Καθετοποιημένη δραστηριότητα στην αγορά του «πράσινου» υδρογόνου επιδιώκουν να στήσουν οι ενεργειακοί όμιλοι της Motor Oil και της ΔΕΗ ενώνοντας τις δυνάμεις και την τεχνογνωσία τους.
Το Μνημόνιο Συναντίληψης που ανακοίνωσαν χθες στοχεύει στη σύσταση κοινοπραξίας (joint venture) με τον όμιλο των διυλιστηρίων της Κορίνθου και των πρατηρίων με τα σήματα της Shell και Avin να κατέχει το 51% και το μεγαλύτερο όμιλο ηλεκτροπαραγωγής από θερμικές μονάδες και ΑΠΕ και προμήθειας ενέργειας να ελέγχει το 49%.
Motor Oil και ΔΕΗ ανοίγουν στη χώρα μας την αγορά του «πράσινου» ή καθαρού υδρογόνου, του λεγόμενου και «πετρελαίου του μέλλοντος», αποσκοπώντας αφενός να χτίσουν πρώτοι έναντι των ανταγωνιστών τους θέσεις ισχύος και αφετέρου να συμβάλλουν στην επίτευξη του στόχου της κλιματικής ουδετερότητας.
Το υδρογόνο παράγεται από το νερό και για να επιτευχθεί αυτό ακολουθείται η χημική διαδικασία της ηλεκτρόλυσης προκειμένου να διασπαστεί το υδρογόνο. Η διάσπαση απαιτεί μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Αυτή μπορεί να προέλθει από το λιγνίτη οπότε και παράγεται το «μαύρο» υδρογόνο, από το φυσικό αέριο «γκρι» και «μπλε» υδρογόνο και από ηλεκτρικό ρεύμα που παράγεται από φωτοβολταϊκά και αιολικά. Η χρήση των ΑΠΕ δίνει το «καθαρό» ή «πράσινο» υδρογόνο. Το συγκεκριμένο καύσιμο που προέρχεται από την καθαρή ενέργεια πριμοδοτείται θεσμικά και χρηματοδοτικά από την Ε.Ε. και έχει αναγορευτεί ως μία από τις τεχνολογίες που συμβάλλουν στο στόχο για τη μείωση των εκπομπών αέριων ρύπων και εν τέλει την κλιματική ουδετερότητα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το deal των δύο εταιριών προβλέπει, εφόσον ευοδωθούν οι προκαταρκτικές συνεργασίες και έρευνες του μεταξύ τους MoU, την κοινή παραγωγή, αποθήκευση αλλά και διάθεση του «πράσινου» υδρογόνου.
Η παραγωγή και η πώληση
Η ΔΕΗ, μέσω του μεγάλου χαρτοφυλακίου των ΑΠΕ που θα αναπτύξει η θυγατρική της ΔΕΗ Ανανεώσιμες, θα πρασινίζει με το ρεύμα που θα παράγεται από φωτοβολταϊκά την ηλεκτρόλυση. Η Motor Oil με την τεχνογνωσία που διαθέτει, βρίσκεται σε διαδικασία παραγωγής «μπλε» υδρογόνου στα διυλιστήρια της, θα προωθεί τις αναγκαίες παραγόμενες ποσότητες του καθαρού καυσίμου. Το δίκτυο εμπορίας και πρατηρίων θα στραφεί στα επόμενα χρόνια στην πώληση του.
Οι λεπτομέρειες για την παραγωγή του πράσινου υδρογόνου, όπως η απαιτούμενη ισχύς από τις ΑΠΕ και οι αναγκαίες ποσότητες που χρειάζεται η ελληνική αγορά αναμένεται, λένε οι πληροφορίες να καθοριστούν μέχρι το τέλος του 2022. Ο τόπος παραγωγής του καυσίμου μπορεί να γίνει και στις περιοχές όπου αναπτύσσονται και λειτουργούν τα έργα ΑΠΕ.
