
Τρεις παρουσίες και μία ηχηρή απουσία μετρά ο διαγωνισμός για τη σύμβαση σύμπραξης του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος της Αττικής, ύψους 291 εκατ. ευρώ. Η χθεσινή υποβολή προσφορών από τρία σχήματα, τα οποία μάλιστα έκρυβαν και συνεργασία-έκπληξη, επισκιάστηκε από την απουσία της ΕΥΔΑΠ. Η πολυπόθητη για την εταιρεία νομοθετική ρύθμιση που θα επέτρεπε τη συμμετοχή της σε διαγωνισμό ΣΔΙΤ και πέραν των ορίων της ρυθμιζόμενης περιοχής της Αττικής, τελικά δεν ήρθε ποτέ, αφήνοντάς την εκτός παιχνιδιού.
Σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, τα τρία σχήματα που υπέβαλαν το ενδιαφέρον τους: ΑΚΤΩΡ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΕΙΣ – ΗΛΕΚΤΩΡ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ ΑΕ – ΤΕΡΝΑ ΑΕ και ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΑΕ.
Η Σύμβαση Σύμπραξης θα περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων Υπηρεσιών που αφορούν στη Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.Α.Π. και τα οποία χρησιμοποιούνται για την συλλογή, αποθήκευση και μεταφορά ακατέργαστου νερού από τις πηγές μέχρι την είσοδο των Μονάδων Επεξεργασίας Νερού.
Μέχρι το τέλος του πρώτου τριμήνου του 2022 αναμένεται να ολοκληρωθεί από την επιτροπή ο έλεγχος των δικαιολογητικών των συμμετεχόντων και ο διαγωνισμός να περάσει στη Β’ Φάση.
Διαβάστε επίσης: ΕΥΔΑΠ – Εκτός διαγωνισμού για το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα
Τι περιλαμβάνει το έργο
Η Σύμβαση Σύμπραξης θα περιλαμβάνει το σύνολο των παρεχόμενων Υπηρεσιών που αφορούν στη Λειτουργία, Συντήρηση, Επισκευή, Αποκατάσταση των Παγίων που ανήκουν στην Εταιρεία Παγίων Ε.ΥΔ.Α.Π. και τα οποία χρησιμοποιούνται για την συλλογή, αποθήκευση και μεταφορά ακατέργαστου νερού από τις πηγές μέχρι την είσοδο των Μονάδων Επεξεργασίας Νερού.
Τα οφέλη
Η κατασκευή των αναγκαίων έργων για τη διασφάλιση της καλής και απρόσκοπτης λειτουργίας του υδροδοτικού δικτύου της Αττικής
Η πρόληψη και η έγκαιρη αποκατάσταση των βλαβών
Ο εκσυγχρονισμός του συστήματος παρακολούθησης της καλής λειτουργίας του ΕΥΣ
Ο εξορθολογισμός του κόστους και η βελτιστοποίηση της οικονομικής απόδοσης της λειτουργίας του ΕΥΣ
Η βελτίωση στη διαχείριση των υδάτινων πόρων
Διάρκεια σύμβασης έργου και προϋπολογισμός
Η συνολική συμβατική διάρκεια της σύμπραξης ανέρχεται σε είκοσι έτη.
Ο προϋπολογισμός του έργου κατά την περίοδο λειτουργίας του ανέρχεται στα 235 εκατ. ευρώ σε καθαρή παρούσα αξία.
Δυσαρέσκεια από την ΕΥΔΑΠ
Από την άλλη, η Διοίκηση της ΕΥΔΑΠ εξέπεμψε της δυσαρέσκειά της, με σχετική ανακοίνωση, αλλά και με επιστολή του διευθύνοντος συμβούλου, κ. Χάρη Σαχίνηπρος τους εργαζόμενους της εταιρείας, στην οποία κάνει λόγο για μια «δυσάρεστη εξέλιξη, παρά τις συστηματικές, επίμονες και επί μακρόν προσπάθειες που κατέβαλε η Διοίκηση από τον Ιούλιο του 2020, προκειμένου να τροποποιηθεί ο ιδρυτικός νόμος της ΕΥΔΑΠ». Υπενθυμίζεται ότι η Διοίκηση διεμήνυε σε κάθε ευκαιρία την ετοιμότητα της εταιρείας να συμμετάσχει σε αυτόν τον διαγωνισμό, πρόθεση που είχε τη στήριξη και του Υπερταμείου.
Στη δε χρηματιστηριακή ανακοίνωση της εταιρείας, τονίζεται ότι στις οικονομικές καταστάσεις και στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του 2020 που είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα της είχε αναφερθεί ότι το πλαίσιο της συμφωνίας με το Ελληνικό Δημόσιο «περιλαμβάνει τη ρύθμιση θεσμικών θεμάτων, όπως τη δυνατότητα συμμετοχής της ΕΥΔΑΠ σε διαγωνισμούς ΣΔΙΤ».
Επίσης, στις οικονομικές καταστάσεις του Α’ Εξαμήνου 2021 αναφέρθηκε ότι «με σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου εκπροσωπούμενο από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, της «Εταιρείας Παγίων ΕΥΔΑΠ» και της ΕΥΔΑΠ Α.Ε., ανατίθεται στην ΕΥΔΑΠ Α.Ε. η συντήρηση και λειτουργία του Εξωτερικού Υδροδοτικού Συστήματος (Ε.Υ.Σ.) της μείζονος περιοχής της Πρωτεύουσας για τρία έτη. Μετά τη λήξη της εν λόγω σύμβασης, η συντήρηση και λειτουργία του Ε.Υ.Σ. θα ανατίθεται από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σε ανάδοχο, ο οποίος θα αναδεικνύεται μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας σύμφωνα με τον ν. 3389/2005 (Α’ 232), στην οποία διαγωνιστική διαδικασία προτίθεται να συμμετάσχει η ΕΥΔΑΠ».
Όπως εξηγείται στην ανακοίνωση, με βάση τεκμηριωμένες μελέτες υπηρεσιών της ΕΥΔΑΠ, αλλά και γνωμοδότηση εξωτερικού νομικού συμβούλου, η συμμετοχή της ΕΥΔΑΠ στον σχετικό διαγωνισμό είναι εφικτή μόνον εφόσον τροποποιηθεί ο ιδρυτικός νόμος της εταιρείας. Σημειώνεται ότι ο ιδρυτικός νόμος της ΕΥΔΑΠ έγινε πολύ πριν από την εφαρμογή Συμπράξεων Δημοσίου – Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και ως εκ τούτου, δεν προβλέπει δυνατότητα της ΕΥΔΑΠ να συμμετέχει σε ΣΔΙΤ εκτός της Περιφέρειας Αττικής, όπου δραστηριοποιείται.
Σημειώνεται δε ότι η ΕΥΔΑΠ θα συνεχίσει να λειτουργεί και να συντηρεί το Εξωτερικό Υδροδοτικό Σύστημα (ΕΥΣ) έως τη λήξη της σχετικής σύμβασής της, όπως επιτυχώς πραγματοποιεί τα τελευταία 40 χρόνια, παρέχοντας αδιάλειπτα ποιοτικό και οικονομικά προσιτό νερό στην Αττική, μέσω της συσσωρευμένης τεχνογνωσίας και εμπειρίας που διαθέτει. Και η ανακοίνωση καταλήγει, «η ΕΥΔΑΠ προχωράει απρόσκοπτα το έργο της για να επιτύχει τους στόχους του δυναμικού αναπτυξιακού και στρατηγικού σχεδιασμού της προς όφελος των μετόχων, καταναλωτών και εργαζομένων της».


Latest News

Σε… ράγες οι υποδομές και μεταφορές – Το στοίχημα με Δήμα και Κυρανάκη
Το στοίχημα των μεταρρυθμίσεων στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών με τον νέο υπουργό Χρίστο Δήμα και αναπληρωτή Κωνσταντίνο Κυρανάκη

ΑΒΑΞ: Στην τελική ευθεία το α’ τμήμα της Πατρών – Πύργου
Το α’ τμήμα της Πύργου - Πατρών της Ολυμπίας Οδού υλοποιείται από τον Όμιλο ΑΒΑΞ, τηρώντας τα αυστηρότερα πρότυπα ασφάλειας και λειτουργικότητας,

Δρομολογούνται 25 έργα κατά της λειψυδρίας - Οι 19 δήμοι που επιλέχθηκαν [λίστα]
Ο πρώτος κύκλος της πρωτοβουλίας για τη λειψυδρία αφορά σε τουλάχιστον 25 έργα που θα πραγματοποιηθούν σε 19 δήμους

Edison για AVAX: Ανεβάζει στα 4 ευρώ την τιμή στόχο με περιθώριο ανόδου 88%
Η αναβάθμιση της AVAX έρχεται σε συνέχεια αναπροσαρμογής προς τα πάνω της πρόβλεψης για επίτευξη τα επόμενα χρόνια αυξημένου περιθωρίου EBITDA από την κατασκευή που εξασφαλίζει το υφιστάμενο ανεκτέλεστο υπόλοιπο έργων της εταιρίας

Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ οριστικός ανάδοχος στο τμήμα Χανιά - Ηράκλειο του ΒΟΑΚ
Το κατασκευαστικό κόστος του αυτοκινητοδρόμου 157 χλμ. υπολογίζεται σε 1,8 δισ. ευρώ

«Πράσινο» σε τρεις επενδύσεις ύψους 1,2 δισ. - Πού θα πραγματοποιηθούν
Οι τρεις στρατηγικές επενδύσεις θα υλοποιηθούν με γρήγορες διαδικασίες - Αφορούν την τουριστική ανάπτυξη

Χατζηδάκης: ΟΣΕ όπως ΔΕΗ και ΕΦΚΑ - Τι αναφέρουν πηγές του ΥΠΟΙΚ στον ΟΤ
Ο κ. Χατζηδάκης τόνισε ότι: «...ο κρατικός ΟΣΕ χρειάζεται να αναβαθμιστεί, να εκσυγχρονιστεί, να γίνει ένας ευρωπαϊκός οργανισμός» - Η εικόνα για το σχέδιο δράσης και την 717

Τελική ευθεία για τον ΒΟΑΚ – Κατακυρώνεται στη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ η παραχώρηση Χανιά - Ηράκλειο
Για το μεγάλο τμήμα του οδικού άξονα ΒΟΑΚ, «Χανιά – Ηράκλειο» αναμένεται η απόφαση οριστικού αναδόχου

Το «χάος» στον ελληνικό σιδηρόδρομο - Πού ρίχνει ευθύνες το πόρισμα για τα Τέμπη
Στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη υπογραμμίζονται οι παραλείψεις ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΣ και κυβερνήσεων - Ανεκπαίδευτο προσωπικό, απουσία τηλεδιοίκησης και ανεξέλεγκτες ταχύτητες από τα τρένα

Οι 17 συστάσεις για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων - Το πόρισμα για τα Τέμπη
«Έγιναν όλα λάθος» - Οι συστάσεις της Επιτροπής για ΟΣΕ, Hellenic Train, ΡΑΕ και ERA