Η πανδημία και οι ελλείψεις εξαρτημάτων όπως ημιαγωγοί για την παραγωγή οδήγησαν σε βουτιά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο.
Οι ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση ανήλθαν σε λιγότερα από 800.000 οχήματα, σημειώνοντας πτώση πάνω από 22% για την περίοδο αυτή και καταγράφοντας τον έκτο συνεχή μήνα μείωσης στις πωλήσεις, γεγονός που δείχνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Συνολικά για όλο το 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 2,4%, αποτελώντας τη χειρότερη επίδοση από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) άρχισε να συγκεντρώνει τα εν λόγω στοιχεία.
Ειδικότερα σύμφωνα με την ACEA, τον Δεκέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση μειώθηκαν κατά 22,8% στις 795.295 μονάδες, σημειώνοντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Οι περισσότερες από τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ενωσης αντιμετώπισαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις και ταξινομήσεις, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων χωρών: της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Ουσιαστικά, οι μόνες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ που κατέγραψαν αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων για το διάστημα αυτό ήταν της Βουλγαρίας, της Κροατίας, της Λετονίας και της Σλοβενίας.
Συνολικά το 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες, παρά τη χαμηλή βάση σύγκρισης του 2020. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών, η οποία επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μεγάλου πλήγματος στις εταιρείες. Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να είναι 3,3 εκατομμύρια μονάδες χαμηλότερα από τις πωλήσεις πριν από την κρίση το 2019.
Εξετάζοντας ολόκληρο το έτος για τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) για το 2021. Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%) με μέτρια ανάπτυξη, δείχνουν ακόμα τα στοιχεία.
Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν κινδύνους για εκατομμύρια εργαζομένους του κλάδου στην Ευρώπη αλλά και για τις ίδιες τις οικονομίες που βασίζονται μεταξύ άλλων σε φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις και τη χρήση αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την ACΕΑ, στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εργάζονται άμεσα και έμμεσα 12,6 εκατομμύρια άτομα αντιπροσωπεύοντας το 6,6% του συνόλου των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στη βιομηχανία της ΕΕ – περίπου 3,5 εκατομμύρια – είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με τη μείωση των πωλήσεων πολλές τέτοιες θέσεις κινδυνεύουν.
Έσοδα
Ακόμα οι πωλήσεις οχημάτων αποδίδουν 398,4 δισ. ευρώ σε φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Επίσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για ολόκληρη την ΕΕ, ενώ ο κύκλος εργασιών που δημιουργείται από την αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ.
Επενδύοντας 62 δισ. ευρώ σε Ερευνα και Ανάπτυξη ετησίως, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά από μη κρατικές εταιρείες και οντότητες στην Ευρώπη όσον αφορά την καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη. Πρόκειται για τους ομίλους BMW Group, DAF Trucks, Daimler, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.
Latest News
«Καμπανάκι» από την Λαγκάρντ - Επείγουσα ανάγκη η ενοποίηση των κεφαλαιαγορών στην ΕΕ
Η Κριστίν Λαγκάρντ είπε ότι η αδράνεια της Ευρώπης της έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο - Ο ρόλος των αποταμιεύσεων και της ΕΤΕπ
Παραιτείται ο CEO της Northvolt μετά το αίτημα για προστασία από πτώχευση
Η Northvolt κατέθεσε χθες αίτηση για προστασία υπό το κεφάλαιο 11 στις Ηνωμένες Πολιτείες - Πώς θα γίνει η χρηματοδότηση
«Καμπάνα» 179 εκατ. στη Ryanair και σε άλλες 4 αεροπορικές για καταχρηστικές χρεώσεις
H Ισπανία είχε ξεκινήσει έλεγχο πριν από περίπου ένα χρόνο απειλώντας τις εταιρείες με ισχυρές κυρώσεις
Υπαρξιακή απειλή για τις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα - Τι λένε αναλυτές
Ορισμένοι αναλυτές υποστηρίζουν ότι είναι ίσως ήδη πολύ αργά για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες στην Κίνα
Ποιον ετοιμάζει ο Τραμπ για τη Fed μέσω.... υπουργείου Οικονομικών
Ο Τραμπ θεωρούσε τον Γουόρς υποψήφιο για επικεφαλής της Fed και στην πρώτη θητεία του
Πώς η Πορτογαλία επιδιώκει να γίνει «φορολογικός παράδεισος» για νέους
Σχέδιο να σταματήσει στην Πορτογαλία το brain drain, με φοροαπαλλαγές τα πρώτα 10 χρόνια της σταδιοδρομίας – Μηδέν φόρος για κάτω των 35 ετών το πρώτο έτος
Η Gen Z «ερωτεύτηκε» τη δουλειά στο Δημόσιο, αλλά... ο Μασκ καραδοκεί
Οι περικοπές στον προϋπολογισμό των ΗΠΑ που σχεδιάζει ο Μασκ μπορεί να δείξει την έξοδο από το Δημόσιο Τομέα
Ποιες πόλεις διεκδικούν τους πλούσιους μετανάστες του Λονδίνου
Οι πλούσιοι κάτοικοι του Λονδίνου φεύγουν για να αποφύγουν τη φορολόγηση - Η Κύπρος, μεταξύ των κρατών που τους διεκδικούν
Η Jaguar αλλάζει το εμβληματικό της λογότυπο
Σε μια προσπάθεια επανεφεύρεσης του εαυτού της, η Jaguar επανασχεδιάζει το διάσημο λογότυπό της
Η θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, λανσάρει πιστωτικές κάρτες στην Βρετανία
Η αποκλειστικά ψηφιακή θυγατρική της JPMorgan, Chase UK, κάνει την πρώτη της κίνηση στις πιστώσεις, αφού συγκέντρωσε καταθέσεις άνω των 20 δισ. λιρών