Η πανδημία και οι ελλείψεις εξαρτημάτων όπως ημιαγωγοί για την παραγωγή οδήγησαν σε βουτιά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο.
Οι ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση ανήλθαν σε λιγότερα από 800.000 οχήματα, σημειώνοντας πτώση πάνω από 22% για την περίοδο αυτή και καταγράφοντας τον έκτο συνεχή μήνα μείωσης στις πωλήσεις, γεγονός που δείχνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Συνολικά για όλο το 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 2,4%, αποτελώντας τη χειρότερη επίδοση από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) άρχισε να συγκεντρώνει τα εν λόγω στοιχεία.
Ειδικότερα σύμφωνα με την ACEA, τον Δεκέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση μειώθηκαν κατά 22,8% στις 795.295 μονάδες, σημειώνοντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Οι περισσότερες από τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ενωσης αντιμετώπισαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις και ταξινομήσεις, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων χωρών: της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Ουσιαστικά, οι μόνες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ που κατέγραψαν αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων για το διάστημα αυτό ήταν της Βουλγαρίας, της Κροατίας, της Λετονίας και της Σλοβενίας.
Συνολικά το 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες, παρά τη χαμηλή βάση σύγκρισης του 2020. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών, η οποία επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μεγάλου πλήγματος στις εταιρείες. Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να είναι 3,3 εκατομμύρια μονάδες χαμηλότερα από τις πωλήσεις πριν από την κρίση το 2019.
Εξετάζοντας ολόκληρο το έτος για τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) για το 2021. Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%) με μέτρια ανάπτυξη, δείχνουν ακόμα τα στοιχεία.
Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν κινδύνους για εκατομμύρια εργαζομένους του κλάδου στην Ευρώπη αλλά και για τις ίδιες τις οικονομίες που βασίζονται μεταξύ άλλων σε φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις και τη χρήση αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την ACΕΑ, στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εργάζονται άμεσα και έμμεσα 12,6 εκατομμύρια άτομα αντιπροσωπεύοντας το 6,6% του συνόλου των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στη βιομηχανία της ΕΕ – περίπου 3,5 εκατομμύρια – είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με τη μείωση των πωλήσεων πολλές τέτοιες θέσεις κινδυνεύουν.
Έσοδα
Ακόμα οι πωλήσεις οχημάτων αποδίδουν 398,4 δισ. ευρώ σε φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Επίσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για ολόκληρη την ΕΕ, ενώ ο κύκλος εργασιών που δημιουργείται από την αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ.
Επενδύοντας 62 δισ. ευρώ σε Ερευνα και Ανάπτυξη ετησίως, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά από μη κρατικές εταιρείες και οντότητες στην Ευρώπη όσον αφορά την καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη. Πρόκειται για τους ομίλους BMW Group, DAF Trucks, Daimler, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.
Latest News
«Βουτιά» στη βιομηχανική παραγωγή της ευρωζώνης τοπν Σεπτέμβριο - Πόσο μειώθηκε στην Ελλάδα
Συγκρίνοντας τον Σεπτέμβριο με τον Αύγουστο 2024, η βιομηχανική παραγωγή μειώθηκε κατά 2,0% στη ζώνη του ευρώ και στην ΕΕ
Σε τεντωμένο σκοινί η Ευρώπη - Το στοίχημα της ανάπτυξης στη σκιά του Τραμπ
Η ευρωζώνη δεν μπορεί να έχει «και την πίτα ολόκληρη και τον σκύλο χορτάτο», προειδοποιούν οι αναλυτές - Πώς θα «φτάσει» τις ΗΠΑ
Αντίο με αποζημίωση!
Για πρώτη φορά στην ιστορία η ισπανική νομοθεσία προβλέπει ότι οι εργαζόμενοι μπορούν να αποχωρούν άμεσα και με αποζημίωση σε περίπτωση μη καταβολής μισθών
Κατά μέτωπον επίθεση Amazon σε Temu και Shein - Η πρόκληση του Amazon Haul
Το Amazon Haul ήρθε για να «χτυπήσει» τις χαμηλές τιμές που δίνουν οι κινεζικές πλατφόρμες - Το πείραμα της Amazon και το πρόβλημα με τις αποστολές
Η Γερμανία απαγορεύει την εισαγωγή ρωσικού LNG μέσω λιμανιών της
Το υπουργείο Οικονομίας δίνει εντολή στον τερματικό σταθμό εισαγωγής στη Γερμανία να αρνηθεί την προγραμματισμένη αποστολή LNG
Χωρίς... «ταραμασαλάτα» τα σούπερ μάρκετ στη Βρετανία - Τι έχει συμβεί
Η απεργία που έχει ξεκινήσει σε εργοστάσιο παραγωγής σαλτσών και ντιπ στην Αγγλία, έχει αφαιρέσει την νοστιμιά από το αγγλικό τραπέζι!
Η απεργία έληξε, τα δύσκολα παραμένουν για την Boeing
Η Boeing έλυσε τα εύκολα - Τώρα έρχονται τα πιο σκληρά, υπαρξιακά προβλήματα
Στα 50 δισ. η αξία των Rolex Submariner που έχουν κατασκευαστεί μέχρι σήμερα
Δεκάδες μοντέλα της Rolex διαπραγματεύονται πάνω από τις τιμές λιανικής τους στη δευτερογενή αγορά
Θέλει ο Τραμπ εμπορικό πόλεμο; Πώς θα πρέπει να θωρακιστεί η ΕΕ;
Μετά την επανεκλογή Τραμπ πολλές ευρωπαϊκές εταιρείες ανησυχούν - Ορισμένες φοβούνται ακόμη και έναν εμπορικό πόλεμο - Θα πρέπει η ΕΕ να θωρακιστεί καλύτερα;
Ηχηρή προειδοποίηση ΔΝΤ για την παραγωγικότητα στην Ευρώπη [γράφημα]
Η μεγάλη διαφορά στο κατά κεφαλήν εισόδημα της Ευρώπης με τις Ηνωμένες Πολιτείες αντανακλά πρωτίστως το αυξανόμενο έλλειμμα παραγωγικότητα υποστηρίζει το ΔΝΤ