Περιεχόμενο μίας καταγγελίας που κατατέθηκε το 2020 και σχετίζεται με μονοπωλιακές πρακτικές αποκαλύπτει ότι οι Mark Zuckerberg και Sundar Pichai, δηλαδή τα αφεντικά των Facebook (νυν Meta) και Google, προχώρησαν προσωπικά το 2018 στη σύναψη μίας παράνομης διαφημιστικής συμφωνίας.
Σύμφωνα με την εν λόγω καταγγελία, τα δύο ανώτατα στελέχη υπέγραψαν μία μυστική διαφημιστική συμφωνία η οποία φέρεται να προβλέπει ειδικά προνόμια για την πλατφόρμα του Facebook στη διαφημιστική πλατφόρμα της Google. Ουσιαστικά δηλαδή οι δύο εταιρείες προέβησαν σε «παράνομη συμφωνία διακανονισμού των τιμών». Αυτά αναφέρονται σε δικαστικά έγγραφα τα οποία ήρθαν στη δημοσιότητα μόλις την περασμένη Παρασκευή.
Τα συγκεκριμένα έγγραφα προέρχονται από μία γραπτή καταγγελία η οποία κατατέθηκε επίσημα τον Δεκέμβριο του 2020 από διάφορες αμερικανικές πολιτείες εναντίον της Google για εμπλοκή σε «ψευδείς, δόλιες ή παραπλανητικές πράξεις» στο σύστημα ψηφιακής διαφήμισης της εταιρείας.
Στην εν λόγω καταγγελία, εκ μέρους των αμερικανικών πολιτειών, εκφράζεται ο ισχυρισμός ότι η Google προχώρησε σε παράνομη συνεννόηση με τη Facebook, δηλαδή τον σημαντικότερο ανταγωνιστή της στον τομέα της ψηφιακής διαφήμισης, το 2018. Η μεταξύ τους συμφωνία μάλιστα έχει λάβει και την ονομασία «Jedi Blue», σε μια σαφή αναφορά στη σειρά κινηματογραφικών ταινιών «Star Wars».
Τα δικαστικά έγγραφα αποκαλύπτουν επίσης ότι πριν τη σύναψη της υποτιθέμενης συμφωνίας, η Facebook εμφανίζεται να απειλεί την κυριαρχία της Google στη συγκεκριμένη αγορά υιοθετώντας μία τεχνική αγοράς διαφημιστικού χώρου με την ονομασία «header bidding».
«Η Google κατανόησε τη σοβαρότητα της απειλής, εάν τελικά η Facebook έμπαινε στη συγκεκριμένη αγορά με τη συγκεκριμένη μέθοδο», αναφέρει η καταγγελία. «Για να εξαλείψει την απειλή η Google προχώρησε σε μία τακτική προσέγγισης». «Τελικά, η Facebook οπισθοχώρησε αφού η Google από την πλευρά της έδωσε στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης “πληροφορίες, ταχύτητα και άλλα πλεονεκτήματα” για τις δημοπρασίες διαφημιστικού χώρου», καταλήγει η γραπτή καταγγελία.
Τα έγγραφα που ήρθαν τώρα στη δημοσιότητα δείχνουν ότι η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές οριστικοποιήθηκε αφού επήλθε συνεννόηση σε ανώτατο επίπεδο. Μάλιστα, στα δικαστικά έγγραφα γίνεται σαφής αναφορά ότι ο «διευθύνων σύμβουλος της Google, Sundar Pichai, υπέγραψε ο ίδιος προσωπικά τους όρους της συμφωνίας».
Παράλληλα, αναφέρεται ότι η ομάδα που επεξεργάστηκε τους όρους της συμφωνίας αναφερόταν απευθείας στον επικεφαλής της Facebook, Mark Zuckerberg, λέγοντας μάλιστα σε ένα email ότι η εταιρεία «είναι κοντά στην υπογραφή» και ότι χρειάζεται «έγκριση» για να προχωρήσει η συμφωνία. Επιπλέον, ο Zuckerberg θέλησε να συναντηθεί με την οικονομική διευθύντρια της εταιρείας του, Sheryl Sandberg, πριν τη λήψη της τελική απόφασης.
Οι απαντήσεις των Google & Facebook στις κατηγορίες
Όπως αναφέρει ο Business Insider, τα ονόματα των στελεχών είναι καλυμμένα στο έγγραφο της καταγγελίας που αποκαλύφθηκε αλλά παραμένουν ορατοί οι τίτλοι των θέσεων.
Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Buzzfeed, η επίσημη ανακοίνωση της Google ουσιαστικά δεν αρνείται την ύπαρξη της συμφωνίας, απλά υποστηρίζεται ότι τα όσα καταγγέλλει ο Γενικός Εισαγγελέας του Τέξας δεν είναι «ακριβή».
«Υπογράφουμε εκατοντάδες συμφωνίες κάθε χρόνο που δεν απαιτούν έγκριση από τον CEO […] η αλήθεια είναι ότι αυτή η συμφωνία ποτέ δεν αποτέλεσε μυστικό – όλα έγιναν δημόσια. Απλά με αυτή ενεργοποιείται το FAN (Facebook Audience Network) και οι διαφημιστές που αυτό αντιπροσωπεύει, για συμμετοχή στο Open Bidding, όπως συμβαίνει με άλλους 25 συνεργάτες μας», αναφέρει η ανακοίνωση της Google.
Από την άλλη πλευρά η Meta Platforms, μητρική πλέον του Facebook, ουσιαστικά επιβεβαιώνει τους ισχυρισμούς της Google ότι δεν επρόκειτο για μια συμφωνία που είχε αποκλειστικό χαρακτήρα. «Αυτές οι επιχειρηματικές συμφωνίες επιτρέπουν στη Meta να προσφέρει περισσότερη αξία στους διαφημιζόμενους ενώ παράλληλα αποζημιώνονται δίκαια οι εκδότες, με καλύτερο τελικό αποτέλεσμα για όλους», καταλήγει η ανακοίνωση της Meta.
Latest News
Το διάστημα είναι το νέο πεδίο ανταγωνισμού μεταξύ ΗΠΑ και Κίνας - Οι συμμαχίες
Οι ΗΠΑ νικούν την Κίνα στον αγώνα για να κερδίσουν συμμάχους στην κούρσα για το διάστημα
Η Κίνα βάζει στο στόχαστρο πλούσιους και εταιρείες για να αυξήσει τα έσοδα
Οι αρχές στην Κίνα τους ζητούν να κάνουν «αυτοελέγχους» και να πληρώσουν τυχόν φορολογικές υποχρεώσεις που αμέλησαν
Τα υπερκέρδη της βιομηχανίας όπλων και οι θιασώτες της στήριξής τους
Οι ευρωπαϊκές αμυντικές εταιρείες βγάζουν πολλά χρήματα — και αυτό είναι πρόβλημα, γράφει το Politico
Πώς ξόδεψαν οι καταναλωτές στο κινεζικό Black Friday
Το Singles Day είναι το αντίστοιχο Black Friday στην Κίνα και διαρκεί για βδομάδες
Η Gen Z είναι τελικά η γενιά που τα βρήκε πιο δύσκολα από τις προηγούμενες;
Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι είναι πιο δύσκολο από ποτέ για τους νέους να γίνουν οικονομικά ανεξάρτητοι, σε ένα τοπίο αυξανόμενης οικονομικής ανασφάλειας
Το κρυφό υπερόπλο των αλυσίδων φαστ φουντ - Πώς κρατούν πιστούς τους καταναλωτές
Οι αλυσίδες φαστ φουντ προσφέρουν αποκλειστικές υπηρεσίες σε πιστούς πελάτες και κερδίζουν μία σίγουρη πηγή εσόδων
Ανταγωνισμοί στους λιωμένους πάγους - Πώς θα αποφευχθεί το χάος στην παρθένα ήπειρο
Το μόνο που βρίσκεται μεταξύ του status quo και του χάους στην Ανταρκτική είναι μια εύθραυστη Συνθήκη του 1959
Η επόμενη μέρα για την οικονομία - Τα σενάρια μετά τις εκλογές στις ΗΠΑ [γράφημα]
Τεράστια πρόκληση το μεγάλο έλλειμμα - Κλειδί οι ισορροπίες στο Κογκρέσο μετά τις εκλογές
Το δυστύχημα στα Τέμπη, δεν έπρεπε να συμβεί - Η ασφάλεια κορυφαία προτεραιότητά μου, λέει ο Τζιτζικώστας
Ο υποψήφιος για τη θέση του Επιτρόπου Μεταφορών μιλώντας στο Ευρωπαικό Κοινοβούλιο είπε ότι « Ένα τέτοιο δυστύχημα δεν πρέπει να ξανασυμβεί πουθενά στην Ευρώπη»
Μείωση ρεκόρ, 250 μονάδες βασης, στα επιτόκια απο την κεντρική τράπεζα του Πακιστάν
Μετα τη μείωση, το βασικό επιτόκιο της κεντρικής τράπεζας του Πακιστάν είναι στο 15%