Νέα δεδομένα φαίνεται ότι δημιουργούνται για την Netflix, καθώς οι προσδοκίες για περαιτέρω χαλάρωση των περιορισμών και η αισιοδοξία ότι η πανδημία μπορεί να βαίνει στο τέλος της(ίσως και ο αυξανόμενος ανταγωνισμός) ωθούν όλο και λιγότερους να θέλουν να εγγραφούν στην πλατφόρμα.
Η εταιρεία κατά την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων της, μετά το κλείσιμο της Wall Street την Πέμπτη, προέβλεψε ότι θα προσθέσει μόλις 2,5 εκατομμύρια συνδρομητές αυτό το τρίμηνο.
Διαβάστε ακόμη: Netflix – Δίνει στο πιο αυστηρό κοινό του αυτό που θέλει
Πρόκειται για αριθμό αρκετά χαμηλότερο από τις εκτιμήσεις των αναλυτών, σηματοδοτώντας την πιο υποτονική έναρξη νέας χρονιάς για την εταιρεία σε τουλάχιστον μια δεκαετία.
Οι μετοχές της Netflix υποχώρησαν έως και 20% στα 404,50 δολάρια σε συναλλαγές μετά το κλείσιμο, διαγράφοντας περίπου 45 δισεκατομμύρια δολάρια σε χρηματιστηριακή αξία καθώς οι επενδυτές προετοιμάζονται για την προοπτική ότι ο γίγαντας ροής εισέρχεται σε μια νέα φάση βραδύτερης ανάπτυξης. Η Walt Disney Co. και η Roku Inc. επίσης κατέγραψαν μεγάλες απώλειες.
Απογοήτευσαν τα αποτελέσματα
Η Netflix πρόσθεσε μόλις 18,2 εκατομμύρια πελάτες το 2021, περίπου 50% λιγότερο από το προηγούμενο έτος ρεκόρ.
Σε μια προσπάθεια να αλλάξει το κλίμα, η εταιρεία ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει ένα πιο σταθμισμένο πλάνο περιεχομένου το πρώτο τρίμηνο, με μεγάλες πρεμιέρες να έχουν προγραμματιστεί για τον Μάρτιο.
Ωστόσο, παρατηρητές της αγοράς υπογραμμίζουν ότι οι «δεσμεύσεις» αυτές θυμίζουν την εικόνα που είχε σκιαγραφίσει η Netflix και για το τέταρτο τρίμηνο, η οποία διαψεύστηκε.
Η Netflix και οι αναλυτές είχαν προβλέψει ένα μεγάλο άλμα στους καταναλωτές στα τέλη του 2021, όταν η εταιρεία κυκλοφόρησε νέες τηλεοπτικές εκπομπές και ταινίες.
«Οι καταναλωτές είχαν πάντα πολλές επιλογές όσον αφορά τον χρόνο ψυχαγωγίας τους – ο ανταγωνισμός που έχει ενταθεί μόνο τους τελευταίους 24 μήνες καθώς οι εταιρείες ψυχαγωγίας σε όλο τον κόσμο αναπτύσσουν τη δική τους προσφορά ροής», δήλωσε η Netflix. «Αν και αυτός ο πρόσθετος ανταγωνισμός μπορεί να επηρεάζει οριακά την ανάπτυξή μας, συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε σε κάθε χώρα και περιοχή στην οποία έχουν ξεκινήσει αυτές οι νέες εναλλακτικές λύσεις ροής».
Αυξήσεις στο κόστος συνδρομής
Η εταιρεία προχώρησε σε αύξηση του κόστους συνδρομής την περασμένη Παρασκευή, σε μια κίνηση που αύξησε την αξία της μετοχής της, αλλά και παραξένεψε τον κόσμο του streaming που αναζητούσε τις αιτίες πίσω από την απόφαση.
Τι έχει συμβεί
«Είναι προφανές ότι πιστεύουν ότι εξακολουθούν να έχουν τη δύναμη για κάτι τέτοιο, αλλά και ότι παρέχουν μια υπηρεσία που αξίζει τα λεφτά της και με το παραπάνω», εξήγησε στο CNN ο Άντριου Χέαρ, αντιπρόεδρος του ερευνητικού τμήματος της συμβουλευτικής εταιρείας Magid.
Ο Χέαρ πιστεύει ότι τo Netflix θεωρεί ότι οι αγορές των ΗΠΑ και του Καναδά ωριμάζουν και επιχειρεί να αντισταθμίσει τη μείωση της αύξησης των συνδρομητών του με την αύξηση των μέσων εσόδων ανά χρήστη.
«Πιέζεται να συνεχίσει την γενικότερη ανάπτυξη, να παράγει θετικές ταμειακές ροές και ταυτόχρονα να ανταγωνιστεί με τα αυξανόμενα κόστη παραγωγής και τον ανταγωνισμό», υποστήριξε. «Η αύξηση των τιμών είναι απλώς ένας μοχλός που μπορεί να συνεχίσει να τραβά αυτή τη στιγμή, αν και δεν είμαι σίγουρος για πόσο ακόμη».
Πόσο ανέβασαν τις τιμές
Η εταιρεία ανακοίνωσε την Παρασκευή ότι θα αυξήσει το μηνιαίο κόστος της συνδρομής στις ΗΠΑ κατά $1,50, φτάνοντας τα $15,49, ενώ στην περίπτωση του απλού προγράμματος κατά $1, στα $9,99. Το κόστος της premium συνδρομής αυξάνεται κατά $2, στα $19,99.
Στον Καναδά, το βασικό πλάνο του Netflix επίσης κατέστη πιο ακριβό κατά $1,50, φτάνοντας στα $16,900 καναδικά δολάρια, ενώ το premium κατά $2 φτάνοντας στα $20,99 καναδικά δολάρια. Το κόστος του βασικού προγράμματος έμεινε σταθερό.
Η Wall Street αντιμετώπισε την είδηση με θετικό μάτι, αυξάνοντας την αξία της μετοχής της Netflix κατά περίπου 2% την Παρασκευή.
Μπορεί ένα δολάριο να μην ακούγεται και τόσο πολύ, όμως αλλάζει τα δεδομένα τόσο για την εταιρεία όσο και για τους καταναλωτές.
Τι σημαίνει η αύξηση για το μέλλον του streaming
Ο Μαρκ Ζγκούτοβιτς, αναλυτής της Rosenblatt Securities δήλωσε ότι το Netflix διοχετεύει πάρα πολλά χρήματα στην παραγωγή περιεχομένου σε όλο τον κόσμο, με τα έξοδα να μην υποστηρίζονται από δυο από τις μεγαλύτερες αγορές του, τις ΗΠΑ και τον Καναδά, όπου η αύξηση των συνδρομητών «επιβραδύνεται τα τελευταία τρίμηνα».
«Εκτιμάμε ότι το Netflix θα ξοδέψει φέτος $17 δισεκατομμύρια σε όλο τον κόσμο σε σύγκριση με τα $12 δισεκατομμύρια για το 2020, στη διάρκεια του οποίου υπήρξε ύφεση λόγω του κορωνοϊού», τόνισε.
Όσον αφορά τους καταναλωτές, η αύξηση των τιμών – ακόμη και κατά $1,50 – μπορεί να αποδειχθεί υπερβολική, δεδομένης και της παρουσίας πολλών πλατφόρμων, όπως το Disney+ και HBO Max. Το streaming ήδη κοστίζει στα πορτοφόλια των καταναλωτών, επομένως η αύξηση της τιμής οποιασδήποτε υπηρεσίας έχει τη σημασία της.
Επιπλέον, η κίνηση του Netflix μπορεί να ενθαρρύνει τους ανταγωνιστές του να προχωρήσουν επίσης σε αυξήσεις τιμών στο μέλλον.
«Νομίζω ότι αυτό είναι πιθανό για τη Disney+ που έχει αντιστοίχως πλούσιο περιεχόμενο», σημειώνει. «Και αφήνει κάποιο χώρο για αυξήσεις και στο HBO+».
Latest News
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο
Τα KFC κάνουν πειράματα με... σάλτσες - Το νέο concept για το φρένο στην πτώση
Η σάλτσα και τα dips πρωταγωνιστούν στο «Saucy», ένα πρωτότυπο κατάστημα που εγκαινιάζεται την Παρασκευή στις ΗΠΑ από την KFC
Πώς η ΑΙ πρόκειται να τις αλλάξει ριζικά τις εφαρμογές γνωριμιών
Οι εφαρμογές γνωριμιών σταθμίζουν πώς η AI θα μπορούσε να οδηγήσει σε μια σημαντική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι συνδέονται μέσω διαδικτύου
Τραμπ: Ποιος είναι ο εκλεκτός για επικεφαλής του Οικονομικού Συμβουλίου του
Τo Οικονομικό Συμβούλιο θα συμβουλεύει τον Τραμπ για την οικονομική πολιτική που θα ακολουθήσει και αποτελείται από τρία μέλη