Μπορεί οι κινέζοι καταναλωτές να βρίσκονται αντιμέτωποι με ταξιδιωτικούς περιορισμούς, όμως, αυτό δεν τους εμποδίζει να αγοράζουν προϊόντα πολυτελείας παραμένοντας στο σπίτι.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Bain & Company, η οποία δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της για τον τομέα πολυτελείας, οι πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας στην ηπειρωτική Κίνα αυξήθηκαν κατά 36% στα 471 δισ. γιουάν (73,59 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2021 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ποσό υπερδιπλάσιο από τα 234 δισεκατομμύρια γιουάν του 2019.
Αξιοσημείωτη είναι η αντίφαση ότι την ώρα που οι λιανικές πωλήσεις στο σύνολό τους σημείωσαν πτώση από την αρχή της πανδημίας το 2020, ο τομέας των ειδών πολυτελείας ακολουθεί αντίστροφη τροχιά. Η εξέλιξη αυτή, σχολιάζουν οι αναλυτές της αγοράς, αντικατοπτρίζει την ανάπτυξη της Κίνας ως προορισμούς διεθνών εμπορικών σημάτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το μερίδιο της ηπειρωτικής Κίνας στην παγκόσμια αγορά πολυτελείας αυξήθηκε σε περίπου 21% το 2021, από περίπου 20% το 2020, σύμφωνα με την έκθεση.
Όπως επισημαίνεται, η πορεία αυτή αναμένεται ότι θα συνεχιστεί με την Κίνα να τείνει να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη αγορά ειδών πολυτελείας μέχρι το 2025, με τη μέση αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος να παραμένει υψηλότερη από τον πληθωρισμό.
Οι πωλήσεις δερμάτινων ειδών αυξήθηκαν κατά περίπου 60% και ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία, ακολουθούμενη από αύξηση περίπου 40% στη μόδα και στο life style.
Περισσότερα καταστήματα αφορολόγητων ειδών
Ένας σημαντικός μοχλός για την τοπική αγορά πολυτελείας είναι η ανάπτυξη των καταστημάτων αφορολόγητων ειδών στη Χαϊνάν, τη νησιωτική επαρχία στη νότια Κίνα. Τα τελευταία δύο χρόνια, η κυβέρνηση μείωσε τους φόρους και εισήγαγε άλλα μέτρα φιλικά προς τις επιχειρήσεις με στόχο τη μετατροπή της περιοχής σε λιμάνι ελεύθερων συναλλαγών και διεθνές κέντρο κατανάλωσης.
Ακόμη και προτού οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω πανδημίας εμπόδισαν τους αγοραστές να ταξιδεύουν στο εξωτερικό, οι μάρκες πολυτελείας μετακινούνταν ήδη στο Χαϊνάν και σε άλλα μέρη της ηπειρωτικής Κίνας από το Χονγκ Κονγκ λόγω βίαιων διαδηλώσεων στην ημιαυτόνομη περιοχή.
Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας στα αφορολόγητα καταστήματα της Χαϊνάν σημείωσαν ετήσια αύξηση 85% το 2021 —φτάνοντας τα 60 δισεκατομμύρια γιουάν— μετά την εκτίναξη κατά 122% από έτος σε έτος το 2020, σύμφωνα με την Bain.
Οι αναλυτές στο The Economist Intelligence Unit αναμένουν ότι οι νέες κυβερνητικές πολιτικές θα ωθήσουν την αγορά αφορολόγητων ειδών της Κίνας σε τετραπλασιασμό, σχεδόν στα 258 δισεκατομμύρια γιουάν, μεταξύ 2021 και 2025, με το άνοιγμα νέων καταστημάτων αφορολόγητων ειδών σε μεγάλες κινεζικές πόλεις όπως το Πεκίνο, η Τιαντζίν και η Σαγκάη.
Ωστόσο, καθοριστική θα είναι η χαλάρωση των περιορισμών στις μετακινήσεις και στις ποσοστώσεις των αγορών αφορολογήτων ειδών.
