Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla και η κινεζική BYD παρέμειναν μακράν οι ηγέτες της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας το 2021, ενώ νέοι ανταγωνιστές εμφανίστηκαν έναντι μικρότερων αντιπάλων όπως η Nio, σύμφωνα με της κινεζικής ένωσης επιβατηγών αυτοκινήτων China Passenger Car Association (CPCA).
Το οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hongguang Mini διατήρησε τη σκήπτρα του best-selling αυτοκινήτου καθώς κατάφερε να υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις πέρυσι φτάνοντας τις 395.451 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της κινεζικής ένωσης CPCA.
Ωστόσο, τα ακριβότερα αυτοκίνητα από την Tesla και την BYD κυριάρχησαν στα κορυφαία οχήματα που πωλήθηκαν στην κατηγορία οχημάτων νέας ενέργειας, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και υβριδικά αυτοκίνητα.
Τα 15 κορυφαία αυτοκίνητα
Ακολουθεί η λίστα με τα κορυφαία 15 επιβατικά αυτοκίνητα νέα ενέργειας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των SUV, στην Κίνα για το 2021:
1. Hongguan Mini (SAIC-GM-Wuling)
2. Qin (BYD)
3. Model Y (Tesla)
4. Model 3 (Tesla)
5. Han (BYD)
6. Song (BYD)
7. Li One (Li Auto)
8. eQ (Chery)
9. Benben EV (Changan)
10. Aion S (GAC Motor spin-off)
11. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
12. P7 (Xpeng)
13. Tang (BYD)
14. Ora Good Cat (Great Wall Motor)
15. Nezha V (Hozon Auto)
Τρία μοντέλα της BYD κατατάχθηκαν μεταξύ των δέκα κορυφαίων, με το σεντάν BYD Qin να φτάνει σε πωλήσεις 187.227 μονάδων — και να ξεπερνά τις πωλήσεις όλων των μοντέλων της Tesla.
Το BYD Qin ακολούθησε από μικρή απόσταση το Model Y της Tesla, το οποίο κυκλοφόρησε στην Κίνα πέρυσι και ανέβηκε στην κορυφή της κατηγορίας νέων ενεργειακών SUV υψηλής τεχνολογίας με 169.853 πωλήσεις το 2021, σύμφωνα με την ένωση.
Το Model 3 της Tesla ακολούθησε στη συνέχεια, με 150.890 πωλήσεις πέρυσι, αυξημένες σχεδόν κατά 10% σε σχέση με το 2020.
Ορισμένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχουν αμφισβητήσει την ακρίβεια των στοιχείων της ένωσης. Αλλά όπως και να’ χει, αυτοί οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν ευρύτερες τάσεις.
Το υβριδικό Li One της Li Auto μπήκε στη λίστα των 10 κορυφαίων 10 επιβατικών αυτοκινήτων νέας ενέργειας, ενώ το σεντάν P7 της Xpeng μπήκε στα κορυφαία 15.
Ένα σχετικά νέο αυτοκίνητο στην αγορά, το φθηνό, πλήρως ηλεκτρικό SUV Nezha V κατέλαβε τη 15η θέση και ώθησε τρία πολύ πιο ακριβά μοντέλα Nio ακόμη χαμηλότερα στην κατάταξη πωλήσεων.
Η Nezha είναι μια μάρκα της start-up Hozon Auto και έκλεισε έναν κύκλο χρηματοδότησης 4 δισεκατομμυρίων γιουάν (625 εκατομμύρια δολάρια) το τέταρτο τρίμηνο. Οι τιμές για το Nezha V ξεκινούν από 62.900 γουάν (9.722 δολάρια) μετά τις επιδοτήσεις. Συγκριτικά, το SUV ES6 της Nio ξεκινά από 346.660 γουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Ενταση ανταγωνισμού
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας πρόκειται να ενταθεί περαιτέρω φέτος, με το Aito M5 που έχει αναπτύξει η Huawei από κοινού με συνεργάτες της να ξεκινά τις παραδόσεις τον επόμενο μήνα και δύο σεντάν Nio να έρχονται αργότερα μέσα στο έτος.
Οι πωλήσεις οχημάτων νέα ενέργειας αυξήθηκαν ραγδαία, ενώ αυτές των επιβατικών αυτοκινήτων συνολικά μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας μειώθηκαν.
Συνολικά, σχεδόν 3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα νέας ενέργειας πουλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 14,8% των 20,15 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.
Αυτή η αναλογία πλησιάζει περισσότερο τον στόχο του Πεκίνου τα οχήματα νέας ενέργειας να αποτελούν το 20% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2025.
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας