«Ο πρωθυπουργός της Ελλάδας στα μέσα Νοεμβρίου ήταν στο Λονδίνο, επαναδρομολόγησε το θέμα της επανένωσης των Γλυπτών του Παρθενώνα και στη συνάντησή του με τον Μπόρις Τζόνσον έκανε λόγο για μια προσπάθεια που δεν έχει τον χαρακτήρα ενός “πυροτεχνήματος”. Και έγινε κατορθωτό μετά από εκείνη την επίσκεψη να γίνει μια σημαντική μετατόπιση και της στάσης της βρετανικής κυβέρνησης. Ο κ. Τζόνσον, μέχρι πρότινος, ήταν αρνητικός και θεωρούσε ότι τα Γλυπτά έπρεπε να μείνουν στο βρετανικό μουσείο γιατί νομίμως αποκτήθηκαν».
Αυτό τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής και πρώην υπουργός Πολιτισμού, Κώστας Τασούλας, μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8 και στην εκπομπή «Καθρέφτης» με τον Χρήστο Μιχαηλίδη, αναφορικά με την στροφή στο ζήτημα των γλυπτών του Παρθενώνα που έκαναν μετά από 50 χρόνια οι Times του Λονδίνου.
Η επίσκεψη Μητσοτάκη στο Λονδίνο
«Μετά την επίσκεψη Μητσοτάκη στο Λονδίνο, το “μπαλάκι” από την Ντάουνινγκ Στρήτ πέρασε στο βρετανικό μουσείο, δηλαδή η βρετανική κυβέρνηση έπαψε να έχει θέση που ήταν αρνητική και είπε ότι ήταν θέμα του μουσείου. Και τώρα, μετά και τη δημοσιότητα που πήρε η εκδήλωση για την επιστροφή ενός θραύσματος από το Παλέρμο στο Μουσείο της Ακρόπολης, βλέπουμε μια σημαντική μεταστροφή της ποιο παραδοσιακής και βαρύνουσας εφημερίδας του Λονδίνου που γίνεται ο μεγαλύτερος συνήγορος της επανένωσης των Μαρμάρων, με ένα κείμενο το οποίο δεν θα το έγραφε ούτε ο πιο ένθερμος Έλληνας θιασώτης αυτής της επιστροφής. Αυτό δεν σημαίνει ότι έκλεισε το θέμα, αλλά είναι ένα καλό βήμα. Δεν είναι τόσο νομικό το ζήτημα όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, αλλά αξιακό και πολιτικό», εξήγησε ο κ. Τασούλας.
Ο ίδιος εκτίμησε ότι η υπόθεση έχει πάρει διαστάσεις με κόστος πολιτικό και «πρέπει να τη δούμε και με μια ματιά που δεν έχει ποδοσφαιρική ορολογία. Δεν είναι ένα ματς που ο ένας θα νικήσει και ο άλλος θα χάσει. Νομίζω ότι αν ολοκληρωθεί αυτό το θέμα, θα ανεβάσει σημαντικά το γόητρο της Αγγλίας. Τολμώ να πω ότι είναι για την Ελλάδα ένα θέμα τεράστιας εθνικής και πολιτισμικής σημασίας, αλλά είναι και για την Αγγλία εξίσου».
«Αν τα μάρμαρα επιστρέψουν θα είναι και νίκη της Αγγλίας»
Εξέφρασε την άποψη ότι τυχόν επιστροφή των μαρμάρων «θα είναι και μια νίκη της Αγγλίας, υπό την έννοια ότι μια τέτοια χειρονομία ταιριάζει σε ένα κράτος, σε ένα έθνος, σε μια κυβέρνηση και σε ένα μουσείο που αντιμετωπίζουν το θέμα της επανένωσης των γλυπτών με μια νοοτροπία εντελώς υπερβατική και “αριστοκρατική” με την καλή έννοια. Θα είναι πολύ σημαντική κίνηση και για το γόητρο της Μ. Βρετανίας».
Σύμφωνα με τον ίδιο, υπάρχουν κάποια σοβαρά ίχνη καλής έκβασης και μεταστροφής όχι μόνο της βρετανικής κοινής γνώμης η οποία υπήρξε γενικώς συμπαθούσα προς την επανένωση των γλυπτών. «Τώρα το πράγμα φαίνεται πολύ πιο αισθητό και αυτό εντόπισαν και οι “κεραίες” των Times και συντάχθηκαν με αυτό το εντυπωσιακό κύριο άρθρο».
Πρόσθεσε, δε, ότι μπορεί στη μετάφραση να αποδόθηκε ως επιτακτική η ανάγκη επιστροφής των Μαρμάρων, αλλά η λέξη που χρησιμοποίησε ο συντάκτης στον τίτλο του άρθρου, έχει και άλλη ερμηνεία και μπορεί να αποδοθεί και ως «ακαταμάχητη».
Η θέση των Times
«Δηλαδή είναι ένα στάδιο πιο πάνω από το επιτακτικό, η υπόθεση είναι ακαταμάχητη. Αυτή είναι η έννοια που ήθελε να δώσει ο συντάκτης του κειμένου», εκτίμησε ο πρόεδρος της Βουλής.
