Οι διαταραχές στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα λόγω της πανδημίας, σε άλλους προκάλεσε ζημίες σε άλλους τεράστια κέρδη. Στους δεύτερους περιλαμβάνονται και οι ναυτιλιακές εταιρείες τακτικών γραμμών που αναμένεται να δουν τα κέρδη του 2021 να εκτοξεύονται σε δεκάδες δισ. δολ.
Ενδεικτικό παράδειγμα η Maersk που ανακοίνωσε χθες νέα αναθεώρηση προς τα πάνω των κερδών της για την χρήση 2021, καθώς όπως αναφέρει μπορεί οι όγκοι μεταφερομένου φορτίων να μειώθηκαν 4% στο τέταρτο τρίμηνο οι ναύλοι όμως αυξήθηκαν 80%, σε σύγκριση με το ίδιο διάστημα πέρυσι.
Η Maersk ανακοίνωσε για το 4ο τρίμηνο του 2021 προκαταρκτικά μη ελεγμένα οικονομικά στοιχεία πάνω από τις προηγούμενες προσδοκίες με έσοδα 18,5 δισ. USD, EBITDA 8 δισ. δολ και EBIT 6,8 δισ. δολ. Ο όγκος φορτίων που μεταφέρθηκε δια θαλάσσης μειώθηκε κατά 4% και οι μέσοι ναύλοι βελτιώθηκαν κατά 80% το 4ο τρίμηνο του 2021 σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, προσθέτει η Maersk.
Το ισχυρό αποτέλεσμα του τριμήνου αντανακλά τη συνέχιση της εξαιρετικής κατάστασης της αγοράς στο τμήμα των ωκεάνιων μεταφορών καθώς η παγκόσμια αναταραχή στην αλυσίδα εφοδιασμού, οδήγησε σε περαιτέρω αύξηση των ναύλων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, σημειώνει η Maersk.
Συνεπώς, δεδομένης της ισχυρής απόδοσης του τέταρτου τριμήνου του 2021, τα προκαταρκτικά στοιχεία για το σύνολο του έτους για το 2021 θα υπερβούν τις προηγούμενες εκτιμήσεις, υπογραμμίζει η Maersk και προβλέπει τώρα κέρδη προ φόρων τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) ύψους 24 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 22-23 δισ. δολ ), κέρδη πορς φόρων και τόκων (EBIT) 19,8 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 18-19 δισ. δολ) και ελεύθερες ταμειακές ροές 16,4 δισ. δολ (προηγούμενη εκτίμηση 14,5 δισ. δολ).
Η Ετήσια Έκθεση 2021 του Ομίλου, θα δημοσιευθεί στις 9 Φεβρουαρίου 2022.
Δέκα χρόνια νωρίτερα το στόχο για μηδενικούς ρύπους CO2
Στο μεταξύ η Maersk, επιταχύνει τις δράσεις της με στόχο να επιτύχει τις καθαρές μηδενικές εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου το 2040, αντί για το 2050 που ήταν η αρχική φιλοδοξία. Ως παγκόσμιος πάροχος υπηρεσιών logistics, η Maersk επιδιώκει να επεκτείνει τη φιλοδοξία των καθαρών μηδενικών εκπομπών στο συνολικό αποτύπωμα της επιχείρησης, δήλωσε ο Soren Skou, Διευθύνων Σύμβουλος της AP Moller – Maersk.
Για να επιτευχθεί ο νέος στόχος η Maersk σχεδιάζει μέχρι το 2030 να καταφέρει μείωση κατά 50% των εκπομπών ανά μεταφερόμενο εμπορευματοκιβώτιο στον στόλο της και μείωση 70% στις απόλυτες εκπομπές από πλήρως ελεγχόμενους τερματικούς σταθμούς, σύμφωνα με δήλωση της εταιρείας.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου