Την εκκίνηση του νέου κύκλου του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» από τον Απρίλιο ανήγγειλαν ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κώστας Σκρέκας και η γενική γραμματέας Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών Αλεξάνδρα Σδούκου.
Κατά τη διάρκεια του ετήσιου συνέδριου ecomobility της HAEE ο κ. Σκρέκας έκανε γνωστό: «Έως τον Απρίλιο, σκοπεύουμε να ανακοινώσουμε τον δεύτερο κύκλο του “Κινούμαι Ηλεκτρικά”, με αυξημένη επιδότηση για την απόκτηση ηλεκτρικών οχημάτων από φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις. Την ίδια περίοδο θα ξεκινήσει και το πρόγραμμα για την αντικατάσταση έως και 2.000 ταξί σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, με το ύψος της επιδότησης να ανέρχεται σε 22.500 με την απόσυρση του παλιού οχήματος».
Με τη σειρά της η κ. Σδούκου σημείωσε πως το τρέχον πρόγραμμα έκλεισε με 18.000 αιτήσεις για απόκτηση ηλεκτροκίνητων ΙΧ, ποδηλάτων και δικύκλων. Σύμφωνα με την ίδια στην αγορά δημιουργήθηκε ένας κύκλος εργασιών 70 εκ. ευρώ και εκ των αιτήσεων το 69% αφορούσε σε ποδήλατα, το 22% σε δίκυκλα και το 10% σε οχήματα. Η ίδια ανήγγειλε ότι τα συναρμόδια υπουργεία εξετάζουν το ενδεχόμενο μείωσης του ΦΠΑ στο κόστος δημόσιας φόρτισης από το 24% στο 6%.
Εντυπωσιακή είναι όμως και η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης των οχημάτων. Στην ίδια εκδήλωση ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής έκανε γνωστό ότι το 2021 ταξινομήθηκαν 6.967 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έναντι μόλις 480 το 2019. Έτσι, σύμφωνα με τον ίδιο το ποσοστό στην αγορά εκτινάχθηκε στο 7% από 0,4%: «Σήμερα η Ελλάδα είναι η πρώτη ευρωπαϊκή αγορά με το μεγαλύτερο ποσοστό μεταβολής», τόνισε ο κ. Καραμανλής.
Ο υπουργός μίλησε και για τις δημόσιες μεταφορές λέγοντας πως αυτή τη στιγμή βρίσκεται σε εξέλιξη ο διαγωνισμός για την προμήθεια των πρώτων 770 από 1.300. λεωφορείων. Από τα 770 τα 350 είναι αμιγώς ηλεκτρικά, τα 120 υβριδικά και τα 300 με καύσιμο το CNG (πεπιεσμένο φυσικό αέριο).
Διαβάστε επίσης: Κώστας Καραμανλής – Ξεκινάμε το νέο πρόγραμμα «Πράσινα Ταξί»
Οι φορτιστές
Ανάμεσα στα μεγάλα ζητήματα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης είναι και η φόρτιση. Τα δημόσια σημεία φόρτισης. Ο κ. Καραμανλής είπε ότι σήμερα έχουν εγκατασταθεί 1.200 δημόσια προσβάσιμοι φορτιστές από μόλις 58 το 2019. Στόχος είναι το 2025 να ανέλθουν στους 12.000 και το 2030 σε 25.000.
Από την πλευρά της η κ. Σδούκου τόνισε ότι σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησε για λογαριασμό του ΥΠΕΝ αγγλικός οίκος το 2030 θα απαιτηθούν 90.000 δημόσιες υποδομές φόρτισης. Η ίδια πρόσθεσε ότι ένα από τα ζητήματα είναι το υψηλό κόστος δημόσιας φόρτισης με τις τιμές χρέωσης να κινούνται στα 0,45 με 0,50 ευρώ ανά κιλοβατώρα και οι τιμές στην ταχυφόρτιση να ανέρχεται στα 0,60 ευρώ ανά κιλοβατώρα. Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με τη γενική γραμματέα η κυβέρνηση εξετάζει τη μείωση του ΦΠΑ από το 24% στο 6%.
