Ισχυρή παραμένει η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς το εμπόριο αγαθών διά θαλάσσης καλά κρατεί. Ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να ναυλώνουν πλοία ηλικίας τουλάχιστον 20 ετών σε υψηλές τιμές, ενώ τα διαλυτήρια υποδέχονται ελάχιστα containerships.
Πρόσφατα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το «Groton» της Conbulk Shipping, με έδρα την Ελλάδα, ναυλώθηκε από την Transfar Shipping, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει η Alibaba αντί 75.000 δολ. ημερησίως για έξι έως επτά μήνες, σύμφωνα με τη Lloydslist.
Το πλοίο είναι ένα από τα πολλά που παραμένουν ακόμη στην αγορά, παρά το γεγονός ότι η ηλικία τους έχει φτάσει ή και ξεπεράσει τα 20 χρόνια, καθώς η ζήτηση για τον παγκόσμιο στόλο των 6.500 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση, ωθώντας τους ναύλους σε νέα ρεκόρ. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά της Lloydslist ότι η Samudera ναύλωσε το containership Bangkok που ναυπηγήθηκε το 1999, με μεταφορική ικανότητα 1.620 teu, για περίοδο 24-35 μηνών στα 18.000 δολ. ημερησίως, ενώ η Pasha Hawaii Line το Carparthia ναυπήγησης του 2003 (2.824 teu) για τρία χρόνια στα 42.000 δολ. ημερησίως, ανέφεραν πηγές των ναυπηγών.
Σύμφωνα, τέλος, με την Alphaliner η ισχυρή ζήτηση για containerships έχει ως αποτέλεσμα να ελαχιστοποιηθούν οι διαλύσεις πλοίων αυτής της κατηγορίας. Το 2021 οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu.
Latest News
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International
Η Κίνα το μεγαλύτερο ναυπηγείο του κόσμου
Η Κίνα είναι μακράν η μεγαλύτερη ναυπηγική δύναμη του πλανήτη
Μεγάλες ευκαιρίες απασχόλησης στη γαλάζια οικονομία
Η γαλάζια οικονομία περιλαμβάνει όλες τις οικονομικές δραστηριότητες οι οποίες σχετίζονται με τους ωκεανούς, τις θάλασσες και τους υδάτινους όγκους
Ψηφιακή η ελληνική ναυτιλία - Το e-ναυτολόγιο έτοιμο εντός του 2025
Ενα εκατομμύριο ευρώ για τη χρηματοδότηση του e-ναυτολογίου - Στόχος η προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα.
Κρουαζιέρα: Πόσο τέλος θα πληρώνουν οι τουρίστες σε Μύκονο και Σαντορίνη
Τι προβλέπει για την κρουαζιέρα το φορολογικό νομοσχέδιο που έχει δοθεί σε δημόσια διαβούλευση
Capital Clean Energy Carriers: Αύξησε κατά 66% τα έσοδα στο τρίτο τρίμηνο του 2024
Η Capital Clean Energy Carriers ανακοίνωσε έσοδα 106 εκατ. δολ. για το τρίτο τρίμηνο του 2024 και τη διανομή μερίσματος 0,15 δολ. ανά μετοχή.