
Έπεσε σε τοίχο η προσπάθεια να μπει εκ των προτέρων φραγή στα μηνύματα από πενταψήφια νούμερα που επισύρουν υπέρογκες χρεώσεις για τους συχνά ανυποψίαστους καταναλωτές.
Η διαβούλευση του σχεδίου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), που στόχο είχε τη μέγιστη δυνατή προστασία των καταναλωτών, βρήκε «απέναντι» τους παρόχους των λεγόμενων υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός να παγώσει.
Όπως ενημέρωσε η ΕΕΤΤ με ανακοίνωσή της, σχετικά με το αποτέλεσμα της διαβούλευσης για την τροποποίηση του «Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης», οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πρόταση να εφαρμοστεί εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων, ώστε να διασφαλιστεί η εγγραφή στις υπηρεσίες αυτές και η λήψη τους με τη συναίνεση των συνδρομητών.
Στη διαβούλευση συμμετείχαν οι εξής φορείς: AMAZE, COSMOTE, FORTHNET, MESSAGECLOUD, MOBIVAS, NEWSPHONE, PAYDASH, PΗONIFY, SAMMEDIA, VODAFONE, WIND, ΟΤΕ και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ).
Απαραίτητη η προστασία των καταναλωτών
Αν και η Επιτροπή αναγνωρίζει την ανάγκη να εξεταστεί συνολικά το ζήτημα των χρεώσεων υπηρεσιών τρίτων, που φαίνονται -ακόμα και με απευθείας χρέωση- στον λογαριασμό του καταναλωτή, παρόλα αυτά επί του παρόντος δεν θα προχωρήσει σε καμία αλλαγή του πλαισίου. Θα λάβει βέβαια υπόψη, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τις προτάσεις των συμμετεχόντων στη διαβούλευση και θα εξετάσει τη λήψη κατάλληλων μέτρων. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι χρεώσεις θα ενσωματώνονται στον λογαριασμό των συνδρομητών, μόνο εφόσον έχει παρασχεθεί η συναίνεσή τους. Η νέα πρόταση θα τεθεί εκ νέου σε δημόσια διαβούλευση.
Η πρόταση, που τελικά έπεσε, όπως φαίνεται, στο κενό προέβλεπε την εφαρμογή εκ των προτέρων φραγής σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη μηνυμάτων (PSMS/PMMS) και για όλους τους συνδρομητές των παρόχων. Σε περίπτωση δε, που ο τελικός χρήστης επιθυμούσε να λαμβάνει μηνύματα πολυμεσικών υπηρεσιών, τότε θα έπρεπε ο ίδιος να αιτηθεί άρση της φραγής, είτε συνολικά για όλους τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται για τη λήψη χρεώσιμων PSMS/PMMS, είτε για ομάδες αυτών, είτε μεμονωμένα. Προβλεπόταν μάλιστα, η ενημέρωση για την επικείμενη υλοποίηση του αιτήματός του ατελώς με SMS από τον πάροχο της υπηρεσίας, ενώ παράλειψή της θα καθιστούσε άκυρη την άρση της φραγής.
Ποιες είναι οι «ένοχες» χρεώσεις
Οι επίμαχες χρεώσεις, που ανέρχονται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σε δεκάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο, αφορούν στις λεγόμενες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ).
Πρόκειται για τα πιο γνωστά μας πενταψήφια, που αντιστοιχούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, παροχή τεχνικής υποστήριξης, παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης, όπως ο καιρός, αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.
Η πρόσβαση στις εν λόγω υπηρεσίες, οι χρεώσεις των οποίων είναι υψηλότατες και δεν ακολουθούν την τιμολόγηση των παρόχων, είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS.
Επίσης, υπάρχουν ΥΠΠ με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη, που μπορεί να γίνει και μέσω του Διαδικτύου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η χρέωση γίνεται σε τακτική βάση (όπως εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη, μηνιαία) και ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει ή αποστέλλει ο χρήστης, γεγονός όμως που δεν είναι συνήθως ξεκάθαρο κατά την εγγραφή.


Latest News

Intralot: Διαψεύδει δημοσιεύματα για διασυνοριακή συγχώνευση
Η απάντηση της Intralot στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς

Γεώργιος Μυλωνάς (ALUMIL): «Μπορούμε να προσαρμοζόμαστε σε κάθε αγορά»
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ALUMIL μίλησε στο 10ο Οικονομικό Forum των Δελφών για τις νέες προκλήσεις και τάσεις στον κλάδο του αλουμινίου

Ημέρα της Γης: Η ΔΕΗ επενδύει στην καθαρή ενέργεια για βιώσιμη ανάπτυξη
Τι περιλαμβάνουν οι δεσμέυσεις του ομίλου ΔΕΗ για μείωση των άμεσων εκπομπών CO2

Ζυθοποιία Μακεδονίας Θράκης: Αύξηση σε τζίρο και EBITDA – Νέα επένδυση στη Ροδόπη
Η ZΜΘ ενισχύει την παρουσία της στο εξωτερικό με είσοδο σε νέες αγορές υλοποιώντας αύξηση εξαγωγών κατά 15% και στρατηγικές συνεργασίες με διανομείς σε 12 χώρες

Πλώρη για το ΧΑ βάζει η Qualco - Στόχος η άντληση 70 εκατ. ευρώ
Ο όμιλος αναμένεται να χρησιμοποιήσει τα έσοδα για να χρηματοδοτήσει εξαγορές σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Επένδυση της ALTER EGO VENTURES στην eGaming Couch Heroes
H ALTER EGO VENTURES απέκτησε το 1% της eGaming Couch Heroes, με ιδρυτή και CEO τον Βαρδή Βαρδινογιάννη

Θανόπουλος στον ΟΤ: «Γινόμαστε 100% αυτόνομοι ενεργειακά - Τα σχέδια στο delivery»
Ο πρόεδρος της εταιρείας Θανόπουλος, Τέλης Θανόπουλος, μιλάει στον ΟΤ για την πρόσφατη επένδυση σε ΑΠΕ, τη σημασία του Q-Commerce στον κλάδο των τροφίμων και τα επόμενα σχέδια της αλυσίδας

ΔΕΠΑ Εμπορίας: Στη νέα της σελίδα με φωτοβολταϊκά ισχύος 500 MW
ΤΕΡΝΑ - AKTOR, σύμφωνα με πληροφορίες του ΟΤ, οι προτιμητέοι επενδυτές στον διαγωνισμό της ΔΕΠΑ Εμπορίας την κατασκευή φωτοβολταϊκών 270 εκατ. ευρώ

Τραπεζική άνοιξη με νέους πόλους στην ελληνική αγορά
Για πρώτη φορά μετά από 15 χρόνια αναδύονται νέα εγχειρήματα στον χρηματοπιστωτικό τομέα, αλλάζοντας το τοπίο και διευρύνοντας τις επιλογές καταναλωτών και επιχειρήσεων

«Χρυσά» μερίσματα στο ΧΑ - Θα σπάσουν το φράγμα των 5 δισ. ευρώ
Τα μερίσματα που αναμένεται να μοιράσουν οι εισηγμένες για το 2024 θα είναι κατά 18% υψηλότερα από το 2023