Μπορεί οι κινέζοι καταναλωτές να βρίσκονται αντιμέτωποι με ταξιδιωτικούς περιορισμούς, όμως, αυτό δεν τους εμποδίζει να αγοράζουν προϊόντα πολυτελείας παραμένοντας στο σπίτι.
Σύμφωνα με την εταιρεία συμβούλων Bain & Company, η οποία δημοσίευσε την ετήσια έκθεσή της για τον τομέα πολυτελείας, οι πωλήσεις προσωπικών ειδών πολυτελείας στην ηπειρωτική Κίνα αυξήθηκαν κατά 36% στα 471 δισ. γιουάν (73,59 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2021 σε σχέση με το προηγούμενο έτος, ποσό υπερδιπλάσιο από τα 234 δισεκατομμύρια γιουάν του 2019.
Αξιοσημείωτη είναι η αντίφαση ότι την ώρα που οι λιανικές πωλήσεις στο σύνολό τους σημείωσαν πτώση από την αρχή της πανδημίας το 2020, ο τομέας των ειδών πολυτελείας ακολουθεί αντίστροφη τροχιά. Η εξέλιξη αυτή, σχολιάζουν οι αναλυτές της αγοράς, αντικατοπτρίζει την ανάπτυξη της Κίνας ως προορισμούς διεθνών εμπορικών σημάτων.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το μερίδιο της ηπειρωτικής Κίνας στην παγκόσμια αγορά πολυτελείας αυξήθηκε σε περίπου 21% το 2021, από περίπου 20% το 2020, σύμφωνα με την έκθεση.
Όπως επισημαίνεται, η πορεία αυτή αναμένεται ότι θα συνεχιστεί με την Κίνα να τείνει να εξελιχθεί στη μεγαλύτερη αγορά ειδών πολυτελείας μέχρι το 2025, με τη μέση αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος να παραμένει υψηλότερη από τον πληθωρισμό.
Οι πωλήσεις δερμάτινων ειδών αυξήθηκαν κατά περίπου 60% και ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία, ακολουθούμενη από αύξηση περίπου 40% στη μόδα και στο life style.
Περισσότερα καταστήματα αφορολόγητων ειδών
Ένας σημαντικός μοχλός για την τοπική αγορά πολυτελείας είναι η ανάπτυξη των καταστημάτων αφορολόγητων ειδών στη Χαϊνάν, τη νησιωτική επαρχία στη νότια Κίνα. Τα τελευταία δύο χρόνια, η κυβέρνηση μείωσε τους φόρους και εισήγαγε άλλα μέτρα φιλικά προς τις επιχειρήσεις με στόχο τη μετατροπή της περιοχής σε λιμάνι ελεύθερων συναλλαγών και διεθνές κέντρο κατανάλωσης.
Ακόμη και προτού οι ταξιδιωτικοί περιορισμοί λόγω πανδημίας εμπόδισαν τους αγοραστές να ταξιδεύουν στο εξωτερικό, οι μάρκες πολυτελείας μετακινούνταν ήδη στο Χαϊνάν και σε άλλα μέρη της ηπειρωτικής Κίνας από το Χονγκ Κονγκ λόγω βίαιων διαδηλώσεων στην ημιαυτόνομη περιοχή.
Οι πωλήσεις ειδών πολυτελείας στα αφορολόγητα καταστήματα της Χαϊνάν σημείωσαν ετήσια αύξηση 85% το 2021 —φτάνοντας τα 60 δισεκατομμύρια γιουάν— μετά την εκτίναξη κατά 122% από έτος σε έτος το 2020, σύμφωνα με την Bain.
Οι αναλυτές στο The Economist Intelligence Unit αναμένουν ότι οι νέες κυβερνητικές πολιτικές θα ωθήσουν την αγορά αφορολόγητων ειδών της Κίνας σε τετραπλασιασμό, σχεδόν στα 258 δισεκατομμύρια γιουάν, μεταξύ 2021 και 2025, με το άνοιγμα νέων καταστημάτων αφορολόγητων ειδών σε μεγάλες κινεζικές πόλεις όπως το Πεκίνο, η Τιαντζίν και η Σαγκάη.
Ωστόσο, καθοριστική θα είναι η χαλάρωση των περιορισμών στις μετακινήσεις και στις ποσοστώσεις των αγορών αφορολογήτων ειδών.
