
Ξεκίνησε η κούρσα για τα έξι σιδηροδρομικά έργα της ΕΡΓΟΣΕ συνολικού ύψους 4 δισ. ευρώ. Η πρώτη φάση του διαγωνισμού ολοκληρώθηκε σήμερα με την κατάθεση ενδιαφέροντος, μετά από παράταση της τελευταίας στιγμής για μία εβδομάδα την προηγούμενη Παρασκευή. Στόχος των έξι έργων που αναβαθμίζουν το ελληνικό δίκτυο και συνδέουν τον σιδηρόδρομο με μεγάλα λιμάνια είναι να καταστεί η Ελλάδα περιφερειακό logistics hub στην ευρύτερη περιοχή των Βαλκανίων και της Νοτιοανατολικής Ευρώπης
Σύμφωνα με πληροφορίες της αγοράς, το μεγαλύτερο πακέτο σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, διεκδικούν τα σχήματα ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – Intrakat, Ακτωρ – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ – Alstom. Σημειώνεται ότι τα έργα προκηρύχθηκαν με τη μέθοδο του ανταγωνιστικού διαλόγου, προκειμένου να εξασφαλισθεί
Τα επόμενα βήματα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, για κάθε έναν από τους έξι διαγωνισμούς, η εταιρεία θα εξετάσει τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, που υποβλήθηκαν στην παρούσα Α΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας. Αυτή περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.
Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον ανάδοχο εκάστου έργου, που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στον διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για τη συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο στάδιο των δεσμευτικών προσφορών.
Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.
Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο κάθε μίας σύμβασης.
Τα έξι σιδηροδρομικά έργα, στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και τμήμα του διαδρόμου Orient/East-medτου Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών, είναι τα εξής:
– Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ
– Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ
– Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ
– Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ
– Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ
– Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ
Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, κ. Χρήστος Βίνης, τόνισε με αφορμή την ολοκλήρωση της Α’ φάσης: «Προχωράμε με σταθερά βήματα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των έξι έργων εθνικής εμβέλειας, που δίνουν αναπτυξιακή πνοή και αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας. Αξιοποιούμε στρατηγικά τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, με στόχο να σχεδιαστούν άρτια τεχνικά έργα και, παράλληλα, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης και κατασκευής τους».


Latest News

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA

Αλμα 4,4% στα οικοδομικά υλικά τον Ιανουάριο - Ποια ακρίβυναν έως και 10%
Ο μέσος δείκτης τιμών του δωδεκαμήνου Φεβρουαρίου 2024 – Ιανουαρίου 2025, στα οικοδομικά υλικά παρουσίασε αύξηση 5,5% σε ετήσια βάσηγ

Τι ισχύει με τον πολεοδομικό σχεδιασμό για το Σαρακήνικο - Οι απαντήσεις του Υπουργείου Περιβάλλοντος
Διευκρινίσεις για το Σαρακήνικο και όσα ερωτήματα έχουν προκύψει με τις άδειες και τις κατασκευές, έδωσε το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας