Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla και η κινεζική BYD παρέμειναν μακράν οι ηγέτες της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας το 2021, ενώ νέοι ανταγωνιστές εμφανίστηκαν έναντι μικρότερων αντιπάλων όπως η Nio, σύμφωνα με της κινεζικής ένωσης επιβατηγών αυτοκινήτων China Passenger Car Association (CPCA).

Το οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hongguang Mini διατήρησε τη σκήπτρα του best-selling αυτοκινήτου καθώς κατάφερε να υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις πέρυσι φτάνοντας τις 395.451 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της κινεζικής ένωσης CPCA.

Ωστόσο, τα ακριβότερα αυτοκίνητα από την Tesla και την BYD κυριάρχησαν στα κορυφαία οχήματα που πωλήθηκαν στην κατηγορία οχημάτων νέας ενέργειας, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και υβριδικά αυτοκίνητα.

Τα 15 κορυφαία αυτοκίνητα

Ακολουθεί η λίστα με τα κορυφαία 15 επιβατικά αυτοκίνητα νέα ενέργειας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των SUV, στην Κίνα για το 2021:

1. Hongguan Mini (SAIC-GM-Wuling)


2. Qin (BYD)


3. Model Y (Tesla)

4. Model 3 (Tesla)

5. Han (BYD)
6. Song (BYD)
7. Li One (Li Auto)


8. eQ (Chery)


9. Benben EV (Changan)
10. Aion S (GAC Motor spin-off)
11. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
12. P7 (Xpeng)


13. Tang (BYD)


14. Ora Good Cat (Great Wall Motor)


15. Nezha V (Hozon Auto)

Τρία μοντέλα της BYD κατατάχθηκαν μεταξύ των δέκα κορυφαίων, με το σεντάν BYD Qin να φτάνει σε πωλήσεις 187.227 μονάδων — και να ξεπερνά τις πωλήσεις όλων των μοντέλων της Tesla.

Το BYD Qin ακολούθησε από μικρή απόσταση το Model Y της Tesla, το οποίο κυκλοφόρησε στην Κίνα πέρυσι και ανέβηκε στην κορυφή της κατηγορίας νέων ενεργειακών SUV υψηλής τεχνολογίας με 169.853 πωλήσεις το 2021, σύμφωνα με την ένωση.

Το Model 3 της Tesla ακολούθησε στη συνέχεια, με 150.890 πωλήσεις πέρυσι, αυξημένες σχεδόν κατά 10% σε σχέση με το 2020.

Ορισμένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχουν αμφισβητήσει την ακρίβεια των στοιχείων της ένωσης. Αλλά όπως και να’ χει, αυτοί οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν ευρύτερες τάσεις.

Το υβριδικό Li One της Li Auto μπήκε στη λίστα των 10 κορυφαίων 10 επιβατικών αυτοκινήτων νέας ενέργειας, ενώ το σεντάν P7 της Xpeng μπήκε στα κορυφαία 15.

Ένα σχετικά νέο αυτοκίνητο στην αγορά, το φθηνό, πλήρως ηλεκτρικό SUV Nezha V κατέλαβε τη 15η θέση και ώθησε τρία πολύ πιο ακριβά μοντέλα Nio ακόμη χαμηλότερα στην κατάταξη πωλήσεων.

Η Nezha είναι μια μάρκα της start-up Hozon Auto και έκλεισε έναν κύκλο χρηματοδότησης 4 δισεκατομμυρίων γιουάν (625 εκατομμύρια δολάρια) το τέταρτο τρίμηνο. Οι τιμές για το Nezha V ξεκινούν από 62.900 γουάν (9.722 δολάρια) μετά τις επιδοτήσεις. Συγκριτικά, το SUV ES6 της Nio ξεκινά από 346.660 γουάν μετά τις επιδοτήσεις.

Ενταση ανταγωνισμού

Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας πρόκειται να ενταθεί περαιτέρω φέτος, με το Aito M5 που έχει αναπτύξει η Huawei από κοινού με συνεργάτες της να ξεκινά τις παραδόσεις τον επόμενο μήνα και δύο σεντάν Nio να έρχονται αργότερα μέσα στο έτος.

Οι πωλήσεις οχημάτων νέα ενέργειας αυξήθηκαν ραγδαία, ενώ αυτές των επιβατικών αυτοκινήτων συνολικά μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας μειώθηκαν.

Συνολικά, σχεδόν 3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα νέας ενέργειας πουλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 14,8% των 20,15 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.

Αυτή η αναλογία πλησιάζει περισσότερο τον στόχο του Πεκίνου τα οχήματα νέας ενέργειας να αποτελούν το 20% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2025.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green