
Τρεις ευρωπαϊκές χώρες φαίνεται ότι απορρίπτουν την προσπάθεια καθιέρωσης του ελάχιστου, παγκόσμιου εταιρικού φόρου του 15% δημιουργώντας σχετική αναστάτωση στο εσωτερικό της Ένωσης.
Όπως αποκαλύπτει το Politico, οι υπουργοί οικονομικών της Εσθονίας, της Ουγγαρίας και της Πολωνίας διαμαρτυρήθηκαν την Τρίτη σχετικά με το χρονοδιάγραμμα στο οποίο συμφώνησαν οι χώρες που απαρτίζουν την G20 τον περασμένο Οκτώβριο, στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας καθιέρωσης ενός κοινού συστήματος φορολογίας των επιχειρήσεων.
Οι τρεις υπουργοί απαίτησαν επίσης η πρωτοβουλία να εξαρτηθεί από την εισαγωγή μιας παγκόσμιας εισφοράς στις 100 μεγαλύτερες εταιρείες του κόσμου, η οποία θα «σφραγιστεί» τον Ιούνιο και θα εισαχθεί το 2023. Η κύρια ανησυχία τους είναι ότι ο πρόεδρος Μπάιντεν θα αποτύχει να βρει την απαιτούμενη στήριξη από αμερικανικό Κογκρέσο ώστε να εφαρμόσει τους κοινούς κανόνες, κάτι που αν συμβεί θα αποτελέσει οικονομικό μειονέκτημα για την Ευρώπη.
Οι διαμαρτυρίες από το Τάλλιν, τη Βουδαπέστη και τη Βαρσοβία ουσιαστικά θέτουν μια σοβαρή πρόκληση για την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία επιχειρεί να ενσωματώσει τον κανονισμό εντός χρονικών ορίων καθώς οι κοινές φορολογικές συμφωνίες απαιτούν ομόφωνη στήριξη από τα κράτη-μέλη.
Ο φορολογικός συντελεστής, γνωστός και ως Πυλώνας 2, είναι μέρος της παγκόσμιας συμφωνίας που αποφασίστηκε στο πλαίσιο του ΟΟΣΑ (OECD) το περασμένο φθινόπωρο σε μια προσπάθεια να απαλειφθούν οι λεγόμενοι φορολογικοί παράδεισοι και να εξασφαλιστεί ότι οι πολυεθνικές εταιρείες με παγκόσμια δραστηριότητα – συμπεριλαμβανομένων των τεχνολογικών κολοσσών – θα πληρώνουν τους απαιτούμενους φόρους.
Το άλλο μέρος του πακέτου, το αποκαλούμενο Πυλώνας 1, ουσιαστικά απαιτεί από τις μεγαλύτερες εταιρείες να πληρώνουν φόρους εκεί όπου δραστηριοποιούνται και όχι εκεί που έχουν τη βάση τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή διατύπωσε σε νόμο τον Πυλώνα 2 στα τέλη Δεκεμβρίου με την ελπίδα ότι θα επιτευχθεί συμφωνία εντός των επόμενων μηνών. Το σχετικό νομοσχέδιο που θα αφορά τον Πυλώνα 1 αναμένεται να έρθει τον ερχόμενο Ιούλιο.


Latest News

Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη η πολιτεία της Καλιφόρνια για τους δασμούς
Η Καλιφόρνια βρέθηκε ξαφνικά στην πρώτη γραμμή του εμπορικού πολέμου που ξεκίνησε ο Τραμπ

Πόσο πουλιέται η έπαυλη που έχτισε ο Ελληνοαμερικανός ηθοποιός Τζον Στάμος στο Λος Άντζελες
Καθισμένο σε ένα λόφο, το σπίτι που έχτισε ο Τζον Στάμος έχει θέα στο φαράγγι του Μαλιμπού

Από το «κάνε το όπως η Ευρώπη» στο «κάνε το όπως η Κίνα» - Πώς άλλαξε άρδην ο κόσμος των αυτοκινήτων
Η Κίνα έκανε τεράστια βήματα στα αυτοκίνητα ξεπρόβαλε από τα βαριά lockdown της πανδημίας μπροστά από τον ανταγωνισμό - Τι λένε οι FT

Ποιοι ταξιδιώτες αφήνουν τα μπάνια στη Μεσόγειο για... cool διακοπές στη Β. Ευρώπη
Κάποιοι αποφεύγουν τα καλοκαιρινά hotspots της Ευρώπης υπέρ «πιο cool», κυριολεκτικά, προορισμών

Πως η Virgin Atlantic επέστρεψε στην κερδοφορία
Ο CEO της Virgin Atlantic Σάι Βάις επέστρεψε την αεροπορική εταιρεία στη κερδοφορία, αλλά υπάρχουν προκλήσεις

Πόσο θα κοστίσουν οι δασμοί Τραμπ στους Αμερικανούς - Το σενάριο με 10%
Οι ειδικοί είχαν προειδοποιήσει ότι η προεκλογική ιδέα του Τραμπ θα είχε κόστος για τους Αμερικανούς καταναλωτές και τις επιχειρήσεις

Blackstone: Κινήσεις επέκτασης σε χαρτοφυλάκια μικροεπενδυτών
Η Blackstone συνεργάζεται με τις Vanguard και Wellington για να προσφέρει χαρτοφυλάκια με δημόσια και ιδιωτικά περιουσιακά στοιχεία

Πώς οι δασμοί Τραμπ σε κινεζικά ανταλλακτικά διαταράσσουν τα σχέδια της Tesla
Οι δασμοί πλήττουν την προσπάθεια της Tesla να εισάγει τα απαραίτητα ανταλλακτικά για να κατασκευάσει αυτοκίνητα στις ΗΠΑ

Παρουσία Τραμπ οι διαβουλεύσεις ΗΠΑ-Ιαπωνίας για τους δασμούς
«Η Ιαπωνία έρχεται σήμερα για να διαπραγματευτεί τους Δασμούς, το κόστος της στρατιωτικής υποστήριξης», ανέφερε σε ανάρτησή του ο πρόεδρος των ΗΠΑ

Αυτές είναι οι πιο ακριβές πόλεις του κόσμου για το 2025
Η έκθεση της Henley & Partners για το 2025 κατατάσσει τις πιο ακριβές πόλεις στον κόσμο – Η κατάταξη βασίζεται στην τιμή ανά τετραγωνικό μέτρο για πολυτελή ακίνητα 100 – 200 τ.μ.