Κερδίζουν σταδιακά το χαμένο έδαφος τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ). Ο εν εξελίξει μετασχηματισμός αλλάζει την εικόνα της εταιρείας με αποτέλεσμα μεγάλοι ελληνικοί Όμιλοι να επιστρέφουν στα ΕΛΤΑ για τη διανομή αλληλογραφίας και λογαριασμών, όπως πρόσφατα η ΕΥΔΑΠ, ενώ η διανομή δεμάτων προσελκύει και διεθνή brands με τις ADIDAS και την H&M να είναι οι πιο πρόσφατες προσθήκες, μετά την Amazon.
Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, η Διοίκηση των ΕΛΤΑ βρίσκεται σε συζητήσεις και με άλλους Ομίλους για την υπογραφή συμφωνιών που θα ενισχύσουν την παρουσία της εταιρείας στο last mile του ηλεκτρονικού εμπορίου.
Η πιο πρόσφατη εξέλιξη είναι η «επιστροφή», μέσα από ένα δικαστικό γαϊτανάκι, της διανομής των λογαριασμών και της ΕΥΔΑΠ. Η δικαστική απόφαση που βγήκε στα τέλη του περασμένου έτους άνοιξε τον δρόμο για τη συμφωνία, κλείνοντας οριστικά μια διαμάχη που διήρκεσε πάνω από 2 χρόνια γύρω από τον διαγωνισμό της εταιρείας ύδρευσης. Η προσφορά των ΕΛΤΑ αναδείχθηκε ως απολύτως σύννομη και η πλέον συμφέρουσα οικονομικά, οδηγώντας στην υπογραφή της διετούς σύμβασης λίγο πριν την αλλαγή την αυλαία του 2021.
Η κατάληξη της υπόθεσης που είχε οδηγήσει σε ένα μεγάλο κενό εσόδων την εταιρεία ύδρευσης και είχε προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στους καταναλωτές τους τελευταίους μήνες λόγω αρρυθμιών στη διανομή των λογαριασμών. Η νέα διετής σύμβαση με τα ΕΛΤΑ προβλέπει κόστος 0,27 ευρώ ανά λογαριασμό.
Στην επιστροφή μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων στα ΕΛΤΑ έχουν εστιάσει τα τελευταία δύο χρόνια οι κινήσεις της Διοίκησης, προκειμένου να εμπεδωθεί ένα κλίμα εμπιστοσύνης προς τα ΕΛΤΑ στο ιδιαίτερα ευαίσθητο θέμα της έγκαιρης αποστολής των λογαριασμών σε όλη την επικράτεια.
Η τάση αναμένεται να έχει σημαντική επίδραση και στα οικονομικά μεγέθη της εταιρείας, καθώς τα έσοδα από τη διανομή λογαριασμών και αλληλογραφίας για μεγάλους πελάτες εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν τα 44 εκατ. ευρώ το 2021. Σημειώνεται ότι τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος μετασχηματισμού έχουν ήδη φανεί στα οικονομικά μεγέθη, με την κερδοφορία για το 2021 να ξεπερνά, σύμφωνα με πληροφορίες, τα 10 εκατ. ευρώ, ακολουθώντας την πορεία του 2020 οπότε είχαν καταγράψει 9,6 εκατ. ευρώ.
Την τελευταία περίοδο, μια σειρά μεγάλων ελληνικών επιχειρηματικών ομίλων, επέλεξε μετά από διαγωνιστική διαδικασία τα ΕΛΤΑ ως πάροχο ταχυδρομικών υπηρεσιών. Πρόκειται, μεταξύ άλλων, για τη ΔΕΗ, τον όμιλο ΟΤΕ/COSMOTE, την Εθνική Τράπεζα, την τράπεζα Eurobank, την τράπεζα Alpha Bank, την Protergia, την Elpedison, τη ΖΕΝΙΘ, τη Nova και τους ασφαλιστικούς ομίλους της Ευρωπαϊκής Πίστης και της Interamerican.
Παράλληλα, στις υπηρεσίες διανομής δεμάτων, το τελευταίο διάστημα, μετά την ψήφο εμπιστοσύνης της Amazon ακολούθησαν άλλες διεθνείς επιχειρήσεις με πιο πρόσφατες την ADIDAS και την H&M, οι οποίες έχουν έρθει απευθείας είτε μέσω των ευρωπαίων διακινητών τους σε συμφωνία για διανομή των προϊόντων τους στην ελληνική επικράτεια.
Διετία μετασχηματισμού και αλλαγής
Την τελευταία διετία, η διοίκηση των ΕΛΤΑ, στο πλαίσιο του μετασχηματισμού, καταβάλλει συστηματική προσπάθεια ώστε να συνδυάσει τον διαχρονικό κοινωνικό ρόλο του Ομίλου που έχει παρουσία σε κάθε γωνιά της ελληνικής επικράτειας, με βέλτιστες υπηρεσίες οι ανταποκρίνονται στα απαιτητικά σύγχρονα δεδομένα. Στο επίκεντρο των προσπαθειών βρίσκεται ο Ψηφιακός Μετασχηματισμός των ΕΛΤΑ, που ξεκίνησε με την εγκατάσταση του ρομποτικού συστήματος διαλογής αντικειμένων, και θα ξεδιπλωθεί τους προσεχείς μήνες με την υλοποίηση των προγραμμάτων του Ψηφιακού Ταχυδρόμου και των Smart Lockers.
Στόχος της διοίκησης των ΕΛΤΑ είναι η εταιρεία να εξελιχθεί σε έναν υπερσύγχρονο, αξιόπιστο και πλήρως ανταγωνιστικό πάροχο υπηρεσιών. Ο οποίος θα καλύπτει τις ταχυδρομικές ανάγκες των Ελλήνων πολιτών, προσφέροντάς τους παράλληλα, τη δυνατότητα να εξυπηρετήσουν, μέσω των νέων προηγμένων εφαρμογών, κάθε ανάγκη παράδοσης, παραλαβής και ηλεκτρονικής πληρωμής. Διαμορφώνοντας έτσι νέα δεδομένα για την εξυπηρέτηση κάθε Έλληνα πολίτη σε οποιοδήποτε σημείο της χώρας.
Latest News
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς
Τζαννετάκης (Motor Oil): Μηνύματα για μέρισμα αλλά και για το πλαφόν στα καύσιμα
Τι είπε ο Πέτρος Τζαννετάκης αναπληρωτής CEO της Motor Oil στους αναλυτές για τις επιπτώσεις από την πυρκαγιά στο διυλιστήριο