
Με μια απόφαση για αποζημίωση άνω των 8 εκατ. ευρώ προς τον ανάδοχο συνεχίστηκε λίγο πριν την αυλαία του 2021 το γαϊτανάκι των αποζημιώσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης.
Το χειρόφρενο που έχουν τραβήξει ανά διαστήματα στο έργο οι συνεχείς προσφυγές, καθώς και τα μπρος – πίσω στον σχεδιασμό, με αιχμή τον σταθμό «Βενιζέλου» έχουν στοιχίσει ακριβά, εγκλωβίζοντας ένα έργο απαραίτητο για την πόλη και ταλαιπωρώντας για χρόνια τους Θεσσαλονικείς.
Όσο δε παρουσιάζονται εμπόδια που σταματούν την πορεία του έργου, τόσο τα αιτήματα για «κάλυψη» των ζημιών θα συνεχίζονται.
Ειδικότερα, με την απόφαση της Αττικό Μετρό, έγιναν μερικώς αποδεκτά τέσσερα αιτήματα της αναδόχου κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – WEBUILD – HITACHI Rail για αποζημίωσή της σχετικά με ζημιές που υπέστη, με αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό, κατά την περίοδο από την 1ηΝοεμβρίου 2020 ως και τις 31 Οκτωβρίου 2021. Ορίσθηκε δε το ποσό της αποζημίωσης στα 8,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αντί των 10,32 εκατ. ευρώ που αρχικώς ζητήθηκαν από την ανάδοχο.
Όπως σημειώνεται μάλιστα, τα πρώτα τρία αιτήματα που είχε καταθέσει η ανάδοχος επικαλούμενη και πάλι αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό, αφορούσαν στην περίοδο από 21.06.2017 ως 31.12.2019. Η ανάδοχος απέδωσε τις ζημίες που υπέστη στις καθυστερήσεις ως προς την έγκριση των μελετών εφαρμογής του έργου και στον ανασχεδιασμό των σταθμών «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου».
Πρόκειται για την περίοδο που η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να αλλάξει ρότα ως προς τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Βενιζέλου, εγκαταλείποντας την εγκεκριμένη τότε μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης και επιλέγοντας τη λύση της in situ ανάδειξης. Παρά τις πομπώδεις ανακοινώσεις, το έργο είχε βαλτώσει. Τελικά αναγνωρίστηκε στον ανάδοχο ότι υπήρξε καθυστέρηση στον ανασχεδιασμό των δύο σταθμών. Όμως η εκ νέου ανατροπή στο έργο, με την επιστροφή από τη σημερινή ηγεσία στην αρχική λύση της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρημάτων, έφερε νέο κύκλο προσφυγών και συγκρούσεων στην πόλη.
Μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής έχει επισημάνει πως με τις προσφυγές και τις καθυστερήσεις ο ανάδοχος πηγαίνει σε διαιτησία και εκεί αποζημιώνεται πλουσιοπάροχα. «Καλό είναι να σκεφτούν οι Θεσσαλονικείς, ποιους τελικά συμφέρουν αυτές οι προσφυγές. Και επειδή εδώ βρισκόμαστε στο σημείο, όπου κάθε διοικητική πράξη έρχονται και την προσβάλλουν ακόμη και σήμερα διάφοροι άνθρωποι και διάφορα συμφέροντα, καλό είναι να αναρωτηθούμε εάν αυτό δουλεύει τελικά υπέρ του ελληνικού Δημοσίου», είχε πει συγκεκριμένα, τονίζοντας μάλιστα ότι επί ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν ως αποζημίωση στους εργολάβους 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, το τέλος του 2023 παραμένει το ορόσημο για την ολοκλήρωση του έργου, ενώ βάσει του προγραμματισμού για το 2022, μέσα στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς πρόκειται να ολοκληρωθεί η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό «Βενιζέλου». Πάντως ο χρόνος στενεύει επικίνδυνα, ενώ δεν σταματούν και οι προσφυγές από φορείς της πόλεις που αντιτίθενται στον σημερινό σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί εκ νέου να εγερθούν νεότερα αιτήματα αποζημιώσεων.


Latest News

Υπεγράφη η συμπληρωματική σύμβαση του έργου για το φράγμα Ασωπού
Η συμπληρωματική σύμβαση για το φράγμα Ασωπού υπεγράφη από τους υπουργούς Υποδομών και Μεταφορών και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων

Μετρό Θεσσαλονίκης: Αμεσα η επέκταση προς την Καλαμαριά, πέντε νέοι σταθμοί
«Άμεση προτεραιότητα η επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης μέχρι την Καλαμαριά» τόνισε ο Χρίστος Δήμας

Ταχιάος: Σύντομα η σύμβαση παραχώρησης για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
«Το αποτέλεσμα του διαγωνισμού έχει σταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Εκτιμούμε ότι πολύ σύντομα θα έχουμε την απαιτούμενη έγκριση», δήλωσε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών

Χανιά: Στο ΕΣΠΑ η χρηματοδότηση της αποκατάστασης και ανάδειξης Ενετικών Νεωρίων
Στο Πρόγραμμα «Περιβάλλον και Κλιματική Αλλαγή 2021-2027» του ΕΣΠΑ, εντάσσεται το έργο που θα πραγματοποιηθεί στην παλιά πόλη στα Χανιά

Δήμας: Η Γέφυρα Χειμωνικού είναι μια καινούργια και πιο ανθεκτική υποδομή στην Κεφαλονιά
Εγκαινιάστηκε η νέα Γέφυρα Χειμωνικού

Dimand: Χτίζει νέο pipeline έργων αξίας άνω του 1 δισ. – Τι συμβαίνει με Μινιόν και Πύργο Πειραιά
Για την πρόοδο των έργων που διαχειρίζεται, την ελληνική αγορά real estate αλλά και τις επιπτώσεις από τους δασμούς Τραμπ μίλησε ο επικεφαλής της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος

Με προσομοιωτές και ρεαλιστικά σενάρια κρίσης, ο νέος ΟΣΕ - Τι είπε ο Κυρανάκης
Ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών μίλησε για την ασφάλεια του σιδηροδρόμου και την αναδιοργάνωση του προσωπικού

Η ΑΒΑΞ ξεκινά την επέκταση των εγκαταστάσεων της Παπαστράτος στον Ασπρόπυργο
Η πρώτη φάση του σχεδίου έχει προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρω.

Σύμβουλος της AKTOR στην αναβάθμιση των εστιών στο πανεπιστήμιο Κρήτης
Το έργο, που υπεγράφη στις 27 Μαρτίου, συνολικού προϋπολογισμού 255 εκατ. ευρώ περιλαμβάνει την κατασκευή 4.846 συνολικά κλινών σε Ρέθυμνο και Ηράκλειο

Υπουργείο Υποδομών: Ανοίγει ξανά η γέφυρα Χειμωνικού στην Κεφαλονιά
Τίθεται σε κυκλοφορία η γέφυρας Χειμωνικού στην Κεφαλονιά μετά την καταστροφή από την κακοκαιρία «Ιανός»