Έπεσε σε τοίχο η προσπάθεια να μπει εκ των προτέρων φραγή στα μηνύματα από πενταψήφια νούμερα που επισύρουν υπέρογκες χρεώσεις για τους συχνά ανυποψίαστους καταναλωτές.
Η διαβούλευση του σχεδίου της Εθνικής Επιτροπής Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ), που στόχο είχε τη μέγιστη δυνατή προστασία των καταναλωτών, βρήκε «απέναντι» τους παρόχους των λεγόμενων υπηρεσιών πολυμεσικής πληροφόρησης, με αποτέλεσμα ο σχεδιασμός να παγώσει.
Όπως ενημέρωσε η ΕΕΤΤ με ανακοίνωσή της, σχετικά με το αποτέλεσμα της διαβούλευσης για την τροποποίηση του «Κώδικα Δεοντολογίας για την παροχή Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης», οι συμμετέχοντες εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην πρόταση να εφαρμοστεί εκ των προτέρων φραγή σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη PSMS/PMMS σε όλους τους συνδρομητές των Παρόχων Δικτύου Εκκίνησης Κλήσεων, ώστε να διασφαλιστεί η εγγραφή στις υπηρεσίες αυτές και η λήψη τους με τη συναίνεση των συνδρομητών.
Στη διαβούλευση συμμετείχαν οι εξής φορείς: AMAZE, COSMOTE, FORTHNET, MESSAGECLOUD, MOBIVAS, NEWSPHONE, PAYDASH, PΗONIFY, SAMMEDIA, VODAFONE, WIND, ΟΤΕ και ο Σύνδεσμος Εταιρειών Καινοτόμων Εφαρμογών Ελλάδος (ΣΕΚΕΕ).
Απαραίτητη η προστασία των καταναλωτών
Αν και η Επιτροπή αναγνωρίζει την ανάγκη να εξεταστεί συνολικά το ζήτημα των χρεώσεων υπηρεσιών τρίτων, που φαίνονται -ακόμα και με απευθείας χρέωση- στον λογαριασμό του καταναλωτή, παρόλα αυτά επί του παρόντος δεν θα προχωρήσει σε καμία αλλαγή του πλαισίου. Θα λάβει βέβαια υπόψη, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, τις προτάσεις των συμμετεχόντων στη διαβούλευση και θα εξετάσει τη λήψη κατάλληλων μέτρων. Στόχος είναι να διασφαλιστεί ότι οι χρεώσεις θα ενσωματώνονται στον λογαριασμό των συνδρομητών, μόνο εφόσον έχει παρασχεθεί η συναίνεσή τους. Η νέα πρόταση θα τεθεί εκ νέου σε δημόσια διαβούλευση.
Η πρόταση, που τελικά έπεσε, όπως φαίνεται, στο κενό προέβλεπε την εφαρμογή εκ των προτέρων φραγής σε όλες τις υπηρεσίες που χρεώνονται με τη λήψη μηνυμάτων (PSMS/PMMS) και για όλους τους συνδρομητές των παρόχων. Σε περίπτωση δε, που ο τελικός χρήστης επιθυμούσε να λαμβάνει μηνύματα πολυμεσικών υπηρεσιών, τότε θα έπρεπε ο ίδιος να αιτηθεί άρση της φραγής, είτε συνολικά για όλους τους αριθμούς που χρησιμοποιούνται για τη λήψη χρεώσιμων PSMS/PMMS, είτε για ομάδες αυτών, είτε μεμονωμένα. Προβλεπόταν μάλιστα, η ενημέρωση για την επικείμενη υλοποίηση του αιτήματός του ατελώς με SMS από τον πάροχο της υπηρεσίας, ενώ παράλειψή της θα καθιστούσε άκυρη την άρση της φραγής.
Ποιες είναι οι «ένοχες» χρεώσεις
Οι επίμαχες χρεώσεις, που ανέρχονται σύμφωνα με στελέχη της αγοράς σε δεκάδες εκατομμύρια κάθε χρόνο, αφορούν στις λεγόμενες Υπηρεσίες Πολυμεσικής Πληροφόρησης (ΥΠΠ).
