![Συνεχίζεται το γαϊτανάκι των αποζημιώσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/01/thess-metro.jpg)
Με μια απόφαση για αποζημίωση άνω των 8 εκατ. ευρώ προς τον ανάδοχο συνεχίστηκε λίγο πριν την αυλαία του 2021 το γαϊτανάκι των αποζημιώσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης.
Το χειρόφρενο που έχουν τραβήξει ανά διαστήματα στο έργο οι συνεχείς προσφυγές, καθώς και τα μπρος – πίσω στον σχεδιασμό, με αιχμή τον σταθμό «Βενιζέλου» έχουν στοιχίσει ακριβά, εγκλωβίζοντας ένα έργο απαραίτητο για την πόλη και ταλαιπωρώντας για χρόνια τους Θεσσαλονικείς.
Όσο δε παρουσιάζονται εμπόδια που σταματούν την πορεία του έργου, τόσο τα αιτήματα για «κάλυψη» των ζημιών θα συνεχίζονται.
Ειδικότερα, με την απόφαση της Αττικό Μετρό, έγιναν μερικώς αποδεκτά τέσσερα αιτήματα της αναδόχου κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – WEBUILD – HITACHI Rail για αποζημίωσή της σχετικά με ζημιές που υπέστη, με αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό, κατά την περίοδο από την 1ηΝοεμβρίου 2020 ως και τις 31 Οκτωβρίου 2021. Ορίσθηκε δε το ποσό της αποζημίωσης στα 8,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αντί των 10,32 εκατ. ευρώ που αρχικώς ζητήθηκαν από την ανάδοχο.
Όπως σημειώνεται μάλιστα, τα πρώτα τρία αιτήματα που είχε καταθέσει η ανάδοχος επικαλούμενη και πάλι αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό, αφορούσαν στην περίοδο από 21.06.2017 ως 31.12.2019. Η ανάδοχος απέδωσε τις ζημίες που υπέστη στις καθυστερήσεις ως προς την έγκριση των μελετών εφαρμογής του έργου και στον ανασχεδιασμό των σταθμών «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου».
Πρόκειται για την περίοδο που η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να αλλάξει ρότα ως προς τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Βενιζέλου, εγκαταλείποντας την εγκεκριμένη τότε μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης και επιλέγοντας τη λύση της in situ ανάδειξης. Παρά τις πομπώδεις ανακοινώσεις, το έργο είχε βαλτώσει. Τελικά αναγνωρίστηκε στον ανάδοχο ότι υπήρξε καθυστέρηση στον ανασχεδιασμό των δύο σταθμών. Όμως η εκ νέου ανατροπή στο έργο, με την επιστροφή από τη σημερινή ηγεσία στην αρχική λύση της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρημάτων, έφερε νέο κύκλο προσφυγών και συγκρούσεων στην πόλη.
Μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής έχει επισημάνει πως με τις προσφυγές και τις καθυστερήσεις ο ανάδοχος πηγαίνει σε διαιτησία και εκεί αποζημιώνεται πλουσιοπάροχα. «Καλό είναι να σκεφτούν οι Θεσσαλονικείς, ποιους τελικά συμφέρουν αυτές οι προσφυγές. Και επειδή εδώ βρισκόμαστε στο σημείο, όπου κάθε διοικητική πράξη έρχονται και την προσβάλλουν ακόμη και σήμερα διάφοροι άνθρωποι και διάφορα συμφέροντα, καλό είναι να αναρωτηθούμε εάν αυτό δουλεύει τελικά υπέρ του ελληνικού Δημοσίου», είχε πει συγκεκριμένα, τονίζοντας μάλιστα ότι επί ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν ως αποζημίωση στους εργολάβους 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, το τέλος του 2023 παραμένει το ορόσημο για την ολοκλήρωση του έργου, ενώ βάσει του προγραμματισμού για το 2022, μέσα στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς πρόκειται να ολοκληρωθεί η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό «Βενιζέλου». Πάντως ο χρόνος στενεύει επικίνδυνα, ενώ δεν σταματούν και οι προσφυγές από φορείς της πόλεις που αντιτίθενται στον σημερινό σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί εκ νέου να εγερθούν νεότερα αιτήματα αποζημιώσεων.
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
![ot.gr](/wp-content/themes/whsk_otgr/common/imgs/fav.ico/favicon-32x32.png)
Latest News
![Από το Σαρακήνικο μέχρι τη Σαντορίνη: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/08/sarakiniko05-600x400.jpg)
Σαρακήνικο, Σαντορίνη, Μύκονος: Οι 5 πληγές που γεννούν πολεοδομικές αυθαιρεσίες
Οι χρόνιες πολεοδομικές ασθένειες αναδεικνύονται από τις υποθέσεις δόμησης στο Σαρακήνικο, τη Σαντορίνη και τη Μύκονο - Ειδική σύσκεψη στο Μαξίμου εντός της εβδομάδας
![Μετρό: Τέλη του 2025 θα φτάσει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας της νέας γραμμής](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/05/metropontikas2_grammi4_avax-600x400.jpeg)
Πώς προχωράει η γραμμή 4 του Μετρό - Πότε φτάνει στον Ευαγγελισμό ο μετροπόντικας
Σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή της νέας γραμμής του Μετρό της Αθήνας, η οποία πρόκειται να καλύψει μία μεγάλη έκταση περιοχών
![ΣΔΙΤ: Έγκριση υλοποίησης μονάδων ολοκληρωμένης ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/recycle-600x450.jpg)
«Πράσινο φως» μονάδων ανακύκλωσης και ανάκτησης αποβλήτων σε Κω και Κάλυμνο
Τι αποφάσισε η αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή ΣΔΙΤ
![Αλέξανδρος Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για το επενδυτικό πρόγραμμα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/Alexandros_Exarchou_aktor-600x400.jpg)
Εξάρχου: Στο ραντάρ της Aktor εξαγορές – Ενδιαφέρον από funds για τις επενδύσεις του ομίλου
Ο Αλέξανδρος Εξάρχου πρόεδρος και CEO της Aktor τόνισε το ενδιαφέρον του ομίλου για εξαγορές στον τομέα των παραχωρήσεων
![Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα – Πύργος – Οι συμπληρωματικές εργασίες](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/02/patra-pyrgos-dromos-1-600x369.jpg)
Υπουργείο Υποδομών: Τέλη Νοεμβρίου παραδίδεται ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα - Πύργος
Οι συμπληρωματικές εργασίες κοστολογούνται στα 72,5 εκατ. ευρώ
![ΕΥΔΑΠ – Δήμος Σπάτων: Επεσαν οι υπογραφές για το Δίκτυο Αποχέτευσης](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/02/unnamed-35-600x400.jpg)
Αποκτά δίκτυο αποχέτευσης ο Δήμος Σπάτων - Επεσαν οι υπογραφές
H κατασκευή του δικτύου αποχέτευσης στον Δήμο Σπάτων-Αρτέμιδος από την ΕΥΔΑΠ έχει συμβατικό προϋπολογισμό 55,3 εκατ. ευρώ
![ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/01/Δελτίο-Τύπου_ALUMIL_Κεντρική-Φωτογραφία-600x414.jpg)
ΑLUMIL: Εκτίμηση για τζίρο 450 εκατ. ευρώ, πάνω από τις αρχικές προβλέψεις
Η ALUMIL εγκαινίασε το νέο της βαφείο ενισχύοντας τη συνολική παραγωγική της ικανότητα και επιταχύνει τους χρόνους εξυπηρέτησης πελατών
![Ρυθμιστικό σχέδιο Αθήνας – Αττικής: Πώς θα αναπτυχθεί η πρωτεύουσα έως το 2035](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2024/06/Hellinikon-1024x401-1-600x235.jpg)
Η Αθήνα την επόμενη 10ετία – Η νέα πόλη των 30.000 κατοίκων και η επέκταση του Μετρό στον Μητροπολιτικό Πόλο του Ελληνικού
Με επίκεντρο τον πόλο του Ελληνικού το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας – Αττικής
![Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2023/09/kakokairia-karditsa-2-1-600x400.jpg)
Daniel και Elias: Προχωράνε τα έργα αποκατάστασης 1,25 δισ. ευρώ σε Θεσσαλία και Στερεά Ελλάδα
Τις αποφάσεις για τα έργα αποκατάστασης των ζημιών σε οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο από τις κακοκαιρίες Daniel και Elias υπέγραψε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών
![Υπερταμείο: Στο «σφυρί» 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2022/03/pyrkal-600x309.jpg)
Από δράπανα μέχρι τόρνους – Στο σφυρί 110 παλιά μηχανήματα των ΕΑΣ
Το Υπερταμείο για τις ανάγκες ανάπτυξης του κυβερνητικού πάρκου στον Υμηττό βγάζει σε ηλεκτρονική δημοπρασία αποχαρακτηρισμένο εξοπλισμό των ΕΑΣ (πρώην ΠΥΡΚΑΛ)