Αύξηση και για τις παγκόσμιες δαπάνες σε είδη πολυτελείας
Οι παγκόσμιες δαπάνες για είδη πολυτελείας έφτασαν τα 283 δισεκατομμύρια ευρώ (320,6 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2021, ανακάμπτοντας από την ύφεση του 2020, ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019 (281 δισεκατομμυρίων ευρώ), σύμφωνα με εκτιμήσεις της Bain.
Ωστόσο, οι Κινέζοι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερα σε είδη πολυτελείας πέρυσι από ό,τι το 2019, έδειξε η έκθεση.
Στο άμεσο μέλλον, οι αναλυτές της Bain αναμένουν ότι η εγχώρια αγορά πολυτελείας θα αναπτυχθεί με πιο συγκρατημένο ρυθμό το 2022.
«Οι σποραδικές τοπικές εστίες Covid-19 πιθανότατα θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», ανέφεραν οι αναλυτές. «Αναμένουμε αντίστοιχη αρνητική επίδραση στην κίνηση των εμπορικών κέντρων στις πληγείσες πόλεις».
Latest News
Ο Ρούμπιο πάει Παναμά, ο Τραμπ μεθοδεύει «επιστροφή» της διώρυγας
Ο Ρούμπιο αναμένεται να αναχωρήσει στις 31 Ιανουαρίου και να ταξιδέψει την πρώτη εβδομάδα του Φεβρουαρίου
Οι απαιτήσεις - στόχοι της ΕΕ θα στοιχίσουν 1,5 δισ. στη Volkswagen
Μεγάλο το κόστος για τη VW απο την εφαρμογή των κλιματικών στόχων της ΕΕ
Τραμπ στο Νταβός: Η Αμερική επέστρεψε και είναι έτοιμη για business!
Ο πρόεδρος των Ηνωμένων Πολιτειών μίλησε στο Παγκόσμιο Οικονομικό Φόρουμ στο Νταβός
Απολύσεις στο CNN λόγω ανανέωσης προγράμματος - Τι νέο φέρνει η αλλαγή στρατηγικής
Η μητρική εταιρεία του CNN Warner Bros. Discovery επενδύει 70 εκατομμύρια δολάρια στα ψηφιακά σχέδια του CNN
Η ByteDance αναζητά εναλλακτικές για το TikTok
«Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα βρούμε μια λύση» για το TikTok , λέει ο B.Ford , μέλος του διοικητικού συμβουλίου της ByteDance
Adidas vs Puma: Η αντίθετη πορεία δύο μετοχών με έναν κοινό παρονομαστή
Το χάσμα στις αποδόσεις των μετοχών Adidas-Puma διευρύνεται σημαντικά - Ο ρόλος του Bjorn Gulden
Η Ευρώπη τείνει κλάδον ελαίας στον Τραμπ για να αποφύγει τους δασμούς
Προσπαθώντας να αποφύγει τους κοστοβόρους δασμούς του Τραμπ η Ευρώπη προτίθεται να αγοράσει περισσότερα αμερικανικά προϊόντα
Αισιοδοξία Κίνας για «σωστή διαχείριση των διαφορών» με τις ΗΠΑ στο εμπόριο
Η Κίνα επαναλαμβάνει τη διάθεσή της να διαπραγματευτεί με τις ΗΠΑ για την αποτροπή επιβολής αυξημένων δασμών στις εξαγωγές
Νέα μεγάλη μείωση επιτοκίων από την Τουρκία
Η Τουρκία μείωσε το επιτόκιο repos μίας εβδομάδας στο 45% από 47,5%
Συνελήφθη για απάτη ο Αυστριακός μεγιστάνας ακινήτων Ρενέ Μπένκο
Ο ιδρυτής του αυστριακού ομίλου ακινήτων Signa, Ρενέ Μπένκο, συνελήφθη ως ύποπτος για απάτη, σύμφωνα με την εισαγγελία