Ο Σέρβος αστέρας του τένις Νόβακ Τζόκοβιτς έχασε την ευκαιρία να διεκδικήσει ένα ακόμα Australian Open, μετά την απόφαση του δικαστηρίου της Αυστραλίας να ακυρώσει τη βίζα στον ανεμβολίαστο αθλητή.

Ο Νόλε δήλωσε απογοητευμένος, τονίζοντας ωστόσο ότι θα σεβαστεί την απόφαση και θα εγκαταλείψει τη χώρα.

Εκτός από το θέμα γοήτρου, αλλά και αυτό της παγκόσμιας κατάταξης που διακυβεύονται ένα άλλο μείζον ζήτημα είναι η στάση που θα τηρήσουν οι σπόνσορές του: κι αυτό γιατί στο σκεπτικό των δικαστικών αποφάσεων εγείρονται ηθικοί λόγοι, που δεν συνάδουν σε καμία περίπτωση με το αθλητικό ιδεώδες.

Διαβάστε επίσης: Φεύγει από την Αυστραλία ο Τζόκοβιτς – Αποδέχεται την απόφαση

Οι χορηγοί

Σύμφωνα με το Sporf η Lacoste δίνει στον σούπερ σταρ του τένις 9,4 εκατομμύρια δολάρια το χρόνο για να φοράει τα ρούχα της, ενώ ο χορηγός υποδημάτων Asics του στέλνει 4 εκατομμύρια δολάρια ετησίως. Ο Νόλε, εκτός από τα έσοδά του από τα τουρνουά, έχει επίσης πολλά επιχειρηματικά ενδιαφέροντα, όπως το δικό του vegan εστιατόριο στο Μονακό – που ονομάζεται Eqvita.

Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσίευσε το statista.com , ο 34χρονος είναι ένας από τους μόλις τρεις τενίστες στην ιστορία που έχουν κερδίσει περισσότερα από 100 εκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ.

Όμως, ενώ αυτός, ο Ρότζερ Φέντερερ και ο Ράφαελ Ναδάλ είναι ισόπαλοι σε 20 Γκραν Σλαμ, είναι ο Τζόκοβιτς που ηγείται αυτών που βγάζουν χρήματα, έχοντας κερδίσει περισσότερα από 153 εκατομμύρια δολάρια. Ο Φέντερερ έχει κερδίσει κάτι περισσότερο από 130,5 εκατομμύρια δολάρια και ο Ναδάλ 124,9 εκατομμύρια δολάρια.

Με όλα αυτά η περιουσία του εκτιμάται σε περίπου 220 εκατομμυρίων δολαρίων, τοποθετώντας τον άνετα μέσα στους 50 πλουσιότερους αθλητές στον κόσμο.

Πόσα χάνει

Αν τελικά κέρδιζε το Australian Open θα κέρδιζε μόνο από την διοργάνωση 4,4 εκατομμύρια δολάρια.

Ο Νόβακ Τζόκοβιτς όχι μόνο χάνει την ευκαιρία να διεκδικήσει  έναν ακόμα τίτλο , αλλά καλείται να βγάλει από την… τσέπη του ένα τεράστιο ποσό.

Σύμφωνα με την απόφαση του Ομοσπονδιακού δικαστηρίου, ο Τζόκοβιτς θα πληρώσει και τα δικαστικά έξοδα, τα οποία αντιστοιχούν σε ένα τεράστιο ποσό ακόμα και για το βεληνεκές του Νο 1 στην παγκόσμια κατάταξη.

Συγκεκριμένα, ο «Νόλε» θα πρέπει να δώσει περίπου 500.000 ευρώ για δικαστικά έξοδα. Σε αυτό το ποσό, δεν υπολογίζεται και η αμοιβή των δικηγόρων που των εκπροσώπησαν.

Σπόνσορές του είναι επίσης η Peugeot και η ελβετική μάρκα ρολογιών Hublot, ανεβάζοντας το σύνολο των χορηγιών σε περίπου 20 εκατ. δολάρια.

Ωστόσο, όπως επισημαίνει το Τιμ Κρόου, σύμβουλος αθλητικού μάρκετινγκ στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο Τζόκοβιτς έχει δημιουργήσει ενδεχομένως ένα κενό στους υποστηρικτές του να ακυρώσουν συμβόλαια εάν κριθεί ότι συμπεριφέρθηκε ανάρμοστα.

