Την έντονη αντίδραση ναυτεργατικών οργανώσεων προκαλεί το σχέδιο νόμου για τα σκάφη αναψυχής που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση το Υπουργείο Ανάπτυξης. Οι συνδικαλιστικές οργανώσεις των ναυτικών (ΠΕΝΕΝ) και των Μηχανικών (ΠΕΜΕΝ)) εκτιμούν κινδυνεύουν οι θέσεις εργασίας 5.000 ελλήνων ναυτικών με το σχέδιο νόμου καθώς το άρθρο 11 του σ.ν. προβλέπει ότι σκάφη μέχρι 24 μέτρα και μεταφορική ικανότητα έως και 12 επιβάτες «δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος», ενώ επίσης για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής υπό σημαία πλην της ελληνικής που έχουν χωρητικότητα έως 650 g.t, δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης και για άνω των 650 g.t «η στελέχωση ρυθμίζεται από τη νομοθεσία του κράτους της σημαίας που φέρουν».
Ειδικότερα η ΠΕΝΕΝ επισημαίνει μεταξύ άλλων ότι «στο πλαίσιο του νομοσχεδίου που κατέθεσε η κυβέρνηση και ο Πλακιωτάκης καθίσταται περισσότερο από σίγουρο ότι οι 5000 Έλληνες Ναυτεργάτες που εργάζονται στα σκάφη αυτά δέχονται συντριπτικό πλήγμα στην απασχόληση, στα εργασιακά τους δικαιώματα ακόμη και στην κοινωνική τους ασφάλιση!
Ο εκτοπισμός από τα σκάφη αυτά των πληρωμάτων και μεγάλης μερίδας αξιωματικών είναι βέβαιος!
Αυτό αποδεικνύεται από το γεγονός ότι για επαγγελματικά σκάφη έως 24 μέτρα και μεταφορική ικανότητα έως 12 επιβάτες, δεν υφίσταται υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης πληρώματος!!!
Για τα επαγγελματικά σκάφη μήκους άνω των 24 μέτρων και μεταφοράς επιβατών άνω των 12, η οργανική σύνθεση καθορίζεται με απόφαση του Υπουργείου!!
Για τα επαγγελματικά σκάφη ξένων σημαιών χωρητικότητας έως 650 g.t δεν υφίσταται υποχρέωση σύνθεσης ενώ για τα άνω των 650 g.t η σύνθεση ρυθμίζεται από την νομοθεσία της σημαίας του κράτους».
Επίσης με το ίδιο νομοσχέδιο υπονομεύεται η ασφάλιση των Ναυτεργατών στο ΝΑΤ ενώ προβλέπονται δρακόντεια πρόστιμα (ποινικές και διοικητικές κυρώσεις) στους Πλοιάρχους – Κυβερνήτες καθιστώντας τους υπεύθυνους για υποχρεώσεις ή ευθύνες που αντιστοιχούν στους πλοιοκτήτες και στις ναυτιλιακές εταιρίες, αναφέρουν οι συνδικαλιστές, προσθέτει η ΠΕΝΕΝ.
Ειδικότερα σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της ΠΕΜΕΝ (Μηχανικοί) στο άρθρο 19 «Ποινικές κυρώσεις» προβλέπεται βαρύτατη ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 3 ετών σε πλοίαρχο ή κυβερνήτη «ο οποίος συντάσσει, νοθεύει ή αποδέχεται πλαστά, εικονικά ή ανακριβή ναυλοσύμφωνα ή συντάσσει, προσυπογράφει, αποδέχεται ή καταχωρίζει ηλεκτρονικά, όπου προβλέπεται, πλαστές, εικονικές ή ανακριβείς καταστάσεις επιβαινόντων». Απαλλάσσει τον εφοπλιστή από οποιαδήποτε ευθύνη για τις ανωτέρω παραβάσεις, μεταφέροντας την στο εξιλαστήριο θύμα πλοίαρχο ή κυβερνήτη, όπως αντίστοιχα επιφορτίζεται με τα πρόστιμα στο άρθρο 20 «Διοικητικές κυρώσεις»
Latest News
Αυξήθηκε κατά 0,4% ο εμπορικός στόλος τον Σεπτέμβριο
Κατά την αντίστοιχη σύγκριση του Σεπτεμβρίου έτους 2023 προς τον Σεπτέμβριο 2022 η αύξηση που σημειώθηκε ήταν της τάξεως του 0,1%
Οι τρεις προκλήσεις για τη ναυτασφάλιση - Τι είπε ο Τσακίρης
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την ναυτασφάλιση είναι ο «Σκοτεινός Στόλος», σύμφωνα με τα όσα λέει ο Ηλίας Τσακίρης
Επενδύσεις σε υποδομές και όχι τέλη - Το μήνυμα της MSC για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας
Ο επικεφαλής της MSC στάθηκε στην ανάγκη αναβάθμισης των υποδομών στα λιμάνια - Kρουαζιέρες με home port τον Πειραιά όλο τον χειμώνα
Στοχευμένα μέτρα για τον «σκιώδη στόλο» της Ρωσίας
Με ψήφισμά τους οι ευρωβουλευτές ζητούν επιπλέον κυρώσεις και τερματισμό των εισαγωγών ρωσικών ορυκτών καυσίμων στην ΕΕ
Κωνσταντίνος Καπετανάκης: Τα εναλλακτικά καύσιμα είναι είδος εν ανεπαρκεία
Η ναυτιλία μπαίνει σε μια εποχή πολλαπλών καυσίμων, μόλις υπάρξουν επαρκείς ποσότητες, λέει ο πρόεδρος της International Bunker Industry Association (IBIA), Κωνσταντίνος Καπετανάκης
Celestyal: Επιπλέον 47 καμπίνες στο Celestyal Discovery
Η Celestyal ανακοινώνει επίσης τη σημαντική ενίσχυση των παροχών στις premium καμπίνες του στόλου της
Επενδύσεις 2 δισ. «υπόσχεται» ο Στυλιανίδης στα λιμάνια και ακτοπλοΐα
Τις εξαγγελίες του υπουργού τις υποδέχεται θετικά ο κλάδος της ακτοπλοΐας
Στυλιανίδης: Δεσμευόμαστε να προωθήσουμε πρωτοβουλίες στο τρίπτυχο ασφάλεια-εκσυγχρονισμός-αναδιάρθρωση
Ο Χρήστος Στυλιανίδης επισήμανε ότι η ενίσχυση της ασφάλειας στις θαλάσσιες συγκοινωνίες αποτελεί κύρια προτεραιότητα του υπουργείου
Δεμένα τα πλοία στις 20 Νοεμβρίου – Τα αιτήματα
Χωρίς πλοία θα παραμείνει η χώρα στις 20 Νοεμβρίου για ένα εικοσιτετράωρο, λόγω της συμμετοχής της ΠΝΟ σε απεργία
Βαρδής Βαρδινογιάννης: Από τους Καλούς Λιμένες, στην ναυτιλιακή αυτοκρατορία
Από τη ΣΕΚΑ της μίας «μάνας» ξεκίνησε η αυτοκρατορία της οικογένειας - Ο Βαρδής Βαρδινογιάννης και η Avin International