
Ισχυρή παραμένει η ζήτηση για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, καθώς το εμπόριο αγαθών διά θαλάσσης καλά κρατεί. Ναυτιλιακές εταιρείες εξακολουθούν να ναυλώνουν πλοία ηλικίας τουλάχιστον 20 ετών σε υψηλές τιμές, ενώ τα διαλυτήρια υποδέχονται ελάχιστα containerships.
Πρόσφατα ένα πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, το «Groton» της Conbulk Shipping, με έδρα την Ελλάδα, ναυλώθηκε από την Transfar Shipping, στο μετοχικό κεφάλαιο της οποίας συμμετέχει η Alibaba αντί 75.000 δολ. ημερησίως για έξι έως επτά μήνες, σύμφωνα με τη Lloydslist.
Το πλοίο είναι ένα από τα πολλά που παραμένουν ακόμη στην αγορά, παρά το γεγονός ότι η ηλικία τους έχει φτάσει ή και ξεπεράσει τα 20 χρόνια, καθώς η ζήτηση για τον παγκόσμιο στόλο των 6.500 πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων συνεχίζει να υπερβαίνει τη ζήτηση, ωθώντας τους ναύλους σε νέα ρεκόρ. Χαρακτηριστική είναι η αναφορά της Lloydslist ότι η Samudera ναύλωσε το containership Bangkok που ναυπηγήθηκε το 1999, με μεταφορική ικανότητα 1.620 teu, για περίοδο 24-35 μηνών στα 18.000 δολ. ημερησίως, ενώ η Pasha Hawaii Line το Carparthia ναυπήγησης του 2003 (2.824 teu) για τρία χρόνια στα 42.000 δολ. ημερησίως, ανέφεραν πηγές των ναυπηγών.
Σύμφωνα, τέλος, με την Alphaliner η ισχυρή ζήτηση για containerships έχει ως αποτέλεσμα να ελαχιστοποιηθούν οι διαλύσεις πλοίων αυτής της κατηγορίας. Το 2021 οδηγήθηκαν στα διαλυτήρια μόλις 19 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συνολικής μεταφορικής ικανότητας 16.500 teu.


Latest News

Αναπτυξιακό σχέδιο για το λιμάνι του Βόλου - Τι μελετά η κυβέρνηση
Εκσυγχρονισμός με «μοντέλο Αλεξανδρούπολης» μετά την απόφαση να ακυρωθεί ο διαγωνισμός πώλησης του 67% των μετοχών

«Ολική επαναφορά» για τον ΣΕΠ - Αύξηση στη διακίνηση containers μετά από 4 αρνητικά τρίμηνα
Το πρώτο θετικό τρίμηνο στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων για τον ΣΕΠ μετά από τέσσερα αρνητικά τρίμηνα

Πλήγματα στο παγκόσμιο διά θαλάσσης εμπόριο
Ο πόλεμος δασμών μεταβάλλει και τις θαλάσσιες διαδρομές και τις υποδομές logistics που έχουν στηθεί αλλά και τις στρατηγικές αποφάσεις ανάπτυξης των στόλων από τους πλοιοκτήτες

Εμπορικός Πόλεμος: Οι ακυρώσεις κινεζικών φορτηγών πλοίων μόλις άρχισαν
Ο αριθμός των ακυρωμένων δρομολογίων φορτηγών πλοίων από την Κίνα αυξάνεται, καθώς οι θαλάσσιοι μεταφορείς προσπαθούν να διαχειριστούν την υποχώρηση των παραγγελιών λόγω του εμπορικού πολέμου και των δασμών

Ποιοι τομείς έδωσαν τα νέα ρεκόρ εσόδων σε ΟΛΠ και ΟΛΘ το 2024
Για πρώτη φορά το αντάλλαγμα από τις προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά ήταν μειωμένο

ΟΛΠ Α.Ε.: Το λιμάνι του Πειραιά σε ετοιμότητα για την αυξημένη πασχαλινή κίνηση με νέα έργα και παρεμβάσεις
Ήδη έχουν ολοκληρωθεί σειρά αναβαθμίσεων στις υποδομές του λιμένα Πειραιά

Εσπασε το φράγμα των 900 πλοίων η MSC - H σύγκριση με την Maersk
Η MSC ανακοίνωσε ότι ο στόλος της έχει συνολική χωρητικότητα 6,47 εκατ. teu, σχεδόν 1 εκατ. περισσότερα από τη δεύτερη στην κατάταξη AP Moller-Maersk

Κικίλιας: Η μείωση των λιμενικών τελών από 1η Μαΐου θα περάσει απευθείας στα εισιτήρια
Για συγκράτηση ή και μείωση των τιμών έκανε λόγο ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Βασίλης Κικίλιας, από το λιμάνι του Πειραιά

Η μεταβλητότητα παραμένει το κυρίαρχο στοιχείο για τα δεξαμενόπλοια
Η πτώση για τα δεξαμενόπλοι μπορεί να μην είναι άμεση - Οι ανισορροπίες στην προσφορά και στη ζήτηση πετρελαίου θα παραμένουν παράλληλα με τις ευκαιρίες

Capital Clean Energy Carriers: Καθέλκυση του μεγαλύτερου στην ιστορία πλοίου μεταφοράς υγρού διοξειδίου του άνθρακα
Κατασκευάζεται από τα Κορεάτικα ναυπηγεία HD Hyundai Mipo και διαθέτει χωρητικότητα 22.000 κ.μ.