Έπεσε σε τοίχο η προσπάθεια να μπει εκ των προτέρων φραγή στα μηνύματα από πενταψήφια νούμερα που επισύρουν υπέρογκες χρεώσεις για τους συχνά ανυποψίαστους καταναλωτές.
Η διαβούλευση του σχεδίου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), που στόχο είχε τη μέγιστη δυνατή προστασία των καταναλωτών, βρήκε «απέναντι» τους παρόχους των λεγόμενων υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός να παγώσει.
Όπως ενημέρωσε η ΕΕΤΤ με ανακοίνωσή της, σχετικά με το αποτέλεσμα της διαβούλευσης για την τροποποίηση του «Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης», οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πρόταση να εφαρμοστεί εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων, ώστε να διασφαλιστεί η εγγραφή στις υπηρεσίες αυτές και η λήψη τους με τη συναίνεση των συνδρομητών.
Στη διαβούλευση συμμετείχαν οι εξής φορείς: AMAZE, COSMOTE, FORTHNET, MESSAGECLOUD, MOBIVAS, NEWSPHONE, PAYDASH, PΗONIFY, SAMMEDIA, VODAFONE, WIND, ΟΤΕ και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ).
Απαραίτητη η προστασία των καταναλωτών
Αν και η Επιτροπή αναγνωρίζει την ανάγκη να εξεταστεί συνολικά το ζήτημα των χρεώσεων υπηρεσιών τρίτων, που φαίνονται -ακόμα και με απευθείας χρέωση- στον λογαριασμό του καταναλωτή, παρόλα αυτά επί του παρόντος δεν θα προχωρήσει σε καμία αλλαγή του πλαισίου. Θα λάβει βέβαια υπόψη, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τις προτάσεις των συμμετεχόντων στη διαβούλευση και θα εξετάσει τη λήψη κατάλληλων μέτρων. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι χρεώσεις θα ενσωματώνονται στον λογαριασμό των συνδρομητών, μόνο εφόσον έχει παρασχεθεί η συναίνεσή τους. Η νέα πρόταση θα τεθεί εκ νέου σε δημόσια διαβούλευση.
Η πρόταση, που τελικά έπεσε, όπως φαίνεται, στο κενό προέβλεπε την εφαρμογή εκ των προτέρων φραγής σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη μηνυμάτων (PSMS/PMMS) και για όλους τους συνδρομητές των παρόχων. Σε περίπτωση δε, που ο τελικός χρήστης επιθυμούσε να λαμβάνει μηνύματα πολυμεσικών υπηρεσιών, τότε θα έπρεπε ο ίδιος να αιτηθεί άρση της φραγής, είτε συνολικά για όλους τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται για τη λήψη χρεώσιμων PSMS/PMMS, είτε για ομάδες αυτών, είτε μεμονωμένα. Προβλεπόταν μάλιστα, η ενημέρωση για την επικείμενη υλοποίηση του αιτήματός του ατελώς με SMS από τον πάροχο της υπηρεσίας, ενώ παράλειψή της θα καθιστούσε άκυρη την άρση της φραγής.
Ποιες είναι οι «ένοχες» χρεώσεις
Οι επίμαχες χρεώσεις, που ανέρχονται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σε δεκάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο, αφορούν στις λεγόμενες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ).
Πρόκειται για τα πιο γνωστά μας πενταψήφια, που αντιστοιχούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, παροχή τεχνικής υποστήριξης, παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης, όπως ο καιρός, αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.
Η πρόσβαση στις εν λόγω υπηρεσίες, οι χρεώσεις των οποίων είναι υψηλότατες και δεν ακολουθούν την τιμολόγηση των παρόχων, είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS.
Επίσης, υπάρχουν ΥΠΠ με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη, που μπορεί να γίνει και μέσω του Διαδικτύου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η χρέωση γίνεται σε τακτική βάση (όπως εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη, μηνιαία) και ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει ή αποστέλλει ο χρήστης, γεγονός όμως που δεν είναι συνήθως ξεκάθαρο κατά την εγγραφή.
Latest News
Γιατί η Ελλάδα δεν πρέπει να φοβάται την επιστροφή Τραμπ
Τι λένε στον ΟΤ κορυφαίοι εκπρόσωποι του επιχειρείν για τη δεύτερη θητεία του Ντόναλντ Τραμπ στον Λευκό Οίκο – Πώς αξιολογούν την πιθανή επιβολή δασμών, τον αντίκτυπο στην Ευρώπη και τη θέση της Ελλάδας
Κοντά σε συμφωνία Μασούτης με Κρητικό – Η διαφορά που χωρίζει το deal
Ένα βήμα πριν τη συμφωνία φέρεται να βρίσκονται Μασούτης και Κρητικός – Γιατί θεωρείται κλεισμένο deal
Στο κυνήγι νέων ευκαιριών σε data centers και οπτικές ίνες - Τι είπε στον ΟΤ ο CEO της Sparkle
Ο CEO της Sparkle Greece, Daniele Mancuso, μίλησε στον Οικονομικό Ταχυδρόμο για την προοπτική νέων επενδύσεων ενώ τόνισε ότι προσέγγιση της εταιρείας είναι να ενισχύσει και να επεκτείνει το φάσμα των υπηρεσιών της
Ποιος είναι ο νέος «Μπάρμπα Στάθης» της Vivartia και γιατί (ακόμη) δεν θα πωληθεί
Το νέο «διαμάντι» της Vivartia και όλα τα ντεσού για την εξαγορά της Mπάρμπα Στάθης από την Ideal Holdings – Τα σχέδια για το εργοστάσιο στη Λάρισα
Παπουτσάνης: Στα 66,2 εκατ. ευρώ ο κύκλος εργασιών το 2024
Για το 2025, η Παπουτσάνης προβλέπει διψήφια ανάπτυξη του κύκλου εργασιών
Συνολικά 770.000 ευρώ η αποζημίωση της Επ. Ανταγωνισμού στα Βιβλιοπωλεία Φλωράς - Οι δικαστικές αποφάσεις
Ολοκληρώθηκε στα τέλη του 2024 η πολυετής διαμάχη της Επιτροπής Ανταγωνισμού με τα Βιβλιοπωλεία Φλωράς
Έκλεισε το βιβλίο προσφορών της Eurobank - Αντλεί 400 εκατ.
Η ημερομηνία λήξης του ομολόγου Tier 2 είναι το 2035, με δικαίωμα ανάκλησης το 2030
Εμβάθυνση συνεργασίας Ελλάδας - Ισραήλ - Προοπτικές για νέες συμφωνίες σε 7 κλάδους
Η στρατηγική συνεργασία ανάμεσα σε Ελλάδα – Ισραήλ, βασικός πυλώνας σταθερότητας και ανάπτυξης στη Αν. Μεσόγειο
Η Apple παραμένει το πολυτιμότερο brand στον κόσμο - Πρώτο ευρωπαϊκό brand η Telekom
Η Telekom, στον όμιλο της οποίας μέλος είναι η COSMOTE, είναι μία από τις πιο επιτυχημένες και πολύτιμες μάρκες παγκοσμίως, σύμφωνα με τη μελέτη «Brand Finance Global 500» - Στην πρώτη θέση παραμένει η Apple
ΕΥΔΑΠ: Στο Υπερταμείο το 11,33% των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ
Το συνολικό ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου και των δικαιωμάτων ψήφου (άμεσα και έμμεσα) της ΕΥΔΑΠ που ελέγχεται από το Ελληνικό Δημόσιο (61,33%) δεν μεταβάλλεται