«Είναι μια εφημερίδα που εκδίδεται από το 1785, δηλαδή περίπου 2,5 αιώνες και έχει μια κυκλοφορία της τάξεως των 15 εκατομμυρίων φύλλων το μήνα, γύρω στο μισό εκατομμύριο φύλλα την ημέρα. Θεωρείται ότι εκφράζει τους ηγετικούς κύκλους της Αγγλίας, συνεπώς ήταν μια σημαντική μεταστροφή. Ήταν μια σαφής θέση που είχε και στοιχεία υψηλής αυτοκριτικής, καθώς παραδέχονται ότι στήριξαν για 50 χρόνια τη βρετανική κυβέρνηση στο θέμα της παραμονής των Γλυπτών στο Βρετανικό Μουσείο, αλλά τώρα οι καιροί άλλαξαν και πρέπει να προσαρμοστούν, και συνεπώς πρέπει να βρεθεί ένας τρόπος, χωρίς “παιχνιδάκια” για να επιστραφούν στην Ελλάδα», υπογράμμισε.
Ο κ. Τασούλας έκανε ιδιαίτερη έμφαση στο παράδειγμα που επικαλείται η εφημερίδα για να διευκολύνει το κοινό στην Αγγλία να καταλάβει ότι ένα έργο τέχνης είναι διαμελισμένο, ότι δηλαδή δεν είναι ενιαίο, ακέραιο. Όπως είπε, ο αρθρογράφος καλεί τους αναγνώστες να φανταστούν ότι μπορεί κάποιος να αφαιρέσει τον «Άμλετ» από τον τόμο με τα Άπαντα του Σαίξπηρ – που περιλαμβάνει 36 έργα και εκδόθηκε μετά τον θάνατο του Άγγλου συγγραφέα το 1623 – και να ισχυριστεί ότι μετά την αφαίρεση αυτού του έργου, αυτό θα είναι κανονικό. «Ε, δεν θα είναι κανονικό. Είναι ένα εντυπωσιακό παράδειγμα για να δείξει τη σημασία της αποκατάστασης της ακεραιότητας σε ένα σημαντικό πολιτιστικό αγαθό», σημείωσε.
«Μου θυμίζει ένα παλαιότερο παράδειγμα ενός Άγγλου πολιτικού, ο οποίος ήταν και αυτός υπέρ της επιστροφής, και είχε καλέσει τους συμπατριώτες του να φανταστούν το άγαλμα του Νέλσον στην πλατεία Τραφάλγκαρ να είναι μέχρι τη μέση, δηλαδή να είναι τα πόδια του και να λείπει ο κορμός. Αυτό ακριβώς δείχνει και το σημείο στο οποίο φαίνεται να βρίσκεται τώρα το ζήτημα», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Τασούλας.
Latest News
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Ιταλία: Πιλοτική εφαρμογή της τετραήμερης εργασίας
Ξεκινά σε υπουργεία και δημόσιους οργανισμούς στην Ιταλία
Πόσο ταιριάζουν οι δεξιοτήτες με την εργασία και την αγορά - Τι ζητούν οι εργοδότες
Αποκαλυπτική για την εργασία η έρευνα του Ελληνο-Αμερικανικού Εμπορικού Επιμελητήριου που αφορούσε και τις ανάγκες των εργοδοτών
Απατεώνες «μάδησαν» εκατοντάδες θαυμαστές των Oasis
Οι θαυμαστές των Oasis κατεβάλαν εκατοντάδες λίρες έκαστος για ανύπαρκτα εισιτήρια
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου
Πέθανε ο θρυλικός μουσικός και παραγωγός Κουίνσι Τζόουνς
Ο Κουίνσι Τζόουνς, ο άνθρωπος που είχε συνεργαστεί από τον Φρανκ Σινάτρα μέχρι τον Μάικλ Τζάκσον, άφησε την τελευταία του πνοή σε ηλικία 91 ετών.
Joris (Frigoglass) στον ΟΤ: «Ο κύκλος των περικοπών έκλεισε, η σκυτάλη στην ανάπτυξη»
Το στρατηγικό σχέδιο ανάπτυξης αναλύει στον ΟΤ ο νέος CEO του ομίλου Frigoglass, Serge Joris – Πού μπαίνει ο πήχης των πωλήσεων – Με ποιες κατηγορίες «φλερτάρει»
VERGOS Auctions: 35 χρόνια δημοπρασίες - Το προφίλ του Έλληνα συλλέκτη
Στον ΟΤ μιλά ο managing director της VERGOS Auctions - Αποκαλύπτει τα «μυστικά» μίας δημοπρασίας, τη ελληνική αγορά και την τέχνη
Μια άγνωστη ιστορία για την Μέριλιν Μονρόε
«Είδα τις φωτογραφίες της Ντίτριχ. Εφόσον μπόρεσες να δημιουργήσεις αυτό το αποτέλεσμα με εκείνη, φαντάσου τι θα μπορούσες να κάνεις με μένα» φέρεται να είπε η Μέριλιν Μονρόε στην φωτογράφο.