Με μια απόφαση για αποζημίωση άνω των 8 εκατ. ευρώ προς τον ανάδοχο συνεχίστηκε λίγο πριν την αυλαία του 2021 το γαϊτανάκι των αποζημιώσεων για το μετρό Θεσσαλονίκης.
Το χειρόφρενο που έχουν τραβήξει ανά διαστήματα στο έργο οι συνεχείς προσφυγές, καθώς και τα μπρος – πίσω στον σχεδιασμό, με αιχμή τον σταθμό «Βενιζέλου» έχουν στοιχίσει ακριβά, εγκλωβίζοντας ένα έργο απαραίτητο για την πόλη και ταλαιπωρώντας για χρόνια τους Θεσσαλονικείς.
Όσο δε παρουσιάζονται εμπόδια που σταματούν την πορεία του έργου, τόσο τα αιτήματα για «κάλυψη» των ζημιών θα συνεχίζονται.
Ειδικότερα, με την απόφαση της Αττικό Μετρό, έγιναν μερικώς αποδεκτά τέσσερα αιτήματα της αναδόχου κοινοπραξίας ΑΚΤΩΡ – WEBUILD – HITACHI Rail για αποζημίωσή της σχετικά με ζημιές που υπέστη, με αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό, κατά την περίοδο από την 1ηΝοεμβρίου 2020 ως και τις 31 Οκτωβρίου 2021. Ορίσθηκε δε το ποσό της αποζημίωσης στα 8,08 εκατ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) αντί των 10,32 εκατ. ευρώ που αρχικώς ζητήθηκαν από την ανάδοχο.
Όπως σημειώνεται μάλιστα, τα πρώτα τρία αιτήματα που είχε καταθέσει η ανάδοχος επικαλούμενη και πάλι αποκλειστική υπαιτιότητα της Αττικό Μετρό, αφορούσαν στην περίοδο από 21.06.2017 ως 31.12.2019. Η ανάδοχος απέδωσε τις ζημίες που υπέστη στις καθυστερήσεις ως προς την έγκριση των μελετών εφαρμογής του έργου και στον ανασχεδιασμό των σταθμών «Αγία Σοφία» και «Βενιζέλου».
Πρόκειται για την περίοδο που η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να αλλάξει ρότα ως προς τα αρχαιολογικά ευρήματα στη Βενιζέλου, εγκαταλείποντας την εγκεκριμένη τότε μέθοδο της απόσπασης και επανατοποθέτησης και επιλέγοντας τη λύση της in situ ανάδειξης. Παρά τις πομπώδεις ανακοινώσεις, το έργο είχε βαλτώσει. Τελικά αναγνωρίστηκε στον ανάδοχο ότι υπήρξε καθυστέρηση στον ανασχεδιασμό των δύο σταθμών. Όμως η εκ νέου ανατροπή στο έργο, με την επιστροφή από τη σημερινή ηγεσία στην αρχική λύση της απόσπασης κι επανατοποθέτησης των αρχαιολογικών ευρημάτων, έφερε νέο κύκλο προσφυγών και συγκρούσεων στην πόλη.
Μιλώντας στη Βουλή, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής έχει επισημάνει πως με τις προσφυγές και τις καθυστερήσεις ο ανάδοχος πηγαίνει σε διαιτησία και εκεί αποζημιώνεται πλουσιοπάροχα. «Καλό είναι να σκεφτούν οι Θεσσαλονικείς, ποιους τελικά συμφέρουν αυτές οι προσφυγές. Και επειδή εδώ βρισκόμαστε στο σημείο, όπου κάθε διοικητική πράξη έρχονται και την προσβάλλουν ακόμη και σήμερα διάφοροι άνθρωποι και διάφορα συμφέροντα, καλό είναι να αναρωτηθούμε εάν αυτό δουλεύει τελικά υπέρ του ελληνικού Δημοσίου», είχε πει συγκεκριμένα, τονίζοντας μάλιστα ότι επί ΣΥΡΙΖΑ δόθηκαν ως αποζημίωση στους εργολάβους 200 εκατ. ευρώ.
Σύμφωνα με τις κυβερνητικές εξαγγελίες, το τέλος του 2023 παραμένει το ορόσημο για την ολοκλήρωση του έργου, ενώ βάσει του προγραμματισμού για το 2022, μέσα στο δεύτερο τρίμηνο της χρονιάς πρόκειται να ολοκληρωθεί η απόσπαση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό «Βενιζέλου». Πάντως ο χρόνος στενεύει επικίνδυνα, ενώ δεν σταματούν και οι προσφυγές από φορείς της πόλεις που αντιτίθενται στον σημερινό σχεδιασμό. Αυτό σημαίνει ότι μπορεί εκ νέου να εγερθούν νεότερα αιτήματα αποζημιώσεων.
Latest News
Ακόμη πιο ακριβή η οικοδομή - Διψήφια άνοδος σε 3 κατηγορίες υλικών [πίνακας]
Χωρίς τέλος είναι η άνοδος του κόστους στα οικοδομικά υλικά - Και οι 18 κατηγορίες υλικών κατέγραψαν άνοδο από 4% έως και 12,9%
ΑΒΑΞ: Η «Νίκη» και η «Αθηνά» ανοίγουν και χτίζουν τη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας
Βίντεο του ομίλου ΑΒΑΞ παρουσιάζει τον τρόπο διάνοιξης και χτισίματος της Γραμμής 4 από το «Άλσος Βεϊκου» στο «Γαλάτσι»
Διάνοιξη πάνω από 2.500 μέτρων σήραγγας για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Από το Άλσος Βεΐκου και έως σήμερα έχει διανοιχτεί σήραγγα 520 μέτρων στο πλαίσιο των έργων στη Γραμμή 4, σε Γαλάτσι και Κατεχάκη
Σε Πικροδάφνη και Ιλισό τα πρώτα αντιπλημμυρικά έργα
Η Περιφέρεια Αττικής «βάζει μπροστά» τις μηχανές για 158 αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα – Από αυτά 54 θα ξεκινήσουν το α’ εξάμηνο του 2025
Ποιοι μέτοχοι με ποσοστό άνω του 5% θα λάβουν μέρος στην ΑΜΚ της Intrakat
H ανακοίνωση της Intrakat για την Αυξηση Μετοχικού Κεφαλαίου και ποιες εταιρείες - μέτοχοι θα συμμετέχουν
ALUMIL: Νέες συνεργασίες στον Καναδά, συμμετοχή σε πρωτοποριακά έργα
H ALUMIL έχει ισχυρό επιχειρησιακό αποτύπωμα στο εξωτερικό, από την Ινδία ως την Ανατ. Αφρική και την Ευρώπη ως τη Βόρεια Αμερική
Αντιπλημμυρική προστασία Αττικής με βάση το πιο δύσκολο σενάριο
Διαδοχικές συσκέψεις για την αντιπλημμυρική προστασία της Αττικής, μία με επιχειρησιακούς φορείς και μία με εκπροσώπους ΟΤΑ
Αύξηση 20% στα καθαρά κέρδη της «Τιτάν» - Πότε μπαίνει σε χρηματιστήριο των ΗΠΑ
Όπως ανακοίνωσε η εταιρεία, η εισαγωγή της Titan America σε αμερικάνικο χρηματιστήριο αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2025
Eurobank Equities: Τιμή – στόχος τα 23,40 ευρώ και σύσταση αγοράς για τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ
Την κάλυψη της εταρείας ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ ξεκίνησε η Eurobank Equities βλέποντας υψηλότερη κερδοφορία και αποδόσεις για τους μετόχους
Κατσιγιάννης (ΑΒΑΞ): Ο κατασκευαστής δεν είναι πια απλά «εργολάβος»
Τι ανέφερε ο κ. Δημοσθένης Κατσιγιάννης, Διευθυντής του γραφείου στου Διευθύνοντος Συμβούλου του Ομίλου ΑΒΑΞ, μιλώντας στο 7ο Athens Investment Forum 2024