
Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν διαρκώς όλο και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων, τα σημεία φόρτισης είναι ένα μεγάλο ζήτημα που αναζητά γρήγορη λύση σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί ότι πολύ σύντομα θα βγάζουν στην παραγωγή μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς αναγνωρίζουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και αποτελεί για αυτές μονόδρομος.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7 που θα ισχύσουν από το 2025-2026 θα αλλάξουν τις ισορροπίες στο χώρο των αυτοκινήτων και θα κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ιδιαίτερα ακριβούς και κατά συνέπεια τα συμβατικά αυτοκίνητα ακριβότερα.
Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που επενδύουν στην φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς κάθε μήνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και μπορούν μέσα από τις τιμές πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας να βγάλουν υπεραξίες. Βλέποντας ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης στο παιχνίδι της ενεργειακής κάλυψης ετοιμάζονται να μπουν και οι μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών που θα χρησιμοποιήσουν ως βάση τους τα βενζινάδικα.
BP
Η British Petroleum (BP) σχεδιάζει πολύ σύντομα στα περισσότερα σημεία ανεφοδιασμού να βάλει ταχυφορτιστές. Αν και η εταιρεία στα πλάνα της μέχρι το 2025 δεν βλέπει κερδοφορίες, εντούτοις η επένδυση θα αρχίσει να αποδίδει από το 2026 και έπειτα. «Αν αντιπαραθέσω ένα ρεζερβουάρ καυσίμου έναντι μιας γρήγορης φόρτισης, θεωρώ ότι μια επιχείρηση θα θελήσει τη γρήγορη φόρτιση», δηλώνει μεταξύ άλλων η επικεφαλής πελατών και προϊόντων της BP, Emma Delaney.
Για παράδειγμα, η BP ισχυρίζεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκαν κατά 45% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του ίδιου έτους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η BP στοχεύει να επεκτείνει σε μεγάλο βαθμό το δίκτυό της. Σήμερα υπάρχουν περίπου 11.000 φορτιστές και αυτοί θα αυξηθούν σε 70.000 έως το 2030.
Shell
Ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της BP, η Shell, θέλει να αυξήσει τα σημεία φόρτισης, στοχεύοντας να γίνει ηγέτιδα δύναμη στον χώρο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στοχεύει να δημιουργήσει 500.000 σημεία φόρτισης παγκοσμίως μέχρι το 2025. Πρόσφατα εγκαινίασε τον πρώτο μεγάλο ταχυφορτιστή στο Λονδίνο ο οποίος μπορεί να γεμίσει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε 10 λεπτά.
Ζητούμενο οι μεγάλοι ταχυφορτιστές
Το ζητούμενο είναι οι ταχυφορτιστές που σήμερα τοποθετούνται στα διάφορα σημεία φόρτισης να είναι μεγάλοι. Οι περισσότερες εταιρείες τοποθετούν φορτιστές μέχρι 22ΚW και λίγους 50KW.
Όμως η τεχνολογία εξελίσσεται και οι φορτιστές των 50KW είναι πλέον μικροί και ασύμφοροι χρονικά, αφού μια μπαταρία 77 KWh θα χρειαστεί για να γεμίσει στο 80% πάνω από μία ώρα. Όλα αυτά όταν οι μπαταρίες πολύ σύντομα θα αυξήσουν την χωρητικότητά τους, θα πρέπει να φορτίζονται σε γρήγορο ταχυφορτιστή για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος φόρτισης.
Γιατί στο μέλλον είναι σημαντικό μέσα σε ένα 10λεπτο ή 15λεπτο να φορτίζεται μια μπαταρία μέχρι το 80% από γρήγορους ταχυφορτιστές, ώστε να μπορέσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ολοκληρώσει συντομότερα ένα μακρινό ταξίδι, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να περιμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα στο σημείο φόρτισης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ


Latest News

Η TotalEnergies εμμένει στη καθαρή ενέργεια καθώς οι ανταγωνιστές της αλλάζουν ρότα
Η TotalEnergies διατηρεί τη δέσμευσή του να επεκτείνει τις δραστηριότητές του σε υδρογονάνθρακες αλλά και πράσινη ενέργεια, ενώ BP και Shell στρέφονται στα ορυκτά καύσιμα
![Πλημμύρες: Σημειώθηκαν σε επίπεδα ρεκόρ στην Ευρώπη το 2024 [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/04/FLOOD_HUNGRY-600x450.jpg)
Το 2024 η Ευρώπη επλήγη απο εκτεταμένες πλημμύρες [γράφημα]
Οι πλημμύρες το 2024 επηρέασαν περίπου 413.000 πολίτες, σύμφωνα με την Υπηρεσία Κλιματικής Αλλαγής Copernicus της Ευρωπαϊκής Ένωσης και τον Παγκόσμιο Μετεωρολογικό Οργανισμό

Ξεκινούν την κατασκευή οκτώ φωτοβολταϊκών σταθμών MORE και ΔΕΗ Ανανεώσιμες
Καθοριστικό βήμα στη διαδικασία αδειοδότησης για τη MORE και τη ΔΕΗ Ανανεώσιμες στη Μακεδονία

Δυναμική η ανάπτυξη των φωτοβολταϊκών στην Ελλάδα το 2024
Τα φωτοβολταϊκά αποτελούσαν το 93,5% όλης της νέας εγκατεστημένης ισχύος από ΑΠΕ για το 2024

Οι στόχοι της Ελλάδας για την πράσινη μετάβαση - Τι είπαν Παπασταύρου - Hoekstra
Οι προτεραιότητες για την πράσινη μετάβαση - Εξελίξεις για το Κοινωνικό Ταμείο για το Κλίμα

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα «made in China» στη... Σερβία
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου στη Σερβία

Made in Serbia - Τι σχεδιάζουν οι Κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες
Η JMEV επιβεβαίωσε την κατασκευή του εργοστασίου

ΔΕΗ blue: Στην Πάτρα το πιο ισχυρό Hub φόρτισης της Ελλάδας
Με συνολική ισχύ 1,2 MW, το νέο ΔΕΗ blue Hub υποστηρίζει την ταυτόχρονη φόρτιση έως και 29 οχημάτων

Masdar: Εδραιώνει την παρουσία της στην Ευρώπη με την ολοκλήρωση της εξαγοράς του 100% της ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ
Η ΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ θα διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στην ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου της Masdar στην Ευρώπη, στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου της εταιρείας για 100 GW παγκόσμιας εγκατεστημένης ισχύος έως το 2030

ΟΤ Delphi Economic Forum X – Καρτάλης (ΕΚΠΑ): «Χωρίς τις ΑΠΕ, η Ελλάδα θα είχε υπερδιπλάσια τιμή ρεύματος»
Οι συνθήκες που διαμορφώνονται υπό την προεδρία Τραμπ στις ΗΠΑ, επηρεάζουν και θα επηρεάσουν την ενεργειακή μετάβαση, είπε ο Κώστας Καρτάλης, καθηγητής του ΕΚΠΑ, στο ΟΤ Delphi Economic Forum X