
Τα συστήματα αφίξεων και αναχωρήσεων κρουαζιερόπλοιων (berth allocation), στα ελληνικά λιμάνια εξετάσθηκαν στην διάρκεια σύσκεψης που πραγματοποιήθηκε στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την συμμετοχή του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη, του Υπουργού Τουρισμού Βασίλη Κικίλια και άλλων υπηρεσιακών παραγόντων των δύο Υπουργείων.
Τα δυο Υπουργεία δίνουν ιδιαίτερη σημασία στη σωστή λειτουργία του μηχανισμού διαχείρισης ροών και προγραμματισμού της κίνησης, των κρουαζιερόπλοιων ιδιαίτερα σε δημοφιλείς προορισμούς όπως η Σαντορίνη, η Μύκονος όπου πολλές φορές δημιουργείται το αδιαχώρητο.
Μετά το πέρας της σύσκεψης, ο κ. Πλακιωτάκης υπογράμμισε την άριστη συνεργασία που έχουν αναπτύξει τα δύο υπουργεία στον κρίσιμο τομέα της τουριστικής βιομηχανίας τονίζοντας ότι: «Η Ελλάδα είναι η πρώτη χώρα που ανέπτυξε αυτόν τον μηχανισμό, ο οποίος αναμένεται να αποτελέσει ένα ιδιαιτέρως χρήσιμο εργαλείο στην εξυπηρέτηση των πλοίων και των επισκεπτών, αλλά και να ενισχύσει τις τοπικές οικονομίες, συμβάλλοντας στον καλύτερο προγραμματισμό τροφοδοσίας των κρουαζιερόπλοιων και τη γενικότερη του τοπικού τουριστικού συστήματος σε κάθε προορισμό».
Ο κ. Κικίλιας από την πλευρά του αφού ευχαρίστησε τον κ. Πλακιωτάκη για την φιλοξενία τόνισε ότι «μετά από απόφαση του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, στο στρατηγικό μας πλάνο για τον βιώσιμο Τουρισμό, ιδιαίτερα στα brands της χώρας όπως είναι για παράδειγμα η Σαντορίνη, η Μύκονος, η Κρήτη, ξεκινάμε ένα πρόγραμμα υποστήριξης της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος. Ένα πρόγραμμα που θα ενισχύσει τους κατοίκους και τους επισκέπτες των περιοχών.
Επεξεργαζόμαστε με το Υπουργείο Ναυτιλίας ένα σχέδιο για το berth allocation, τη διαχείριση της κρουαζιέρας, προσθέτοντας και ποιοτικά χαρακτηριστικά σε συνεργασία με φορείς και τους επαγγελματίες του χώρου, έτσι ώστε να μπορέσουμε αυξήσουμε τους προορισμούς κρουαζιέρας και να φέρουμε παραπάνω έσοδα στη χώρα.
Ταυτόχρονα, ξεκινώντας από φέτος στη Σαντορίνη, θέλουμε να διαχειριστούμε τις ροές των κρουαζιεροπλοίων, έτσι ώστε να μπορέσουμε να έχουμε καλύτερες υπηρεσίες για τους επιβάτες και τους επισκέπτες, αλλά και ποιότητα ζωής για τους κατοίκους των νησιών».
Κλείνοντας, ο κ. Πλακιωτάκης σημείωσε ότι «το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την ολιστική διαχείριση των προορισμών, μέσω της αξιοποίησης νέων τεχνολογιών, αλλά και με επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές, διασφαλίζει κανόνες ασφαλούς ναυσιπλοΐας και προσέγγισης σε θαλάσσιες περιοχές και λιμάνια με υψηλή κυκλοφορία, ενώ ταυτοχρόνως, κάτι που συμβάλλει καθοριστικά στην ενίσχυση της ποιότητας του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, στον τομέα της κρουαζιέρας, τόσο για τους επισκέπτες, όσο και για τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα».
«Είμαι βέβαιος», κατέληξε ο κ. Πλακιωτάκης, «ότι η άνοδος στην κρουαζιέρα θα είναι σημαντική το 2022, ενισχύοντας τις τοπικές κοινωνίες και συμβάλλοντας στην αύξηση του τουριστικού ρεύματος προς τη χώρα μας».


Latest News

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.

Xclusiv: Ποια πλοία πλήτονται απο τους δασμούς Τραμπ σε χάλυβα και αλουμίνιο
Τι αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος Xclusiv για τους δασμούς Τραμπ και τις επιπτώσεις στη ναυτιλία

Τι θα αλλάξει από μια συμφωνία για το Ουκρανικό
Οι προβλέψεις για τον αντίκτυπο στις εμπορικές ροές και την αγορά των τάνκερ