Η Apple κατάφερε να αναδειχτεί κορυφαίος κατασκευαστής smartphones για το δ’ τρίμηνο του 2021, με μερίδιο αγοράς 22% (από 23% το αντίστοιχο περυσινό διάστημα), χάρη στην εξαιρετικά υψηλή ζήτηση για τις συσκευές της οικογένειας iPhone 13.
Παρόλα αυτά οι μετρήσεις της εταιρείας ερευνών Canalys δείχνουν ότι οι συνολικές παραδόσεις συσκευών το συγκεκριμένο τρίμηνο ανέβηκαν μόνο κατά 1% καθώς συνολικά οι κατασκευαστές ήρθαν αντιμέτωποι με οξύτατα προβλήματα εφοδιαστικής αλυσίδας.
Στη δεύτερη θέση της σχετικής κατάταξης βρέθηκε η Samsung, από την πρώτη θέση στην οποία βρισκόταν το γ’ τρίμηνο του έτους, με μερίδιο της τάξης του 20% (από 17% το δ’ τρίμηνο του 2020). Ακολουθεί στην τρίτη θέση η Xiaomi, όπως και το προηγούμενο τρίμηνο, με μερίδιο 12%. Την κορυφαία πεντάδα συμπληρώνουν οι Oppo και Vivo με μερίδια αγοράς 9% και 8%, αντίστοιχα.
Πάντως αξίζει να σημειωθεί ότι οι μετρήσεις που ανακοίνωσε η Canalys έρχονται να επιβεβαιώσουν τις εκτιμήσεις μίας άλλης εταιρείας ερευνών, της TrendForce, η οποία στις αρχές Δεκεμβρίου είχε προβλέψει την επάνοδο της Apple στην κορυφή.
Σημείο κλειδί για την επιτυχία της Apple κατά το δ’ τρίμηνο ήταν η εξαιρετική πορεία των πωλήσεων και ειδικότερα του iPhone13 στην Κίνα, με επιθετική τιμολογιακή πολιτική, σύμφωνα με τους αναλυτές της Canalys.
Παράλληλα, η εταιρεία έδειξε ότι το σύστημα εφοδιαστικής αλυσίδας της αμερικανικής εταιρείας έχει ξεκινήσει να «αναρρώνει» αν και αναγκάστηκε να περικόψει μέρος της παραγωγής της λόγω έλλειψης επαρκούς ποσότητας βασικών συστατικών για την παραγωγή των iPhones, ώστε να καλυφθεί το σύνολο της ζήτησης. Σε αυτό το πλαίσιο η Apple προχώρησε στην τακτική του να δίνει προτεραιότητα σε συγκεκριμένες αγορές σε αντίθεση με άλλες.
Οι αναλυτές της Canalys θεωρούν ότι το πρόβλημα των ελλείψεων ημιαγωγών επηρέασε περισσότερο τους κατασκευαστές που απευθύνονται στα χαμηλότερα κλιμάκια της αγοράς. Με αυτό σαν δεδομένο οι κατασκευαστές προχώρησαν σε ιδιότυπες τακτικές, με «διορθώσεις» στα τεχνικά χαρακτηριστικά των συσκευών ή με την προσέγγιση νέων, αναδυόμενων κατασκευαστών ημιαγωγών για να εξασφαλίσουν πηγές εφοδιασμού.
Κορωνίδα όλων των νέων πρακτικών που εφαρμόστηκαν ήταν η επικέντρωση των γραμμών παραγωγής στα μοντέλα που θεωρούνταν βέβαιο ότι θα πετύχουν τις καλύτερες πωλήσεις, κάτι που ουσιαστικά οδήγησε σε καθυστερήσεις τις παρουσιάσεις νέων μοντέλων.
Αυτού του είδους οι πρακτικές αναμένεται να διατηρηθούν για ένα διάστημα μέχρι τα προβλήματα εφοδιασμού αρχίσουν να διορθώνονται από το β’ εξάμηνο του 2022.
Latest News
Νέα μέθοδος από το MIT στην εκπαίδευση ρομπότ - Πώς αξιοποιεί μοντέλα όπως το GTP-4
Απώτερες στόςο ένας παγκόσμιος εγκέφαλος ρομπότ που θα μπορεί κανείς να τον "κατεβάζει" και να τον χρησιμοποιεί στο ρομπότ του
Τι συμβαίνει στα βιντεοπαιχνίδια μετά το τελευταίο επίπεδο;
Για σχεδόν 40 χρόνια κανείς δεν κατάφερνε να «τερματίσει» το Tetris - Ένας 16χρονος όμως το πέτυχε
Γιατί οι Big Tech επενδύουν στο μέλλον χωρίς βέβαιες αποδόσεις
Οι Big Tech είναι ασαφείς σχετικά με επενδυτικά σχέδια και την πιθανή απόσβεση
Η Disney επενδύει στην τεχνητή νοημοσύνη - Τα σχέδια του ομίλου
Διάφορα τμήματα εντός της Disney εξερευνούν εφαρμογές για την επαυξημένη πραγματικότητα, η οποία τοποθετεί ψηφιακά στοιχεία στον πραγματικό κόσμο
Deal 1,5 δισ. της Apple με Globalstar για επέκταση της δορυφορικής κάλυψης
Η Apple θα δεσμεύσει 1,1 δισ. δολ. σε μετρητά και θα αγοράσει επίσης το 20% του μετοχικού κεφαλαίου της Globalstar έναντι 400 εκατ. δολ.
Ποιες ειναι οι χώρες με τις φθηνότερες και ακριβότερες διαδικτυακές συνδρομές
Οι υπηρεσίες streaming αποτελούν την κατηγορία με τις περισσότερες συνδρομές, με το 22% των χρηστών να κάνει εγγραφή σε αυτές τις πλατφόρμες
Πώς εκμεταλλεύθηκαν την Meta οι Κινέζοι για στρατιωτικούς σκοπούς
Η Κίνα χρησιμοποιεί τα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα προς στρατιωτικές και χρήσεις ασφάλειας, σύμφωνα με δημοσίευμα του Reuters
Οι νέοι θέλουν να γίνουν influencers αλλά η τεχνητή νοημοσύνη καραδοκεί [γράφημα]
Οι υποσχέσεις για εύκολο και γρήγορο κέρδος μέσω αυτοαπασχόλησης κάνει τις νεότερες ηλικίες κυρίως να θέλουν να γίνουν influencers - Τι γίνεται όμως με την τεχνητή νοημοσύνη;
Νέος γύρος χρηματοδότησης 1 εκατ. ευρώ για τη startup Indeex
Η Indeex έχει αναπτύξει μια καινοτόμα λύση λογισμικού που ενσωματώνεται σε υπάρχουσες βιομηχανικές εγκαταστάσεις και γίνονται ψηφιακές
Πτώση 13,7% στα κέρδη εννιαμήνου για την Huawei, παρά την άνοδο των εσόδων
Τα έσοδα της Huawei αυξήθηκαν στα 585,9 δισεκατομμύρια γουάν από 452,3 δισεκατομμύρια στο αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα