Η πανδημία και οι ελλείψεις εξαρτημάτων όπως ημιαγωγοί για την παραγωγή οδήγησαν σε βουτιά τις πωλήσεις αυτοκινήτων στην Ευρώπη τον Δεκέμβριο.
Οι ταξινομήσεις στην Ευρωπαϊκή Ενωση ανήλθαν σε λιγότερα από 800.000 οχήματα, σημειώνοντας πτώση πάνω από 22% για την περίοδο αυτή και καταγράφοντας τον έκτο συνεχή μήνα μείωσης στις πωλήσεις, γεγονός που δείχνει τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο κλάδος.
Συνολικά για όλο το 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη υποχώρησαν κατά 2,4%, αποτελώντας τη χειρότερη επίδοση από τις αρχές της δεκαετίας του 1990, όταν ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) άρχισε να συγκεντρώνει τα εν λόγω στοιχεία.
Ειδικότερα σύμφωνα με την ACEA, τον Δεκέμβριο του 2021, οι ταξινομήσεις επιβατικών αυτοκινήτων σε όλη την Ευρωπαϊκή Ενωση μειώθηκαν κατά 22,8% στις 795.295 μονάδες, σημειώνοντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα πτώσης. Οι περισσότερες από τις αγορές της Ευρωπαϊκής Ενωσης αντιμετώπισαν διψήφια πτώση στις πωλήσεις και ταξινομήσεις, συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων μεγάλων χωρών: της Ιταλίας (-27,5%), της Γερμανίας (-26,9%), της Ισπανίας (-18,7%) και της Γαλλίας (-15,1%). Ουσιαστικά, οι μόνες αγορές αυτοκινήτων της ΕΕ που κατέγραψαν αύξηση στις πωλήσεις οχημάτων για το διάστημα αυτό ήταν της Βουλγαρίας, της Κροατίας, της Λετονίας και της Σλοβενίας.
Συνολικά το 2021 οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ μειώθηκαν κατά 2,4% σε 9,7 εκατομμύρια μονάδες, παρά τη χαμηλή βάση σύγκρισης του 2020. Αυτή η πτώση ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης ημιαγωγών, η οποία επηρέασε αρνητικά την παραγωγή αυτοκινήτων καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, αλλά κυρίως κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2021, όπως σημειώνει ο Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων.
Πρόκειται για τη δεύτερη συνεχόμενη χρονιά μεγάλου πλήγματος στις εταιρείες. Είναι ενδεικτικό ότι πέρυσι οι συνολικές ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην ΕΕ εξακολουθούσαν να είναι 3,3 εκατομμύρια μονάδες χαμηλότερα από τις πωλήσεις πριν από την κρίση το 2019.
Εξετάζοντας ολόκληρο το έτος για τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, μόνο η Γερμανία σημείωσε πτώση (-10,1%) για το 2021. Αντίθετα, η Ιταλία σημείωσε την υψηλότερη αύξηση (+5,5%), ακολουθούμενη από την Ισπανία (+1,0%) και τη Γαλλία (+0,5%) με μέτρια ανάπτυξη, δείχνουν ακόμα τα στοιχεία.
Οι εξελίξεις αυτές δημιουργούν κινδύνους για εκατομμύρια εργαζομένους του κλάδου στην Ευρώπη αλλά και για τις ίδιες τις οικονομίες που βασίζονται μεταξύ άλλων σε φορολογικά έσοδα από τις πωλήσεις και τη χρήση αυτοκινήτων.
Σύμφωνα με την ACΕΑ, στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης εργάζονται άμεσα και έμμεσα 12,6 εκατομμύρια άτομα αντιπροσωπεύοντας το 6,6% του συνόλου των θέσεων εργασίας στην ΕΕ. Το 11,6% των θέσεων εργασίας στη βιομηχανία της ΕΕ – περίπου 3,5 εκατομμύρια – είναι στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Με τη μείωση των πωλήσεων πολλές τέτοιες θέσεις κινδυνεύουν.
Έσοδα
Ακόμα οι πωλήσεις οχημάτων αποδίδουν 398,4 δισ. ευρώ σε φορολογικά έσοδα για τις κυβερνήσεις σε βασικές ευρωπαϊκές αγορές. Επίσης οι αυτοκινητοβιομηχανίες δημιουργούν εμπορικό πλεόνασμα 76,3 δισ. ευρώ για ολόκληρη την ΕΕ, ενώ ο κύκλος εργασιών που δημιουργείται από την αυτοκινητοβιομηχανία αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 8% του ΑΕΠ της ΕΕ.
Επενδύοντας 62 δισ. ευρώ σε Ερευνα και Ανάπτυξη ετησίως, ο κλάδος της αυτοκινητοβιομηχανίας έχει τη μεγαλύτερη συνεισφορά από μη κρατικές εταιρείες και οντότητες στην Ευρώπη όσον αφορά την καινοτομία, αντιπροσωπεύοντας το 33% των συνολικών δαπανών της ΕΕ.
Η Ευρωπαϊκή Ενωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) αντιπροσωπεύει τους 16 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων, φορτηγών, φορτηγών και λεωφορείων με έδρα την Ευρώπη. Πρόκειται για τους ομίλους BMW Group, DAF Trucks, Daimler, Daimler Truck, Ferrari, Ford Ευρώπης, Honda Motor Europe, Hyundai Motor Europe, Iveco Group, Jaguar Land Rover, Renault Group, Stellantis, Toyota Motor Europe, Volkswagen Group, Volvo Cars και Volvo Group.
Latest News
Γιατί το 2024 ήταν η χρονιά των «άσχημων παπουτσιών»
Αν και οι τάσεις στα παντελόνια άλλαξαν άρδην μετά την πανδημία, το comfort συνεχίζει να κυριαρχεί στα παππούτσια
Εισροές ρεκόρ σε ομολογιακά funds για το 2024 - Ξεπέρασαν το ρεκόρ του 2021
Τα ομόλογα παρά την ανομοιογενή χρονιά υπήρχαν μια από τις κορυφαίες επιλογές των επενδυτών
Αυξήθηκαν οι ξένες επενδύσεις στο Ισραήλ παρά τον πόλεμο
Σχεδόν οι μισές επενδύσεις στο Ισραήλ αφορούσαν τη βιομηχανία ημιαγωγών και τσιπ
Πτώση στην παραγωγή για 10ο μήνα στην Toyota
Τα στοιχεία παραγωγής και πωλήσεων περιλαμβάνουν οχήματα της μάρκας Lexus της Toyota, αλλά εξαιρούν αυτά των Hino και Daihatsu
Γιατί οι Ιρλανδοί σκέφτονται να εγκαταλείψουν το «Σμαραγδένιο Νησί»
Παρά την ισχυρή οικονομική ανάπτυξη και το πλεόνασμα, τουλάχιστον ένα τρίτο των κατοίκων σκέφτεται να εγκαταλείψει την Ιρλανδία
Ποια Πολιτεία των ΗΠΑ απειλείται με μπλακ άουτ λόγω... data centers
Σύμφωνα με εκτιμήσεις της APS, τα κέντρα δεδομένων (Data Centers) θα αντιπροσωπεύουν το 55% των αναγκών της σε ενέργεια έως το 2031
Η ανασκόπηση του 2024 - Οι δέκα λόγοι που το έκαναν μια καλή χρονιά
Η λίστα με τα γεγονότα που ξεχώρισαν οι FT για την ανασκόπηση της χρονιάς που φεύγει
ΗΠΑ και Κίνα έτοιμες για... αλληλοεξόντωση - Τα όπλα του Τραμπ
Έρευνα για «αντιμονοπωλιακές πρακτικές» Κινέζων κατασκευαστών ημιαγωγών ξεκίνησε η Ουάσιγκτον
Αυξάνει 30% τον κατώτατο μισθό η Τουρκία - Πόσο θα φτάσει
Η αύξηση του κατώτατου μισθού επηρεάζει περίπου 9 εκατ. εργαζόμενους στην Τουρκία
Κλείνει εργοστάσιο της BYD στη Βραζιλία λόγω συνθηκών «σκλαβιάς»
Η BYD ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι διέκοψε τις σχέσεις της με την εμπλεκόμενη εταιρεία και παρέμεινε προσηλωμένη στην «πλήρη συμμόρφωση με τη νομοθεσία της Βραζιλίας»