Η ίδια μίλησε και για τα Σχέδια Φόρτισης Ηλεκτρικών Οχημάτων των δήμων. Όπως είπε έχουν ενταχθεί στο πρόγραμμα χρηματοδότησης του Πράσινου Ταμείου 330 δήμοι και για τους πρώτους 35 έχουν χωροθετηθεί 2.200 κοινόχρηστοι φορτιστές. Στόχος είναι οι 11.000.
Η κ. Σδούκου ανακοίνωσε επίσης την εκκίνηση προγράμματος επιδότησης 80 εκ. ευρώ για υποδομές φόρτισης σε μη εμπορικά σημεία και περιοχές της χώρας.
Latest News
«Συναγερμός» από την πτώση στις πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη [γραφήματα]
Οι εταιρείες ζητούν παρέμβαση Βρυξελλών για τους νέους κανονισμούς ρύπων - Φοβίζει ο ανταγωνισμός από Κίνα και τυχόν εμπορικές εντάσεις με ΗΠΑ
Στην «κούρσα» για τα σπάνια ορυκτά μπαίνει η Ελλάδα – Μετά το γάλλιο ο διαγωνισμός για το αντιμόνιο
Οι ελληνικές σπάνιες γαίες και οι κρίσιμες πρώτες ύλες προσελκύουν το επενδυτικό ενδιαφέρον μεγάλων και μικρομεσαίων επιχειρήσεων
Πράσινη συμφωνία και... πράσσειν άλογα - Ξανά εκτός οι ΗΠΑ διά χειρός Τραμπ
Το προεδρικό διάταγμα Τραμπ αναφέρει ότι η Συμφωνία του Παρισιού είναι μεταξύ πολλών διεθνών συμφωνιών που δεν αντικατοπτρίζουν τις αξίες των ΗΠΑ
Ο Τραμπ «σκοτώνει» τον στόχο Μπάιντεν για 50% EV - Τέλος οι επιδοτήσεις για σταθμούς φόρτισης
Ο Τραμπ με εκτελεστικό διάταγμα σταματά τη διανομή κρατικών κεφαλαίων για σταθμούς φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Ουραγός η Ελλάδα στις ιδιωτικές επενδύσεις για την κλιματική κρίση
Οι επιδόσεις της Ελλάδας για την κλιματική αλλαγή είναι πολύ χαμηλότερες από τον μέσο όρο στην Ευρωπαϊκή Ένωση που κινήθηκε στο 0,55%
Άνοδος 0,9% στις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη το 2024 - Τι γίνεται με τα ηλεκτρικά
Η ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων διέρχεται μια περίπλοκη μετάβαση στα EV, καθώς η αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρικών αυτοκινήτων απογοητεύει
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες στην Ευρώπη φέρνουν 160 μοντέλα EV στην αγορά - Θα αυξηθούν όμως οι πωλήσεις;
Το μεγάλο push στην ηλεκτροκίνηση είναι δύσκο να αγγίξει τους φιλόδοξους στόχους που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση
Φεύγει από το «κλαμπ των οικολόγων» η Fed - Τι σημαίνει για την ΕΚΤ
Πώς ερμηνεύουν την αποχώρηση της Fed
«Εξοικονομώ» για παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία και δημοτικά - Άνοιξαν οι πλατφόρμες για αιτήσεις
Ο προϋπολογισμός και οι δικαιούχοι του προγράμματος «Εξοικονομώ» - Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής αποδοτικότητας
Κορυφαίες τράπεζες του κόσμου «αποχαιρετούν» τη συμμαχία για το κλίμα
Ο Καναδάς είδε τέσσερις κορυφαίες τράπεζες - BMO, National Bank, TD Bank Group και CIBC - να κάνουν ένα βήμα πίσω για το κλίμα