Τελικοί καταναλωτές του καθαρού καυσίμου είναι η βιομηχανία, επιχειρήσεις και μέσα οδικής μεταφοράς (αυτοκίνητα, λεωφορεία και φορτηγά). Η συνεργασία των δύο εταιριών θα είναι αποκλειστική και επί της ουσίας δημιουργούν καθετοποιημένη δραστηριότητα στο «πράσινο» υδρογόνο.
Latest News
Νέα εξαγορά από τη Sunlight στη Γερμανία – «Βουτά» στις μπαταρίες ναυτιλίας
Η Sunlight Group συνεχίζει το επενδυτικό της πρόγραμμα με άλλα 100 εκατ. στο εργοστάσιο του Κιλκίς και νέο project
Με ξεχωριστά κίνητρα η ένταξη των πληγέντων Στερεάς Ελλάδας και Κρήτης στο «Εξοικονομώ 2025»
Για τους πληγέντες μάλιστα προβλέπονται στο Εξοικονομώ 2025 αυξημένα ποσοστά επιχορηγήσεων (80% - 100%) και ειδικός προϋπολογισμός (91,3 εκατ. ευρώ)
Θέρμανση με κλιματιστικό: Συμβουλές για μέγιστη απόδοση και οικονομία!
Επιλέγοντας κλιματιστικά Fujitsu επιλέγετε υψηλή ενεργειακή απόδοση και διευρυμένο εύρος λειτουργίας
nrg: Λύσεις ηλεκτροκίνησης για επιχειρήσεις με το incharge – Η συνεργασία με την Astrazeneca
Η nrg με το incharge παρέχει ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτροκίνησης για τις επιχειρήσεις
Τίτλοι τέλους για το Gigafactory της Sunlight στη Δ. Μακεδονία – Τα εμπόδια
Η Sunlight Group δεν θα κατασκευάσει το εργοστάσιο μπαταριών λιθίου – Η αποχώρηση Μαντζούφα – Η επιδότηση των 245 εκατ. ευρώ
Μιχάλης Γραμματικόπουλος (Moody’s): Ποιους κλάδους της οικονομίας απειλεί η κλιματική αλλαγή
Ο οικονομικός αναλυτής και assistant director στη Moody’s αναλύει στην έντυπη έκδοση του Οικονομικού Ταχυδρόμου στο Βήμα. τα σενάρια βάσει των οποίων διάφορες κλιματικές πολιτικές, εκπομπές αερίων, άνοδοι των θερμοκρασιών και φυσικοί κίνδυνοι μπορούν να πλήξουν τη χώρα μας
Άνοιξαν οι αιτήσεις για τα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» - Οι δικαιούχοι
Το πρόγραμμα «Συστήματα Αποθήκευσης στις επιχειρήσεις» υλοποιείται στο πλαίσιο του “RePowerEU”
Μειώθηκαν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου κατά 7% στην ΕΕ το 2023
Μεταξύ 2013 και 2023, οι παραγωγοί σε όλες σχεδόν τις οικονομικές δραστηριότητες μείωσαν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου
Ανοίγει σήμερα η πλατφόρμα για το πρόγραμμα «Αλλάζω Σύστημα Θέρμανσης και Θερμοσίφωνα»
Προτεραιότητα θα δοθεί στους δυνητικούς ωφελούμενους του προγράμματος, «Ανακυκλώνω – Αλλάζω Θερμοσίφωνα» με μη εξαργυρωμένα voucher
Μπορεί η Ελλάδα να αντιμετωπίσει πυρκαγιές τύπου Λος Άντζελες - Τι απαντά ο Συνολάκης
«Οι άνεμοι είχαν ταχύτητες που φτάνανε τα 160 χιλιόμετρα την ώρα και με τέτοιες ταχύτητες δεν μπορεί κανείς να σταματήσεις τις πυρκαγιές γιατί δεν μπορούν να πετάξουν αεροπλάνα»