Τα ράφια των σούπερ μάρκετ σε όλες της Ηνωμένες Πολιτείες έχουν καθαριστεί και παραμένουν άδεια καθώς τα καταστήματα πασχίζουν να τα ξανεγεμίσουν γρήγορα με τα απαραίτητα καθημερινά προϊόντα όπως γάλα, ψωμί, κρέας, σούπες σε κονσέρβες και προϊόντα καθαρισμού.
Οι δυσαρεστημένοι καταναλωτές έχουν κατακλύσει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τις τελευταίες ημέρες, με αναρτήσεις στις οποίες εκφράζουν την απογοήτευσή τους, δημοσιεύοντας φωτογραφίες στο Twitter από άδεια ράφια σε διάφορα καταστήματα αλυσίδων όπως Trader Joe, Giant Foods και Publix, όπως αναφέρει ρεπορτάζ του CNN.
Μετά από δύο χρόνια πανδημίας και με προβλήματα που σχετίζονται με την εφοδιαστική αλυσίδα, τα σούπερ μάρκετ εξακολουθούν να μην έχουν τη βελτίωση που περίμεναν. Αντιθέτως, τώρα έρχονται αντιμέτωπα με νέες αποτυχίες.
Up next at 5: Empty store shelves.
My brother in Philadelphia sent me these pics of his Trader Joe’s just yesterday. pic.twitter.com/sKlxkd8AiZ— Heidi Hatch KUTV (@tvheidihatch) January 11, 2022
Το καταστροφικό χτύπημα της Όμικρον
Καθώς η εξαιρετικά μεταδοτική παραλλαγή Όμικρον συνεχίζει να πλήττει τους εργαζόμενους, παρατηρούνται ελλείψεις προσωπικού για κρίσιμες οικονομικές δραστηριότητες όπως οι μεταφορές και τα logistics, που με τη σειρά τους επηρεάζουν την παράδοση των προϊόντων και τον ανεφοδιασμό των ραφιών των καταστημάτων σε όλη τη χώρα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Albertsons, Βίβεκ Σανκαράν, αναγνώρισε ότι πολλά προϊόντα είναι σε περιορισμένη προσφορά, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της εταιρείας του σε αναλυτές.
«Νομίζω ότι ως επιχείρηση, όλοι έχουμε μάθει να το διαχειριζόμαστε. Όλοι μάθαμε να φροντίζουμε τα καταστήματα να είναι ακόμα πολύ ευπαρουσίαστα, να δίνουμε στους καταναλωτές όσες περισσότερες επιλογές μπορούμε», είπε ο Σανκαράν, κατά τη διάρκεια της συνάντησης.
Εντούτοις, πρόσθεσε, η παραλλαγή Όμικρον έχει προκαλέσει σοβαρά εμπόδια στις προσπάθειες βελτίωσης των κενών της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για να εκτιμήσει ότι «περιμένουμε περισσότερες προκλήσεις στον χώρο του εφοδιασμού τις επόμενες τέσσερις έως έξι εβδομάδες».
Walmart in Kearns 1 week ago. pic.twitter.com/Kj5gwCFSqv
— BSeipert🇺🇸 (@seipertclan) January 11, 2022
Λιγότερο προσωπικό
Τα σούπερ μάρκετ λειτουργούν με λιγότερο από το κανονικό εργατικό δυναμικό τους, σύμφωνα με την Εθνική Ένωση Σούπερ Μαρκετ , και πολλά από τα μέλη της έχουν λιγότερο από το 50% του κανονικού εργατικού τους δυναμικού.
«Ενώ υπάρχουν άφθονα τρόφιμα στην εφοδιαστική αλυσίδα, αναμένουμε ότι οι καταναλωτές θα συνεχίσουν να αντιμετωπίζουν σποραδικές ελλείψεις σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως είδαμε τον τελευταίο ενάμιση χρόνο λόγω των συνεχιζόμενων προκλήσεων στον ανεφοδιασμό και στην προσφορά εργασίας», δήλωσε ο Κρεγκ Φεράρα, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Ενωσης.
Στην πραγματικότητα, οι ελλείψεις εργατικού δυναμικού συνεχίζουν να πιέζουν όλους τους τομείς της βιομηχανίας τροφίμων, δήλωσε ο Φιλ Λεμπέρτ, βιομηχανικός αναλυτής και συντάκτης του SuperMarketGuru.com.
«Από τις φάρμες και τους παραγωγούς τροφίμων μέχρι τα σούπερ μάρκετ, παντού υπάρχουν ελλείψεις εργατικού δυναμικού», είπε. «Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, αυτές οι επιχειρήσεις έπρεπε να εφαρμόσουν πρωτόκολλα κοινωνικής αποστασιοποίησης αλλά δεν το έκαναν και αυτό και επηρέασε την παραγωγή».
Και καθώς η πανδημία συνεχίζεται, πολλοί εργαζόμενοι στη βιομηχανία τροφίμων επιλέγουν να μην επιστρέψουν καθόλου σε θέσεις εργασίας που προσφέρουν χαμηλούς μισθούς.
Trader Joe's #silverspringmaryland empty shelves #sunday pic.twitter.com/OgIAu38xMD
— neteraru (@artisanwellness) January 9, 2022
Προβλήματα στις μεταφορές
Η συνεχιζόμενη έλλειψη σε φορτηγά συνεχίζει να επιβραδύνει την αλυσίδα εφοδιασμού και την ικανότητα των σούπερ μάρκετ να αναπληρώνουν τις ελλείψεις σε προϊόντα και να ανεφοδιάζουνγρήγορα τα ράφια τους.
«Ο κλάδος των φορτηγών έχει ένα γερασμένο εργατικό δυναμικό πέρα από την έλλειψη προσωπικού», είπε ο Λεμπέρτ. «Είναι πραγματικά ένα πρόβλημα τα τελευταία αρκετά χρόνια».
Το μεγαλύτερο πάντως πρόβλημα των εσωτερικών μεταφορών είναι το συνεχιζόμενο επίπεδο ρεκόρ συμφόρησης στα λιμάνια της χώρας. «Και οι δύο αυτές προκλήσεις λειτουργούν παράλληλα και δημιουργούν ελλείψεις», είπε.
Θέματα καιρού
Στα καταστήματα Trader Joe, οι αγοραστές το Σαββατοκύριακο είδαν μηνύματα επικολλημένα σε άδεια ράφια που απέδιδαν τις ελλείψεις στις έκτακτες καιρικές συνθήκες που προκάλεσαν καθυστερήσεις στην παράδοση.
Μεγάλο μέρος των μεσοδυτικών και βορειοανατολικών πολιτειών έχει πρόσφατα έρθει αντιμέτωπο με έντονα καιρικά φαινόμενα και επικίνδυνες συνθήκες στις μεταφορές και τους δρόμους. Όχι μόνον οι άνθρωποι εφοδιάζονται με περισσότερα είδη σούπερ μάρκετ, αλλά αυτό το επίπεδο της υψηλής ζήτησης σε συνδυασμό με τις προκλήσεις στις μεταφορές καθιστά δυσκολότερη τη μεταφορά αγαθών υπό κακές καιρικές συνθήκες, με αποτέλεσμα ακόμα περισσότερες ελλείψεις, εξηγεί ο Λεμπέρτ.
Αλλά και η κλιματική αλλαγή είναι μια διαρκής σοβαρή και μακροπρόθεσμη απειλή για τον αλυσίδα εφοδιασμού των τροφίμων. «Οι πυρκαγιές και οι ξηρασίες βλάπτουν καλλιέργειες όπως το σιτάρι, το καλαμπόκι και τη σόγια στις ΗΠΑ και τις καλλιέργειες καφέ στη Βραζιλία», πρόσθεσε.
Πανδημία και διατροφικές συνήθειες
Μία άλλη παράμετρους του όλου προβλήματος είναι και ότι όλο και περισσότεροι Αμερικανοί άρχισαν να μαγειρεύουν και να τρώνε στο σπίτι λόγω της πανδημίας, παράγοντας που επίσης συμβάλλει στον περιορισμό της προσφοράς τροφίμων, κατά τον Λεμπέρτ.
«Δεν θέλουμε να συνεχίσουμε να τρώμε το ίδιο πράγμα και προσπαθούμε να αλλάξουμε τη μαγειρική στο σπίτι. Καθώς το κάνουμε αυτό, αγοράζουμε ακόμη περισσότερα προϊόντα διατροφής», είπε. Οι ελλείψεις έχουν επίσης κάνει την αγορά τροφίμων όλο και πιο ακριβή στο 2022.
Τα σούπερ μάρκετ σίγουρα γνωρίζουν τα άδεια ράφια, είπε ο Λεμπέρτ και προσπαθούν να μετριάσουν τις αγορές πανικού, κάτι που απλώς επιδεινώνει την κατάσταση.
Latest News
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου
Τραμπ: Ποιος είναι ο εκλεκτός για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου του
Τo Οικονομικό Συμβούλιο θα συμβουλεύει τον Τραμπ για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και αποτελείται από τρία μέλη