![Κίνα – Τα 15 κορυφαία ηλεκτρικά αυτοκίνητα του 2021 [Photos]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/electric-car-scaled.jpg)
Η αμερικανική αυτοκινητοβιομηχανία Tesla και η κινεζική BYD παρέμειναν μακράν οι ηγέτες της αγοράς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Κίνας το 2021, ενώ νέοι ανταγωνιστές εμφανίστηκαν έναντι μικρότερων αντιπάλων όπως η Nio, σύμφωνα με της κινεζικής ένωσης επιβατηγών αυτοκινήτων China Passenger Car Association (CPCA).
Το οικονομικό ηλεκτρικό αυτοκίνητο Hongguang Mini διατήρησε τη σκήπτρα του best-selling αυτοκινήτου καθώς κατάφερε να υπερτριπλασιάσει τις πωλήσεις πέρυσι φτάνοντας τις 395.451 μονάδες, σύμφωνα με τα στοιχεία της κινεζικής ένωσης CPCA.
Ωστόσο, τα ακριβότερα αυτοκίνητα από την Tesla και την BYD κυριάρχησαν στα κορυφαία οχήματα που πωλήθηκαν στην κατηγορία οχημάτων νέας ενέργειας, η οποία περιλαμβάνει ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία και υβριδικά αυτοκίνητα.
Τα 15 κορυφαία αυτοκίνητα
Ακολουθεί η λίστα με τα κορυφαία 15 επιβατικά αυτοκίνητα νέα ενέργειας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, συμπεριλαμβανομένων των SUV, στην Κίνα για το 2021:
1. Hongguan Mini (SAIC-GM-Wuling)
2. Qin (BYD)
3. Model Y (Tesla)
4. Model 3 (Tesla)
5. Han (BYD)
6. Song (BYD)
7. Li One (Li Auto)
8. eQ (Chery)
9. Benben EV (Changan)
10. Aion S (GAC Motor spin-off)
11. Ora Black Cat (Great Wall Motor)
12. P7 (Xpeng)
13. Tang (BYD)
14. Ora Good Cat (Great Wall Motor)
15. Nezha V (Hozon Auto)
Τρία μοντέλα της BYD κατατάχθηκαν μεταξύ των δέκα κορυφαίων, με το σεντάν BYD Qin να φτάνει σε πωλήσεις 187.227 μονάδων — και να ξεπερνά τις πωλήσεις όλων των μοντέλων της Tesla.
Το BYD Qin ακολούθησε από μικρή απόσταση το Model Y της Tesla, το οποίο κυκλοφόρησε στην Κίνα πέρυσι και ανέβηκε στην κορυφή της κατηγορίας νέων ενεργειακών SUV υψηλής τεχνολογίας με 169.853 πωλήσεις το 2021, σύμφωνα με την ένωση.
Το Model 3 της Tesla ακολούθησε στη συνέχεια, με 150.890 πωλήσεις πέρυσι, αυξημένες σχεδόν κατά 10% σε σχέση με το 2020.
Ορισμένοι στην αυτοκινητοβιομηχανία της Κίνας έχουν αμφισβητήσει την ακρίβεια των στοιχείων της ένωσης. Αλλά όπως και να’ χει, αυτοί οι αριθμοί αντικατοπτρίζουν ευρύτερες τάσεις.
Το υβριδικό Li One της Li Auto μπήκε στη λίστα των 10 κορυφαίων 10 επιβατικών αυτοκινήτων νέας ενέργειας, ενώ το σεντάν P7 της Xpeng μπήκε στα κορυφαία 15.
Ένα σχετικά νέο αυτοκίνητο στην αγορά, το φθηνό, πλήρως ηλεκτρικό SUV Nezha V κατέλαβε τη 15η θέση και ώθησε τρία πολύ πιο ακριβά μοντέλα Nio ακόμη χαμηλότερα στην κατάταξη πωλήσεων.
Η Nezha είναι μια μάρκα της start-up Hozon Auto και έκλεισε έναν κύκλο χρηματοδότησης 4 δισεκατομμυρίων γιουάν (625 εκατομμύρια δολάρια) το τέταρτο τρίμηνο. Οι τιμές για το Nezha V ξεκινούν από 62.900 γουάν (9.722 δολάρια) μετά τις επιδοτήσεις. Συγκριτικά, το SUV ES6 της Nio ξεκινά από 346.660 γουάν μετά τις επιδοτήσεις.
Ενταση ανταγωνισμού
Ο ανταγωνισμός στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας πρόκειται να ενταθεί περαιτέρω φέτος, με το Aito M5 που έχει αναπτύξει η Huawei από κοινού με συνεργάτες της να ξεκινά τις παραδόσεις τον επόμενο μήνα και δύο σεντάν Nio να έρχονται αργότερα μέσα στο έτος.
Οι πωλήσεις οχημάτων νέα ενέργειας αυξήθηκαν ραγδαία, ενώ αυτές των επιβατικών αυτοκινήτων συνολικά μειώθηκαν τους τελευταίους μήνες καθώς οι καταναλωτικές δαπάνες της Κίνας μειώθηκαν.
Συνολικά, σχεδόν 3 εκατομμύρια επιβατικά αυτοκίνητα νέας ενέργειας πουλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, αντιπροσωπεύοντας το 14,8% των 20,15 εκατομμυρίων επιβατικών αυτοκινήτων που πωλήθηκαν συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της CPCA.
Αυτή η αναλογία πλησιάζει περισσότερο τον στόχο του Πεκίνου τα οχήματα νέας ενέργειας να αποτελούν το 20% των νέων αυτοκινήτων που πωλούνται έως το 2025.


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X