
Την έντονη αντίδραση ναυτεργατικών οργανώσεων προκαλεί το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των ναυτικών (ΠΕΝΕΝ) και των Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ)) εκτιμούν κινδυνεύουν οι θέσεις εργασίας 5.000 ελλήνων ναυτικών με το σχέδιο νόμου καθώς το άρθρο 11 του σ.ν. προβλέπει ότι σκάφη μέχρι 24 μέτρα και μεταφορική ικανότητα έως και 12 επιβάτες «δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος», ενώ επίσης για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό σημαία πλην της ελληνικής που έχουν χωρητικότητα έως 650 g.t, δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης και για άνω των 650 g.t «η στελέχωση ρυθμίζεται από τη νομοθεσία του κράτους της σημαίας που φέρουν».
Ειδικότερα η ΠΕΝΕΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που κατέθεσε η κυβέρνηση και ο Πλακιωτάκης καθίσταται περισσότερο από σίγουρο ότι οι 5000 Έλληνες Ναυτεργάτες που εργάζονται στα σκάφη αυτά δέχονται συντριπτικό πλήγμα στην απασχόληση, στα εργασιακά τους δικαιώματα ακόμη και στην κοινωνική τους ασφάλιση!
Ο εκτοπισμός από τα σκάφη αυτά των πληρωμάτων και μεγάλης μερίδας αξιωματικών είναι βέβαιος!
Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι για επαγγελματικά σκάφη έως 24 μέτρα και μεταφορική ικανότητα έως 12 επιβάτες, δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος!!!
Για τα επαγγελματικά σκάφη μήκους άνω των 24 μέτρων και μεταφοράς επιβατών άνω των 12, η οργανική σύνθεση καθορίζεται με απόφαση του Υπουργείου!!
Για τα επαγγελματικά σκάφη ξένων σημαιών χωρητικότητας έως 650 g.t δεν υφίσταται υποχρέωση σύνθεσης ενώ για τα άνω των 650 g.t η σύνθεση ρυθμίζεται από την νομοθεσία της σημαίας του κράτους».
Επίσης με το ίδιο νομοσχέδιο υπονομεύεται η ασφάλιση των Ναυτεργατών στο ΝΑΤ ενώ προβλέπονται δρακόντεια πρόστιμα (ποινικές και διοικητικές κυρώσεις) στους Πλοιάρχους – Κυβερνήτες καθιστώντας τους υπεύθυνους για υποχρεώσεις ή ευθύνες που αντιστοιχούν στους πλοιοκτήτες και στις ναυτιλιακές εταιρίες, αναφέρουν οι συνδικαλιστές, προσθέτει η ΠΕΝΕΝ.
Ειδικότερα σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ (Μηχανικοί) στο άρθρο 19 «Ποινικές κυρώσεις» προβλέπεται βαρύτατη ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 3 ετών σε πλοίαρχο ή κυβερνήτη «ο οποίος συντάσσει, νοθεύει ή αποδέχεται πλαστά, εικονικά ή ανακριβή ναυλοσύμφωνα ή συντάσσει, προσυπογράφει, αποδέχεται ή καταχωρίζει ηλεκτρονικά, όπου προβλέπεται, πλαστές, εικονικές ή ανακριβείς καταστάσεις επιβαινόντων». Απαλλάσσει τον εφοπλιστή από οποιαδήποτε ευθύνη για τις ανωτέρω παραβάσεις, μεταφέροντας την στο εξιλαστήριο θύμα πλοίαρχο ή κυβερνήτη, όπως αντίστοιχα επιφορτίζεται με τα πρόστιμα στο άρθρο 20 «Διοικητικές κυρώσεις»


Latest News

«Κοπή χάλυβα» για το δεύτερο σύγχρονο πλοίο μεταφοράς οχημάτων της Neptune Lines
Στις 17 Φεβρουαρίου πραγματοποιήθηκε η παραδοσιακή τελετή κοπής χάλυβα που σηματοδοτεί την επίσημη έναρξη κατασκευής ενός πλοίου.

Τα ελληνικά λιμάνια και το παζλ του IMEC
Αλλαγή δεδομένων προκαλεί ο ανταγωνισμός για τον οικονομικό διάδρομο που προωθεί η Ινδία n Οι βλέψεις της Αθήνας και η «σφήνα» Τραμπ υπέρ Ιταλίας

Εμπόδια και προκλήσεις για τα εναλλακτικά καύσιμα - Οι προτάσεις της ECSA
Η ευρωπαϊκή ναυτιλιακή κοινότητα τονίζει την ανάγκη η ΕΕ να στραφεί πιο αποφασιστικά σε μια πολιτική στήριξης για την παραγωγή και διανομή καθαρών καυσίμων

Η ανακοίνωση του ΟΛΘ για την την ακύρωση του διαγωνισμού για το λιμάνι του Βόλου
Η ΟΛΘ Α.Ε. έχει ζητήσει τη σχετική απόφαση από το Υπερταμείο και θα επανέλθει με νεότερη ανακοίνωση για τυχόν ενέργειες

Απέτυχε η δημόσια πρόταση της οικογένειας Ντρέιφους για τον ΟΛΘ
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΛΘ στην περίοδο της δημόσιας πρότασης της LeonidsPort για την απόκτηση του 21% των μετοχών της εταιρείας, η εταιρεία Ντρέιφους απέκτησε μόλις το 2,58%

Τι αναμένεται στην Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κρουαζιέρας 2025
Σημαντικές παρουσίες στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Κρουαζιέρας - Τι ετοιμάζει η Διεθνής Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA)

Capital Ship Management: Παγκόσμια πρώτη για τάνκερ με παροχή ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς
Το έργο αυτό συνετέλεσε ώστε τα τάνκερ τύπου Suezmax 155k της Capital, ‘Argeus’, ‘Aristoklis’, ‘Archelaos’, ‘Aristodimos’, ‘Ayrton’, ‘Amor’, που βρίσκονται υπό κατασκευή και θα παραδοθούν μεταξύ 2025 - 2027

Η απόφαση βόμβα για το λιμάνι Βόλου, τα σενάρια της επόμενης ημέρας και μία σύμπτωση…
Το Υπερταμείο για το λιμάνι Βόλου μετά την ακύρωση του διαγωνισμού εξετάζει τα μοντέλα αξιοποίησης της Αλεξανδρούπολης και Καβάλας

Ακυρώνει η κυβέρνηση τον διαγωνισμό για το λιμάνι του Βόλου
Ο διαγωνισμός για την παραχώρηση του λιμανιού του Βόλου που είχε κερδίσει ο ΟΛΘ συμφερόντων Ιβάν Σαββίδη ακυρώνεται - Η ανακοίνωση του Υπερταμείου

Υπηρεσίες του Εφετείου Θεσσαλονίκης θα στεγασθούν στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης
Η σύμβαση μεταξύ ΟΛΘ, Dimera Land & Property Investments και Ελληνικού Δημοσίου προβλέπει τη μακροχρόνια υποπαραχώρηση περίπου 9.000 τ.μ.