Μείωση για έκτο συνεχόμενο μήνα, της τάξης του 22,8%, σημείωσαν οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων στην ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2021 και διαμορφώθηκαν σε 795.295 οχήματα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Οχημάτων Ευρώπης (ACEA) στις περισσότερες χώρες σημειώθηκε διψήφια πτώση, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων αγορών αυτοκινήτου, της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Στην Ελλάδα τον Δεκέμβριο μειώθηκαν κατά 12,2% .
Στο σύνολο του έτους, οι νέες ταξινομήσεις στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε σύγκριση με το 2020, παρά το χαμηλό ρεκόρ του 2020 που αποτελεί το έτος σύγκρισης. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών που επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Πέρυσι ταξινομήθηκαν συνολικά στην ΕΕ 3,3 εκατομμύρια αυτοκίνητα λιγότερα σε σύγκριση με το 2019, πριν δηλαδή την εμφάνιση της πανδημίας.
Η Ελλάδα αποτελεί τη δεύτερη από τις τέσσερις χώρες της ΕΕ στις οποίες οι νέες ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων εμφανίζουν διψήφιο ποσοστό αύξησης, 24,6%. Προηγείται η Κροατία με 24,7%, και έπονται η Δανία και η Ιρλανδία με 19,1% και 18,5% αντίστοιχα.
Στο δωδεκάμηνο, από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) το 2021.
Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%).
Οι εταιρείες
Όσον αφορά τις επιμέρους επιδόσεις των εταιρειών, τη μεγαλύτερη πτώση σε νέες ταξινομήσεις αυτοκινήτων καταγράφει η Mitsubishi (-27%) και η Honda (24,2%). Ακολουθεί η Ford 9-19% και η Nissan (-17,7), ενώ μικρότερα ποσοστά μειώσεων εμφανίζουν οι ευρωπαϊκοί όμιλοι. Συγκεκριμένα η Daimler εμφανίζει μείωση 12,4% στις νέες ταξινομήσεις, σημειώνοντας εντυπωσιακή αύξηση κατά 34% στα Smart και μείωση κατά 14,4% στα Mercedes. Ακολουθεί ο όμιλος της Renault (-10,2%), της Volkswagen (-4,8%), της Stellantis (-2,1%). Στον αντίποδα, εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζουν οι νέες ταξινομήσεις για αυτοκίνητα του ομίλου Hyundai κατά 18,4%, ενώ και η BMW «τσίμπησε» 1,5%.
Latest News
Η Ευρώπη στο... χακί – Το 1/3 του προϋπολογισμού της ΕΕ για αμυντικές δαπάντες
Η ΕΕ αλλάζει πολιτική μετά την εκλογή Τραμπ - Σχεδόν 400 δισ. ευρώ από τα κοινοτικά κονδύλια θα δαπανηθούν για άμυνα και ασφάλεια
Η Wall Street καλωσορίζει την επιστροφή των παχυλών μπόνους
Μετά από δύο χρόνια ισχνών ή και καθόλου μπόνους, τα golden boys της Wall Street έχουν κάθε λόγο να χαίρονται
Η Volkswagen αυξάνει την επένδυση στη Rivian σε 5,8 δισ. δολάρια - Στα σκαριά η κοινοπραξία
Πόσο αυξάνει την επένδυσή της στη Rivian η Volkswagen - Η συμμετοχή της μητρικής εταιρείας και οι βλέψεις για την κυκλοφορία των ηλεκτρικών μοντέλων
Ποιοι θέλουν τη συγχώνευση των πετρελαϊκών εταιρειών στη Ρωσία - Το σχέδιο και οι αντιδράσεις
Κυβερνητικοί αξιωματούχοι στον τομέα ενέργειας στη Ρωσία έχουν εκφράσει εδώ και καιρό δυσαρέσκεια για τον περιορισμένο έλεγχο του υπουργείου στις εταιρείες πετρελαίου
Ο πλουσιότερος άνδρας της Ευρώπης πηγαίνει στα δικαστήρια τον Μασκ
Ο Μπερνάρ Αρνό ετοιμάζει τη δικαστική διαμάχη των δύο πλουσιότερων ανθρώπων παγκοσμίως - Τι γίνεται με τα ΜΜΕ της LVMH
Σκληρή «μάχη» στη Σερβία - Τι συμβαίνει με το μεγαλύτερο ορυχείο λιθίου στην Ευρώπη [γράφημα]
Το έργο στη Σερβία αξίας 2,55 δισ. ευρώ, έχει συμφωνήσει να αναλάβει ο κολοσσός στον κλάδο των ορυχείων Rio Tinto Group.
Οι ΗΠΑ ετοιμάζοναι για υπουργό Ίλον - Οι αλλαγές που ετοιμάζει το δεξί χέρι του Τραμπ
Ο Ίλον Μασκ, οι επιχειρήσεις του οποίου περιλαμβάνουν τις εταιρείες Tesla και SpaceX, έχει βαθιά γνώση της Εθνικής Υπηρεσίας Αεροναυπηγικής και Διαστήματος και του Πενταγώνου
Μακρόν-Ντράγκι φοβούνται ευρωδιχασμό - Κίνδυνος εμπορικού πολέμου με ΗΠΑ - Κίνα
«Σαφώς εισερχόμαστε σε έναν κόσμο δασμολογικών πολέμων», διαμήνυσαν Μακρόν - Ντράγκι και έκρουσαν τον κώδωνα κινδύνου
Η νίκη Τραμπ άνοιξε την... όρεξη στον Αντάνι - Επένδυση 10 δισ. του Ινδού μεγιστάνα στις ΗΠΑ
Ο ινδικός πολυκλαδικός όμιλος Αντάνι σχεδιάζει να επενδύσει 10 δισ.δολάρια σε έργα ενέργειας και υποδομών στις ΗΠΑ
Η κυβέρνηση της Κολομβίας «επιστρέφει» 380 εκατ δολ. στην ισπανική Telefonica
Η Telefonica έχει αποσυρθεί πλέον απο αρκετές απο τις αγορές της Λατινικής Αμερικής