
Η Check Point Research παρουσίασε την έκθεση 2021 Q4 Brand Phishing Report, στην οποία επισημαίνει τις κορυφαίες μάρκες που μιμήθηκαν οι χάκερς στις προσπάθειες τους να αποκομίσουν με δόλο προσωπικά δεδομένα τρίτων.
Με την αύξηση των περιπτώσεων COVID και την άφιξη της εορταστικής περιόδου, η DHL έβαλε τέλος στη μακρόχρονη κυριαρχία της Microsoft ως η μάρκα που μιμούνται συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παγιώνουν τη θέση τους μεταξύ των τριών κορυφαίων τομέων προς μίμηση σε απόπειρες phishing, καθώς το WhatsApp και το LinkedIn κατατάσσονται υψηλότερα στη λίστα με τα 10 πιο συχνά μιμούμενα εμπορικά σήματα.
- Το 23% όλων των προσπαθειών phishing το δ’ τρίμηνο του 2021 σχετιζόταν με την DHL, από μόλις το 9% κατά το γ’ τρίμηνο.
- Η Microsoft, η οποία για άλλη μια φορά είχε την πρώτη θέση στην κατάταξη το γ’ τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 29% όλων των προσπαθειών phishing, έπεσε στο 20% των επιθέσεων phishing το δ’ τρίμηνο.
- Η FedEx έκανε την εμφάνιση της στην πρώτη δεκάδα της λίστας το δ’ τρίμηνο του 2021
Το Top 10 των κορυφαίων προς μίμηση εμπορικών σημάτων το δ’ τρίμηνο του 2021
Τα εμπορικά σήματα κατατάσσονται βάσει της συνολική τους εμφάνισης σε απόπειρες phishing:
- DHL (σχετίζεται με το 23% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως)
- Microsoft (20%)
- WhatsApp (11%)
- Google (10%)
- LinkedIn (8%)
- Amazon (4%)
- FedEx (3%)
- Roblox (3%)
- Paypal (2%)
- Apple (2%)
Για πρώτη φορά, η DHL κατέλαβε την πρώτη θέση το τέταρτο τρίμηνο, αντικαθιστώντας τη Microsoft ως το εμπορικό σήμα που είναι πιο πιθανό να γίνει στόχος κυβερνοεγκληματιών σε απάτες ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, καθώς οι δράστες προσπαθούν να επωφεληθούν από τους ευάλωτους διαδικτυακούς καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πιο εμπορικής περιόδου του έτους.
Η έκθεση του τέταρτου τριμήνου ενισχύει επίσης μια αναδυόμενη από το τρίτο τρίμηνο τάση που αφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία φαίνεται να εδραιώνουν τη θέση τους μεταξύ των τριών κορυφαίων τομέων προς μίμηση σε απόπειρες phishing. Ενώ το Facebook έπεσε από την πρώτη δεκάδα, το WhatsApp μετακινήθηκε από την 6η θέση στην 3η, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 11% όλων των προσπαθειών phishing. Επίσης, το LinkedIn έχει μετακινηθεί από την 8η θέση στην 5η, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8% όλων των επιθέσεων που σχετίζονται με το phishing.
Τι είναι η επίθεση brand phishing;
Σε μια επίθεση ηλεκτρονικού “brand phishing” , οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο μιας γνωστής μάρκας, χρησιμοποιώντας παρόμοιο όνομα τομέα ή διεύθυνση URL και σχεδιασμό ιστοσελίδας με τον γνήσιο ιστότοπο. Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να αποσταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου. Ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να ενεργοποιηθεί από μια δόλια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.


Latest News

Αυτός είναι ο δισεκατομμυριούχος πιλότος που θέλει να διευθύνει τη NASA
Επιχειρηματίας και πιλότος μαχητικών αεροσκαφών, ο Τζάρεντ Άιζακμαν ετοιμάζεται να διευθύνει το διαστημικό πρόγραμμα των ΗΠΑ παρά τις επαγγελματικές του σχέσεις με την SpaceX του Ίλον Μασκ

Ο Τραμπ εξετάζει τους δασμούς σαν «αντίποινα» στη φορολόγηση των Big Tech
Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ διατάζει έρευνες για εισφορές που επιβλήθηκαν από την ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Τουρκία σε αμερικανικές εταιρείες

Space Norway: Παραγγελία τηλεπικοινωνιακού δορυφόρου από την Thales Alenia Space
Ο THOR 8 της Space Norway θα παρέχει δορυφορική συνδεσιμότητα για ραδιοτηλεοπτικούς φορείς και υψηλής ταχύτητας ίντερνετ τόσο για σταθερές όσο και κινητές υποδομέςστην Ευρώπη, τη Μέση Ανατολή και την Αφρική

Αυξημένη παραγωγή ενέργειας κατα 15% για την τεχνητή νοημοσύνη, ζητά η κυβέρνηση των ΗΠΑ
Περισσότερη ενέργεια για την τεχνητή νοημοσύνη στις ΗΠΑ ζητά ο Αμερικανος υπουργος Εσωτερικών Νταγκ Μπέργκαμ

Η άγνωστη παραοικονομία των 100 δισ. δολαρίων στο διαδίκτυο
Το ντοκιμαντέρ «Unclickable» πραγματεύεται την ψηφιακή διαφημιστική απάτη αναδεικνύοντας τα μυστικά μιας από τις μεγαλύτερες πηγές εσόδων του οργανωμένου εγκλήματος στον κόσμο

Ηθικά ερωτήματα από την χρήση αμερικανικής ΑΙ από το Ισραήλ στον πόλεμο
Οι πόλεμοι του Ισραήλ ολοένα και περισσότερο βασίζονται σε τεχνητή νοημοσύνη που παρέχεται από τις ΗΠΑ

Σχεδόν 900 εκατομμύρια απόπειρες phishing το 2024 - Ενα στα δύο email είναι «spam»
H κυβερνοασφάλεια συνεχίζει να απειλείται με αυξανόμενη ένταση

Με... μπαράζ εξαγορών ξεκίνησε το 2025 για την πληροφορική
Ενώ διανύουμε το πρώτο δίμηνο του έτους, ήδη τέσσερις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Πληροφορική ανακοίνωσαν εξαγορές που ενισχύουν τη θέση τους στην αγορά

Η Silicon Valley πολεμά τους κανόνες της ΕΕ με τη στήριξη του Τραμπ
Αμερικανικοί όμιλοι της Silicon Valley προσπαθούν να μετριάσουν τους κανονισμούς για την τεχνητή νοημοσύνη και την κυριαρχία στην αγορά

«Κρατική» στήριξη στη γερμανική βιομηχανία ημιαγωγών Infineon με 920 εκατ.ευρώ
Η ενίσχυση της Infineon αποτελεί έμπρακτη απόδειξη της απόφασης της ΕΕ για την υποστήριξη του κρίσιμου τομέα των ημιαγωγών