Χαμηλότερα από τον Ιανουάριο του 2021 κινείται τις τελευταίες ημέρες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI). Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 18 Ιανουαρίου 2022 ο BDI έκλεισε στις 1.644 μονάδες ενώ πέρυσι την ίδια ημέρα ήταν στις 1.740 μονάδες.
Στη συνέχεια βέβαια η ναυλαγορά ανέβηκε για να φθάσει στις 7 Οκτώβριου του 2021 στις 5.650 μονάδες, το υψηλότερο σημείο από το 2008 και από τότε άρχισε πάλι η κατρακύλα ,με αποτέλεσμα να έχει απωλέσει το 71% των κερδών του.
Ο δείκτης υποχώρησε στις 1.644 (18 Ιανουαρίου 2022), μια μείωση της τάξεως του 71% από την κορυφή του τέταρτου τριμήνου, κυρίως λόγω της υποαπόδοσης των πλοίων Capesize, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Πάντως δεν φαίνεται να έχασαν όλες οι κατηγορίες πλοίων το ίδιο ενώ κάποιες παραμένουν με κέρδη σε σύγκριση με πέρυσι στις αρχές του 2021. Τα πλοία μικρότερου μεγέθους φαίνεται να διατηρούν τα κέρδη τους, επιβεβαιώνοντας την ρήση «το μικρό είναι όμορφο».
Αναλυτικά, όπως σημειώνει η Intermodal, ξεκινώντας από τον δείκτη Handysize (BHSI) που καταγράφει την πορεία των ναύλων στα μικρότερου μεγέθους πλοία τα Handysize, και συγκρίνοντας τον Ιανουάριο του 2022 με τον Ιανουάριο του 2021, βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα με τον δείκτη να κινείται στις 1.162 μονάδες, +78% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια ημερομηνία. Ο δείκτης Supramax βρίσκεται επίσης +68% πάνω από τα περυσινά επίπεδα στις 1.840 μονάδες σήμερα, ενώ ο δείκτης Panamax βρίσκεται +37% πάνω από πέρυσι στις 2.223 μονάδες. Τέλος, ο BCI είναι ο μόνος δείκτης που παρουσιάζει σήμερα χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με πέρυσι, διαμορφώνοντας σήμερα στο 1.316 χαμηλότερα κατά 54% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ιστορικά όμως αυτό είναι το εποχικά χαμηλό τρίμηνο για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, κατά το οποίο η κατηγορία των πλοίων Capesize παρουσιάζει τη χαμηλότερη σχετική απόδοση λόγω της μεγάλης εξάρτησής της από τις ροές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες με την σειρά τους παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του έτους.
Επίσης η αύξηση της προσφοράς πλοίων στον Ειρηνικό λόγω της απαγόρευσης των εξαγωγών άνθρακα της Ινδονησίας έχει «κανιβαλίσει» τα κέρδη στη περιοχή για όλα τα μεγέθη πλοίων, επηρεάζοντας ιδιαίτερα και τους ναύλους στο σιδηρομετάλλευμα. Ωστόσο, η Intermodal, θεωρεί τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς ως μια αγοραστική ευκαιρία για τον κλάδο, ο οποίος αναμένεται να επαναλάβει την ανοδική του τάση κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Προς το παρόν, με την Κινεζική Πρωτοχρονιά σε λιγότερο από δύο εβδομάδες από τώρα και τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες να ακολουθούν, θα μπορούσαμε να πούμε, σημειώνει η Intermodal, ότι οι πλοιοκτήτες προσαρμόζουν τις κινήσεις τους έως ότου η αγορά δείξει τις πραγματικές της δυνατότητες. Αυτό αποτυπώνεται και στις πολύ λίγες κινήσεις αγοραπωλησίας πλοίων στον κλάδο καθώς από την αρχή του έτους μέχρι τώρα (περίπου 15 ημέρες) έχουν καταγραφεί μόλις 16 προσφορές πλοίων , τέσσερις φορές λιγότερα από ότι την ίδια περίοδο πέρυσι.
Latest News
Έρχονται αυξήσεις στα ναυτιλιακά κόστη το 2025 - Οι κοινοτικοί κανονισμοί για περιβαλλοντικούς ρύπους
Οι κανονισμοί στοχεύουν στη μείωση της έντασης άνθρακα των καυσίμων που χρησιμοποιούνται στη ναυτιλία
Πρώτες η Ελλάδα και η Ιταλία στις θαλάσσιες μεταφορές επιβατών
Τι δείχνουν τα στοιχεία της Eurostat - Η σύγκριση του 2023 με το 2022 και ο αριθμός των επιβατών στις θαλάσσιες μεταφορές
Απογοητεύουν τα κέρδη των πλοίων ξηρού χύδην φορτίου
Κάτω από το ψυχολογικό όριο των 1.000 μονάδων ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς, ο Baltic Dry Index BDI
Με δυναμικές επιδόσεις κλείνει το 2024 η Μαρίνα Πόρτο Χέλι - Οι προοπτικές για το μέλλον
Με μέσο ποσοστό πληρότητας 75,42% κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου, η πληρότητα στη Μαρίνα Πόρτο Χέλι έφτασε 89% τον Ιούλιο και 100% τον Αύγουστο
Έρχεται γρήγορο wifi στα πλοία της Attica
Στόχος της Attica Group είναι η διαρκής εξέλιξη της εμπειρίας ταξιδιού, μέσα από την παροχή σύγχρονων και αξιόπιστων υπηρεσιών
Σε τροχιά υλοποίησης μπαίνει το υδατοδρόμιο Ναυπλίου
Το ΚΑΣ έδωσε πράσινο φως - Η «σκυτάλη» περνάει στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου για το υδατοδρόμιο στο Ναύπλιο
Μπαίνει στα σκαριά το νέο λιμάνι της Σαντορίνης
Κατατέθηκε η σχετική τροπολογία - Τι προβλέπεται για το λιμάνι στη Σαντορίνη - Τι αποφασίσθηκε για το καλώδιο του ΑΔΜΗΕ που υπάρχει στο λιμάνι
Ερχονται αυξήσεις στα τέλη φορτοεκφόρτωσης στο λιμάνι του Πειραιά
Eνα σκληρό bras de fer βρίσκεται σε εξέλιξη το τελευταίο διάστημα στον Πειραιά μεταξύ χρηστών του λιμανιού και των κινέζων της ΟΛΠ-Cosco,
Ένωση Ελλήνων Εφοπλιστών: Ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα στήριξης 107 πλημμυροπαθών
Η εκδήλωση πραγματοποιήθηκε παρουσία της Προέδρου της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, κυρίας Μελίνας Τραυλού και της Προέδρου του Μαζί για το Παιδί, κυρίας Αλεξάνδρας Μαρτίνου
«Τρολάρουν» τη διεθνή ναυτιλία οι Χούθι - Κάνουν συνέδριο για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας
Οι Χούθι ζητούν από τον διεθνή ναυτιλιακή έκδοση Tradewinds να καταθέσει ιδέες για το περιεχόμενο του σεμιναρίου