Η Apple κατάφερε να αναδειχτεί κορυφαίος κατασκευαστής smartphones για το δ’ τρίμηνο του 2021, με μερίδιο αγοράς 22% (από 23% το αντίστοιχο περυσινό διάστημα), χάρη στην εξαιρετικά υψηλή ζήτηση για τις συσκευές της οικογένειας iPhone 13.

Παρόλα αυτά οι μετρήσεις της εταιρείας ερευνών Canalys δείχνουν ότι οι συνολικές παραδόσεις συσκευών το συγκεκριμένο τρίμηνο ανέβηκαν μόνο κατά 1% καθώς συνολικά οι κατασκευαστές ήρθαν αντιμέτωποι με οξύτατα προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας.

Στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης βρέθηκε η Samsung, από την πρώτη θέση στην οποία βρισκόταν το γ’ τρίμηνο του έτους, με μερίδιο της τάξης του 20% (από 17% το δ’ τρίμηνο του 2020). Ακολουθεί στην τρίτη θέση η Xiaomi, όπως και το προηγούμενο τρίμηνο, με μερίδιο 12%. Την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν οι Oppo και Vivo με μερίδια αγοράς 9% και 8%, αντίστοιχα.

Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι οι μετρήσεις που ανακοίνωσε η Canalys έρχονται να επιβεβαιώσουν τις εκτιμήσεις μίας άλλης εταιρείας ερευνών, της TrendForce, η οποία στις αρχές Δεκεμβρίου είχε προβλέψει την επάνοδο της Apple στην κορυφή.

Σημείο κλειδί για την επιτυχία της Apple κατά το δ’ τρίμηνο ήταν η εξαιρετική πορεία των πωλήσεων και ειδικότερα του iPhone13 στην Κίνα, με επιθετική τιμολογιακή πολιτική, σύμφωνα με τους αναλυτές της Canalys.

Παράλληλα, η εταιρεία έδειξε ότι το σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας της αμερικανικής εταιρείας έχει ξεκινήσει να «αναρρώνει» αν και αναγκάστηκε να περικόψει μέρος της παραγωγής της λόγω έλλειψης επαρκούς ποσότητας βασικών συστατικών για την παραγωγή των iPhones, ώστε να καλυφθεί το σύνολο της ζήτησης. Σε αυτό το πλαίσιο η Apple προχώρησε στην τακτική του να δίνει προτεραιότητα σε συγκεκριμένες αγορές σε αντίθεση με άλλες.

Οι αναλυτές της Canalys θεωρούν ότι το πρόβλημα των ελλείψεων ημιαγωγών επηρέασε περισσότερο τους κατασκευαστές που απευθύνονται στα χαμηλότερα κλιμάκια της αγοράς. Με αυτό σαν δεδομένο οι κατασκευαστές προχώρησαν σε ιδιότυπες τακτικές, με «διορθώσεις» στα τεχνικά χαρακτηριστικά των συσκευών ή με την προσέγγιση νέων, αναδυόμενων κατασκευαστών ημιαγωγών για να εξασφαλίσουν πηγές εφοδιασμού.

Κορωνίδα όλων των νέων πρακτικών που εφαρμόστηκαν ήταν η επικέντρωση των γραμμών παραγωγής στα μοντέλα που θεωρούνταν βέβαιο ότι θα πετύχουν τις καλύτερες πωλήσεις, κάτι που ουσιαστικά οδήγησε σε καθυστερήσεις τις παρουσιάσεις νέων μοντέλων.

Αυτού του είδους οι πρακτικές αναμένεται να διατηρηθούν για ένα διάστημα μέχρι τα προβλήματα εφοδιασμού αρχίσουν να διορθώνονται από το β’ εξάμηνο του 2022.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Τεχνολογία
Τεχνητή Νοημοσύνη: Βάζει εμπόδια στο όνειρο των νέων που θέλουν να γίνουν influencers [γράφημα]
Tεχνητή νοημοσύνη |

Οι νέοι θέλουν να γίνουν influencers αλλά η τεχνητή νοημοσύνη καραδοκεί [γράφημα]

Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να γίνουν influencers - Τι γίνεται όμως με την τεχνητή νοημοσύνη;