
Το ρωσικό MC-21 και το κινεζικό C919 φιλοδοξούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους κορυφαίους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing. Και τα δύο αεροπλάνα είναι επιβατηγά στενής ατράκτου και καλούνται να μετρηθούν στην αγορά με καθιερωμένους τύπους αεροσκαφών, όπως το άκρως επιτυχημένο 737 της Boeing και το Α320 της Airbus. Υπάρχουν ειδικοί δε, που θεωρούν το MC-21 τεχνολογικά ανώτερα από το 7367 ή το Α320. Και ίσως να μην έχουν άδικο. Η πρώτη μορφή του Boeing 737 ανάγεται στο 1967 και του Α320 στο 1987.
Σε αντίθεση με την Κίνα η Ρωσία έχει εμπειρία δεκαετιών στην αεροναυπηγική. Από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, ωστόσο, η Ρωσία δεν έχει να επιδείξει στην αγορά επιβατηγά αεροπλάνα αξιώσεων. Παρά το γεγονός ότι όλες οι μονάδες παραγωγής εξακολουθούν να υπάρχουν στη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου, το 2020 κατασκευάστηκαν στην Ρωσία μόλις 14 αεροσκάφη, όσα δηλαδή κατασκευάζει η Airbus στα διάφορα εργοστάσιά της μέσα σε λίγες μόνο μέρες.
Το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά
«Στα χαρτιά το MC-21 έχει καλύτερες επιδόσεις από το νεότερης γενιάς Airbus Α320neo», εκτιμά ο Νίκο Μπούχολτς, εδώ και χρόνια αρμόδιος για την αγορά αεροσκαφών για λογαριασμό της γερμανικής Lufthansa και γνώστης των νέων ρωσικών και κινεζικών πρότζεκτ. Τόσο εκείνος, όσο και άλλοι ειδικοί δεν αποκλείουν ότι το ρωσικό αεροσκάφος έχει μεγαλύτερη οικονομική απόδοση από ότι τα δυτικά αεροσκάφη. Ως προς την αξιοπιστία θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα μέχρι το καλοκαίρι, όταν τα MC-21 θα αρχίσουν να πετούν για την Rossiya, θυγατρική της Aeroflot.
Τα σημεία των καιρών δεν είναι καλά για τα ρωσικά επιβατηγά αεροσκάφη, μιας και εξαρτώνται από πολλά εξαρτήματα κατασκευασμένα στη Δύση, κυρίως όσον αφορά τους κινητήρες και τα συνθετικά υλικά κατασκευής. Ας σημειωθεί ότι το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά, ρεκόρ για αυτόν τον τύπο αεροσκαφών.
Καλύτερα τα κινεζικά Airbus από τα ευρωπαϊκά;
Σύμφωνα με τους ρώσους κατασκευαστές για το MC-21 υπάρχουν ήδη 175 παραγγελίες αποκλειστικά ρωσικών αεροπορικών εταιριών και «μερικές εκατοντάδες προθέσεις αγοράς». Όμοια η κατάσταση και για το κινεζικό C919, το οποίο μεταφέρει όπως και το ρωσικό αεροσκάφος 156 μέχρι 168 επιβάτες. Σχεδόν όλα τα νέα αεροσκάφη προορίζονται για την κινεζική αγορά. Όπως λέει ο γερμανός ειδικός Νίκο Μπούχολτς, «η κινεζική αγορά είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να απορροφήσει μεγάλο αριθμό των κινεζικής κατασκευασής επιβατηγών αεροσκαφών ανεξάρτητα από το πόσα Airbus ή Boeing πετούν στην αχανή χώρα».
Επιπλέον η Κίνα διαθέτει και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της Ρωσίας, το οποίο ενδέχεται να αποδειχθεί καθοριστικό για την επιτυχία του C919. Ο Νίκος Μπούχολτς εξηγεί: «Επειδή οι Κινέζοι έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στην βιομηχανική παραγωγή αεροσκαφών από τους Ρώσους είναι σε θέση να ανταγωνιστούν κολοσσούς όπως η Boeing και η Airbus. Σε αυτό συνέβαλαν και οι ίδιοι οι δυτικοί κατασκευαστές με την παραγωγή Airbus στην Κίνα. Η ποιότητα των αεροσκαφών ήταν συχνά καλύτερη από εκείνα που κατασκευάζονται στο Αμβούργο».
Πηγή: Deutsche Welle


Latest News

Το πάγωμα των δασμών φέρνει κοντά ΗΠΑ-Βιετνάμ
Το προηγούμενο χρονικό διάστημα, επιχειρήσεις σε ΗΠΑ-Βιετνάμ τόνιζαν ότι οι δασμοί θα πλήξουν τη δραστηριότητά τους αλλά και τις διμερείς εμπορικές σχέσεις

Υπαναχώρηση ή ελιγμός: Τι σημαίνει η παύση των 90 ημερών στους δασμούς
Οι επενδυτές και οι κυβερνήσεις ανακουφίζονται από την τελευταία στροφή, αλλά οι προοπτικές παραμένουν αβέβαιες

Δασμοί Τραμπ: Πώς αντέδρασαν οι αγορές – Το Uturn και η αγορά ομολόγων
Η ανάσα των αγορών από την αναβολή των δασμών σε περισσότερες από 70 χώρες

Έρχεται η «Μεγάλη Πέμπτη» για τα επιτόκια - Η κρίσιμη συνεδρίαση της ΕΚΤ
Οι περισσότεροι αναλυτές εκτιμούν ότι το διοικητικό συμβούλιο της ΕΚΤ θα αποφασίσει το κούρεμα στα επιτόκια κατά 25 μονάδες βάσης

Δασμοί: Το όχι της Αυστραλίας στην πρόταση της Κίνας να «αντιμετωπίσουν μαζί» τον εμπορικό πόλεμο
Η Αυστραλία θεωρείται σύμμαχος κλειδί των ΗΠΑ στην περιοχή της Ασίας και της Ωκεανίας

Βρετανία: Στόχος η επιτάχυνση των εμπορικών συμφωνιών σ’ έναν «κόσμο που αλλάζει»
Η Βρετανία «εργάζεται για να περιορίσει τους εμπορικούς φραγμούς», δηλώνει η Ρέιτσελ Ριβς

Ερίκ Λομπάρ: «Στον εμπορικό πόλεμο δεν θα νοιαστούμε για το έλλειμμα»
Ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας ξεκαθάρισε ότι αν εφαρμοστούν οι δασμοί Τραμπ θα εγκαταλειφθεί η δημοσιονομική εξυγίανση

Ποιος είναι ο μυστικοπαθής δημιουργός της κοινότητας Irvine στην Καλιφόρνια
Το Irvine της Καλιφόρνια είναι μια κοινότητα που τα εμπορικά ακίνητα ανήκουν σχεδόν εξ ολοκλήρου σε μια εταιρεία

Σε κρίση τα αμερικανικά ντάινερς
Τα ντάινερς στις ΗΠΑ αποτελούν κάτι σαν icon και έχουν λατρευτεί από γενιές και γενιές Αμερικανών, όμως σήμερα βρίσκονται σε κρίση

Δρομολόγιο Λονδίνο-Παρίσι-Μιλάνο: Το μεγάλο έπαθλο στα τρένα της Ευρώπης
Οι Ιταλοί της FS και η Virgin Group επιδιώκουν να σπάσουν το μονοπώλιο της Eurostat