
Μείωση για έκτο συνεχόμενο μήνα, της τάξης του 22,8%, σημείωσαν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2021 και διαμορφώθηκαν σε 795.295 οχήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων Ευρώπης (ACEA) στις περισσότερες χώρες σημειώθηκε διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών αυτοκινήτου, της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 12,2% .
Στο σύνολο του έτους, οι νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε σύγκριση με το 2020, παρά το χαμηλό ρεκόρ του 2020 που αποτελεί το έτος σύγκρισης. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών που επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Πέρυσι ταξινομήθηκαν συνολικά στην ΕΕ 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας.
Η Ελλάδα αποτελεί τη δεύτερη από τις τέσσερις χώρες της ΕΕ στις οποίες οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, 24,6%. Προηγείται η Κροατία με 24,7%, και έπονται η Δανία και η Ιρλανδία με 19,1% και 18,5% αντίστοιχα.
Στο δωδεκάμηνο, από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) το 2021.
Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%).
Οι εταιρείες
Όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των εταιρειών, τη μεγαλύτερη πτώση σε νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων καταγράφει η Mitsubishi (-27%) και η Honda (24,2%). Ακολουθεί η Ford 9-19% και η Nissan (-17,7), ενώ μικρότερα ποσοστά μειώσεων εμφανίζουν οι ευρωπαϊκοί όμιλοι. Συγκεκριμένα η Daimler εμφανίζει μείωση 12,4% στις νέες ταξινομήσεις, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 34% στα Smart και μείωση κατά 14,4% στα Mercedes. Ακολουθεί ο όμιλος της Renault (-10,2%), της Volkswagen (-4,8%), της Stellantis (-2,1%). Στον αντίποδα, εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζουν οι νέες ταξινομήσεις για αυτοκίνητα του ομίλου Hyundai κατά 18,4%, ενώ και η BMW «τσίμπησε» 1,5%.


Latest News

Ο δασμολογικός πονοκέφαλος για τις μεγάλες κεντρικές τράπεζες
Ο Τραμπ αλλάζει τον τρόπο με τον οποίον λαμβάνονται οι νομισματικές αποφάσεις

Τι θα συμβούλευαν σήμερα τον Τραμπ οι Μπρεζίνσκι και Κίσινγκερ
Τι θα έλεγαν σήμερα στον Τραμπ οι δύο μεγάλοι «στρατηγοί» που συμβούλεψαν προέδρους και άλλαξαν το ρου του Ψυχρού Πολέμου

Σίμον Κάρτερ: Ο Βρετανός επιχειρηματίας που κέρδισε το στοίχημα της επιστροφής στο γραφείο
Η British Land, δια χειρός του CEO Σίμον Κάρτερ, στοιχημάτισε στην επιστροφή στο γραφείο και βλέπει τώρα ρεκόρ ενοικιάσεων στη Βρετανία

Πώς μια χώρα που ο Τραμπ «δεν είχε ξανακούσει ποτέ» βρέθηκε στο στόχαστρό του
Το Λεσότο, που η εμπορική πολιτική των ΗΠΑ μετέτρεψε σε κέντρο παραγωγής τζιν Levi’s και ρούχων του Τραμπ, βρίσκεται μπροστά σε μια επικείμενη οικονομική καταστροφή

Μπιλ Άκμαν: Γιατί βλέπει σύμπραξη Uber και Hertz
Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής Μπιλ Άκμαν αποκάλυψε ότι κατέχει σχεδόν το 20% των μετοχών της Hertz

Ο Πούτιν επαινεί τον Μασκ συγκρίνοντάς τον με σοβιετικό πρωτοπόρο πυραύλων
Ο Βλαντιμίρ Πούτιν επαίνεσε τον Ίλον Μασκ για τα επιτεύγματά του στα διαστημικά ταξίδια και τον θεωρεί τολμηρό οραματιστή αντάξιο των σοβιετικών πρωτοπόρων του διοαστήματος

«Τσουνάμι» απολύσεων στις γερμανικές επιχειρήσεις - 1 στις 3 σχεδιάζει περικοπές το 2025
Οι προοπτικές για το 2025 παραμένουν ζοφερές στη Γερμανία και τον επιχειρηματικό της κόσμο, σύμφωνα με έρευνα

Έτοιμη για τη μεγάλη στροφή η Ευρώπη - Πώς επιδρούν οι δασμοί στο μοντέλο της
Η Citi προβλέπει μεγάλη στροφή στο οικονομικό μοντέλο της Γηραιάς Ηπείρου - Οι επιπτώσεις στο εμπόριο από τους δασμούς Τραμπ

Πάουελ: Το μεγάλο διακύβευμα της απόλυσής του – Ποιοι τον υπερασπίζονται
Ο Αμερικανός πρόεδρος ανέβασε τους τόνους εναντίον του κεντρικού τραπεζίτη με το Λευκό Οίκο να εξετάζει την απόλυσή του

Γιατί η Apple εγκλωβίστηκε στους δασμούς Τραμπ
Η Apple πωλεί περισσότερα από 220 εκατομμύρια iPhone ετησίως και σύμφωνα με τις περισσότερες εκτιμήσεις, εννέα στα δέκα κατασκευάζονται στην Κίνα