
Οι πωλήσεις παλιών κατοικιών ήταν το 2021 στις ΗΠΑ στο υψηλότερο επίπεδο από το 2006, και απέναντι σε μια ζήτηση που παραμένει πολύ μεγάλη, ο αριθμός των διαθέσιμων προς πώληση ακινήτων έφθασε ακόμη και σε ιστορικό χαμηλό τον Δεκέμβριο.
Οι πωλήσεις παλιών κατοικιών αυξήθηκαν κατά 8,5% το 2021 σε σχέση με το 2020 και με 6,12 εκατομμύρια πωλήσεις ακινήτων, έφτασαν στο υψηλότερο επίπεδο από το 2006, λίγο πριν σκάσει η φούσκα των ακινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιεύθηκαν σήμερα από την εθνική Ομοσπονδία Αμερικανών Μεσιτών Ακινήτων (NAR).
Η ζήτηση που παραμένει πολύ ισχυρή, απέναντι σε μια ανεπαρκή προσφορά για την κάλυψή της, οδήγησε στην πτώση των πωλήσεων κατά 4,6% τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον Νοέμβριο και 6,18 εκατομμύρια σπίτια και διαμερίσματα άλλαξαν ιδιοκτήτη, σε ετήσια βάση.
Οι αναλυτές ανέμεναν μικρότερη υποχώρηση και προέβλεπαν 6,42 εκατομμύρια πωλήσεις.
“Στα τέλη Δεκεμβρίου, το απόθεμα των απούλητων παλιών κατοικιών μειώθηκε στο ιστορικό χαμηλό των 910.000, που ισοδυναμεί με 1,8 μήνες του μηνιαίου ρυθμού πωλήσεων”, ανέφερε η ομοσπονδία στην ανακοίνωσή της.
“Τον Δεκέμβριο οι πωλήσεις υποχώρησαν, αλλά η πτώση ήταν περισσότερο μια ένδειξη περιορισμένης προσφοράς παρά ένας δείκτης μικρότερης ζήτησης”, δήλωσε ο Λόρενς Γιούν, επικεφαλής οικονομολόγος της NAR.
Ο Γιούν βλέπει αυτή την επιβράδυνση των πωλήσεων να παρατείνεται τους προσεχείς μήνες λόγω της αύξησης των επιτοκίων στα στεγαστικά δάνεια.
“Περιμένω επίσης ότι οι τιμές των κατοικιών θα αυξηθούν πιο συγκρατημένα, από 3% έως 5% το 2022, και στη συνέχεια με τον ίδιο τρόπο το 2023 με δεδομένο ότι μια επιπλέον προσφορά (νέων) ακινήτων θα φθάσει στην αγορά, διευκρίνισε ο οικονομολόγος.
Η μέση τιμή μιας παλιάς κατοικίας ήταν 358.000 δολάρια, δηλαδή 15,8% περισσότερο σε σχέση με τον Δεκέμβριο του 2020.
Ο τομέας των ακινήτων σημείωσε έκρηξη από το δεύτερο εξάμηνο του 2020. Η γενικευμένη τηλεργασία και τα χαμηλά επιτόκια σε συνδυασμό με την αύξηση των αποταμιεύσεων των νοικοκυριών οδήγησαν σε μία τάση για μεγαλύτερα σπίτια και διαμερίσματα, πιο μακριά από τα κέντρα των πόλεων, προκαλώντας αύξηση των τιμών.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ


Latest News

Η Harley-Davidson, μόνη, ψάχνει νέο... CEO
Γιατί ο Γιόχεν Ζάιτς σχεδιάζει να αποσυρθεί μετά από πέντε χρόνια στη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Harley-Davidson

Πρώην αρχικατάσκοπος της CIA σε ρόλο κλειδί στην KKR
Η επενδυτική - διαχειριστές χρημάτων KKR προσέλαβε στο Ντέιβιντ Πετρέους για να επιβλέψει τομέα Από τον οποίο προσδοκά τεράστια ανάπτυξη
![F-35: Το ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]](https://www.ot.gr/wp-content/uploads/2025/03/f-35-1-600x400.jpg)
Οι παραγγελίες του F-35 - Ενα ακριβό μαχητικό που διεκδικούν αρκετές χώρες [γράφημα]
Η συνολική παραγγελία της αμερικανικής πολεμικής αεροπορίας για τα αεροσκάφη F-35 προς την κατασκευάστρια εταιρεία Lockheed Martin, φτάνει τις 1.763 μονάδες

Οι δασμοί δεν θα φέρουν πίσω στις ΗΠΑ την παραγωγή - Τι λένε οι αμερικανοί επιχειρηματίες
Η επαναφορά των αλυσίδων εφοδιασμού στις ΗΠΑ θα μπορούσε να διπλασιάσει το κόστος - Αντί για αυτό οι επιχειρηματίες προτιμού να αναζητήσουν χώρες με χαμηλούς δασμούς

Η «βαριοπούλα» των δασμών συντρίβει την παγκόσμια τάξη πραγμάτων - Τι λέει η ING
Τις τελευταίες δύο εβδομάδες ο κόσμος βιώνει μια βόλτα με το τρενάκι του τρόμου, σημειώνουν οι αναλυτές της ING

Οργισμένοι επενδυτές της Stellantis για πληρωμή μαμούθ στον πρώην CEO
Ο πρώην CEO της Stellantis θα λάβει υπέρογκη αμοιβή την στιγμή που οι επενδυτές τον θεωρούν υπεύθυνο για σειρά αποτυχιών και μείωση κερδοφορίας

Το Netflix στοχεύει σε κεφαλαιοποίηση $1 τρισεκατομμυρίου
Το Netflix μοιράζεται στόχους οικονομικών επιδόσεων με το προσωπικό τονίζοντας την κυριαρχία της

Γιατί συρρικνώνονται τα σπίτια των Αμερικανών
Το αμερικανικό όνειρο της ιδιοκτησίας σπιτιού μειώνεται λόγω κρίσης οικονομικής προσιτότητας στις ΗΠΑ

Προειδοποίηση Ντίμον για τον εμπορικό πόλεμο - «Οι ΗΠΑ μπορεί να χάσουν την ηγετική τους θέση»
Ο Ντίμον εκτίμησε ότι ο εμπορικός πόλεμος μπορεί να βλάψει την φερεγγυότητα των ΗΠΑ και κάλεσε σε προσέγγιση ΗΠΑ-Πεκίνου

Οι δασμοί θα φέρουν χάος στις παραδόσεις αεροσκαφών λέει ο CEO της Ryanair
Αεροπορικές εταιρείες και κατασκευαστές αεροπλάνων ετοιμάζονται να παλέψουν για το ποιος πληρώνει για τους δασμούς