Ανοιχτά είναι σήμερα Κυριακή 16 Ιανουαρίου τα εμπορικά καταστήματα σε όλη την επικράτεια, με προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας από τους εμπορικούς συλλόγους, 11 το πρωί με 6 το απόγευμα.
Τα εμπορικά κέντρα, τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ σε όλη τη Ελλάδα, ανάλογα με την πολιτική της κάθε επιχείρησης, όπως αναφέρει ανακοίνωση του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος, θα μπορούν να είναι ανοικτά από 11:00 π.μ. έως 08:00 μ.μ.
Πώς θα πληρωθούν οι εργαζόμενοι
Σχετικά με την αμοιβή του προσωπικού την Κυριακή η νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργοδότες έχουν υποχρέωση να καταβάλουν τα αντίστοιχα ωρομίσθια για την παρασχεθείσα εργασία με προσαύξηση 75%.
Μειωμένος τζίρος
Πάντως, μέχρι στιγμής ο τζίρος των χειμερινών εκπτώσεων είναι μειωμένος έως και 50%, καθώς οι καταναλωτές δεν προχωρούν σε σχετικές αγορές λόγω της γενικευμένης πια ακρίβειας, αλλά και της συνεχιζόμενης πανδημίας
Σύμφωνα με πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, Σταύρο Καφούνη, οι πωλήσεις τις πρώτες μέρες των εκπτώσεων καταγράφουν μείωση έως και 50% σε σχέση με το 2019, το τελευταίο έτος «κανονικής» λειτουργίας του λιανεμπορίου. Η κακή εικόνα της αγοράς τις πρώτες εβδομάδες του 2022 έρχεται μετά την επιδείνωση που καταγράφηκε το τελευταίο δίμηνο του 2021, επισημαίνει ο κ. Καφούνης.
Με αυτά τα δεδομένα, οι έμποροι ζητούν από την κυβέρνηση «στοχευμένη και αναλογική στήριξη, που θα συμπεριλαμβάνει και τις εμπορικές επιχειρήσεις που συνεχίζουν να καταγράφουν απώλειες χωρίς δική τους υπαιτιότητα, με μέτρα όπως είναι η εφαρμογή των αναστολών για το προσωπικό, η παράταση της προθεσμίας των πληρωμών και η αύξηση των δόσεων όλων των υποχρεώσεων των επιχειρήσεων σε 120 καθώς και η επανεξέταση του μη επιστρεπτέου μέρους της επιστρεπτέας προκαταβολής, είναι τα ελάχιστα που αναμένουμε».
Πόσο θα διαρκέσουν
Οι χειμερινές εκπτώσεις θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.
Τι πρέπει να προσέχουν οι καταναλωτές
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την επιβεβλημένη αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών, που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον η μειωμένη τιμή αφορά σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, η επίδειξη του παρεχόμενου ποσοστού έκπτωσης επιβάλλεται, οπότε θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία.
Στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού.
Σε κάθε περίπτωση, ο τρόπος με τον οποίο υπολογίζεται και προβάλλεται η μειωμένη τιμή στους καταναλωτές, πρέπει να είναι απόλυτα ακριβής.
Κατά τη διενέργεια των ελέγχων οι εμπορικές επιχειρήσεις πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
Ιδιαίτερη προσοχή, απαιτείται στα υπό έκπτωση προϊόντα, η αναγραφή διπλών τιμών, ανεξάρτητα από τη χρήση του γενικευμένου ποσοστού έκπτωσης.
Επισημαίνεται πως σύμφωνα με το άρθρο 21 ν. 4177/2013, σε όσους παραβαίνουν τις διατάξεις περί εκπτώσεων επιβάλλεται πρόστιμο ποσού ίσου με το 0,5% του ετήσιου κύκλου εργασιών και πάντως όχι κατώτερο από 5.000 ευρώ. Σε περίπτωση που επιβληθεί για δεύτερη φορά πρόστιμο για την ίδια παράβαση μέσα σε διάστημα 5 ετών, το πρόστιμο αυξάνεται στο 3% του ετήσιου κύκλου εργασιών της συγκεκριμένης επιχείρησης.
Latest News
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο