
Χαμηλότερα από τον Ιανουάριο του 2021 κινείται τις τελευταίες ημέρες ο βασικός δείκτης της ναυλαγοράς χύδην ξηρού φορτίου, ο Baltic Dry Index (BDI). Είναι χαρακτηριστικό ότι στις 18 Ιανουαρίου 2022 ο BDI έκλεισε στις 1.644 μονάδες ενώ πέρυσι την ίδια ημέρα ήταν στις 1.740 μονάδες.
Στη συνέχεια βέβαια η ναυλαγορά ανέβηκε για να φθάσει στις 7 Οκτώβριου του 2021 στις 5.650 μονάδες, το υψηλότερο σημείο από το 2008 και από τότε άρχισε πάλι η κατρακύλα ,με αποτέλεσμα να έχει απωλέσει το 71% των κερδών του.
Ο δείκτης υποχώρησε στις 1.644 (18 Ιανουαρίου 2022), μια μείωση της τάξεως του 71% από την κορυφή του τέταρτου τριμήνου, κυρίως λόγω της υποαπόδοσης των πλοίων Capesize, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος Intermodal.
Πάντως δεν φαίνεται να έχασαν όλες οι κατηγορίες πλοίων το ίδιο ενώ κάποιες παραμένουν με κέρδη σε σύγκριση με πέρυσι στις αρχές του 2021. Τα πλοία μικρότερου μεγέθους φαίνεται να διατηρούν τα κέρδη τους, επιβεβαιώνοντας την ρήση «το μικρό είναι όμορφο».
Αναλυτικά, όπως σημειώνει η Intermodal, ξεκινώντας από τον δείκτη Handysize (BHSI) που καταγράφει την πορεία των ναύλων στα μικρότερου μεγέθους πλοία τα Handysize, και συγκρίνοντας τον Ιανουάριο του 2022 με τον Ιανουάριο του 2021, βρίσκεται σε υψηλότερα επίπεδα με τον δείκτη να κινείται στις 1.162 μονάδες, +78% σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια ημερομηνία. Ο δείκτης Supramax βρίσκεται επίσης +68% πάνω από τα περυσινά επίπεδα στις 1.840 μονάδες σήμερα, ενώ ο δείκτης Panamax βρίσκεται +37% πάνω από πέρυσι στις 2.223 μονάδες. Τέλος, ο BCI είναι ο μόνος δείκτης που παρουσιάζει σήμερα χαμηλότερες επιδόσεις σε σύγκριση με πέρυσι, διαμορφώνοντας σήμερα στο 1.316 χαμηλότερα κατά 54% από την αντίστοιχη περσινή περίοδο.
Ιστορικά όμως αυτό είναι το εποχικά χαμηλό τρίμηνο για την αγορά χύδην ξηρού φορτίου, κατά το οποίο η κατηγορία των πλοίων Capesize παρουσιάζει τη χαμηλότερη σχετική απόδοση λόγω της μεγάλης εξάρτησής της από τις ροές σιδηρομεταλλεύματος, οι οποίες με την σειρά τους παρουσιάζουν χαμηλή απόδοση κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου του έτους.
Επίσης η αύξηση της προσφοράς πλοίων στον Ειρηνικό λόγω της απαγόρευσης των εξαγωγών άνθρακα της Ινδονησίας έχει «κανιβαλίσει» τα κέρδη στη περιοχή για όλα τα μεγέθη πλοίων, επηρεάζοντας ιδιαίτερα και τους ναύλους στο σιδηρομετάλλευμα. Ωστόσο, η Intermodal, θεωρεί τις τρέχουσες συνθήκες της αγοράς ως μια αγοραστική ευκαιρία για τον κλάδο, ο οποίος αναμένεται να επαναλάβει την ανοδική του τάση κατά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.
Προς το παρόν, με την Κινεζική Πρωτοχρονιά σε λιγότερο από δύο εβδομάδες από τώρα και τους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες να ακολουθούν, θα μπορούσαμε να πούμε, σημειώνει η Intermodal, ότι οι πλοιοκτήτες προσαρμόζουν τις κινήσεις τους έως ότου η αγορά δείξει τις πραγματικές της δυνατότητες. Αυτό αποτυπώνεται και στις πολύ λίγες κινήσεις αγοραπωλησίας πλοίων στον κλάδο καθώς από την αρχή του έτους μέχρι τώρα (περίπου 15 ημέρες) έχουν καταγραφεί μόλις 16 προσφορές πλοίων , τέσσερις φορές λιγότερα από ότι την ίδια περίοδο πέρυσι.


Latest News

Παρέμβαση Κικίλια για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια
Σκέψεις για έκδοση εκπτωτικού κουπονιού που θα απευθύνεται στη «λαϊκή οικογένεια και τη μεσαία τάξη» ώστε να μην επιβαρυνθεί από τις αυξήσεις

Πώς θα μοιάζουν οι μαρίνες του μέλλοντος; Τι δείχνει η μελέτη της Ένωσης Μαρινών Ελλάδας
Η μελέτη από την Ένωση Μαρινών Ελλάδας βαθμονομεί τις δυνατότητες ανάπτυξης των τουριστικών λιμένων στη χώρα

Η κυβέρνηση εξετάζει σχέδιο για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια - Τι είπε ο Κικίλιας
«Προτεραιότητα να μην αυξηθούν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια», σύμφωνα με τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Βασίλη Κικίλια

Αντίποινα των Χούθι στις επιθέσεις των ΗΠΑ στην Υεμένη - Στόχος, αμερικανικά πολεμικά πλοία
Οι αντάρτες Χούθι επιτίθενται στις αμερικάνικες δυνάμεις σε ένδειξη συμπαράστασης στη Γάζα

Το LNG κερδίζει έδαφος στη ναυπήγηση πλοίων
Η ναυτιλιακή βιομηχανία επιταχύνει τη μετάβασή της προς πιο πράσινες πρακτικές, με το LNG να αυξάνει τη δυναμική του

Κασσελάκης: Δεν θα επιτρέψουμε η ελληνική ναυτιλία να χάσει την πρωτοκαθεδρία της λόγω άστοχων πολιτικών
«Είναι ώρα να διεκδικήσουμε το μέλλον που μας ανήκει, επενδύοντας στη ναυτιλία μας, στηρίζοντας τους ανθρώπους της», τόνισε ο Στέφανος Κασσελάκης

Η Attica Group ανακοίνωσε πασχαλινές προσφορές για οικογένειες και παρέες 3-5 ατόμων
Έκπτωση 20% για όλους τους προορισμούς από και προς Πειραιά με Ι.Χ. αυτοκίνητο από την Attica Group

Ένταξη του έργου «βελτίωση λιμενικών υποδομών στο λιμένα Γαλατά»
Το έργο συνολικού προϋπολογισμού 124.000 ευρώ, αφορά στην αποκατάσταση-επανακατασκευή του μικρού μόλου στο λιμένα Γαλατά

Κίνα: Ξένοι αγοραστές τροφοδοτούν τον ναυπηγικό τομέα και τη ναυτική της άνοδο
Η Κίνα διαθέτει κυρίαρχο εμπορικό ναυπηγικό τομέα και σημαντική ανάπτυξη στις ικανότητες ναυπήγησης για το πολεμικό ναυτικό της

ΗΠΑ: Ρωσία και Ουκρανία συμφωνούν για εκεχειρία στη Μαύρη Θάλασσα
Ρωσία και η Ουκρανία συμφώνησαν να διασφαλίσουν την ασφαλή διέλευση των εμπορικών πλοίων στη Μαύρη Θάλασσα.