Το ρωσικό MC-21 και το κινεζικό C919 φιλοδοξούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους κορυφαίους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing. Και τα δύο αεροπλάνα είναι επιβατηγά στενής ατράκτου και καλούνται να μετρηθούν στην αγορά με καθιερωμένους τύπους αεροσκαφών, όπως το άκρως επιτυχημένο 737 της Boeing και το Α320 της Airbus. Υπάρχουν ειδικοί δε, που θεωρούν το MC-21 τεχνολογικά ανώτερα από το 7367 ή το Α320. Και ίσως να μην έχουν άδικο. Η πρώτη μορφή του Boeing 737 ανάγεται στο 1967 και του Α320 στο 1987.
Σε αντίθεση με την Κίνα η Ρωσία έχει εμπειρία δεκαετιών στην αεροναυπηγική. Από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, ωστόσο, η Ρωσία δεν έχει να επιδείξει στην αγορά επιβατηγά αεροπλάνα αξιώσεων. Παρά το γεγονός ότι όλες οι μονάδες παραγωγής εξακολουθούν να υπάρχουν στη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου, το 2020 κατασκευάστηκαν στην Ρωσία μόλις 14 αεροσκάφη, όσα δηλαδή κατασκευάζει η Airbus στα διάφορα εργοστάσιά της μέσα σε λίγες μόνο μέρες.
Το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά
«Στα χαρτιά το MC-21 έχει καλύτερες επιδόσεις από το νεότερης γενιάς Airbus Α320neo», εκτιμά ο Νίκο Μπούχολτς, εδώ και χρόνια αρμόδιος για την αγορά αεροσκαφών για λογαριασμό της γερμανικής Lufthansa και γνώστης των νέων ρωσικών και κινεζικών πρότζεκτ. Τόσο εκείνος, όσο και άλλοι ειδικοί δεν αποκλείουν ότι το ρωσικό αεροσκάφος έχει μεγαλύτερη οικονομική απόδοση από ότι τα δυτικά αεροσκάφη. Ως προς την αξιοπιστία θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα μέχρι το καλοκαίρι, όταν τα MC-21 θα αρχίσουν να πετούν για την Rossiya, θυγατρική της Aeroflot.
Τα σημεία των καιρών δεν είναι καλά για τα ρωσικά επιβατηγά αεροσκάφη, μιας και εξαρτώνται από πολλά εξαρτήματα κατασκευασμένα στη Δύση, κυρίως όσον αφορά τους κινητήρες και τα συνθετικά υλικά κατασκευής. Ας σημειωθεί ότι το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά, ρεκόρ για αυτόν τον τύπο αεροσκαφών.
Καλύτερα τα κινεζικά Airbus από τα ευρωπαϊκά;
Σύμφωνα με τους ρώσους κατασκευαστές για το MC-21 υπάρχουν ήδη 175 παραγγελίες αποκλειστικά ρωσικών αεροπορικών εταιριών και «μερικές εκατοντάδες προθέσεις αγοράς». Όμοια η κατάσταση και για το κινεζικό C919, το οποίο μεταφέρει όπως και το ρωσικό αεροσκάφος 156 μέχρι 168 επιβάτες. Σχεδόν όλα τα νέα αεροσκάφη προορίζονται για την κινεζική αγορά. Όπως λέει ο γερμανός ειδικός Νίκο Μπούχολτς, «η κινεζική αγορά είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να απορροφήσει μεγάλο αριθμό των κινεζικής κατασκευασής επιβατηγών αεροσκαφών ανεξάρτητα από το πόσα Airbus ή Boeing πετούν στην αχανή χώρα».
Επιπλέον η Κίνα διαθέτει και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της Ρωσίας, το οποίο ενδέχεται να αποδειχθεί καθοριστικό για την επιτυχία του C919. Ο Νίκος Μπούχολτς εξηγεί: «Επειδή οι Κινέζοι έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στην βιομηχανική παραγωγή αεροσκαφών από τους Ρώσους είναι σε θέση να ανταγωνιστούν κολοσσούς όπως η Boeing και η Airbus. Σε αυτό συνέβαλαν και οι ίδιοι οι δυτικοί κατασκευαστές με την παραγωγή Airbus στην Κίνα. Η ποιότητα των αεροσκαφών ήταν συχνά καλύτερη από εκείνα που κατασκευάζονται στο Αμβούργο».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών
Ντανιέλα Καβάλο: Το πρόσωπο - κλειδί στις διαπραγματεύσεις για τις απολύσεις στη Volkswagen
Κόρη μετανάστη από την Ιταλία, η Ντανιέλα Καβάλο είναι επικεφαλής σωματείων των εργαζομένων στη Volkswagen
Η μεγαλύτερη απώλεια κερδών σε δύο χρόνια για την Target - Μειώνει το guidance
Οι διακριτικές αγορές μπαίνουν σε δεύτερο πλάνο - Τι είδε η Target στα αποτελέσματα του τρίτου τριμήνου και πώς θα κινηθεί μέχρι το τέλος της χρονιάς
Σε καθεστώς πτώχευσης στις ΗΠΑ η Northvolt - Το σχέδιο αναδιάρθρωσης
Η Northvolt δεν κατάφερε να συμφωνήσει με τους επενδυτές σε ένα πακέτο διάσωσης και ζητά υπαγωγή στο Άρθρο 11
Παραιτείται στις 20 Ιανουαρίου ο πρόεδρος της SEC Γκάρι Γκένσλερ
H παραίτηση του έρχεται δυο χρόνια πριν τη λήξη της θητείας του