Μείωση για έκτο συνεχόμενο μήνα, της τάξης του 22,8%, σημείωσαν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2021 και διαμορφώθηκαν σε 795.295 οχήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων Ευρώπης (ACEA) στις περισσότερες χώρες σημειώθηκε διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών αυτοκινήτου, της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 12,2% .
Στο σύνολο του έτους, οι νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε σύγκριση με το 2020, παρά το χαμηλό ρεκόρ του 2020 που αποτελεί το έτος σύγκρισης. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών που επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Πέρυσι ταξινομήθηκαν συνολικά στην ΕΕ 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας.
Η Ελλάδα αποτελεί τη δεύτερη από τις τέσσερις χώρες της ΕΕ στις οποίες οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, 24,6%. Προηγείται η Κροατία με 24,7%, και έπονται η Δανία και η Ιρλανδία με 19,1% και 18,5% αντίστοιχα.
Στο δωδεκάμηνο, από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) το 2021.
Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%).
Οι εταιρείες
Όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των εταιρειών, τη μεγαλύτερη πτώση σε νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων καταγράφει η Mitsubishi (-27%) και η Honda (24,2%). Ακολουθεί η Ford 9-19% και η Nissan (-17,7), ενώ μικρότερα ποσοστά μειώσεων εμφανίζουν οι ευρωπαϊκοί όμιλοι. Συγκεκριμένα η Daimler εμφανίζει μείωση 12,4% στις νέες ταξινομήσεις, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 34% στα Smart και μείωση κατά 14,4% στα Mercedes. Ακολουθεί ο όμιλος της Renault (-10,2%), της Volkswagen (-4,8%), της Stellantis (-2,1%). Στον αντίποδα, εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζουν οι νέες ταξινομήσεις για αυτοκίνητα του ομίλου Hyundai κατά 18,4%, ενώ και η BMW «τσίμπησε» 1,5%.
Latest News
Εργαζόμενοι vs CEOs: Το τεράστιο χάσμα μεταξύ των απολαβών στην Ευρώπη
Πόσα βγάζουν οι CEO στις 100 κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη
Η μανία για το AI...ταξιδεύει στο Νταβός
Η έκρηξη του brand AI ξεκίνησε στο Νταβός το 2024, παραμερίζοντας τα κρυπτονομίσματα, σε μια εποχή που το ChatGPT κέρδιζε ακόμη σε δημοφιλία
Τα πάνω κάτω απειλεί να φέρει ο Τραμπ στην παγκόσμια φορολόγηση των πολυεθνικών
Η κίνηση Τραμπ η οποία είναι πιθανό να πυροδοτήσει παγκόσμια αντιπαράθεση για τα φορολογικά καθεστώτα
Γιατί οι Αμερικανοί γεμίζουν τα κελάρια τους με κρασιά και τυριά από την Ευρώπη
Υπάρχει έντονη ανησυχία στις ΗΠΑ ότι ο Τραμπ θα επιβάλει τελικά δασμούς σε μια σειρά από ευρωπαϊκά προϊόντα
Γιατί το Βερολίνο «τρέμει» για τις επερχόμενες αποφάσεις Τραμπ
Οι αυξήσεις δασμών που απειλεί να επιβάλει ο νέος πρόεδρος των ΗΠΑ θα κοστίσουν 127 έως 180 δισ. ευρώ στη γερμανική οικονομία
Η διεύρυνση των BRICS, η αποδολαριοποίηση και οι απειλές Τράμπ [γράφημα]
Οι BRICS είναι, μετά την ένταξη της Ινδονησίας, μια ομάδα δέκα κρατών με σημαντικό οικονομικό βάρος και πρωταγωνιστική θέση στην παραγωγή πετρελαίου και φυσικού αερίου
Οι ευρωπαϊκές χώρες που απειλούνται περισσότερο από νέους δασμούς του Τραμπ [πίνακας]
Ο χάρτης των εμπορικών πλεονασμάτων και ελλειμμάτων με τις ΗΠΑ ανά χώρα της ΕΕ
Όμιλος JSW θα επενδύσει $35 δις στην πολιτεία Μαχαράστρα της Ινδίας
Η συμφωνία με τον κυβερνητη της πολιτειας έγινε στο περιθωριο του Οικονομικού φόρουμ του Ντααβός
SEC: Ανακοίνωσε την δημιουργία task force για τα crypto
Μια πολυαναμενόμενη κίνηση μετά τις προεκλογικές δεσμεύσεις του Τραμπ για την αγορά των crypto
Η Γερμανία θα πείσει τον Τραμπ να παραμείνει στον ΠΟΥ; - Πλήγμα η απώλεια 130 εκατ. από εισφορές
Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (ΠΟΥ) λαμβάνει από τις Ηνωμένες Πολιτείες περίπου το 20% των υποχρεωτικών συνεισφορών