Μείωση για έκτο συνεχόμενο μήνα, της τάξης του 22,8%, σημείωσαν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2021 και διαμορφώθηκαν σε 795.295 οχήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων Ευρώπης (ACEA) στις περισσότερες χώρες σημειώθηκε διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών αυτοκινήτου, της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 12,2% .
Στο σύνολο του έτους, οι νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε σύγκριση με το 2020, παρά το χαμηλό ρεκόρ του 2020 που αποτελεί το έτος σύγκρισης. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών που επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Πέρυσι ταξινομήθηκαν συνολικά στην ΕΕ 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας.
Η Ελλάδα αποτελεί τη δεύτερη από τις τέσσερις χώρες της ΕΕ στις οποίες οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, 24,6%. Προηγείται η Κροατία με 24,7%, και έπονται η Δανία και η Ιρλανδία με 19,1% και 18,5% αντίστοιχα.
Στο δωδεκάμηνο, από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) το 2021.
Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%).
Οι εταιρείες
Όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των εταιρειών, τη μεγαλύτερη πτώση σε νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων καταγράφει η Mitsubishi (-27%) και η Honda (24,2%). Ακολουθεί η Ford 9-19% και η Nissan (-17,7), ενώ μικρότερα ποσοστά μειώσεων εμφανίζουν οι ευρωπαϊκοί όμιλοι. Συγκεκριμένα η Daimler εμφανίζει μείωση 12,4% στις νέες ταξινομήσεις, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 34% στα Smart και μείωση κατά 14,4% στα Mercedes. Ακολουθεί ο όμιλος της Renault (-10,2%), της Volkswagen (-4,8%), της Stellantis (-2,1%). Στον αντίποδα, εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζουν οι νέες ταξινομήσεις για αυτοκίνητα του ομίλου Hyundai κατά 18,4%, ενώ και η BMW «τσίμπησε» 1,5%.
Latest News
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του
Το «γεράκι» της ΕΚΤ ξαναχτυπά: «Πρέπει να διατηρήσουμε περιοριστική νομισματική πολιτική»
Η διατήρηση αυστηρής πολιτικής αποτελεί επί του παρόντος μέρος της δήλωσης που δημοσιεύει η ΕΚΤ μετά τις συνεδριάσεις της για τα επιτόκια