
Η Ελλάδα παρουσιάζει, σταθερά, ένα σημαντικό πλεόνασμα στο εμπόριο υπηρεσιών με τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), σύμφωνα με στοιχεία για την τριετία 2018-2020, αλλά και με τα πρόσφατα στοιχεία της Τραπέζης της Ελλάδας για το εννεάμηνο 2021.
Το πλεόνασμα οφείλεται κατά κύριο λόγο στις ναυτιλιακές υπηρεσίες (θαλάσσιες μεταφορές) και ανέρχεται περίπου στα 400-500 εκατ. ετησίως.
Ειδικότερα, όπως αναφέρεται σε ενημερωτικό έγγραφο του γραφείου Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων στο Ντουμπάι, της πρεσβείας μας στα ΗΑΕ, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΤτΕ, οι εισπράξεις (εξαγωγές) από υπηρεσίες στα ΗΑΕ ανήλθαν το 2020 στα 519 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 23% σε σχέση με το 2019 (678 εκατ.).
Βελτίωση
Αντιθέτως, τα στοιχεία του εννεαμήνου του 2021 δείχνουν ότι οι εισπράξεις θα είναι σαφώς βελτιωμένες στο σύνολο του παρελθόντος έτους, όχι μόνο έναντι του 2020, αλλά και του 2019, καθώς ανέρχονται στα 588 εκατ. ευρώ.
Εξ αυτών των εισπράξεων για το 2020, το 84% αντιστοιχούσε στις θαλάσσιες μεταφορές (ναυτιλία), ενώ μικρά ποσοστά μεταξύ 3-4% μοιράστηκαν οι υπηρεσίες προς τις επιχειρήσεις, οι υπηρεσίες τηλεπικοινωνιών και πληροφορικής (ICT) και οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες (τουρισμός).
Η εικόνα αυτή στο εννεάμηνο μεταβάλλεται αρκετά, καθώς οι θαλάσσιες μεταφορές αντιπροσωπεύουν το 69% των εισπράξεων, οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες σημειώνουν ισχυρή άνοδο, αντιστοιχώντας στο 16% των συνολικών εισπράξεων, ενώ αυξητική τάση παρουσιάζουν και οι κατασκευαστικές υπηρεσίες.
Για λόγους σύγκρισης, σημειώνεται ότι οι εξαγωγές αγαθών το πρώτο εννεάμηνο του 2021 ανήλθαν σε 227 εκατ. ευρώ.
Αναφορικά με τις πληρωμές (εισαγωγές) υπηρεσιών από τα ΗΑΕ, αυτές ανήλθαν για το 2020 στα 104 εκατ. ευρώ, μειωμένες κατά 42% σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2019: 178 εκατ. ευρώ). Όπως συνέβη και με τις εισπράξεις, οι πληρωμές στο 9-μηνο 2021 εμφανίζουν αύξηση στα 105,6 εκατ. ευρώ. Οι κυριότερες κατηγορίες υπηρεσιών είναι οι λοιπές μεταφορές (αεροπορικές), οι θαλάσσιες μεταφορές και οι ταξιδιωτικές υπηρεσίες.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Χωρίς πλοία την Πρωτομαγιά - Τι αποφάσισε η ΠΝΟ
Η Διοίκηση της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) αποφάσισε την συμμετοχή της στην πανελλαδική – πανεργατική 24ωρη απεργία την Πρωτομαγιά

Συνεργασία ΕΤΕπ-Υπερταμείου για τα ελληνικά λιμάνια και την Κλιματική Αλλαγή
Στο πλαίσιο της συμφωνίας, η Συμβουλευτική Υπηρεσία της ΕΤΕπ θα υποστηρίξει τις αντίστοιχες λιμενικές αρχές στον εντοπισμό και την αντιμετώπιση φυσικών κινδύνων

Την κινεζική ναυτιλιακή κυριαρχία «σημαδεύουν» τα τέλη Τραμπ
Τα τέλη Τραμπ μπορει να οδηγήσουν σε αλλαγές ή σε νέες μορφές ιδιοκτησίας τις ναυτιλιακές εταιρείες προκειμένου να προσαρμοστούν

Ποιοι θα πληγούν περισσότερο από τους δασμούς - Οι χρεώσεις στη ναυτιλία
Χαμένες οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και τα πλοία μεταφοράς αυτοκινήτων

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά