Netflix – Δίνει στο πιο αυστηρό κοινό του αυτό που θέλει
Οι αυξήσεις των τιμών αποτελούν συνέπεια της πτώσης των μετοχών, με τις ανησυχίες για την αύξηση των συνδρομητών στην πλατφόρμα να πληθαίνουν, ενόψει των αποτελεσμάτων του τέταρτου τριμήνου
Κατά κάποιο τρόπο, θα φανεί, σύντομα, το κατά πόσο το Netflix αντέχει πραγματικά την κριτική.
Ο κολοσσός του streaming ανεβάζει τις τιμές του στις αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά. Όπως ανακοινώθηκε την Παρασκευή, θα υπάρξει συνολική αύξηση 11% για τα τρία συνδρομητικά του προγράμματα. Η αύξηση αυτή ξεπερνά κατά πολύ τις τελευταίες αυξήσεις στις οποίες προέβη η εταιρεία, τον Οκτώβριο του 2020, όταν αποφάσισε αύξηση τιμών μόνο σε δύο προγράμματα και ανήλθε σε μέση αύξηση περίπου 8%.
Το Netflix, έκτοτε, ανέβασε τις τιμές και σε άλλες περιοχές. Ωστόσο, η αγορά των ΗΠΑ/Καναδά είναι η μεγαλύτερη και πιο προσοδοφόρα αγορά της εταιρείας, αντιπροσωπεύοντας το 44% των συνολικών εσόδων της, με μόνο το 35% της βάσης των συνδρομητών της. Οι πρόσφατες αυξήσεις δημιουργούν, επίσης, ακόμη μεγαλύτερο χάσμα μεταξύ του Netflix και των ανταγωνιστών του. Το πιο ακριβό πρόγραμμα της εταιρείας κοστίζει 33% περισσότερο από την πιο premium προσφορά της HBO Max. H τελευταία υπηρεσία streaming, η οποία ανήκει στην AT&T, προσφέρει, σήμερα, έκπτωση 20% για το πρώτο έτος συνδρομής.
Τέτοιες κινήσεις σπάνια είναι ελκυστικές για τους πελάτες, ωστόσο η Wall Street ήταν υπέρ της εξέλιξης αυτής – τουλάχιστον στην αρχή. Οι μετοχές της Netflix αυξήθηκαν περισσότερο από 1% την τελευταία ώρα διαπραγμάτευσης, την Παρασκευή, μετά την ανακοίνωση των νέων τιμών. Το Netflix έχει επιδείξει εδώ και καιρό την ικανότητα να διατηρεί τους νέους συνδρομητές του, ακόμα και με περιστασιακές αυξήσεις τιμών. Το πλεονέκτημα πρώτης κίνησής του στον τομέα του streaming, του οποίου προηγήθηκε η δημοφιλής συνδρομητική υπηρεσία DVD, που κυκλοφόρησε το 1999, σημαίνει ότι το Netflix, εδώ και δύο δεκαετίες, αποτελεί μέρος του μηνιαίου προϋπολογισμού των νοικοκυριών.
Ωστόσο, οι αυξήσεις των τιμών συνεχίζουν να μην είναι αρκετές ώστε να βελτιωθεί η κακή εικόνα της μετοχής που επικρατεί στην έκθεση της εταιρείας για το τέταρτο τρίμηνο, η οποία πρόκειται να δημοσιευθεί το απόγευμα της Πέμπτης.
Οι μετοχές της Netflix υποχώρησαν περισσότερο από 2%, την Τρίτη, και η μετοχή έχει χάσει περισσότερο από 15%, από την αρχή του νέου έτους – η χειρότερη απόδοση μεταξύ των εταιρειών τεχνολογίας αξίας 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων ή και περισσότερο. Αυτό είναι αποτέλεσμα μιας σχετικά χαμηλότερης απόδοσης, με τη μετοχή να κερδίζει μόνο 11%, το 2021, υστερώντας τόσο σε σχέση με τον Nasdaq Composite Index όσο και σε σχέση με τον S&P 500. Αυτό αποτέλεσε τη χειρότερη ετήσια απόδοση της μετοχής από το 2016.
Το Netflix πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του περασμένου έτους προσπαθώντας να «συνέλθει» από την τεράστια επιτυχία που γνώρισε στις αρχές της πανδημίας, όταν ο αριθμός των συνδρομητών του αυξήθηκε σημαντικά. Πρόσφατα, ωστόσο, οι αναλυτές ξεκίνησαν να ανησυχούν ότι τα επόμενα αποτελέσματά του δεν θα δείξουν το είδος της ανάκαμψης της αύξησης των συνδρομητών που αναμένεται και από το ίδιο το Netflix.
Η εταιρεία προέβλεψε 8,5 εκατομμύρια καθαρούς νέους συνδρομητές για την περίοδο – παρόμοιο με τον ρυθμό ανάπτυξης του τέταρτου τριμήνου, ο οποίος παρατηρήθηκε τα προηγούμενα τρία χρόνια. Ωστόσο, αρκετοί αναλυτές έχουν μειώσει τις προβλέψεις τους, επικαλούμενοι στοιχεία όπως οι αδυναμίες λήψης εφαρμογών, εκείνη την περίοδο. Σε μια έκθεση που δημοσιεύθηκε πριν από τις αλλαγές των τιμών, την Παρασκευή, η εταιρεία εναλλακτικών δεδομένων, M Science, μείωσε την πρόβλεψή της για καθαρές προσθήκες συνδρομητών του Netflix σε 6,3 εκατομμύρια από την προηγούμενη εκτίμηση των 8,4 εκατομμυρίων για το τρίμηνο.
Ένα τέτοιο έλλειμμα υποδηλώνει ότι το Netflix φτάνει σε κάποιο είδος ανώτατου ορίου ανάπτυξης, καθώς το τρίμηνο αφορούσε επίσης κυκλοφορίες «ρεκόρ» πρωτότυπου και αποκλειστικού περιεχομένου από την ίδια την εταιρεία. Η Wedbush Securities μετρά 157 ταινίες, νέες τηλεοπτικές σειρές και νέες σεζόν σειρών που κυκλοφόρησαν στο Netflix κατά τη διάρκεια του τριμήνου. Αυτό αφορά αύξηση 20% σε σχέση με τις κυκλοφορίες πρωτότυπου περιεχομένου, το τέταρτο τρίμηνο της προηγούμενης χρονιάς, κατά το οποίο οι νέοι συνδρομητές στο Netflix αυξήθηκαν κατά 8,5 εκατομμύρια.
Το τελευταίο τρίμηνο αφορούσε και τις ταινίες «Red Notice» και «Don’t Look Up», που είναι οι δύο ταινίες με τις περισσότερες προβολές όλων των εποχών. Ωστόσο, για το Netflix, το να δίνουμε στους θεατές αυτό που θέλουν μπορεί να μην είναι, πλέον, αρκετό ώστε να μπορέσει να προσελκύσει εκατομμύρια νέους χρήστες στην πλατφόρμα του.
Μεταφράστηκε στα Ελληνικά από τον Οικονομικό Ταχυδρόμο
Γιατί ο εμπορικός πόλεμος του Τραμπ θα προκαλέσει χάος
Οι δασμοί, ειδικά σε μια χώρα, θα οδηγήσουν σε ένα ανίερο οικονομικό και πολιτικό χάος
Το νέα σενάρια της Disney παραβλέπουν τον… Ντάμπο στο δωμάτιο
Η Walt Disney παρουσίασε με τόλμη μια τριετή πρόβλεψη, αλλά της διαφεύγουν κάποια πράγματα
Ωμή αλήθεια ή αγένεια - Τα όρια σε έναν εργασιακό χώρο
Οι ευθείς συνομιλητές υπερηφανεύονται για την ειλικρίνεια, αλλά μπορούν να αποθαρρύνουν τους συναδέλφους τους
Παίζοντας μπριτζ στις... αγορές - Η τέχνη του να είσαι τυχερός επενδυτής
Πώς να παίζεις με τα χαρτιά που σου μοιράζουν και να προσαρμόζεσαι σε αυτά - Οι κινήσεις του Μπάφετ
Γιατί τελικά η μεγαλύτερη σύγκρουση του Μασκ είναι με τον Τραμπ
Το αφεντικό της Tesla, Ίλον Μασκ, είναι ήδη βαθιά συνυφασμένο με το κράτος
Η Αμερική θέλει τον Τραμπ – χωρίς αν ή αλλά…
Η πιθανή επανεκλογή του είναι μια υπαρξιακή καταστροφή για τους Δημοκρατικούς και μια ιστορική αλλαγή του παιχνιδιού για τους συμμάχους των ΗΠΑ
Πέντε «καυτές πατάτες» για τον νέο πρόεδρο των ΗΠΑ
Η νέα κυβέρνηση πρέπει να βρει έναν τρόπο να διατηρήσει την ανάπτυξη ενώ θα επανατοποθετήσει την οικονομία
Γιατί οι ισχυροί brokers χάνουν τον έλεγχό τους στην πολιτική των ΗΠΑ
Η αλλαγή της στάσης τους δείχνει πώς ο φόβος έχει ξεπεράσει την ελπίδα στην πολιτική των ΗΠΑ, ακόμη και στις αίθουσες συνεδριάσεων
Η επομένη των εκλογών στις ΗΠΑ και ο αλγόριθμος του Μασκ
Μια ιστορικά σφιχτή προεδρική κούρσα μπορεί να μην τελειώσει τη νύχτα - και θα μπορούσαν να ακολουθήσουν πολλαπλές κρίσεις
Η Adidas ξεπερνά τη Nike - Και η επιστροφή της έχει εμπόδια
Το ερώτημα πλέον δεν είναι πόσο γρήγορα μπορεί να ανακάμψει η Adidas, αλλά πόσο καιρό μπορεί να διατηρήσει τη δυναμική της