Με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να κερδίζουν διαρκώς όλο και μεγαλύτερο μερίδιο πωλήσεων, τα σημεία φόρτισης είναι ένα μεγάλο ζήτημα που αναζητά γρήγορη λύση σε κάθε γωνιά του πλανήτη.
Μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες έχουν δεσμευτεί ότι πολύ σύντομα θα βγάζουν στην παραγωγή μόνο αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα, καθώς αναγνωρίζουν ότι η ηλεκτροκίνηση είναι το μέλλον και αποτελεί για αυτές μονόδρομος.
Τα νέα πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro7 που θα ισχύσουν από το 2025-2026 θα αλλάξουν τις ισορροπίες στο χώρο των αυτοκινήτων και θα κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ιδιαίτερα ακριβούς και κατά συνέπεια τα συμβατικά αυτοκίνητα ακριβότερα.
Σήμερα υπάρχουν αρκετές εταιρείες που επενδύουν στην φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς κάθε μήνα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και μπορούν μέσα από τις τιμές πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας να βγάλουν υπεραξίες. Βλέποντας ότι υπάρχουν πολλά περιθώρια ανάπτυξης στο παιχνίδι της ενεργειακής κάλυψης ετοιμάζονται να μπουν και οι μεγάλες εταιρείες πετρελαιοειδών που θα χρησιμοποιήσουν ως βάση τους τα βενζινάδικα.
BP
Η British Petroleum (BP) σχεδιάζει πολύ σύντομα στα περισσότερα σημεία ανεφοδιασμού να βάλει ταχυφορτιστές. Αν και η εταιρεία στα πλάνα της μέχρι το 2025 δεν βλέπει κερδοφορίες, εντούτοις η επένδυση θα αρχίσει να αποδίδει από το 2026 και έπειτα. «Αν αντιπαραθέσω ένα ρεζερβουάρ καυσίμου έναντι μιας γρήγορης φόρτισης, θεωρώ ότι μια επιχείρηση θα θελήσει τη γρήγορη φόρτιση», δηλώνει μεταξύ άλλων η επικεφαλής πελατών και προϊόντων της BP, Emma Delaney.
Για παράδειγμα, η BP ισχυρίζεται ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικής ενέργειας αυξήθηκαν κατά 45% το τρίτο τρίμηνο του 2021 σε σχέση με το δεύτερο τρίμηνο του ίδιου έτους. Σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters, η BP στοχεύει να επεκτείνει σε μεγάλο βαθμό το δίκτυό της. Σήμερα υπάρχουν περίπου 11.000 φορτιστές και αυτοί θα αυξηθούν σε 70.000 έως το 2030.
Shell
Ένας από τους κύριους ανταγωνιστές της BP, η Shell, θέλει να αυξήσει τα σημεία φόρτισης, στοχεύοντας να γίνει ηγέτιδα δύναμη στον χώρο παροχής ηλεκτρικής ενέργειας στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στοχεύει να δημιουργήσει 500.000 σημεία φόρτισης παγκοσμίως μέχρι το 2025. Πρόσφατα εγκαινίασε τον πρώτο μεγάλο ταχυφορτιστή στο Λονδίνο ο οποίος μπορεί να γεμίσει μια μπαταρία ηλεκτρικού αυτοκινήτου σε 10 λεπτά.
Ζητούμενο οι μεγάλοι ταχυφορτιστές
Το ζητούμενο είναι οι ταχυφορτιστές που σήμερα τοποθετούνται στα διάφορα σημεία φόρτισης να είναι μεγάλοι. Οι περισσότερες εταιρείες τοποθετούν φορτιστές μέχρι 22ΚW και λίγους 50KW.
Όμως η τεχνολογία εξελίσσεται και οι φορτιστές των 50KW είναι πλέον μικροί και ασύμφοροι χρονικά, αφού μια μπαταρία 77 KWh θα χρειαστεί για να γεμίσει στο 80% πάνω από μία ώρα. Όλα αυτά όταν οι μπαταρίες πολύ σύντομα θα αυξήσουν την χωρητικότητά τους, θα πρέπει να φορτίζονται σε γρήγορο ταχυφορτιστή για να μειωθεί στο ελάχιστο ο χρόνος φόρτισης.
Γιατί στο μέλλον είναι σημαντικό μέσα σε ένα 10λεπτο ή 15λεπτο να φορτίζεται μια μπαταρία μέχρι το 80% από γρήγορους ταχυφορτιστές, ώστε να μπορέσει το ηλεκτρικό αυτοκίνητο να ολοκληρώσει συντομότερα ένα μακρινό ταξίδι, χωρίς ο οδηγός να αναγκάζεται να περιμένει για μεγάλο χρονικό διάστημα στο σημείο φόρτισης.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Latest News
Το «Trump Trade» του Μασκ αναδικνύει την Tesla νικητή με ράλι 570 δισ. δολαρίων
Oι επενδυτές θεωρούν ως ένα πολιτικό αριστούργημα του ηγέτη της Tesla, Ίλον Μασκ, την επιθετική στήριξη του Ντόναλντ Τραμπ
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας