Ο Σέρβος αστέρας του τένις Νόβακ Τζόκοβιτς έχασε την ευκαιρία να διεκδικήσει ένα ακόμα Australian Open, μετά την απόφαση του δικαστηρίου της Αυστραλίας να ακυρώσει τη βίζα στον ανεμβολίαστο αθλητή.
Ο Νόλε δήλωσε απογοητευμένος, τονίζοντας ωστόσο ότι θα σεβαστεί την απόφαση και θα εγκαταλείψει τη χώρα.
Εκτός από το θέμα γοήτρου, αλλά και αυτό της παγκόσμιας κατάταξης που διακυβεύονται ένα άλλο μείζον ζήτημα είναι η στάση που θα τηρήσουν οι σπόνσορές του: κι αυτό γιατί στο σκεπτικό των δικαστικών αποφάσεων εγείρονται ηθικοί λόγοι, που δεν συνάδουν σε καμία περίπτωση με το αθλητικό ιδεώδες.
Διαβάστε επίσης: Φεύγει από την Αυστραλία ο Τζόκοβιτς – Αποδέχεται την απόφαση
Οι χορηγοί
Σύμφωνα με το Sporf η Lacoste δίνει στον σούπερ σταρ του τένις 9,4 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για να φοράει τα ρούχα της, ενώ ο χορηγός υποδημάτων Asics του στέλνει 4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ο Νόλε, εκτός από τα έσοδά του από τα τουρνουά, έχει επίσης πολλά επιχειρηματικά ενδιαφέροντα, όπως το δικό του vegan εστιατόριο στο Μονακό – που ονομάζεται Eqvita.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το statista.com , ο 34χρονος είναι ένας από τους μόλις τρεις τενίστες στην ιστορία που έχουν κερδίσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.
Όμως, ενώ αυτός, ο Ρότζερ Φέντερερ και ο Ράφαελ Ναδάλ είναι ισόπαλοι σε 20 Γκραν Σλαμ, είναι ο Τζόκοβιτς που ηγείται αυτών που βγάζουν χρήματα, έχοντας κερδίσει περισσότερα από 153 εκατομμύρια δολάρια. Ο Φέντερερ έχει κερδίσει κάτι περισσότερο από 130,5 εκατομμύρια δολάρια και ο Ναδάλ 124,9 εκατομμύρια δολάρια.
Με όλα αυτά η περιουσία του εκτιμάται σε περίπου 220 εκατομμυρίων δολαρίων, τοποθετώντας τον άνετα μέσα στους 50 πλουσιότερους αθλητές στον κόσμο.
Πόσα χάνει
Αν τελικά κέρδιζε το Australian Open θα κέρδιζε μόνο από την διοργάνωση 4,4 εκατομμύρια δολάρια.
Ο Νόβακ Τζόκοβιτς όχι μόνο χάνει την ευκαιρία να διεκδικήσει έναν ακόμα τίτλο , αλλά καλείται να βγάλει από την… τσέπη του ένα τεράστιο ποσό.
Σύμφωνα με την απόφαση του Ομοσπονδιακού δικαστηρίου, ο Τζόκοβιτς θα πληρώσει και τα δικαστικά έξοδα, τα οποία αντιστοιχούν σε ένα τεράστιο ποσό ακόμα και για το βεληνεκές του Νο 1 στην παγκόσμια κατάταξη.
Συγκεκριμένα, ο «Νόλε» θα πρέπει να δώσει περίπου 500.000 ευρώ για δικαστικά έξοδα. Σε αυτό το ποσό, δεν υπολογίζεται και η αμοιβή των δικηγόρων που των εκπροσώπησαν.
Σπόνσορές του είναι επίσης η Peugeot και η ελβετική μάρκα ρολογιών Hublot, ανεβάζοντας το σύνολο των χορηγιών σε περίπου 20 εκατ. δολάρια.
Ωστόσο, όπως επισημαίνει το Τιμ Κρόου, σύμβουλος αθλητικού μάρκετινγκ στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Τζόκοβιτς έχει δημιουργήσει ενδεχομένως ένα κενό στους υποστηρικτές του να ακυρώσουν συμβόλαια εάν κριθεί ότι συμπεριφέρθηκε ανάρμοστα.
Πρόσθεσε επίσης ότι υπάρχει μια κόκκινη γραμμή, και ένα πράγμα που πρέπει να καθορίσουν οι χορηγοί είναι εάν ένας αθλητής ενήργησε παράνομα ή ανήθικα εάν θέλει να προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει μια ρήτρα αποχώρησης κακής συμπεριφοράς σε ένα συμβόλαιο.
Στην περίπτωση του Τζόκοβιτς, «είναι αρκετά διαφοροποιημένο», είπε ο Κρόου.
