Οι διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της πανδημίας, σε άλλους προκάλεσε ζημίες σε άλλους τεράστια κέρδη. Στους δεύτερους περιλαμβάνονται και οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που αναμένεται να δουν τα κέρδη του 2021 να εκτοξεύονται σε δεκάδες δισ. δολ.
Ενδεικτικό παράδειγμα η Maersk που ανακοίνωσε χθες νέα αναθεώρηση προς τα πάνω των κερδών της για την χρήση 2021, καθώς όπως αναφέρει μπορεί οι όγκοι μεταφερομένου φορτίων να μειώθηκαν 4% στο τέταρτο τρίμηνο οι ναύλοι όμως αυξήθηκαν 80%, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Η Maersk ανακοίνωσε για το 4ο τρίμηνο του 2021 προκαταρκτικά μη ελεγμένα οικονομικά στοιχεία πάνω από τις προηγούμενες προσδοκίες με έσοδα 18,5 δισ. USD, EBITDA 8 δισ. δολ και EBIT 6,8 δισ. δολ. Ο όγκος φορτίων που μεταφέρθηκε δια θαλάσσης μειώθηκε κατά 4% και οι μέσοι ναύλοι βελτιώθηκαν κατά 80% το 4ο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, προσθέτει η Maersk.
Το ισχυρό αποτέλεσμα του τριμήνου αντανακλά τη συνέχιση της εξαιρετικής κατάστασης της αγοράς στο τμήμα των ωκεάνιων μεταφορών καθώς η παγκόσμια αναταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού, οδήγησε σε περαιτέρω αύξηση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνει η Maersk.
Συνεπώς, δεδομένης της ισχυρής απόδοσης του τέταρτου τριμήνου του 2021, τα προκαταρκτικά στοιχεία για το σύνολο του έτους για το 2021 θα υπερβούν τις προηγούμενες εκτιμήσεις, υπογραμμίζει η Maersk και προβλέπει τώρα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 24 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 22-23 δισ. δολ ), κέρδη πορς φόρων και τόκων (EBIT) 19,8 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 18-19 δισ. δολ) και ελεύθερες ταμειακές ροές 16,4 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 14,5 δισ. δολ).
Η Ετήσια Έκθεση 2021 του Ομίλου, θα δημοσιευθεί στις 9 Φεβρουαρίου 2022.
Δέκα χρόνια νωρίτερα το στόχο για μηδενικούς ρύπους CO2
Στο μεταξύ η Maersk, επιταχύνει τις δράσεις της με στόχο να επιτύχει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2040, αντί για το 2050 που ήταν η αρχική φιλοδοξία. Ως παγκόσμιος πάροχος υπηρεσιών logistics, η Maersk επιδιώκει να επεκτείνει τη φιλοδοξία των καθαρών μηδενικών εκπομπών στο συνολικό αποτύπωμα της επιχείρησης, δήλωσε ο Soren Skou, Διευθύνων Σύμβουλος της AP Moller – Maersk.
Για να επιτευχθεί ο νέος στόχος η Maersk σχεδιάζει μέχρι το 2030 να καταφέρει μείωση κατά 50% των εκπομπών ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο στον στόλο της και μείωση 70% στις απόλυτες εκπομπές από πλήρως ελεγχόμενους τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας.
Latest News
Απελευθερώθηκε το πλήρωμα του Galaxy Leader από τους Χούθι
Το κατασκευής 2002 Galaxy Leader είχε καταληφθεί τον Νοέμβριο του 2023 και έκτοτε το πλήρωμα του κρατούνταν από τους Χούθι
Ποια μηνύματα έστειλε ο νέος πρόεδρος του ΝΕΕ Γιώργος Αλεξανδράτος
Ο κ. Αλεξανδράτος έκανε λόγο -μεταξύ άλλων- για στήριξη των μικρών και μεσαίων ναυτιλιακών επιχειρήσεων και ενότητα του κλάδου
Capital Group - FORCE Technology: Στη Χίο ο πρώτος στην Ευρώπη προσομοιωτής γέφυρας πλοίου XR
Ο προσομοιωτής θα φιλοξενηθεί στο υπερσύγχρονο εκπαιδευτικό κέντρο της Capital Group, στο λιμάνι της Χίου
ΟΛΘ: Στο Υπερταμείο από το ΤΑΙΠΕΔ «πέρασε» το ποσοστό 7,27%
Το ποσοστό 7,27% επί του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου του ΟΛΘ που ελέγχεται εμμέσως από το Ελληνικό Δημόσιο δεν μεταβάλλεται
«Παζάρι» Στυλιανίδη – ακτοπλόων για τις αυξήσεις στα εισιτήρια - Ο λογαριασμός…
Για το «ψαλίδι» στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια το υπουργείο Ναυτιλίας θα ανεβάσει τα ναύλα για τις άγονες γραμμές
«H διώρυγα είναι και θα παραμείνει δική μας» - Η απάντηση του Παναμά στον Τραμπ
Άμεση ήταν η αντίδραση του προέδρου του Παναμά στις εξαγγελίες Τραμπ
Ερχεται «λαίλαπα» στην ακτοπλοΐα - Οι αυξήσεις στα εισιτήρια και το αγκάθι του κόστους
Ποιες λύσεις προτείνουν οι ακτοπλόοι για να μετριασθούν οι αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Με 584 νέα πλοία ο παγκόσμιος στόλος απαντά το 2025 στη γεωπολιτική αβεβαιότητα
Ο παγκόσμιος στόλος μεγαλώνει με 541 πλοία χύδην ξηρού φορτίου και 43 δεξαμενόπλοια, σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο Intermodal
Στην αντεπίθεση ο Σαββίδης – Αγόρασε μετοχές του ΟΛΘ στα 28,8 ευρώ
Συνέχισε τις αγορές μετοχών του ΟΛΘ η Belterra συμφερόντων της οικογένειας Σαββίδη – Πως αποκωδικοποιούν αναλυτές τη νέα κίνηση στην δημόσια προσφορά των Dreyfus
Πώς θα μπει φρένο στις αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Η σύσκεψη στο Μαξίμου και οι 3 προτάσεις
Τι συζητήθηκε στη σύσκεψη στο Μαξίμου για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Πώς τα νέα καύσιμα επηρεάζουν το κόστος