Το κλείσιμο του 2021 επεφύλασσε μια ανατροπή για τον ευρωπαϊκό κλάδο αυτοκινήτου που δείχνει πως η μετάβαση προς την νέα πράσινη εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει ήδη ξεκινήσει από την πλευρά των καταναλωτών αυξάνοντας την πίεση προς τις εταιρείες να ανεβάσουν… στροφές προκειμένου να παραμείνουν ελκυστικές. Για πρώτη φορά στα χρονικά, το Δεκέμβριο, οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη ξεπέρασαν αυτές των μοντέλων ντίζελ!

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με συγκεντρωτική μελέτη που διαμόρφωσαν οι «Financial Times» σε συνεργασία με τον ανεξάρτητο αναλυτή αυτοκινήτου, Ματίας Σμιτ, πάνω από το ένα πέμπτο των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν σε 18 ευρωπαϊκές αγορές, μεταξύ των οποίων και η Βρετανία, επρόκειτο για ηλεκτρικά οχήματα. Τον ίδιο μήνα, στις ίδιες αγορές, οι πωλήσεις αυτοκινήτων με μηχανές ντίζελ κινήθηκαν κάτω από το 19% των συνολικών πωλήσεων.

Σημείο κλειδί για την αλλαγή αυτή φαίνεται να έπαιξαν οι γενναιόδωρες επιδοτήσεις και τα κίνητρα (όπως και τα αντικίνητρα για τα ρυπογόνα οχήματα) που προσφέρουν πολλές κυβερνήσεις, όπως στη Γερμανία, προκειμένου να πείσουν τους καταναλωτές να στραφούν από νωρίς στην ηλεκτροκίνηση. Μαζί βέβαια και με τη δεδομένη σκλήρυνση της νομοθεσίας που ισχύει από το 2020, επιβάλλοντας στους Ευρωπαίους παραγωγούς να πουλούν περισσότερα οχήματα χαμηλών ρύπων και να κρατούν χαμηλά το αποτύπωμα ρύπων τους για να αποφύγουν τυχόν πρόστιμα από τις Βρυξέλλες.

Μόνο το Δεκέμβριο οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη δυτική Ευρώπη διαμορφώθηκαν στα 176.000 συνιστώντας ρεκόρ για τον κλάδο, με αύξηση άνω του 6% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκριτικά τον ίδιο μήνα οι πωλήσεις ντιζελοκίνητων κινήθηκαν κάτω από τις 160.000.

Οι πωλήσεις οχημάτων ντίζελ βρίσκονται σε συνεχή πίεση τα τελευταία χρόνια, κυρίως μετά τη δημοσιοποίηση του μέγα σκανδάλου της Volkswagen με το «πειραγμένο» λογισμικό για την καταγραφή χαμηλότερων ρύπων. Την εποχή που ξέσπασε το Dieselgate, το Σεπτέμβριο του 2015, τα ντιζελοκίνητα αυτοκίνητα αναλογούσαν σε πάνω από τις μισές από τις συνολικές πωλήσεις αυτοκινήτων, στις εν λόγω 18 ευρωπαϊκές αγορές της τωρινής έρευνας.

Είναι δε, εντυπωσιακό πως η ίδια η Volkswagen κατάφερε σταδιακά να ξεπεράσει το σκάνδαλο και να καταλήξει να διεκδικεί την κορυφαία θέση στη δυτική Ευρώπη στην παραγωγή και πώληση ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Την περσινή χρονιά πούλησε πάνω από 310.000 ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην περιοχή, από τα 3,5 εκατ. συνολικά.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Green
Υπεράκτια αιολικά: Ποιες περιοχές θέτει εκτός το Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο για τις ΑΠΕ
Green |

Ξεκαθαρίζει το τοπίο για τα υπεράκτια αιολικά – Τι θα προβλέπει το ειδικό χωροταξικό πλαίσιο για τις ΑΠΕ

Ποιες περιοχές δεν περιλαμβάνονται στον «οδικό χάρτη» για τα υπεράκτια αιολικά – Ζωηρό επενδυτικό ενδιαφέρον Masdar και Iberdrola για θαλάσσια πάρκα στην Ελλάδα