Η Check Point Research παρουσίασε την έκθεση 2021 Q4 Brand Phishing Report, στην οποία επισημαίνει τις κορυφαίες μάρκες που μιμήθηκαν οι χάκερς στις προσπάθειες τους να αποκομίσουν με δόλο προσωπικά δεδομένα τρίτων.
Με την αύξηση των περιπτώσεων COVID και την άφιξη της εορταστικής περιόδου, η DHL έβαλε τέλος στη μακρόχρονη κυριαρχία της Microsoft ως η μάρκα που μιμούνται συχνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης παγιώνουν τη θέση τους μεταξύ των τριών κορυφαίων τομέων προς μίμηση σε απόπειρες phishing, καθώς το WhatsApp και το LinkedIn κατατάσσονται υψηλότερα στη λίστα με τα 10 πιο συχνά μιμούμενα εμπορικά σήματα.
- Το 23% όλων των προσπαθειών phishing το δ’ τρίμηνο του 2021 σχετιζόταν με την DHL, από μόλις το 9% κατά το γ’ τρίμηνο.
- Η Microsoft, η οποία για άλλη μια φορά είχε την πρώτη θέση στην κατάταξη το γ’ τρίμηνο, αντιπροσωπεύοντας το 29% όλων των προσπαθειών phishing, έπεσε στο 20% των επιθέσεων phishing το δ’ τρίμηνο.
- Η FedEx έκανε την εμφάνιση της στην πρώτη δεκάδα της λίστας το δ’ τρίμηνο του 2021
Το Top 10 των κορυφαίων προς μίμηση εμπορικών σημάτων το δ’ τρίμηνο του 2021
Τα εμπορικά σήματα κατατάσσονται βάσει της συνολική τους εμφάνισης σε απόπειρες phishing:
- DHL (σχετίζεται με το 23% όλων των επιθέσεων phishing παγκοσμίως)
- Microsoft (20%)
- WhatsApp (11%)
- Google (10%)
- LinkedIn (8%)
- Amazon (4%)
- FedEx (3%)
- Roblox (3%)
- Paypal (2%)
- Apple (2%)
Για πρώτη φορά, η DHL κατέλαβε την πρώτη θέση το τέταρτο τρίμηνο, αντικαθιστώντας τη Microsoft ως το εμπορικό σήμα που είναι πιο πιθανό να γίνει στόχος κυβερνοεγκληματιών σε απάτες ηλεκτρονικού “ψαρέματος”, καθώς οι δράστες προσπαθούν να επωφεληθούν από τους ευάλωτους διαδικτυακούς καταναλωτές κατά τη διάρκεια της πιο εμπορικής περιόδου του έτους.
Η έκθεση του τέταρτου τριμήνου ενισχύει επίσης μια αναδυόμενη από το τρίτο τρίμηνο τάση που αφορά στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, τα οποία φαίνεται να εδραιώνουν τη θέση τους μεταξύ των τριών κορυφαίων τομέων προς μίμηση σε απόπειρες phishing. Ενώ το Facebook έπεσε από την πρώτη δεκάδα, το WhatsApp μετακινήθηκε από την 6η θέση στην 3η, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 11% όλων των προσπαθειών phishing. Επίσης, το LinkedIn έχει μετακινηθεί από την 8η θέση στην 5η, αντιπροσωπεύοντας πλέον το 8% όλων των επιθέσεων που σχετίζονται με το phishing.
Τι είναι η επίθεση brand phishing;
Σε μια επίθεση ηλεκτρονικού “brand phishing” , οι εγκληματίες προσπαθούν να μιμηθούν τον επίσημο ιστότοπο μιας γνωστής μάρκας, χρησιμοποιώντας παρόμοιο όνομα τομέα ή διεύθυνση URL και σχεδιασμό ιστοσελίδας με τον γνήσιο ιστότοπο. Ο σύνδεσμος προς τον ψεύτικο ιστότοπο μπορεί να αποσταλεί σε στοχευμένα άτομα μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου ή μηνύματος κειμένου. Ο χρήστης μπορεί να ανακατευθυνθεί κατά τη διάρκεια της περιήγησης στον ιστό ή μπορεί να ενεργοποιηθεί από μια δόλια εφαρμογή για κινητά τηλέφωνα. Ο ψεύτικος ιστότοπος περιέχει συχνά μια φόρμα που αποσκοπεί στην κλοπή των διαπιστευτηρίων των χρηστών, των στοιχείων πληρωμής ή άλλων προσωπικών πληροφοριών.
Latest News
Η Αλβανία «κλείνει» το TikTok για τουλάχιστον έναν χρόνο
«Θα το κλείσουμε για όλους τους χρήστες. Δεν θα υπάρχει TikTok», ανακοίνωσε ο Ράμα – Προηγήθηκε δολοφονία ενός 14χρονου από συμμαθητή του
Ιταλία: Το ChatGPT παραβιάζει τους κανόνες απορρήτου
Η ιταλική αρχή προστασίας δεδομένων έκρινε ότι η OpenAI δεν ενημέρωσε τους χρήστες για τη χρήση των δεδομένων τους στην εκπαίδευση του ChatGPT
Γιατί ο Άλτμαν κατηγορεί τον Μασκ για bullying
Ο Σαμ Άλτμαν και ο Ίλον Μασκ κάποτε ξεκίνησαν μαζί την OpenAI, αλλά τώρα η σχέση τους είναι πολύ πιο περίπλοκη
Ουκρανία: Εκπαιδεύει μοντέλα ΑΙ με 228 χρόνια βίντεο πεδίου μάχης από drones
Σύστημα που έχει αναπτύξει η Ουκρανία τροφοδοτείται από 2 εκατομμύρια ώρες βίντεο από τα φονικά πεδία μάχης στα 3 χρόνια του πολέμου
Ένας δισεκατομμυριούχος με σχέδιο διάσωσης για το TikTok
Το TikTok ελπίζει ότι το Ανώτατο Δικαστήριο θα σταματήσει την απαγόρευση την τελευταία στιγμή - Ωστόσο ο δισεκατομμυριούχος Φρανκ ΜακΚορτ έχει σχέδιο
Τα έξυπνα κινητά κερδίζουν μια θέση στη σχολική εκπαίδευση
Παρά το ανάθεμα, σε μια 15ετία το 50% των χρήσεων ανάγνωσης ίσως γίνεται μέσω smartphone
Qualcomm και Arm συγκρούονται δικαστικά για τις άδειες χρήσης ημιαγωγών
Εάν η Arm κερδίσει την υπόθεση, η βρετανική εταιρεία θα μπορούσε να αναγκάσει την Qualcomm να μην χρησιμοποιήσει την τεχνολογία που αγόρασε από τη Nuvia
Χρήση υποβρυχίων καλωδίων για την ανίχνευση σεισμικών δονήσεων
Μετά το MoU μεταξύ του Εθνικού Ινστιτούτου Γεωφυσικής και Ηφαιστειολογίας της Ιταλίας και της Sparkle, τα υποβρύχια καλώδια της TIM θα χρησιμοποιηθούν για παρακολούθηση σεισμών και παλιρροϊκών κυμάτων στη Μεσόγειο
Kaspersky: Αυξήθηκε κατά 135% το ενδιαφέρον για λογισμικό κλοπής κρυπτονομισμάτων στο dark web
Ο αριθμός των συζητήσεων στο dark web σχετικά με τα drainers αυξήθηκε κατά 135%, από μόλις 55 το 2022 σε 129 το 2024, σημειώνει η Kaspersky
Στα δικαστήρια Skroutz και Meta
Για την καταπολέμηση ψεύτικων διαφημίσεων και κατάχρησης εμπορικών σημάτων - Τι αναφέρει η πρώτη απόφαση που εκδόθηκε