Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla και η κινεζική BYD παρέμειναν μακράν οι ηγέτες της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας το 2021, ενώ νέοι ανταγωνιστές εμφανίστηκαν έναντι μικρότερων αντιπάλων όπως η Nio, σύμφωνα με της κινεζικής ένωσης επιβατηγών αυτοκινήτων China Passenger Car Association (CPCA).
Το οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hongguang Mini διατήρησε τη σκήπτρα του best-selling αυτοκινήτου καθώς κατάφερε να υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις πέρυσι φτάνοντας τις 395.451 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της κινεζικής ένωσης CPCA.
Ωστόσο, τα ακριβότερα αυτοκίνητα από την Tesla και την BYD κυριάρχησαν στα κορυφαία οχήματα που πωλήθηκαν στην κατηγορία οχημάτων νέας ενέργειας, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και υβριδικά αυτοκίνητα.
Τα 15 κορυφαία αυτοκίνητα
Ακολουθεί η λίστα με τα κορυφαία 15 επιβατικά αυτοκίνητα νέα ενέργειας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των SUV, στην Κίνα για το 2021:
1. Hongguan Mini (SAIC-GM-Wuling)
2. Qin (BYD)
3. Model Y (Tesla)
4. Model 3 (Tesla)
5. Han (BYD)
6. Song (BYD)
7. Li One (Li Auto)
8. eQ (Chery)
9. Benben EV (Changan)
10. Aion S (GAC Motor spin-off)
11. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
12. P7 (Xpeng)
13. Tang (BYD)
14. Ora Good Cat (Great Wall Motor)
15. Nezha V (Hozon Auto)
Τρία μοντέλα της BYD κατατάχθηκαν μεταξύ των δέκα κορυφαίων, με το σεντάν BYD Qin να φτάνει σε πωλήσεις 187.227 μονάδων — και να ξεπερνά τις πωλήσεις όλων των μοντέλων της Tesla.
Το BYD Qin ακολούθησε από μικρή απόσταση το Model Y της Tesla, το οποίο κυκλοφόρησε στην Κίνα πέρυσι και ανέβηκε στην κορυφή της κατηγορίας νέων ενεργειακών SUV υψηλής τεχνολογίας με 169.853 πωλήσεις το 2021, σύμφωνα με την ένωση.
Το Model 3 της Tesla ακολούθησε στη συνέχεια, με 150.890 πωλήσεις πέρυσι, αυξημένες σχεδόν κατά 10% σε σχέση με το 2020.
Ορισμένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχουν αμφισβητήσει την ακρίβεια των στοιχείων της ένωσης. Αλλά όπως και να’ χει, αυτοί οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν ευρύτερες τάσεις.
Το υβριδικό Li One της Li Auto μπήκε στη λίστα των 10 κορυφαίων 10 επιβατικών αυτοκινήτων νέας ενέργειας, ενώ το σεντάν P7 της Xpeng μπήκε στα κορυφαία 15.
Ένα σχετικά νέο αυτοκίνητο στην αγορά, το φθηνό, πλήρως ηλεκτρικό SUV Nezha V κατέλαβε τη 15η θέση και ώθησε τρία πολύ πιο ακριβά μοντέλα Nio ακόμη χαμηλότερα στην κατάταξη πωλήσεων.
Η Nezha είναι μια μάρκα της start-up Hozon Auto και έκλεισε έναν κύκλο χρηματοδότησης 4 δισεκατομμυρίων γιουάν (625 εκατομμύρια δολάρια) το τέταρτο τρίμηνο. Οι τιμές για το Nezha V ξεκινούν από 62.900 γουάν (9.722 δολάρια) μετά τις επιδοτήσεις. Συγκριτικά, το SUV ES6 της Nio ξεκινά από 346.660 γουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Ενταση ανταγωνισμού
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας πρόκειται να ενταθεί περαιτέρω φέτος, με το Aito M5 που έχει αναπτύξει η Huawei από κοινού με συνεργάτες της να ξεκινά τις παραδόσεις τον επόμενο μήνα και δύο σεντάν Nio να έρχονται αργότερα μέσα στο έτος.
Οι πωλήσεις οχημάτων νέα ενέργειας αυξήθηκαν ραγδαία, ενώ αυτές των επιβατικών αυτοκινήτων συνολικά μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας μειώθηκαν.
Συνολικά, σχεδόν 3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα νέας ενέργειας πουλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 14,8% των 20,15 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.
Αυτή η αναλογία πλησιάζει περισσότερο τον στόχο του Πεκίνου τα οχήματα νέας ενέργειας να αποτελούν το 20% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2025.
Latest News
Με προίκα 1,6 δισ. το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών - Ποια έργα χρηματοδοτεί
Το Ταμείο Απανθρακοποίησης των Νησιών διαρθρώνεται σε τρεις βασικούς πυλώνες - Οι επενδυτές θα λάβουν χρηματοδότηση έως και 60%
Μητσοτάκης: Το Ταμείο Απανθρακοποίησης θα διευκολύνει τα νησιά στην πράσινη μετάβαση
Η νησιωτικότητα απαιτεί ξεχωριστή φροντίδα από το κράτος και η κυβέρνηση έχει αποδείξει ότι είναι κοντά στους νησιώτες, είπε ο Κ. Μητσοτάκης
Η Ελλάδα και η μεγάλη ευκαιρία της Νέας Εποχής του Υδρογόνου
H Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αδράξει τη μοναδική ευκαιρία να πρωταγωνιστήσει στον αναδυόμενο τομέα του υδρογόνου
Η «πράσινη» ενέργεια φέρνει τα data centers στην Ελλάδα
Τα data centers για να λειτουργήσουν απαιτούν τεράστια ποσά ενέργειας που πολλές φορές απλά δεν είναι διαθέσιμα - Πώς αιολική και ηλιακή ενέργεια μπορεί να «φέρουν» πρόσθετες επενδύσεις
Η Μεσόγειος εκπέμπει SOS - Θερμαίνεται ταχύτερα από τον υπόλοιπο κόσμο
Κατά τις δύο τελευταίες δεκαετίες οι καύσωνες αυξήθηκαν στην Μεσόγειο κατά 40%
Είσοδος της Amazon στις ΑΠΕ - Επενδύσεις σε αιολικά άνω του $1 δισ. στην Ελλάδα
Η Amazon ενισχύει, περαιτέρω, το χαρτοφυλάκιο των ενεργειακών επενδύσεων που αναπτύσσει σε διεθνές επίπεδο
Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα
SOS από τους Ευρωπαίους κατασκευαστές πλαστικών - «Πνίγουν» τις επιχειρήσεις οι κανονισμοί
Τα πλαστικά είναι ο τελευταίος μεταποιητικός τομέας στην ήπειρο που συρρικνώνεται παρά την παγκόσμια ανάπτυξη
«Νεκρός» ο στόχος για το κλίμα - Πώς ο Τραμπ θα «επιβαρύνει» τον πλανήτη με 0,04 βαθμούς Κελσίου
Tο 2024 είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα είναι η πρώτη μεμονωμένη χρονιά πάνω από το όριο των 1,5o C - Χωρίς χαραμάδα αισιοδοξίας η COP29
Τα σχέδια της Masdar για off shore αιολικά και φωτοβολταϊκά σε Ελλάδα και Ισπανία – Ο «άσος» της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Ο COO της Masdar Abdulaziz Alobaidli, στη διάρκεια εκδήλωσης της ΕΔΕΥΕΠ στο πλαίσιο της COP29 μίλησε για τα πλάνα επενδύσεων