Το ρωσικό MC-21 και το κινεζικό C919 φιλοδοξούν να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τους κορυφαίους κατασκευαστές αεροσκαφών Airbus και Boeing. Και τα δύο αεροπλάνα είναι επιβατηγά στενής ατράκτου και καλούνται να μετρηθούν στην αγορά με καθιερωμένους τύπους αεροσκαφών, όπως το άκρως επιτυχημένο 737 της Boeing και το Α320 της Airbus. Υπάρχουν ειδικοί δε, που θεωρούν το MC-21 τεχνολογικά ανώτερα από το 7367 ή το Α320. Και ίσως να μην έχουν άδικο. Η πρώτη μορφή του Boeing 737 ανάγεται στο 1967 και του Α320 στο 1987.
Σε αντίθεση με την Κίνα η Ρωσία έχει εμπειρία δεκαετιών στην αεροναυπηγική. Από το τέλος του Ψυχρού Πολέμου, ωστόσο, η Ρωσία δεν έχει να επιδείξει στην αγορά επιβατηγά αεροπλάνα αξιώσεων. Παρά το γεγονός ότι όλες οι μονάδες παραγωγής εξακολουθούν να υπάρχουν στη μεγαλύτερη χώρα του κόσμου, το 2020 κατασκευάστηκαν στην Ρωσία μόλις 14 αεροσκάφη, όσα δηλαδή κατασκευάζει η Airbus στα διάφορα εργοστάσιά της μέσα σε λίγες μόνο μέρες.
Το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά
«Στα χαρτιά το MC-21 έχει καλύτερες επιδόσεις από το νεότερης γενιάς Airbus Α320neo», εκτιμά ο Νίκο Μπούχολτς, εδώ και χρόνια αρμόδιος για την αγορά αεροσκαφών για λογαριασμό της γερμανικής Lufthansa και γνώστης των νέων ρωσικών και κινεζικών πρότζεκτ. Τόσο εκείνος, όσο και άλλοι ειδικοί δεν αποκλείουν ότι το ρωσικό αεροσκάφος έχει μεγαλύτερη οικονομική απόδοση από ότι τα δυτικά αεροσκάφη. Ως προς την αξιοπιστία θα πρέπει να περιμένουμε ακόμα μέχρι το καλοκαίρι, όταν τα MC-21 θα αρχίσουν να πετούν για την Rossiya, θυγατρική της Aeroflot.
Τα σημεία των καιρών δεν είναι καλά για τα ρωσικά επιβατηγά αεροσκάφη, μιας και εξαρτώνται από πολλά εξαρτήματα κατασκευασμένα στη Δύση, κυρίως όσον αφορά τους κινητήρες και τα συνθετικά υλικά κατασκευής. Ας σημειωθεί ότι το MC-21 αποτελείται κατά 40% από συνθετικά υλικά, ρεκόρ για αυτόν τον τύπο αεροσκαφών.
Καλύτερα τα κινεζικά Airbus από τα ευρωπαϊκά;
Σύμφωνα με τους ρώσους κατασκευαστές για το MC-21 υπάρχουν ήδη 175 παραγγελίες αποκλειστικά ρωσικών αεροπορικών εταιριών και «μερικές εκατοντάδες προθέσεις αγοράς». Όμοια η κατάσταση και για το κινεζικό C919, το οποίο μεταφέρει όπως και το ρωσικό αεροσκάφος 156 μέχρι 168 επιβάτες. Σχεδόν όλα τα νέα αεροσκάφη προορίζονται για την κινεζική αγορά. Όπως λέει ο γερμανός ειδικός Νίκο Μπούχολτς, «η κινεζική αγορά είναι τόσο μεγάλη που μπορεί να απορροφήσει μεγάλο αριθμό των κινεζικής κατασκευασής επιβατηγών αεροσκαφών ανεξάρτητα από το πόσα Airbus ή Boeing πετούν στην αχανή χώρα».
