Χαμηλότερα από τον Ιανουάριο του 2021 κινείται τις τελευταίες ημέρες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI). Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 18 Ιανουαρίου 2022 ο BDI έκλεισε στις 1.644 μονάδες ενώ πέρυσι την ίδια ημέρα ήταν στις 1.740 μονάδες.
Στη συνέχεια βέβαια η ναυλαγορά ανέβηκε για να φθάσει στις 7 Οκτώβριου του 2021 στις 5.650 μονάδες, το υψηλότερο σημείο από το 2008 και από τότε άρχισε πάλι η κατρακύλα ,με αποτέλεσμα να έχει απωλέσει το 71% των κερδών του.
Ο δείκτης υποχώρησε στις 1.644 (18 Ιανουαρίου 2022), μια μείωση της τάξεως του 71% από την κορυφή του τέταρτου τριμήνου, κυρίως λόγω της υποαπόδοσης των πλοίων Capesize, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Πάντως δεν φαίνεται να έχασαν όλες οι κατηγορίες πλοίων το ίδιο ενώ κάποιες παραμένουν με κέρδη σε σύγκριση με πέρυσι στις αρχές του 2021. Τα πλοία μικρότερου μεγέθους φαίνεται να διατηρούν τα κέρδη τους, επιβεβαιώνοντας την ρήση «το μικρό είναι όμορφο».
Αναλυτικά, όπως σημειώνει η Intermodal, ξεκινώντας από τον δείκτη Handysize (BHSI) που καταγράφει την πορεία των ναύλων στα μικρότερου μεγέθους πλοία τα Handysize, και συγκρίνοντας τον Ιανουάριο του 2022 με τον Ιανουάριο του 2021, βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα με τον δείκτη να κινείται στις 1.162 μονάδες, +78% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια ημερομηνία. Ο δείκτης Supramax βρίσκεται επίσης +68% πάνω από τα περυσινά επίπεδα στις 1.840 μονάδες σήμερα, ενώ ο δείκτης Panamax βρίσκεται +37% πάνω από πέρυσι στις 2.223 μονάδες. Τέλος, ο BCI είναι ο μόνος δείκτης που παρουσιάζει σήμερα χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με πέρυσι, διαμορφώνοντας σήμερα στο 1.316 χαμηλότερα κατά 54% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ιστορικά όμως αυτό είναι το εποχικά χαμηλό τρίμηνο για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, κατά το οποίο η κατηγορία των πλοίων Capesize παρουσιάζει τη χαμηλότερη σχετική απόδοση λόγω της μεγάλης εξάρτησής της από τις ροές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες με την σειρά τους παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του έτους.
Επίσης η αύξηση της προσφοράς πλοίων στον Ειρηνικό λόγω της απαγόρευσης των εξαγωγών άνθρακα της Ινδονησίας έχει «κανιβαλίσει» τα κέρδη στη περιοχή για όλα τα μεγέθη πλοίων, επηρεάζοντας ιδιαίτερα και τους ναύλους στο σιδηρομετάλλευμα. Ωστόσο, η Intermodal, θεωρεί τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς ως μια αγοραστική ευκαιρία για τον κλάδο, ο οποίος αναμένεται να επαναλάβει την ανοδική του τάση κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Προς το παρόν, με την Κινεζική Πρωτοχρονιά σε λιγότερο από δύο εβδομάδες από τώρα και τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες να ακολουθούν, θα μπορούσαμε να πούμε, σημειώνει η Intermodal, ότι οι πλοιοκτήτες προσαρμόζουν τις κινήσεις τους έως ότου η αγορά δείξει τις πραγματικές της δυνατότητες. Αυτό αποτυπώνεται και στις πολύ λίγες κινήσεις αγοραπωλησίας πλοίων στον κλάδο καθώς από την αρχή του έτους μέχρι τώρα (περίπου 15 ημέρες) έχουν καταγραφεί μόλις 16 προσφορές πλοίων , τέσσερις φορές λιγότερα από ότι την ίδια περίοδο πέρυσι.
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International