα.
Η νέα ανθρωπογεωγραφία αναμένεται να διαμορφωθεί μες το επόμενο τρίμηνο, με την ανακοίνωση των προσώπων που θα στελεχώσουν τη νέα εποχή της ενιαίας πια εταιρείας. Ήδη όμως από εχθές ανακοινώθηκε η αποχώρηση του Νάσου Ζαρκαλή από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της Wind Ελλάς, με άμεση ισχύ, ενώ βάσει της συμφωνίας θα παραμείνει ως σύμβουλος του Διοικητικού Συμβουλίου για τρεις μήνες, συνδράμοντας κατά τη μεταβατική περίοδο.
Θα τον διαδεχθεί στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου ο κ. Χάρης Κυριακόπουλος, μέχρι εχθές γενικός οικονομικός διευθυντής της Wind Ελλάς. Θα είναι υπεύθυνος για τη διασφάλιση της αδιάκοπης συνέχειας των εμπορικών και λειτουργικών επιδόσεων της Wind Ελλάς, ενώ θα συμβάλει στον σχεδιασμό της επερχόμενης ενοποίησης με τη Nova.
Σημειώνεται ότι από την είσοδό της στη Forthnet/Nova, η United Group έχει κάνει σημαντικά βήματα για την ενίσχυση της θέσης της στην εγχώρια αγορά, όπως το πλήρες rebranding της Novaκαι το λανσάρισμα της ΕΟΝ TV, της πιο δημοφιλούς τηλεοπτικής πλατφόρμας στη Νοτιανατολική Ευρώπη.
Βεβαίως, η νέα μεγάλη πρόκληση στην οποία η UG έχει δηλώσει πως θα είναι παρούσα είναι τα ψηφιακά έργα του Ταμείου Ανάκαμψης. Μάλιστα, στη χθεσινή της δήλωση η κυρία Boklag τόνισε, μεταξύ άλλων, πως «ο ψηφιακός μετασχηματισμός και η ανάπτυξη των οπτικών ινών είναι σε εξέλιξη στην Ελλάδα. Μέσα από τις επενδύσεις που θα υλοποιήσουμε και την εκτεταμένη εμπειρία μας από οχτώ διεθνείς αγορές, είμαστε έτοιμοι να διαδραματίσουμε καθοριστικό ρόλο και στους δύο αυτούς τομείς, φέρνοντας εξαιρετικά προϊόντα και κορυφαία εξυπηρέτηση στα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις της Ελλάδας».
Latest News
Παπουτσάνης: Στα 66,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2024
Για το 2025, η Παπουτσάνης προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών
Συνολικά 770.000 ευρώ η αποζημίωση της Επ. Ανταγωνισμού στα Βιβλιοπωλεία Φλωράς - Οι δικαστικές αποφάσεις
Ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2024 η πολυετής διαμάχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού με τα Βιβλιοπωλεία Φλωράς
Έκλεισε το βιβλίο προσφορών της Eurobank - Αντλεί 400 εκατ.
Η ημερομηνία λήξης του ομολόγου Tier 2 είναι το 2035, με δικαίωμα ανάκλησης το 2030
Εμβάθυνση συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ - Προοπτικές για νέες συμφωνίες σε 7 κλάδους
Η στρατηγική συνεργασία ανάμεσα σε Ελλάδα – Ισραήλ, βασικός πυλώνας σταθερότητας και ανάπτυξης στη Αν. Μεσόγειο
Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom
Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple
ΕΥΔΑΠ: Στο Υπερταμείο το 11,33% των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ
Το συνολικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου (άμεσα και έμμεσα) της ΕΥΔΑΠ που ελέγχεται από το Ελληνικό Δημόσιο (61,33%) δεν μεταβάλλεται
Τέλος χρόνου για το πρόγραμμα επιχειρηματικότητας της ΔΥΠΑ - Δικαιούχοι και αιτήσεις για €17.000
Το νέο πρόγραμμα επιχειρηματικότητας ανέργων της ΔΥΠΑ δίνει έμφαση στις άνεργες γυναίκες
Πιο ανθεκτικές οι ελληνικές επιχειρήσεις σε νέες κρίσεις [γραφήματα]
Υποχώρηση της τάξης των 13 μονάδων κατέγραψε ο Δείκτης Εμπιστοσύνης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024
Συνάντηση Μπρατάκου με Κοντογεώργη - Ο ρόλος των Επιμελητηρίων
Οι νέες προοπτικές ανάπτυξης για τις ελληνικές επιχειρήσεις
Μνημόνιο συνεργασίας Pfizer με ΠΑΜΑΚ για την καινοτομία
Συν-δημιουργία μαθήματος με τίτλο «Ψηφιακή Καινοτομία και Συστήματα Μεταφοράς Τεχνολογίας» η πρώτη πρωτοποριακή δράση