Αλλαγές στην νομοθεσία που σχεδιάζει η Ευρωπαϊκή Ένωση σε σχέση με την κλιματική αλλαγή ζήτησε σήμερα ομάδα αεροπορικών εταιρειών και αεροδρομίων, με το επιχείρημα πως οι νέες ρυθμίσεις θα πλήξουν την ανταγωνιστικότητα τους σε σχέση με τους μη ευρωπαίους ανταγωνιστές τους.
Με δεδομένο πως ο ευρύτερος αεροπορικός κλάδος ευθύνεται για περίπου το 3% των ρύπων άνθρακα, ο τρόπος λειτουργίας του μπήκε στο στόχαστρο των πράσινων μέτρων που σχεδιάζει η Ε.Ε., σύμφωνα με το σχέδια που ανακοινώθηκαν τον περασμένο Ιούλιο. Σύμφωνα με αυτά, θα εφαρμοστούν αυστηρότερα κριτήρια στα όρια των εκπομπών CO2, θα προωθηθεί η χρήση πράσινων καυσίμων, ενώ θα δρομολογηθεί ένα νέο τέλος κηροζίνης.
Η συμμαχία που δημιουργήθηκε από τον κλάδο, με τη συμμετοχή τουλάχιστον 20 εταιρειών όπως η Lufthansa (και οι θυγατρικές της), η Air France-KLM καθώς και μεγάλα αεροδρόμια όπως αυτά της Φρανκφούρτης και του Άμστερνταμ, υποστήριξε στην έκκληση της προς τις Βρυξέλλες πως μεγάλες πτήσεις μέσω μη ευρωπαϊκών αεροδρομίων δεν θα επιβαρύνονται με το ίδιο κόστος, κάτι που σημαίνει πως οι ξένες εταιρείες και τα αεροδρόμια θα έχουν ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Στο στόχαστρο της συμμαχίας μπαίνει κυρίως το τέλος της κηροζίνης, το οποίο απορρίπτει κατηγορηματικά και αντιπροτείνει το όποιο κόστος περιβαλλοντολογικής προστασίας να βασιστεί συνολικά στο δρομολόγιο της πτήσης και όχι στους επιβάτες που θα μεταφέρουν τους ταξιδιώτες από την Ε.Ε. σε διεθνή αεροδρόμια όπως του Ντουμπάι και της Κωνσταντινούπολης.
Πάντως, η συμμαχία εκφράζει τη στήριξη της στο όλο πράσινο σκεπτικό της πρωτοβουλίας και την πρόθεση της Ε.Ε. για τη μείωση των εκπομπών κατά 55% μέχρι το 2030.
Latest News
Σε επίπεδα ρεκόρ και το 2024 η κατανάλωση άνθρακα [γράφημα]
Στη χρονιά που φεύγει, σε όλο τον κόσμο κάηκαν 8,77 δισεκατομμύρια τόνοι άνθρακα, σύμφωνα με νέα έκθεση που δημοσίευσε ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας (IEA).
Η ηλιακή βιομηχανία της Κίνας... αντιγράφει τον ΟΠΕΚ - Πώς θα διαχειριστεί την πλεονάζουσα παραγωγή
Περισσότερες από 30 από τις κορυφαίες εταιρείες της Κίνα που κατασκευάζουν φωτοβολταϊκά υπέγραψαν ένα πρόγραμμα αυτοπειθαρχίας
Χρηματοδότηση-ρεκόρ για τη σλοβακική InoBat - Πώς η εταιρεία μπαταριών «κέρδισε» 100 εκατ. ευρώ
Κατά τη διάρκεια του επόμενου έτους, η InoBat στοχεύει να αυξήσει την παραγωγή κυψελών μπαταριών ευρωπαϊκού σχεδιασμού
Νέες επιδοτήσεις 906 δικαιούχων στο «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ»
Αύριο θα πιστωθεί στους λογαριασμούς 906 δικαιούχων του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ», το ποσό των 3.330.514,20 ευρώ.
Πώς απαντά η Toyota στις απειλές Τραμπ για τέλος σε επιχορηγήσεις EV
Ο Τραμπ θέλει να τερματίσει τις πιστώσεις για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα - Η Toyota είναι η πρώτη που ανταποκρίνεται
Τα EV ξαναμοιράζουν την τράπουλα στην αυτοκινητοβιομηχανία
Οι συζητήσεις για mega deal μεταξύ Honda-Nissan-Mitsubishi σηματοδοτούν σημαντικές εξελίξεις σε Ασία και Ευρώπη με το βλέμμα στις ΗΠΑ
Ο Καναδάς αλλάζει στόχο - Το νέο σχέδιο «δείχνει» ηλεκτρικό δίκτυο net zero το 2050
Ο Καναδάς στοχεύει σε ένα δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας με μηδενικές εκπομπές άνθρακα έως το 2050
ΕΥΔΑΠ: Στη μάχη για τη λειψυδρία τρία τάνκερ και μία μονάδα αφαλάτωσης στην Ιτέα
Ο CEO της ΕΥΔΑΠ Χάρης Σαχίνης παρουσίασε εναλλακτικά σχέδια για τη θωράκιση της Αττικής από τη λειψυδρία
Νέο διοικητικό συμβούλιο στον Οργανισμό Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Οι Σκυλακάκης και Τσιάρας παρουσίασαν στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας το νέο διοικητικό συμβούλιο του Οργανισμού Διαχείρισης Υδάτων Θεσσαλίας
Στην… πυρά ο πλανήτης – Το 2024 η πιο θερμή χρονιά από το 1881
Σύμφωνα με τη Γερμανική Μετεωρολογική Υπηρεσία, η φετινή χρονιά είναι η θερμότερη που έχει ζήσει ο πλανήτης από τότε που υπάρχουν μετρήσεις.