Επιπλέον η Κίνα διαθέτει και ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι της Ρωσίας, το οποίο ενδέχεται να αποδειχθεί καθοριστικό για την επιτυχία του C919. Ο Νίκος Μπούχολτς εξηγεί: «Επειδή οι Κινέζοι έχουν μεγαλύτερη εμπειρία στην βιομηχανική παραγωγή αεροσκαφών από τους Ρώσους είναι σε θέση να ανταγωνιστούν κολοσσούς όπως η Boeing και η Airbus. Σε αυτό συνέβαλαν και οι ίδιοι οι δυτικοί κατασκευαστές με την παραγωγή Airbus στην Κίνα. Η ποιότητα των αεροσκαφών ήταν συχνά καλύτερη από εκείνα που κατασκευάζονται στο Αμβούργο».
Πηγή: Deutsche Welle
Latest News
Εσκρίβα (ΕΚΤ): Πολύ πιθανή μείωση των επιτοκίων
Η ΕΚΤ αναμένεται ευρέως να συνεχίσει τον κύκλο μείωσης των επιτοκίων της
Τι προτείνει η Λαγκάρντ για τους δασμούς Τραμπ - Πώς πρέπει να προετοιμαστεί η ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ κάλεσε την Ευρώπη να προετοιμαστεί για τους δασμούς Τραμπ - Η πρόταση της
Έτοιμη να απαντήσει στους δασμούς Τραμπ η Ευρώπη - Τι είπε ο Ντομπρόβσκις
«Είμαστε έτοιμοι να υπερασπιστούμε τις αξίες μας, αλλά και τα συμφέροντα και τα δικαιώματά μας, αν αυτό καταστεί αναγκαίο», σημείωσε ο ίδιος
Σανίδα σωτηρίας ρίχνει ο Τραμπ στο TikTok - Οι όροι του για να μην κλείσει η πλατφόρμα
Όποιος αγοράσει το TikTok πρέπει να «δώσει το μισό κεφάλαιο στις ΗΠΑ σε αντάλλαγμα για την παραχώρηση άδειας», επανέλαβε ο Τραμπ
On Running: Οι Ελβετοί που θέλουν να «χτυπήσουν» Nike και Adidas
H ελβετική εταιρεία αθλητικών ειδών On Running που αναπτύσσεται ραγδαία - Οι συμφωνίες με Ρότζερ Φέντερερ και Ζεντάγια
Netflix: Ρεκόρ νέων συνδρομών και άλμα στα κέρδη
Κέρδη και έσοδα που ξεπέρασαν τις εκτιμήσεων των αναλυτών για το 4ο τρίμηνο ανακοίνωσε η Netflix
Εργαζόμενοι vs CEOs: Το τεράστιο χάσμα μεταξύ των απολαβών στην Ευρώπη
Πόσα βγάζουν οι CEO στις 100 κορυφαίες εταιρείες στην Ευρώπη
Η μανία για το AI...ταξιδεύει στο Νταβός
Η έκρηξη του brand AI ξεκίνησε στο Νταβός το 2024, παραμερίζοντας τα κρυπτονομίσματα, σε μια εποχή που το ChatGPT κέρδιζε ακόμη σε δημοφιλία
Τα πάνω κάτω απειλεί να φέρει ο Τραμπ στην παγκόσμια φορολόγηση των πολυεθνικών
Η κίνηση Τραμπ η οποία είναι πιθανό να πυροδοτήσει παγκόσμια αντιπαράθεση για τα φορολογικά καθεστώτα
Γιατί οι Αμερικανοί γεμίζουν τα κελάρια τους με κρασιά και τυριά από την Ευρώπη
Υπάρχει έντονη ανησυχία στις ΗΠΑ ότι ο Τραμπ θα επιβάλει τελικά δασμούς σε μια σειρά από ευρωπαϊκά προϊόντα