Πρόκειται για τα πιο γνωστά μας πενταψήφια, που αντιστοιχούν σε ψηφοφορίες, διαγωνισμούς, αγορά (downloading) ringtones, logos, videos, παιχνιδιών μέσω SMS, παροχή τεχνικής υποστήριξης, παιχνίδια από την τηλεόραση στα οποία συμμετέχουν οι χρήστες μέσω τηλεφώνου, υπηρεσίες πληροφόρησης, όπως ο καιρός, αστρολογία/χαρτομαντεία, υπηρεσίες ενηλίκων κ.ά.
Η πρόσβαση στις εν λόγω υπηρεσίες, οι χρεώσεις των οποίων είναι υψηλότατες και δεν ακολουθούν την τιμολόγηση των παρόχων, είναι εφικτή μέσω κλήσεων ή λήψης/αποστολής SMS/MMS.
Επίσης, υπάρχουν ΥΠΠ με συνδρομή για τις οποίες απαιτείται εγγραφή -με ή χωρίς κόστος- του χρήστη, που μπορεί να γίνει και μέσω του Διαδικτύου. Σε αυτές τις περιπτώσεις, η χρέωση γίνεται σε τακτική βάση (όπως εβδομαδιαία, δεκαπενθήμερη, μηνιαία) και ενδέχεται να εξαρτάται από το περιεχόμενο που λαμβάνει ή αποστέλλει ο χρήστης, γεγονός όμως που δεν είναι συνήθως ξεκάθαρο κατά την εγγραφή.
Latest News
Αποστολή και λήψη SMS μέσω δορυφόρου, απευθείας από smartphone
Οι πρώτες επιτυχημένες δοκιμές της τεχνολογίας Direct to Handset (D2H) στην Ευρώπη για την αποστολή SMS μέσω δορυφόρου (NB-NTN Direct-to-Handset messaging)
Πώς το athleisure φέρνει τα πάνω κάτω στην αγορά των καταστημάτων
Η υψηλή ζήτηση για athleisure look ανατρέπει τα δεδομένα στην αγορά των καταστημάτων – Ποιες περιοχές μπαίνουν στο top5
Από τον χαλκό στην οπτική ίνα - Η νέα εποχή στο διαδίκτυο
Αν τα δεδομένα είναι η ζωογόνος δύναμη της AI απαιτείται και ένα «καρδιαγγειακό σύστημα» που θα τα μεταφέρει. Δηλαδή οι οπτικές ίνες
Στα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων «παίζουν τα ρέστα τους» Zara, Pink Woman και BSB
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων από το δυναμικό γυναικείο κοινό - Τι περιμένουν οι αλυσίδες
Γιατί «πίκρισε» το Μέλι Αττική – Η αναδιάρθρωση των δανείων
Οι προκλήσεις και οι νέοι στόχοι για το Μέλι Αττική λίγο πριν κλείσει τα 100 – Στα 13,74 εκατ. ο τζίρος του 2023
Cenergy Holdings: Νέα σύμβαση της Hellenic Cables με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, θα προμηθεύσει 390 χλμ. export καλωδίων τάσης 225kV, εκ των οποίων 150 χλμ. θα είναι υποβρύχια
Πόσο πωλούνται τα εργοστάσια της ΙΟΝ και της Νίκας του Σπύρου Θεοδωρόπουλου
Μέσω της νεοσύστατης Bespoke Real Estate ο Σπύρος Θεοδωρόπουλος αγοράζει πέντε βιομηχανικά ακίνητα της ΙΟΝ και της Νίκας - Ποιοι είναι οι 18 συνιδρυτές της εταιρείας
Οι αλλαγές στη διοικητική ομάδα του ΟΤΕ από 1η Ιανουαρίου 2025
Οι ανακατατάξεις που ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ έρχονται σε συνέχεια των αρχικών αλλαγών που πραγματοποιήθηκαν τον περασμένο Ιούλιο και την ανάληψη των καθηκόντων του διευθύνοντος συμβούλου από τον κ. Κώστα Νεμπή
Ο Μιχάλης Τσαμάζ στον όμιλο Quest - Τι αναλαμβάνει στην Uni Systems
Η Uni Systems, που ιδρύθηκε το 1964 από τον Κωνσταντίνο Δοξιάδη, αποκτήθηκε από τον Όμιλο Quest το 2007
Αύξηση 7,9% στον τζίρο των επιχειρήσεων λιανεμπορίου τον Οκτώβριο [πίνακες]
Τον Οκτώβριο φέτος ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε 3,92 δισ. ευρώ, έναντι 3,63 δισ. ευρώ τον Οκτώβριο 2023