Πιο συγκεκριμένα, ο δείκτης έφτασε στις 79,8 μονάδες από τις 78,9 μονάδες της προηγούμενης εβδομάδας.

Κατά την εβδομάδα αυτή βελτίωση παρουσίασαν οι επιδόσεις του υποκλάδου της υγείας (αύξηση κατά 1,1 μονάδες) δεδομένης της μείωσης των κρουσμάτων (21893 κρούσματα κατά μέσο όρο κάθε μέρα, από 35.588 κρούσματα την προηγούμενη εβδομάδα) και της μικρής μείωσης του δείκτη θετικότητας σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, ενώ από την άλλη μεριά αύξηση παρουσίασε και το πλήθος των θανάτων από την πανδημία (από 84,3 κατά μέσο όρο κάθε μέρα, από 69,1κατά μέσο όρο κάθε μέρα κατά την προηγούμενη εβδομάδα).

Δείκτης ανάκαμψης Ελλάδας

Βελτίωση επίσης παρουσίασαν η κινητικότητα (κατά 0,6 μονάδες), ζήτηση/κατανάλωση (κατά 0,5 μονάδες) και της αγοράς εργασίας κατά 0,2 μονάδες. Ο μοναδικός δείκτης που παρουσιάζει επιδείνωση είναι αυτή της παραγωγής / βιομηχανίας όπου παρουσιάζεται μείωση του σχετικού υποδείκτη κατά 1,5 μονάδες.

Δείκτης Ανάκαμψης Ευρωζώνης

Δεν υπάρχουν νέα στοιχεία για το Δείκτη Ανάκαμψης για την Ευρωζώνη -κατά την εβδομάδα αυτήν- από την Oxford Economics.

Σύγκριση δεικτών ανάκαμψης Ελλάδας – Ευρωζώνης

Προβλέψεις ΑΕΠ 2021-2024

Αναβάθμιση των Προοπτικών Ανάκαμψης

Στις νέες της προβλέψεις με βάση τα στοιχεία του Ιανουαρίου, η Oxford Economics βελτίωσε την εκτίμησή της για το 2021 καθώς εκτιμά ότι ο πραγματικός ρυθμός μεγέθυνσης στην Ελλάδα αναμένεται να διαμορφωθεί στο 9% το 2021 (από 8,47% που εκτιμούσε το Δεκέμβριο). Η εκτίμηση για το 2022 αυξήθηκε στο 3,76% (από 3.42% που εκτιμούσε το Δεκέμβριο) ενώ για το 2023 η εκτιμά ότι ο ρυθμός θα αυξηθεί κατά 4,4% (από 4,35% που εκτιμούσε το Δεκέμβριο). Τέλος, για το 2024 η εκτίμηση παραμένει σταθερή στο 0,98% και για το 2025 η εκτίμηση αφορά σε ένα ρυθμό μεγέθυνσης της τάξης του 1,56%.

Πανδημία και Οικονομία

Η μικρή αποκλιμάκωση του πλήθους των κρουσμάτων σε συνδυασμό με τη μεγάλη μείωση του δείκτη ανάκαμψης κατά τις προηγούμενες 3 εβδομάδες, ώθησαν σε βελτίωση του δείκτη ανάκαμψης κατά την εβδομάδα αυτή.

* O καθηγητής Παναγιώτης Πετράκης, επιστημονικός υπεύθυνος στο Τμήμα Έρευνας και Ανάπτυξης του Προγράμματος Συμπληρωματικής Εκπαίδευσης (E-learning) του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών με συνεργάτες τους Δρ Π.Χ. Κωστή και Δρ Κ.Η. Καυκά και ομάδα ερευνητών παράγουν τους δείκτες από τη Βάση Δεδομένων για Οικονομικές προβλέψεις.

Ακολουθήστε τον ot.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στον ot.gr

Latest News

Πρόσφατα Άρθρα Academia
PODCAST Economics & Business TALKS – Γιώργος Μπάλτας: Marketing και επιχειρείν | Τα Social επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά
Economics & Business Talks |

Γιώργος Μπάλτας: Πώς το διαδίκτυο και τα social media επηρεάζουν τις τιμές στην αγορά

Ο Γιώργος Μπάλτας είναι καθηγητής του Τμήματος Μάρκετινγκ και Επικοινωνίας του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Διδάκτωρ της Σχολής Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου του Warwick της Αγγλίας.