Διχασμένη η κοινή γνώμη
Η γνώμη των θαυμαστών γύρω από τον Τζόκοβιτς είναι πολωμένη. Είναι εθνικός ήρωας στην πατρίδα του τη Σερβία . Οι Αυστραλοί έχουν στραφεί κυρίως εναντίον του, αλλά ο υπόλοιπος κόσμος είναι πιο διχασμένος, είπε ο Κρόου. Αν είχε ως υποστηρικτές μεγάλες εταιρείες υγειονομικής περίθαλψης, μπορεί να είχαν διαφορετικές αντιδράσεις από μια εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων
όπως ένα ρολόι ή μια μάρκα αυτοκινήτου. Και τα εμβόλια κατά της COVID-19 είναι από μόνα τους διχαστικά.
Διαβάστε επίσης: Διχασμένος ο κόσμος του τένις για τον Τζόκοβιτς
Η πανδημία αλλάζει τις χορηγίες
Αυτό που συνέβη στον Άαρον Ρότζερς , τον ποδοσφαιριστή που προσβλήθηκε από την COVID-19 τον Νοέμβριο αφού παραπλάνησε το NFL σχετικά με την κατάσταση του εμβολιασμού του, δείχνει πώς οι διάφορες εταιρείες κάνουν αξιολογήσεις με βάση τις αξίες της επωνυμίας τους. Τον απέλυσε μια τοπική εταιρεία υγειονομικής περίθαλψης. Αλλά ένας σημαντικός υποστηρικτής, η ασφαλιστική εταιρεία State Farm, ανέβασε τα διαφημιστικά σποτ του μετά από σύντομη περικοπή, σύμφωνα με ανάλυση της Apex Marketing Group.
Μερικοί από τους χορηγούς του Τζόκοβιτς προσπάθησαν να αποστασιοποιηθούν από την κατάσταση και άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των Peugeot και Lacoste, αρνήθηκαν να σχολιάσουν.
«Ο Νόβακ Τζόκοβιτς έχει δική του προσωπικότητα», ανέφερε η ελβετική μάρκα ρολογιών Hublot. «Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμία από τις προσωπικές του αποφάσεις. Η Hublot θα συνεχίσει τη συνεργασία της με τον νούμερο 1 τενίστα στον κόσμο.
Η Raffeissen Bank της Αυστρίας είπε ότι η απόφασή της να υπογράψει με τον Τζόκοβιτς μια πολυετή συνεργασία ελήφθη πολύ πριν από τα πρόσφατα πρωτοσέλιδα του Australian Open.
«Ως χορηγός του Novak Djokovic, παρακολουθούμε στενά την τρέχουσα κατάσταση», ανέφερε η τράπεζα.
Latest News
Στο γυναικείο μπάσκετ η νέα μεγάλη επένδυση του Αντετοκούνμπο
Ο Αντετοκούνμπο έχει υιοθετήσει τη φιλοσοφία του «money never sleeps» ενώ παράλληλα έχει έντονη φιλανθρωπική δράση
Η «χρυσή» αποχώρηση του Ναδάλ - Πόσα κέρδισε από το τένις
Από το επαγγελματικό του ντεμπούτο ως 14χρονος το 2001, ο Ναδάλ έχει συγκεντρώσει νίκες και τεράστια ποσά
Έσπασε τα κοντέρ: 60 εκατ. νοικοκυριά καθηλώθηκαν στο Netflix για τον αγώνα Πολ-Τάισον
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73 - Όλα τα ρεκόρ του Netflix
Ο Τζέικ νίκησε τον Μάικ Τάισον στο event της χρονιάς και πήρε 40 εκατομμύρια [εικόνες]
Οι τρεις κριτές βαθμολόγησαν τον αγώνα υπέρ του Πολ με σκορ 80-72, 79-73 και 79-73.
«Χρυσό» συμβόλαιο υπέγραψε η Nike με την Barcelona FC
Ο καταλανικός ποδοσφαιρικός όμιλος ανανέωσε για μια δεκαετία τη συνεργασία με την αμερικανική εταιρεία αθλητικών ειδών
Extreme makeover στα αγγλικά γήπεδα - Το σχέδιο της Premier League για να αυξήσει τα έσοδα
Οι κορυφαίοι ποδοσφαιρικοί σύλλογοι της Premier League προσπαθούν να αυξήσουν τη χωρητικότητα κατά τουλάχιστον 14% την επόμενη δεκαετία
Τα μυστικά του βιοχάκινγκ που κρατάνε τον ΛεΜπρόν Τζέιμς βασιλιά του ΝΒΑ
Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς ακολουθεί μια συγκεκριμμένη ρουτίνα για να διατηρεί το σώμα στην αρμονία που απαιτείται
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης
Έρευνα της γαλλικής αστυνομίας στα γραφεία της LFP και του CVC Capital Partners
Οι αρχές στη Γαλλία ερευνούν καταγγελίες για υπεξαίρεση δημόσιου χρήματος, δωροδοκία δημόσιου λειτουργού και σύγκρουση συμφερόντων
O Όμιλος AKTOR επεκτείνει την συνεργασία του με την ΚΑΕ Παναθηναϊκός
O Όμιλος AKTOR συντόνισε τις μελέτες και την ανακατασκευή του γηπέδου