Καθετοποιημένη δραστηριότητα στην αγορά του «πράσινου» υδρογόνου επιδιώκουν να στήσουν οι ενεργειακοί όμιλοι της Motor Oil και της ΔΕΗ ενώνοντας τις δυνάμεις και την τεχνογνωσία τους.
Το Μνημόνιο Συναντίληψης που ανακοίνωσαν χθες στοχεύει στη σύσταση κοινοπραξίας (joint venture) με τον όμιλο των διυλιστηρίων της Κορίνθου και των πρατηρίων με τα σήματα της Shell και Avin να κατέχει το 51% και το μεγαλύτερο όμιλο ηλεκτροπαραγωγής από θερμικές μονάδες και ΑΠΕ και προμήθειας ενέργειας να ελέγχει το 49%.
Motor Oil και ΔΕΗ ανοίγουν στη χώρα μας την αγορά του «πράσινου» ή καθαρού υδρογόνου, του λεγόμενου και «πετρελαίου του μέλλοντος», αποσκοπώντας αφενός να χτίσουν πρώτοι έναντι των ανταγωνιστών τους θέσεις ισχύος και αφετέρου να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας.
Το υδρογόνο παράγεται από το νερό και για να επιτευχθεί αυτό ακολουθείται η χημική διαδικασία της ηλεκτρόλυσης προκειμένου να διασπαστεί το υδρογόνο. Η διάσπαση απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Αυτή μπορεί να προέλθει από το λιγνίτη οπότε και παράγεται το «μαύρο» υδρογόνο, από το φυσικό αέριο «γκρι» και «μπλε» υδρογόνο και από ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά και αιολικά. Η χρήση των ΑΠΕ δίνει το «καθαρό» ή «πράσινο» υδρογόνο. Το συγκεκριμένο καύσιμο που προέρχεται από την καθαρή ενέργεια πριμοδοτείται θεσμικά και χρηματοδοτικά από την Ε.Ε. και έχει αναγορευτεί ως μία από τις τεχνολογίες που συμβάλλουν στο στόχο για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων και εν τέλει την κλιματική ουδετερότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το deal των δύο εταιριών προβλέπει, εφόσον ευοδωθούν οι προκαταρκτικές συνεργασίες και έρευνες του μεταξύ τους MoU, την κοινή παραγωγή, αποθήκευση αλλά και διάθεση του «πράσινου» υδρογόνου.
Η παραγωγή και η πώληση
Η ΔΕΗ, μέσω του μεγάλου χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ που θα αναπτύξει η θυγατρική της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, θα πρασινίζει με το ρεύμα που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά την ηλεκτρόλυση. Η Motor Oil με την τεχνογνωσία που διαθέτει, βρίσκεται σε διαδικασία παραγωγής «μπλε» υδρογόνου στα διυλιστήρια της, θα προωθεί τις αναγκαίες παραγόμενες ποσότητες του καθαρού καυσίμου. Το δίκτυο εμπορίας και πρατηρίων θα στραφεί στα επόμενα χρόνια στην πώληση του.
Οι λεπτομέρειες για την παραγωγή του πράσινου υδρογόνου, όπως η απαιτούμενη ισχύς από τις ΑΠΕ και οι αναγκαίες ποσότητες που χρειάζεται η ελληνική αγορά αναμένεται, λένε οι πληροφορίες να καθοριστούν μέχρι το τέλος του 2022. Ο τόπος παραγωγής του καυσίμου μπορεί να γίνει και στις περιοχές όπου αναπτύσσονται και λειτουργούν τα έργα ΑΠΕ.
Τελικοί καταναλωτές του καθαρού καυσίμου είναι η βιομηχανία, επιχειρήσεις και μέσα οδικής μεταφοράς (αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά). Η συνεργασία των δύο εταιριών θα είναι αποκλειστική και επί της ουσίας δημιουργούν καθετοποιημένη δραστηριότητα στο «πράσινο» υδρογόνο.
Latest News
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Στην… πυρά ο πλανήτης – Το 2024 η πιο θερμή χρονιά από το 1881
Σύμφωνα με τη Γερμανική Μετεωρολογική Υπηρεσία, η φετινή χρονιά είναι η θερμότερη που έχει ζήσει ο πλανήτης από τότε που υπάρχουν μετρήσεις.
Ερχονται ηλεκτροκίνητα υδροπλάνα στην Ελλάδα - Η συμφωνία Hellenic Seaplanes - Elfly Group
Η Hellenic Seaplanes προχωρά στην καταρχήν δέσμευση για την απόκτηση δέκα ηλεκτροκίνητων υδροπλάνων Noemi, 9 θέσεων
Ο Τραμπ... ξηλώνει την πολιτική Μπάιντεν στα EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Τι προτείνει η ομάδα Τραμπ για τα ηλεκτρικά οχήματα - Αποδεκτή η μεγαλύτερη ρύπανση των αυτοκινήτων, σκληροί δασμοί στα κινεζικά EV
Νέα «καμπανάκι» Κομισιόν στην Ελλάδα για τα απόβλητα
Η Κομισιόν δίνει δίμηνη προθεσμία για συμμόρφωση διαφορετικά μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει τις υποθέσεις στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Η επικοινωνία καταλύτης στις ESG πρωτοβουλίες των επιχειρήσεων
Το 83% των Ελλήνων πολιτών πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να ενεργούν προς όφελος όλων των ενδιαφερόμενων πλευρών και όχι να δίνουν προτεραιότητα κυρίως στους μετόχους τους
Γιατί οι πιπεριές τσίλι κινδυνεύουν να χάσουν την καυτερή γεύση τους
Η κλιματική αλλαγή δεν επηρεάζει μόνο την παραγωγή στις πιπεριές τσίλι αλλά και τη γεύση τους - Τι λένε επιστήμονες
Ατμοσφαιρική ρύπανση: Μόνο επτά χώρες στον κόσμο αναπνέουν καθαρό αέρα – Τρεις από αυτές είναι στην Ευρώπη
Οι επιστήμονες χαρακτηρίζουν την ατμοσφαιρική ρύπανση ως μια «παγκόσμια καταστροφή για την υγεία», καθώς οι επιπτώσεις της επηρεάζουν δισεκατομμύρια ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Η στενή σχέση Μασκ - Τραμπ και τα... σπασμένα φρένα της μετοχής της Tesla
Η μετοχή της Tesla εκτινάχθηκε σε ένα ακόμα ρεκόρ όλων των εποχών την Παρασκευή, κλείνοντας μια καταπληκτική εβδομάδα για την εταιρεία
Πότε ξεκινούν «Σπίτι μου 2» και «Ανακαινίζω ενεργειακά το σπίτι μου» – Τα ποσά των επιδοτήσεων
Η στρατηγική για την στέγαση είναι πέντε δισ. ευρώ, είπε η υπουργός Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, Σοφία Ζαχαράκη