Αρνητική ήταν η τάση (-1,0%), που παρουσίασε το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων, στο σύνολό του, για τον μήνα Δεκέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό, έναν μήνα με ιδιαίτερη βαρύτητα για κλάδο, καθώς κατά την διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου αυτού.
Σύμφωνα με την έκθεση της NielsenIQ, ακόμη πιο έντονα αρνητικός, στο -2,4%, ήταν ο ρυθμός ανάπτυξης για τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη πιο συγκρατημένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των Τροφίμων και Ποτών (-2,9% σε αξία).
Μάλιστα σε όλες τις εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα FMCGs σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα (27/12-02/01), στην οποία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων της τάξης του +5,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή (28/12-03/01), ωστόσο αυτό αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.
Όσον αφορά στις υπόλοιπες μεγάλες κατηγορίες, όπως τις ορίζει η NielsenIQ, τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στο +14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα Φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν αρνητική τάση, στο -0,9% για το σύνολο του μήνα.
Σε επίπεδο επιμέρους κατηγοριών ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο ρυθμό ανάπτυξης στο +19,5%, υπερδιπλάσιο από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ η πολύ καλή απόδοση της κατηγορίας του Τσαγιού & των Αφεψημάτων τον μήνα αυτό στο +9,8% κατάφερε να συγκρατήσει την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%).
Τέλος, όπως ήταν και αναμενόμενο, ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως οι βαφές μαλλιών ή τα καλλυντικά έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους κατά -20,8% και -35,9% αντίστοιχα, καθώς φέτος τον μήνα Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.
Latest News
Τα αδέλφια Αναστασίου (Cavino) θέλουν να φτιάξουν τον εθνικό πρωταθλητή στο κρασί – Έρχονται δύο νέες εξαγορές
Οι στόχοι των Γιάννη και Θεόδωρου Αναστασίου – Οι νέες εξαγορές και οι συνεργασίες – Πώς η Cavino έγινε ο... Σκλαβενίτης των κρασιών
Οι βαλκανικές περιπέτειες του Νίκου Βερόπουλου - Τι λέει ο επιχειρηματίας στον ΟΤ
Ο Νίκος Βερόπουλος μιλάει στον ΟΤ για την απόφαση να επενδύσει στην βαλκανική αγορά
Πράσινο φως για δανεισμό σε (πρώην) «κόκκινους» οφειλέτες
Αγώνας δρόμου από τις τράπεζες για υψηλή κερδοφορία και το 2025 - Ανοίγουν τις κάνουλες και σε 250.000 ιδιώτες και επιχειρήσεις που αποπληρώνουν τις δόσεις τους
Σκέψεις αναβάθμισης 4 αεροδρομίων από την Fraport – Έχουν φθάσει στα όριά τους
Τι ανέφερε υψηλόβαθμο στέλεχος της Fraport στο περιθώριο του συνεδρίου του ΣΕΤΕ – Το νέο ρεκόρ κίνησης και τα ενθαρρυντικά σημάδια
Αποστολή και λήψη SMS μέσω δορυφόρου, απευθείας από smartphone
Οι πρώτες επιτυχημένες δοκιμές της τεχνολογίας Direct to Handset (D2H) στην Ευρώπη για την αποστολή SMS μέσω δορυφόρου (NB-NTN Direct-to-Handset messaging)
Πώς το athleisure φέρνει τα πάνω κάτω στην αγορά των καταστημάτων
Η υψηλή ζήτηση για athleisure look ανατρέπει τα δεδομένα στην αγορά των καταστημάτων – Ποιες περιοχές μπαίνουν στο top5
Από τον χαλκό στην οπτική ίνα - Η νέα εποχή στο διαδίκτυο
Αν τα δεδομένα είναι η ζωογόνος δύναμη της AI απαιτείται και ένα «καρδιαγγειακό σύστημα» που θα τα μεταφέρει. Δηλαδή οι οπτικές ίνες
Στα ρεβεγιόν των Χριστουγέννων «παίζουν τα ρέστα τους» Zara, Pink Woman και BSB
Τα Χριστούγεννα αναμένονται οι καθιερωμένες αγορές ενδυμάτων από το δυναμικό γυναικείο κοινό - Τι περιμένουν οι αλυσίδες
Γιατί «πίκρισε» το Μέλι Αττική – Η αναδιάρθρωση των δανείων
Οι προκλήσεις και οι νέοι στόχοι για το Μέλι Αττική λίγο πριν κλείσει τα 100 – Στα 13,74 εκατ. ο τζίρος του 2023
Cenergy Holdings: Νέα σύμβαση της Hellenic Cables με την RTE για το έργο Bretagne Sud
Η Hellenic Cables, θυγατρική της Cenergy Holdings, θα προμηθεύσει 390 χλμ. export καλωδίων τάσης 225kV, εκ των οποίων 150 χλμ. θα είναι υποβρύχια