Μετά την επενδυτική «σιωπή» του 2021, η Jumbo επιστρέφει δυναμικά, με τη διοίκηση να ανακοινώνει την επέκταση του δικτύου με τη λειτουργία 4 νέων καταστημάτων εφέτος, αυξάνοντας τη συνολική επιφάνεια πώλησης του ομίλου κατά 54.000 τ.μ., ενώ θα συνεχιστούν οι επενδύσεις στην κατεύθυνση της ενεργειακής αυτοτέλειας της εισηγμένης.
Συγκεκριμένα, αναμένεται να λειτουργήσει ένα νέο κατάστημα στην Ελλάδα (10.000 τ.μ. περίπου) και ένα κατάστημα στην Κύπρο (13.000 τμ περίπου). Επίσης, προς το τέλος του έτους θα λειτουργήσουν δύο νέα καταστήματα στη Ρουμανία, ένα στην πόλη Iasi (16.000 τ.μ. περίπου) και ένα στην πόλη Sibiu (15.000 τ.μ. περίπου).
Παράλληλα, το 2022 αναμένεται να λειτουργήσει και το πρώτο κατάστημα που θα φέρει το σήμα JUMBO στο Ισραήλ.
Υψηλή μερισματική πολιτική
Παρότι υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις στα ράφια των καταστημάτων Jumbo λόγω των αρρυθμιών στην εφοδιαστική αλυσίδα και του αυξημένου κόστους μεταφοράς, η διοίκηση κατά διάρκεια της σημερινής έκτακτης Γενικής Συνέλευσης του ομίλου, διαβεβαίωσε τους μετόχους ότι όπως έχουν σήμερα τα δεδομένα, θα διατηρηθεί στο ακέραιο η μερισματική πολιτική του 2021 και κατά το 2022.
Σε πρώτο στάδιο στην έκτακτη Γενική Συνέλευση, οι μέτοχοι, που εκπροσώπησαν το 79% περίπου του συνολικού μετοχικού κεφαλαίου, ενέκριναν την πρόταση της διοίκησης για την καταβολή έκτακτης χρηματικής διανομής για το 2022 μικτού ποσού 0,3850 ευρώ ανά μετοχή, δηλαδή ποσό ίσο με το 50% του συνολικού ποσού που διανεμήθηκε για το 2021.
Βελτιωμένα τα μεγέθη του 2021
Η διοίκηση του ομίλου αξιοποίησε την ευκαιρία της συγκέντρωσης των μετόχων, για να αναλύσει την στρατηγική του απέναντι στις προκλήσεις της νέας χρονιάς.
Τα μεγέθη του ομίλου κατά το 2021 αναμένεται να είναι σημαντικά βελτιωμένα σε σχέση με το 2020, λόγω της αύξησης των πωλήσεων κατά +19,87%, της αμυντικής πολιτικής που ακολουθήθηκε στο κομμάτι των αγορών καθώς και της διαχείρισης των υφιστάμενων αποθεμάτων, όπως επισημάνθηκε.
Σύμφωνα με τα δημοσιευμένα αποτελέσματα του πρώτου 6μήνου 2021 το μικτό περιθώριο κέρδους ήταν βελτιωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο 6μηνο του 2020 και η αυξητική τάση αυτή διατηρήθηκε και κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021.
Να διαφυλαχθεί το μοντέλο της Jumbo
Αν και τα αποτελέσματα του 2021 αποτελούν αδιαμφισβήτητη επιτυχία δεδομένων των συνθηκών, η ανάπτυξη τόσο σε επίπεδο πωλήσεων όσο και σε επίπεδο κερδοφορίας για το 2022 παραμένει ζητούμενο, τονίστηκε στη συνέλευση.
Οι έντονες αρρυθμίες στην εφοδιαστική αλυσίδα και η αύξηση στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων έχουν ως αποτέλεσμα ένα σημαντικό κομμάτι του προϊοντολογικού μείγματος, να μην είναι πλέον διαθέσιμο στα ράφια των καταστημάτων JUMBO αφού η τελική σχέση τιμής-ποιότητας αδικεί κατάφωρα τον καταναλωτή και για τον λόγο αυτό απορρίπτεται αυτομάτως.
Επιπλέον, δεν διαφαίνεται σαφής τάση όσον αφορά τη ζήτηση καθώς αυτή συνεχίζει να επηρεάζεται από τις επιδημιολογικές εξάρσεις αλλά και από το κύμα ακρίβειας. Σε αυτό το περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας, στόχος της διοίκησης είναι να διαφυλάξει το μοντέλο της Jumbo απέναντι στον καταναλωτή όσον αφορά την σχέση τιμής με το προσφερόμενο προϊόν.
«Η ισχυρή θέση του ομίλου επιτρέπει να συμβάλει στην προσπάθεια αναχαίτισης του κύματος της ακρίβειας και τη διατήρηση δίκαιων τιμών για τους καταναλωτές οι οποίοι αποτελούν κινητήρια δύναμη της αγοράς», αναφέρεται στην ανακοίνωση της εταιρείας.
Πράσινες επενδύσεις
Ο όμιλος Jumbo εκμεταλλευόμενος την ισχυρή χρηματοοικονομική του θέση θα συνεχίσει να επενδύει στην ενεργειακή του αυτοτέλεια και την πράσινη οικονομία.
Πιο συγκεκριμένα:
• το 2021 ολοκληρώθηκε το τριετές πρόγραμμα αντικατάστασης συμβατικών λαμπτήρων φθορισμού με λαμπτήρες LED για 19 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο.
• το 2021 ξεκίνησε το τριετές πρόγραμμά για την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων ιδιοκατανάλωσης σε 28 κτηριακές εγκαταστάσεις στην Ελλάδα και Κύπρο με ισχύ που θα ξεπεράσει τα 9,7MW.
Μέχρι στιγμής έχουν ολοκληρωθεί δύο έργα στην Κύπρο, με συνολική ισχύ 1,29MW. Η συνολική παραγωγή των δυο συστημάτων αναμένεται να ξεπεράσει τις 1.916,78MWh και με τη χρήση τους να επιτευχθεί εξοικονόμηση στις εκπομπές του Διοξειδίου του Άνθρακα (CO2) της τάξεως των 1.369 τόνων ετησίως.
81 καταστήματα
Υπενθυμίζεται ότι κατά την 31η Δεκεμβρίου του 2021, ο Όμιλος JUMBO αριθμούσε 81 καταστήματα. Τα 52 βρίσκονται στην Ελλάδα, 5 στην Κύπρο, 9 στη Βουλγαρία 15 στη Ρουμανία.
Επιπλέον, στην Ελλάδα και στην Κύπρο λειτουργεί το ηλεκτρονικό κατάστημα www.e-jumbo.gr .
Μέσω συνεργασιών, ο Όμιλος έχει παρουσία με 30 καταστήματα που φέρουν το σήμα JUMBO, σε 6 χώρες (Αλβανία, Κόσοβο, Σερβία, Βόρεια Μακεδονία, Βοσνία και Μαυροβούνιο).
Latest News
Ομολογιακό δάνειο 19 εκατ. ευρώ για εξαγορές - Οι κλάδοι ενδιαφέροντος για την Quality & Reliability
Η Quality & Reliability έχει έρθει σε πρώιμες επαφές με κάποιες εταιρείες για το ενδεχόμενο εξαγοράς μέρους ή του συνόλου των μετοχών τους
Πως θα λειτουργήσουν τα καταστήματα την περίοδο Χριστουγέννων και Πρωτοχρονιάς
Το ωράριο που προτείνει για την εορταστική περίοδο ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών
Black Friday με… «εγγύηση χαμηλότερης τιμής» από τα Public
Η νέα υπηρεσία από τα Public που μετατρέπει τις προσφορές σε μια «σίγουρη» αγοραστική εμπειρία
Θεοδωρικάκος: Έλεγχοι σε πάνω από 10.000 κωδικούς και σε περισσότερες από 100 αλυσίδες καταστημάτων
«Μέλημά μας η στήριξη της υγιούς επιχειρηματικότητας και η προστασία των καταναλωτών«, λέει ο Τάκης Θεοδωρικάκος
ΤΧΣ: Αποεπένδυση από τις συστημικές τράπεζες και βιώσιμη ανάπτυξη τα ορόσημα του 2023
Τι αναφέρουν στελέχη του ΤΧΣ για τη στρατηγική το 2023
Πώς η Φάρμα Κουκάκη κόντρα στο ρεύμα κερδίζει από το γάλα
Ρεκόρ σε πωλήσεις, κέρδη και εξαγωγές το 2023 για τη Φάρμα Κουκάκη – Αύξηση μεριδίων σε 11 κατηγορίες γαλακτοκομικών
Πώς θα αξιοποιήσουν οι τράπεζες τα υψηλά «μαξιλάρια» ρευστότητας
Τι σχεδιάζουν οι τράπεζες για να αυξήσουν το αποτύπωμά τους - Έρχονται κινήσεις επέκτασης εντός και εκτός συνόρων
Ποιες εταιρείες επενδύουν στην απολιγνιτοποίηση - Τα 6 μεγάλα projects
Έργα συνολικού προϋπολογισμού 141,558 εκατ. ευρώ πραγματοποιούνται από 6 μεγάλες εταιρείες στις περιοχές όπου συνέβη η απολιγνιτοποίηση
Νέος γύρος συγκέντρωσης στα σούπερ μάρκετ - Τα χαμηλά κέρδη και τα μέτρα για τις τιμές
Τι «βλέπει» ο Αριστοτέλης Παντελιάδης για τις τιμές στα σούπερ μάρκετ - Γιατί δεν θα επιστρέψουν ποτέ εκεί που ήταν στα προ τριετίας
Restart για την Electrolux με νέα δομή και νέα προϊόντα – Οι στόχοι
Η... 105 ετών Electrolux τον τελευταίο χρόνο ολοκλήρωσε την αναδόμηση και τον προσανατολισμό της - Οι αλλαγές που έγιναν σε επίπεδο ελληνικής αγοράς