Πρόσθεσε επίσης ότι υπάρχει μια κόκκινη γραμμή, και ένα πράγμα που πρέπει να καθορίσουν οι χορηγοί είναι εάν ένας αθλητής ενήργησε παράνομα ή ανήθικα εάν θέλει να προσπαθήσει να χρησιμοποιήσει μια ρήτρα αποχώρησης κακής συμπεριφοράς σε ένα συμβόλαιο.

Στην περίπτωση του Τζόκοβιτς, «είναι αρκετά διαφοροποιημένο», είπε ο Κρόου.

Διχασμένη η κοινή γνώμη

Η γνώμη των θαυμαστών γύρω από τον Τζόκοβιτς είναι πολωμένη. Είναι εθνικός ήρωας στην πατρίδα του τη Σερβία . Οι Αυστραλοί έχουν στραφεί κυρίως εναντίον του, αλλά ο υπόλοιπος κόσμος είναι πιο διχασμένος, είπε ο Κρόου. Αν είχε ως υποστηρικτές μεγάλες εταιρείες υγειονομικής περίθαλψης, μπορεί να είχαν διαφορετικές αντιδράσεις από μια εταιρεία καταναλωτικών προϊόντων

όπως ένα ρολόι ή μια μάρκα αυτοκινήτου. Και τα εμβόλια κατά της COVID-19 είναι από μόνα τους διχαστικά.

Διαβάστε επίσης: Διχασμένος ο κόσμος του τένις για τον Τζόκοβιτς

Η πανδημία αλλάζει τις χορηγίες

Αυτό που συνέβη στον Άαρον Ρότζερς , τον ποδοσφαιριστή που προσβλήθηκε από την COVID-19 τον Νοέμβριο αφού παραπλάνησε το NFL σχετικά με την κατάσταση του εμβολιασμού του, δείχνει πώς οι διάφορες εταιρείες κάνουν αξιολογήσεις με βάση τις αξίες της επωνυμίας τους. Τον απέλυσε μια τοπική εταιρεία υγειονομικής περίθαλψης. Αλλά ένας σημαντικός υποστηρικτής, η ασφαλιστική εταιρεία State Farm, ανέβασε τα διαφημιστικά σποτ του μετά από σύντομη περικοπή, σύμφωνα με ανάλυση της Apex Marketing Group.

Μερικοί από τους χορηγούς του Τζόκοβιτς προσπάθησαν να αποστασιοποιηθούν από την κατάσταση και άλλοι, συμπεριλαμβανομένων των Peugeot και Lacoste, αρνήθηκαν να σχολιάσουν.

«Ο Νόβακ Τζόκοβιτς έχει δική του προσωπικότητα», ανέφερε η ελβετική μάρκα ρολογιών Hublot. «Δεν μπορούμε να σχολιάσουμε καμία από τις προσωπικές του αποφάσεις. Η Hublot θα συνεχίσει τη συνεργασία της με τον νούμερο 1 τενίστα στον κόσμο.

Η Raffeissen Bank της Αυστρίας είπε ότι η απόφασή της να υπογράψει με τον Τζόκοβιτς μια πολυετή συνεργασία ελήφθη πολύ πριν από τα πρόσφατα πρωτοσέλιδα του Australian Open.
«Ως χορηγός του Novak Djokovic, παρακολουθούμε στενά την τρέχουσα κατάσταση», ανέφερε η τράπεζα.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Business of Sport
Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης
Business of Sport |

Το πρώτο Pop – Up American Space σε γήπεδο είναι στο Γ. Καραϊσκάκης: Χώρος εκπαίδευσης και κοινωνικής ένταξης

Το νέο «Pop-Up American Space» εγκαινίασαν στο γήπεδο «Γ. Καραϊσκάκης» ο πρέσβης των ΗΠΑ, Γιώργος Τσούνης, ο Πρόεδρος της ΠΑΕ Ολυμπιακός, Βαγγέλης Μαρινάκης και ο Δήμαρχος Πειραιά, Γιάννης Μώραλης