Αύξηση και για τις παγκόσμιες δαπάνες σε είδη πολυτελείας
Οι παγκόσμιες δαπάνες για είδη πολυτελείας έφτασαν τα 283 δισεκατομμύρια ευρώ (320,6 δισεκατομμύρια δολάρια) το 2021, ανακάμπτοντας από την ύφεση του 2020, ξεπερνώντας τα επίπεδα του 2019 (281 δισεκατομμυρίων ευρώ), σύμφωνα με εκτιμήσεις της Bain.
Ωστόσο, οι Κινέζοι καταναλωτές εξακολουθούν να ξοδεύουν περίπου 30 δισεκατομμύρια ευρώ λιγότερα σε είδη πολυτελείας πέρυσι από ό,τι το 2019, έδειξε η έκθεση.
Στο άμεσο μέλλον, οι αναλυτές της Bain αναμένουν ότι η εγχώρια αγορά πολυτελείας θα αναπτυχθεί με πιο συγκρατημένο ρυθμό το 2022.
«Οι σποραδικές τοπικές εστίες Covid-19 πιθανότατα θα συνεχιστούν καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους», ανέφεραν οι αναλυτές. «Αναμένουμε αντίστοιχη αρνητική επίδραση στην κίνηση των εμπορικών κέντρων στις πληγείσες πόλεις».
Latest News
Honda - Nissan «έδωσαν τα χέρια» - Στήνουν την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία
Η νέα οντότητα θα λειτουργεί υπό την ομπρέλα μιας εταιρείας συμμετοχών που θα δημιουργηθεί για τη συγχώνευση Honda - Nissan
Σύννεφα πάνω από την Ευρωζώνη – Μόλις στο 1% ανάπτυξη το 2025
Οι αναλυτές μείωσαν τις προσδοκίες τους για την Ευρωζώνη το 2026 στο 1,2% από 1,4%
Λαγκάρντ: Η ΕΚΤ πλησιάζει στον στόχο για τον πληθωρισμό – Οι αστερίσκοι
Η Κριστίν Λαγκάρντ προέτρεψε τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να παρακολουθούν την πορεία των μισθών και των εταιρικών κερδών στην ευρωζώνη
Ολοκληρώνεται ο «γάμος» Honda - Nissan - Σήμερα οι ανακοινώσεις
Η ενοποίηση θα δημιουργήσει τον τρίτο μεγαλύτερο όμιλο αυτοκινήτων στον κόσμο σε πωλήσεις
«Μαύρο» το 2025 για τους επιχειρηματίες στη Γερμανία
Σε χαμηλά πενταετίας υποχωρεί τον Δεκέμβριο ο Δείκτης Επιχειρηματικής Εμπιστοσύνης του Ινστιτούτου IfO. Για «χρόνια ασθένεια της γερμανικής οικονομίας» μιλούν οι ειδικοί
Η συρρίκνωση του αμερικανικού ονείρου - Οι Αμερικανοί δίνουν περισσότερα και παίρνουν λιγότερα [γραφήματα]
Το αμερικανικό όνειρο φαίνεται να φθίνει με το πέρασμα των ετών και οι Αμερικανοί είναι ολοένα και πιο απαισιόδοξοι
Η «κρυφή« κρίση που κοστίζει έως και 1 τρισ. δολάρια στην παγκόσμια οικονομία
Περίπου 12 δισ. εργάσιμες ημέρες χάνονται από την κακή ψυχική υγεία κάθε χρόνο, κοστίζοντας στην παγκόσμια οικονομία 1 τρισ. δολάρια
Lactalis: O «γίγαντας» των γαλακτοκομικών παραμένει στην κορυφή
Ο τζίρος των 30 δισ. ευρώ και οι «περιπέτειες» της Lactalis, της μεγαλύτερης εταιρείας γαλακτοκομικών προϊόντων του κόσμου
Πωλητήριο και σε... κάστρα στην Ευρώπη - Πόσο κοστίζει η απόκτησή τους
Από μια έπαυλη βαρονικού στιλ στα Highlands της Σκωτίας με τη δική της λίμνη για ψάρεμα πέστροφας σε μια Πολυτελέστατη έπαυλη στη λίμνη Κόμο της Ιταλίας
Ο ανταγωνισμός αγριεύει στο φαστ φουντ - Τοεξωφρενικό μάρκετινγκ της Pizza Hut
Η προωθητική καμπάνια της Pizza Hut περιελάμβανε δωρεάν συμμετοχές σε παιχνίδια καζίνο χωρίς να γνωρίζει εάν κάποιος πελάτης ήταν εθισμένοι στον τζόγο