Αναπόσπαστο τμήμα της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας έχουν γίνει -και- για τις ελληνικές επιχειρήσεις οι online πωλήσεις, με το ηλεκτρονικό εμπόριο να κερδίζει σταθερά έδαφος. Η Ελλάδα, μάλιστα, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ, κάθε άλλο παρά υπολείπεται των ευρωπαϊκών επιδόσεων στις διαδικτυακές πωλήσεις από επιχειρήσεις.
Πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο η Ελλάδα στο ποσοστό των εταιρειών που κάνουν πάνω από το 1% του τζίρου τους ηλεκτρονικά. Για την ακρίβεια, η χώρα μας βρίσκεται πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο ως προς το ποσοστό των εταιρειών, των οποίων τουλάχιστον το 1% του συνολικού τζίρου προέρχεται από το online κανάλι. To 2021, ποσοστό 20% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα, ήτοι μία στις πέντε εταιρείες, έκαναν ποσοστό τουλάχιστον 1% των πωλήσεων τους online.
Μόλις μία διετία νωρίτερα, το 2019, το ποσοστό των ελληνικών εταιρειών, που έκαναν άνω του 1% του συνολικού τους τζίρου online μόλις που έφτανε το 9%. Ο υπερ-διπλασιασμός του ποσοστού αυτού – από το 9% το 2019 στο 20% το 2021 – αποδεικνύει στην πράξη ότι η πανδημία λειτούργησε ως ψηφιακός επιταχυντής για το επιχειρείν στην Ελλάδα.
Στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ο αντίστοιχος μέσος όρος των εταιρειών, που κάνουν τουλάχιστον το 1% των πωλήσεων τους διαδικτυακά, διαμορφώθηκε για το 2021 ελαφρά χαμηλότερα από την Ελλάδα και συγκεκριμένα στο 19%. Το 2020 το ποσοστό αυτό ήταν 18%, το 2019 και το 2018% έφθανε το 17%, ενώ το 2012 μόλις που άγγιζε το 14%.
Πρωταθλήτρια η Δανία
Σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Eurostat, η σταθερή ανάπτυξη των πωλήσεων ηλεκτρονικού εμπορίου σε όλη την Ευρώπη ενισχύθηκε από την πανδημία και τους περιορισμούς στις μετακινήσεις. Από τα ίδια στοιχεία προκύπτει ότι η Δανία είναι η χώρα με το υψηλότερο ποσοστό επιχειρήσεων, που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (τουλάχιστον 1% του συνολικού κύκλου εργασιών τους) με 38%.
Η Ιρλανδία και η Σουηδία κατατάσσονται στη δεύτερη θέση, με ποσοστό 34% των ιρλανδικών και των σουηδικών εταιρειών να κάνει το 2021 άνω του 1% του συνολικού κύκλου εργασιών online.
Στην ίδια λίστα ακολουθεί η Λιθουανία, το Βέλγιο και η Κροατία με 32%, 31% και 30% αντίστοιχα. Στην άλλη άκρη της κλίμακας βρίσκεται το Λουξεμβούργο και η Βουλγαρία, όπου μόλις το 9% και 10%, αντίστοιχα, των επιχειρήσεων έκανε το 2021 ποσοστό άνω του 1% του συνολικού του κύκλου εργασιών δια της ψηφιακής οδού.
Το Βέλγιο και η Φινλανδία κατέγραψαν το 2021 τη μεγαλύτερη αύξηση στις επιχειρήσεις, που πραγματοποιούν διαδικτυακές πωλήσεις (ηλεκτρονικές πωλήσεις τουλάχιστον 1% του συνολικού τους κύκλου εργασιών) το 2021, αυξημένες κατά 5 ποσοστιαίες μονάδες σε 31% και 24% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Ρουμανία και η Τσεχία σημείωσαν το 2021 τη μεγαλύτερη μείωση των σχετικών ποσοστών.
Latest News
Ανατροπή στα αποτελέσματα εννεαμήνου για την AS Company με αύξηση πωλήσεων
O δείκτης EBIDTA για την AS Company διαμορφώνεται στο 19,4% επί των πωλήσεων
Κωτσόβολος: Restart με νέα επωνυμία – Η αλλαγή που φέρνει η ΔΕΗ
Αλλαγή σελίδας μετά από 19 χρόνια για την αλυσίδα Κωτσόβολος – Οι προσθήκες και οι τροποποιήσεις στο καταστατικό της εταιρείας
«Ευρώπη Holdings» το νέο όνομα της Κλουκίνας- Λάππας
Η νέα επωνυμία της Κλουκίνας Λάππας θα ισχύει από τις 25 Νοεμβρίου
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων